Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 12645
Règim d'indemnitzacions i assistències pels membres de la corporació, relació de càrrecs amb dedicacions exclusives i parcials, i quanties corresponents, (modificació de la basse 47 del pressupost vigent)
Versió PDF
El Ple de la Corporació de l’Ajuntament d’Andratx en sessió extraordinària celebrada dia 10 de juliol de 2015, entre d’altres, va acordar:
«Règim d'indemnitzacions i assistències pels membres de la corporació, relació de càrrecs amb dedicacions exclusives i parcials, i quanties corresponents, (modificació de la basse 47 del pressupost vigent).
Pel Secretari de la Corporació Municipal es dóna compte i lectura de la proposta d’acord subscrita pel Sr. Batle, en data 23 de juny d’enguany, una vegada que la Comissió Informativa d’Assumptes Generals reunida en sessió extraordinària dia 7 de juliol d’enguany i per MAJORIA de SIS (6) VOTS A FAVOR corresponents als representants dels grups municipals: PARTIT POPULAR, (PP), 4 Vots, entre ells el del Sr. Batle President, PROPOSTA PER LES ILLES, (PI), 2 Vots, i CINC (5) ABSTENCIONS corresponents als representants dels grups municipals: MÉS PER ANDRATX, (MPA), 3 Vots, i PSIB-PSOE, 2 Vots, acordà emetre dictamen FAVORABLE d’aprovació al Ple de la Corporació Municipal de l’esmentada Proposta, i que diu així:
«El Sr. Jaume PORSELL ALEMANY, Batle President de l’Excel·lentíssim Ajuntament d’Andratx, per acord del Ple de la Corporació Municipal reunit en sessió extraordinària dia 13 de juny de 2015, en relació al RÈGIM D'INDEMNITZACIONS I ASSISTÈNCIES PELS MEMBRES DE LA CORPORACIÓ, RELACIÓ DE CÀRRECS AMB DEDICACIONS EXCLUSIVES I PARCIALS, I QUANTIES CORRESPONENTS, (MODIFICACIÓ DE LA BASE 47 DEL PRESSUPOST VIGENT); tinc a be en proposar al Ple de la Corporació Municipal per a la seva aprovació, si procedeix, la següent
MOCIÓ:
PRIMER. - Determinar la dedicació dels Regidors segons el següent quadre:
|
REGIDOR |
DEDICACIÓ |
|---|---|
|
ÀREA DE BATLIA: BATLE PRESIDENT DE LA CORPORACIÓ MUNICIPAL, SR. JAUME PORSELL ALEMANY |
EXCLUSIVA |
|
ÀREES DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I COMERÇ, PATRIMONI HISTÒRIC I CULTURAL, INVENTARI DELS BENS I SERVEIS MUNICIPALS, DE LES OFICINES MUNICIPALS D'ESTADÍSTICA, SERVEI D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ, (SAC), ARXIUS MUNICIPALS, AIXÍ COM LA DEL PERSONAL AL SERVEI DE L'AJUNTAMENT: REGIDORA RESPONSABLE DE L'ÀREA: LA PRIMER TINENT DE BATLE DELEGADA DE L’ÀREA, SRA. KATIA F. L. ROUARCH. |
EXCLUSIVA |
|
ÀREA D'HISENDA, CONTRACTACIÓ, INFORMÀTICA I MEDI AMBIENT: REGIDORA RESPONSABLE DE L'ÀREA: LA SEGON TINENT DE BATLE, SRA. ESTEFANIA GONZALVO GUIRADO. |
EXCLUSIVA |
|
ÀREA DE VIES I OBRES PÚBLIQUES, IL·LUMINACIÓ, PARCS INFANTILS, FIRES I FESTES MUNICIPALS: REGIDOR RESPONSABLE DE L'ÀREA: EL TERCER TINENT DE BATLE, SR. JONAS PALOMO SÁNCHEZ. |
EXCLUSIVA |
|
ÀREA D'EDUCACIÓ, CULTURA, BIBLIOTEQUES I JOVENTUT: REGIDORA RESPONSABLE DE L'ÀREA, SRA. ANABEL CURTO ALEMANY. |
PARCIAL |
|
ÀREA DE SERVEIS SOCIALS: REGIDORA RESPONSABLE DE L'ÀREA, SRA. FRANCISCA CASTELL TOMAS. |
PARCIAL |
|
ÀREA DE SANITAT, TURISME I SERVEIS COMUNITARIS: REGIDORA DELEGAT DE L'ÀREA, SRA. ENCARNACIÓN RODRIGUEZ VILLADA. |
PARCIAL |
|
ÀREA D'ESPORTS: REGIDORA DELEGADA DE L'ÀREA, SRA. MARGARITA BORRAS ALEMANY. |
ASSISTÈNCIES |
|
