Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 12726
Nomenament dels tinents de batle i les delegacions de competències en els regidors de l'Ajuntament d'Alaior

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Celebrades les eleccions municipals el passat dia 24 de maig de 2015, i havent-se procedit el dia 6 de juny de 2015 a la constitució de la nova Corporació Local, es fa públic, per a general coneixement, que per resolució d'Alcaldia de data 2 de juliol de 2015, núm. 2015-0629, es van aprovar els nomenaments dels tinents de batle i les delegacions de competències en els regidors:

“Fent ús de les atribucions que han estat conferides a aquesta Alcaldia en els articles 21.3, 23.4 i 25 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb els articles 43, 44, 45 i 51 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, tenint en consideració el que disposa l'article 29 de la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears,

 

RESOLC:

PRIMER. Delegar a favor del regidor Arturo Pons Reurer, primer tinent de batle, la gestió, inspecció i impuls dels serveis relacionats amb l'enllumenat públic; l'ús, el manteniment i la neteja de parc i jardins; el manteniment del mobiliari urbà; la gestió de la Brigada Municipal d'Obres, reparacions i manteniment de vies públiques, aparcaments i de tots els edificis municipals; la gestió, inspecció i impuls de l'àrea de Seguretat Pública, Ordre Públic i Policia Local, així com els serveis relacionats amb protecció civil i la prevenció i extinció d'incendis; l'ordenació del trànsit de vehicles i persones a les vies urbanes, i la resolució dels expedients sancionadors; la circulació i els taxis; el cementeri, els serveis funeraris i la policia sanitària mortuòria.

Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti els serveis delegats; serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals relacionats amb aquestes àrees; la gestió del personal i, en particular, la negociació col·lectiva, individual i la representació de la corporació davant les organitzacions sindicals; l'aprovació dels plans de vacances del personal; la concessió de llicències i permisos; la instrucció d'expedients de personal; la resolució de faltes lleus; l'oferta pública d'ocupació; les borses de selecció de personal i les propostes de distribució de retribucions complementàries que siguin fixes i periòdiques d'acord amb els regidors delegats de les àrees.

Li correspon l'autorització i la disposició de despeses de la seva àrea per import inferior a 4.000 euros (IVA no inclòs), així com la competència com a òrgan de contractació per als mateixos imports.

Li correspon l'impuls dels expedients de contractació i demés expedients de despesa de la seva àrea quan l'import sigui superior a 4.000 euros (IVA no inclòs).

Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti els serveis delegats; els parcs i jardins, i les zones verdes públiques.

Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència, i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.

SEGON. Delegar a favor del regidor Emilio Agis Benejam, segon tinent de batle, la gestió, inspecció i impuls de l'àrea econòmica d'acord amb el pressupost aprovat; la negociació i la proposta d'operacions de crèdit; la planificació de les disposicions de fons; la preparació dels comptes municipals; la gestió de l'inventari i dels béns municipals, i els expedient de responsabilitat patrimonial que requereixin dictamen del Consell Consultiu.

Així mateix, li correspondrà la gestió i la coordinació amb altres administracions de les obres públiques d'envergadura de que s'executin dins els municipi, com ara les obres del Pati de Sa Lluna.

Així com la gestió, inspecció i impuls de totes les obres municipals; la salubritat, el sanejament, instal·lacions de depuració de titularitat municipal, estacions de bombament i pluvials; de la gestió de l'abastament de l'aigua potable del municipi i clavegueram; de la distribució i el subministrament d'energia elèctrica i de les infraestructures de telecomunicacions;

També li correspondrà la gestió, inspecció i impuls en matèries de vies de comunicació, com ara la conservació de camins i vies rurals i els seus accessos als nuclis de població; del manteniment i la conservació dels nuclis rurals de Llumena i Biniguarda, d'Alaior i el nucli tradicional de l'Argentina; la programació, promoció i gestió d'habitatges de promoció pública; l'aprovació dels plans de seguretat i salut de les obres públiques.

Serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals relacionats amb aquestes àrees: camins i vies municipals, pous i instal·lacions dels serveis d'aigua potable, instal·lacions de telecomunicacions, etc.

Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència, i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.

