Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 12690
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 23 de juliol de 2015, per la qual s’autoritza el canvi de denominació específica del CEIP Pere Rosselló Oliver al municipi d’Alaró
Versió PDF
Antecedents
1. L’Ordre ministerial de 19 d’octubre de 1963 (BOE de 31 d’octubre) el va crear com agrupació escolar mixta amb 9 unitats.
2. L’Ordre ministerial de 23 de febrer de 1972 el va constituir en CN Mixte amb 12 unitats.
3. El 16 de juliol de 2015 (NRE 51356/2015), la Sra. Joana M. Bennàssar Jaume com a directora del CEIP Sant Bartomeu, va presentar la sol·licitud per al canvi de denominació específica, essent aquesta CEIP Pere Rosselló Oliver i va adjuntar la documentació pertinent: acta del Consell Escolar Extraordinari de 30 de juny de 2015, proposta de canvi de nom i acord de 10 de juliol de 2015 del Ple de l’Ajuntament d’Alaró amb informe favorable.
4. A l’informe explicatiu de per què s’havia elegit el nom i la justificació de la conveniència del canvi de denominació, s’exposa que seria un acte de justícia envers un home que representà la lluita per l’educació pública a Alaró durant el segle XX. A més, va se batle del poble entre els anys 1931-1933 i febrer-juliol de 1936.
5. El 20 de juliol de 2015, el cap del Servei de Centres va emetre informe favorable sobre l’expedient d’autorització de canvi de denominació específica del CEIP Pere Rosselló Oliver d’Alaró.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol (BOE núm. 159, de 4 de juliol), reguladora del dret a l’educació.
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig d’educació (BOE núm.106, de 4 de maig), en redacció donada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE), (BOE núm. 295, de 10 de desembre).
3. El Decret 119/2002, de 27 de setembre (BOIB núm. 120, de 5 d’octubre), pel qual s’aprova el reglament orgànic de les escoles públiques d’educació infantil, dels col·legis públics d’educació primària, i dels col·legis públics d’educació infantil i primària.
4. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 2/1983, de 25 de gener, i reformat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, estableix que, en matèria d’ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència del desenvolupament legislatiu i d’execució de l’ensenyament en tota la seva extensió i els diferents nivells, graus, modalitats i especialitats.
Per tot això, i a proposta, amb data 22 de juliol de 2015, de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres dict la següent
Resolució
1. Autoritzar el canvi de la denominació específica del CEIP Sant Bartomeu, registrat amb el codi 07000029, per la de CEIP Pere Rosselló Oliver.
2. El canvi de denominació específica no afectarà el règim de funcionament del centre.
3. Com a conseqüència d’aquesta modificació, el centre queda configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07000029
Denominació genèrica: Centre d’Educació Infantil i Primària
Denominació específica: CEIP Pere Rosselló Oliver
Domicili: C/ Pere Rosselló i Oliver, 46
Localitat: Alaró
Municipi: Alaró
CP: 07340
Ensenyaments autoritzats:
Educació Infantil de segon cicle: 6 unitats
Educació Primària: 12 unitats
4. Notificar aquest canvi a la direcció del CEIP Pere Rosselló Oliver, perquè en prengui coneixement als efectes adients.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 23 de juliol de 2015
El conseller d’Educació i Universitat
Martí X. March Cerdà