ÀREA DE SERVEIS GENERALS I URBANS: REGIDOR RESPONSABLE DE L'ÀREA, SR. JOSÉ RAMÓN BAEZA CORRALES. |
ASSISTÈNCIES |
SEGON. - Modificar la Base 47 de les d’Execució del Pressupost, per tal de fixar les retribucions corresponents a dedicació exclusiva, dedicació parcial i a retribucions meritades per assistències, quedant aquesta amb la següent redacció:
Base 45.- Remuneracions dels membres de la Corporació.
1. De conformitat amb l'establert a l'art. 75 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, segons la redacció donada al mateix per la Llei 11/1999, de 21 d'abril, i l'art. 13 del RD 2568/1986, de 26 de novembre, pel que s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic dels ens locals, les úniques percepcions que poden rebre els membres electius de les Corporacions Locals, són les següents:
Retribucions fixes i periòdiques, si exerceixen els seus càrrecs amb dedicació exclusiva o parcial, assumint les Corporacions el pagament de les quotes empresarials que corresponguin. Es produeix en aquests casos una assimilació a situacions laborals, amb les consegüents conseqüències en quant al règim de incompatibilitats, cotització a la Seguretat Social, etc. En tots dos supòsits, la percepció d'aquestes retribucions serà incompatible amb la de qualsevol altra retribució amb càrrec als Pressuposts de les Administracions Públiques i dels ens, organismes i empreses d'elles dependents. En el cas de les retribucions dels membres de les Corporacions Locals per exercir els seus càrrecs amb dedicació parcial, és possible percebre un altre tipus de retribucions sempre que no provinguin dels Pressuposts de les Administracions Públiques.
Assistències, per la concurrència efectiva a les sessions dels òrgans col·legiats dels qual formen part, sempre que no es tracti de membres corporatius que no tinguin dedicació exclusiva. Aquestes retribucions no poden ser retribucions fixes i mensuals, sinó que dependran del nombre de sessions que s'haguessin convocat i de l'assistència o no del regidor a dites sessions. Per excepció, poden percebre assistències tots els membres de l'Ajuntament, fins i tot els que tinguin dedicació exclusiva, si es tracta de concurrència a Tribunals de proves per a la selecció de personal o a sessions d'òrgans rectors d'ens personalitzats creats per l'Entitat Local o en els que tingui participació o n’exerceixi el control.
Per últim, les Indemnitzacions, que tots els membres de l'Ajuntament poden percebre (fins i tot els que tinguin dedicació exclusiva i parcial), per compensar les despeses ocasionades per l'exercici del càrrec, sempre que siguin efectius i prèvia la seva justificació documental amb conformitat a les normes administratives generals i a les que, en el seu cas, aprovi el Ple mitjançant les presents bases.
En conseqüència amb l'exposat, les retribucions dels membres de la Corporació amb dedicació exclusiva, seran les següents:
|
REGIDOR |
DEDICACIÓ |
RETRIBUCIÓ |
|---|---|---|
|
BATLE PRESIDENT DE LA CORPORACIÓ MUNICIPAL, SR. JAUME PORSELL ALEMANY |
EXCLUSIVA |
42.500,00 Euros. |
|
PRIMER TINENT DE BATLE DELEGADA DE L’ÀREA, SRA. KATIA F. L. ROUARCH. |
EXCLUSIVA |
42.500,00 Euros. |
|
SEGON TINENT DE BATLE, SRA. ESTEFANIA GONZALVO GUIRADO. |
EXCLUSIVA |
41.000,00 Euros |
|
TERCER TINENT DE BATLE, SR. JONAS PALOMO SÁNCHEZ. |
EXCLUSIVA |
37.500,00 Euros. |
anuals pagables en catorze mensualitats.