Li correspon l'autorització i disposició de les despeses de la seva àrea per imports inferiors a 18.000 euros (IVA no inclòs). Li correspon també l'autorització i imposició de despeses de la resta d'àrees de l'Ajuntament per quantitats superiors a 4.000 euros i inferiors a 18.000 euros (en els dos casos IVA no inclòs), prèvia proposta del regidor de l'àrea corresponent.

Li correspon la competència com a òrgan de contractació de tots els contractes majors de 4.000 euros i inferiors a 18.000 euros (en els dos casos IVA no inclòs).

Així mateix serà l'òrgan competent per al reconeixement de les obligacions quan el seu import sigui inferior a 18.000 euros (IVA no inclòs).

Li correspon el desenvolupament de la gestió del pressupost d'ingressos així com de la gestió tributària i de recaptació; elaborar i proposar els projectes o modificacions de les ordenances reguladores dels tributs i preus públics.

TERCER. Delegar a favor de la regidora Isabel Rodríguez Anglada, tercera tinenta de batle, la gestió, inspecció i impuls de l'àrea de cultura, i les relacions amb la Universitat de les Illes Balears, la protecció i la gestió del patrimoni històric-artístic; la biblioteca municipal; gegants i capgrossos; museus i normalització lingüística; les activitats culturals com la Fira del Llibre, exposicions, cinema, xerrades i conferències, concerts al convent de Sant Diego, Semana Santa, Aniversari del Poble, la Setmana del Teatre, activitats culturals de Cala en Porter, Festival de la Cançó, Gala Lírica, la Mostra d'Artesania, la Candelera, el concert de Santa Lucia i altres de nova creació.

Així mateix li correspon la gestió del Centre Internacional de Gravat Xalubínia, excepte l'aula de dibuix, la sala d'activitats ciutadanes i de l'edifici de l'Escola d'Adults destinades a cultura.

Li correspon l'autorització i la disposició de despeses de la seva àrea per import inferior a 4.000 euros (IVA no inclòs), així com la competència com a òrgan de contractació per als mateixos imports.

Li correspon l'impuls dels expedients de contractació i demés expedients de despesa de la seva àrea quan l'import sigui superior a 4.000 euros (IVA no inclòs).

Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecte els serveis delegats. Serà al seu càrrec la gestió de l'ús dels béns municipals relacionats amb aquestes àrees: biblioteca i Centre Internacional de Gravat Xalubínia.

Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència, i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.

QUART. Delegar a favor del regidor Roger Ferrer Kemp, quart tinent de batle, la gestió, inspecció, l'impuls i protecció del medi ambient; la gestió i vigilància de les activitats i usos que se duguin a terme a les platges, així com el seu manteniment, la conservació i el manteniment de les urbanitzacions i els nuclis tradicionals de Calescoves i Son Vitamina; la recollida de fems i neteja viària; la protecció contra la contaminació acústica, lumínica i atmosfèrica en les zones urbanes; la gestió dels béns municipals relacionats amb aquesta àrea: deixalleria, Punt Verd, parcel·la d'instal·lacions urbanes de la zona d'equipaments de Cala en Porter.

Amb aquesta finalitat, es coordinarà amb tots els responsables dels serveis municipals per tal de garantir unitat de criteri davant les empreses prestadores de serveis i, en principi, serà responsabilitat del regidor delegat de cada servei la resolució concreta de conflictes que puguin plantejar-se.

Li correspon l'autorització i la disposició de despeses de la seva àrea per import inferior a 4.000 euros (IVA no inclòs), així com la competència com a òrgan de contractació per als mateixos imports.

Li correspon l'impuls dels expedients de contractació i demés expedients de despesa de la seva àrea quan l'import sigui superior a 4.000 euros (IVA no inclòs).

Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti als serveis delegats, quan aquesta no correspongui al responsable del servei.

Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència, i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.

CINQUÈ. Delegar a favor del regidor Cristóbal Marqués Palliser la gestió, inspecció i impuls dels serveis socials municipals i del Servei d'Atenció al Ciutadà (SAC) així com els programes de foment de voluntariat i associacionisme relacionats amb aquesta matèria; la promoció i la reinserció social, i la cooperació amb el Tercer Món.

Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti als serveis delegats. Serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals relacionats amb aquestes àrees: edifici de Santa Rita per a serveis socials, edifici de la Creu Roja i centre geriàtric. La gestió, inspecció i impuls de l'àrea d'educació, el foment per a l'ocupació i la gestió de l'ús dels béns municipals relacionats amb aquesta àrea: Espai Rotger, col·legi Dr. Comas, col·legi Mestre Duran, Escola d'Adults, Escola Es Pouet i l'aula de dibuix del Centre Internacional de Gravat Xalubínia.

El funcionaments dels centres d'educació primària i educació infantil, els serveis complementaris d'educació, el foment de la convivència ciutadana, les activitats formatives i el desenvolupament econòmic local i del polígon industrial, així com la promoció de tot tipus d'activitats econòmiques privades; el foment de l'ocupació i dels emprenedors, el projecte del Parc Bit, la creació de vivers d'empreses i indústries, el diàleg amb les associacions professionals, l'ús de noves tecnologies i l'aplicació efectiva de les mesures d'administració electrònica que el Govern central vol emprendre dirigides a l'activitat empresarial i comercial; la gestió informàtica i el desenvolupament de la pàgina web municipal i els transports públics.

Li correspon l'autorització i la disposició de despeses de la seva àrea per import inferior a 4.000 euros (IVA no inclòs), així com la competència com a òrgan de contractació per als mateixos imports.

Li correspon l'impuls dels expedients de contractació i demés expedients de despesa de la seva àrea quan l'import sigui superior a 4.000 euros (IVA no inclòs).

Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti als serveis delegats, quan aquesta no correspongui al responsable del servei.

Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència, i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.

SISÈ. Delegar a favor del regidor Rafael Quintana Villalonga la promoció i el foment de l'esport així com els programes de foment de voluntariat i associacionisme relacionats amb aquesta matèria; la gestió de l'equipament esportiu i la planificació de les activitats esportives; la gestió de la utilització de les instal·lacions esportives dels centres públics en horari extraescolar, les instal·lacions esportives de centre públics en horari extraescolar, les instal·lacions esportives, com ara la sala M3C, el poliesportiu, el camp de futbol, el camp de futbol 7, Club Hípic, els parcs de patinatge (skatepark) i les instal·lacions esportives de Cala en Porter i el centre socio-cultural i recreatiu Antic Escorxador.

Així mateix també li correspon l'àrea de joventut i les seves instal·lacions: Es Bot i Punt d'Informació Jove; les festes populars de Sant Llorenç, Cala en Porter, festa de caixers, Nadal (Betlem, Cap d'Any, Reis, visita del patge) Carnaval i altres de nova creació.

També se li encomana la gestió dels mercats i les fires municipals: mercat d'estocs, del camp, mercat de nit, mercat de Cala en Porter, fira de tardor, mercat de Nadal i altres de nova creació. Així mateix, també li correspons facilitar el desenvolupament econòmic local.

Li correspon l'autorització i la disposició de despeses de la seva àrea per import inferior a 4.000 euros (IVA no inclòs), així com la competència com a òrgan de contractació per als mateixos imports.

Li correspon l'impuls dels expedients de contractació i demés expedients de despesa de la seva àrea quan l'import sigui superior a 4.000 euros (IVA no inclòs).

Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti als serveis delegats, quan aquesta no correspongui al responsable del servei.

Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència, i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.

SETÈ. Aquesta alcaldia se reserva les atribucions no expressament delegades als regidors o no atribuïdes a la Junta de Govern.

VUITÈ. Elevar l'expedient a l'interventor de fons perquè adopti les mesures oportunes als efectes de la creació dels programes econòmics adequats a les noves competències per l'exercici de 2015.

NOVÈ. Notificar personalment la present Resolució a les persones designades, que es considerarà acceptada tàcitament, sempre que no hi hagi manifestació expressa.

DESÈ. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web municipal per a coneixement general, sense perjudici de la seva efectivitat des de l'endemà de la signatura d'aquesta resolució per part de la batlessa, i donar-ne compte al Ple de la corporació en la primera sessió que se celebri.”

La qual cosa es publica a informació pública per a general coneixement.

 

Alaior, a 23 de juliol de 2015.

 

La batlessa,

Misericordia Sugrañes Barenys