Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 12702
Creació i composició de la comissió informativa i de control general
Versió PDF
1. Fets.
És obligatori que existeixi, al menys, aquesta comissió en els supòsits de municipis de més de 5.000 habitants.
2. Fonaments de dret.
Articles 24,1 i 89 de la Llei autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Arts. 38,b i 125 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les administracions públiques.
3. Acord.
El Ple de l’ajuntament, en sessió de 9 de juliol de 2015, acordà:
Primer. Crear una comissió informativa permanent, amb la denominació de “Comissió informativa i de control general”.
Segon. Funcions: estudi, informe o consulta dels assumptes que hagin de ser sotmesos a decisió del Ple, tot exceptuant els assumptes que hagin de ser tractats per la Comissió especial de comptes
Tercer. Composició de la Comissió:
Presidenta: la batlessa, o regidor/a en qui delegui.
Un representant nomenat per cada de un dels grups municipals, excepte el grup al qual pertany la batlessa; el representants o els grups municipals designaran un suplent que podrà assistir-hi en substitució del membre titular; així mateix, quan no puguin assistir-hi ni el titular ni el suplent, els grups municipals podran ser representats per un dels seus membres.
Secretari: el de la corporació, o funcionari en qui delegui.
Quart. La periodicitat ordinària de la comissió serà: tres o quatre dies abans de la sessió del ple. Les sessions d’aquesta comissió han de ser convocades, com a mínim, amb dos dies hàbils d’antelació. La convocatòria i la documentació dels assumptes inclosos a l’ordre del dia de la sessió es notificarà i es traslladarà, respectivament, per correu electrònic a l’adreça que hagin indicat els membres.
Cinquè. Sistema de proporcionalitat de la composició:
Cada representant emetrà el seu vot, que serà ponderat en funció del nombre d’integrants del grup polític municipal.
Sisè. Els dictàmens seran aprovats per majoria simple dels assistents; la presidència tindrà vot de qualitat.
Cosa que fem pública per a general coneixement i efectes.
Recursos.
Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:
a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació del present acord.
b) El recurs de reposició potestatiu davant el Ple de l’ajuntament, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la publicació del present acord. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Alaró, 5 d’agost de 2015.
La batlessa,
Aina Maria Munar Isern