Les retribucions dels membres de la Corporació amb dedicació parcial, seran les següents:
|
REGIDOR |
DEDICACIÓ |
RETRIBUCIÓ |
|---|---|---|
|
REGIDORA, SRA. ANABEL CURTO ALEMANY. |
PARCIAL |
35.000,00 Euros. |
|
REGIDORA, SRA. FRANCISCA CASTELL TOMAS. |
PARCIAL |
35.000,00 Euros. |
|
REGIDORA DELEGAT DE L'ÀREA, SRA. ENCARNACIÓN RODRIGUEZ VILLADA. |
PARCIAL |
35.000,00 Euros. |
(70 % de 50.000,00 € = 35.000,00 €).
anuals pagables en catorze mensualitats.
Tots ells, són d'alta en el Règim General de la Seguretat Social, i la Corporació assumeix el pagament de les quotes empresarials que correspongui.
Quant al règim de les assistències, cada membre de la Corporació sense dedicació exclusiva o parcial, tindrà dret a les remuneracions expressades a la següent taula:
|
ASSISTÈNCIA |
QUANTIA A PERCEBRE PER REGIDOR QUE NO MERITI RETRIBUCIÓ ECONÒMICA PER DEDICACIÓ EXCLUSIVA O PARCIAL |
|---|---|
|
Junta de Govern Local (convocada amb caràcter ordinari, extraordinari i/o extraordinari i urgent) |
160,00 euros |
|
Ple convocat amb caràcter Ordinari |
630,00 euros |
|
Ple convocat amb caràcter Extraordinari |
210,00 euros |
|
Ple convocat amb caràcter Extraordinari i Urgent |
210,00 euros |
|
Comissió Informativa d’Assumptes Generals convocada amb caràcter ordinari, extraordinari i/o extraordinari i urgent |
105,00 euros |
|
Comissió Especial de Comptes |
105,00 euros |
Les assistències es faran efectives cada dos mesos. En aquests efectes, per la Secretaria de l'Ajuntament es certificarà el tipus i nombre de sessions convocades i l'assistència efectiva de cadascun dels membres sense dedicació exclusiva o parcial i el Cap de Personal elaborarà la documentació amb la retenció que legalment pertoqui.
TERCER. - Que es publiqui el present Acord de forma íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, desprès de la serva aprovació inicial pel Ple de l’Ajuntament, concedint un termini de 15 dies hàbils per a la presentació de al·legacions pels interessats.
QUART. - En cas que no es presenti cap al·legació en el termini esmentat anteriorment, l’acord s’entendrà definitivament aprovat. En cas contrari, el Ple disposarà d’un mes per resoldre les al·legacions presentades
CINQUÈ. - Que el present acord definitivament aprovat sigui publicat íntegrament al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Tauló d’Anuncis de l’Ajuntament, als efectes dels seus coneixement general, donada la seva transcendència.
Sotmesa l'esmena a votació i per MAJORIA de NOU, (9), VOTS A FAVOR corresponents als representants dels grups municipals: PARTIT POPULAR, (PP), 6 Vots, entre ells el del Sr. Batle President, PROPOSTA PER LES ILLES, (PI), 3 Vots i VUIT (8) ABSTENCIONS corresponents als representants dels grups municipals PSIB-PSOE, 3 Vots, i MÉS PER ANDRATX, 5 Vots, el Ple acorda l’APROVACIÓ de la proposició que s’ha transcrit més amunt.»
La qual cosa es fa públic pel seu general coneixement.
Andratx, 21 de juliol de 2015.
El Batle President.
Jaume PORSELL ALEMANY.