Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 12474
Ple -
Delegació de les competències del ple en la presidència i en la comissió de govern
Versió PDF
Es fa públic que el Ple del Consell Insular de Menorca en sessió de caràcter extraordinari de 23 de juliol de 2015 adoptà, entre d'altres, el següent acord:
PRIMER. Delegar en la presidència, conforme el límit que resulta de les atribucions que corresponen al ple, les competències següents:
a. L’exercici d’accions judicials i administratives i la defensa de la corporació en matèries de competència plenària.
b. L’alteració de la qualificació jurídica dels béns de caràcter patrimonial.
c. La comprovació de l’inventari.
d. L’inici dels expedients de contractació de competència plenària.
SEGON. Delegar en la Comissió de Govern, conforme el límit que resulta de les atribucions que corresponen al ple i sempre que la seva aprovació no requereixi d’una majoria especial, les competències següents
a. La concertació d’operacions de crèdit la quantia acumulada de les quals, a l’exercici econòmic, excedeixi del 10% dels recursos ordinaris del pressupost, tret d’aquelles operacions que individualment superin el 10% dels recursos ordinaris i també aquelles que es destinin a finançar despeses corrents. Concertació d’operacions de tresoreria quan l’import acumulat de les operacions vives en cada moment superi el 15% dels ingressos corrents liquidats a l’exercici anterior.
b. La contractació d’obres, de subministraments, de serveis, de gestió de serveis públics, els contractes administratius especials i els contractes privats, quan el seu import iguali o superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost, i en tot cas, els sis milions d’ euros, així com els contractes plurianuals quan la seva duració sigui superior a 4 anys, i els plurianuals de duració inferior quan el seu import acumulat superi el percentatge indicat referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, i en tot cas sigui superior a la quantia assenyalada en aquesta lletra. Resten excloses les concessions de serveis per més de cinc anys, sempre que la seva quantia superi el 20% dels recursos ordinaris del pressupost. La present delegació de facultats inclou l’aprovació dels plecs, l’aprovació de la despesa i resta de facultats que la normativa sobre contractes del sector públic atribueix a l’òrgan de contractació, sempre que aquestes siguin delegables i no estiguin atribuïdes a altres òrgans.
c. L’aprovació dels projectes d’obres i serveis quan sigui competent per a la seva contractació i/o concessió i siguin delegables d'acord amb la normativa aplicable.
d. L’adjudicació de concessions sobre els béns excepte les de durada superior a cinc anys sempre que la seva quantia superi el 20% dels recursos ordinaris del pressupost.
e. L’adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el seu valor sigui igual o superior al 10% els recursos ordinaris del pressupost i iguali o superi l’import de tres milions d’euros
f. Les atribucions que corresponguin al ple en matèria d’expropiació forçosa.
g. L’alienació del patrimoni quan el seu valor iguali o superi el 10% els recursos ordinaris del pressupost i iguali o superi l’import de tres milions d’euros, amb inclusió de l’alienació dels béns declarats de valor històric o artístic. Resten excloses les alienacions de béns quan la seva quantia excedeixi del 20% dels recursos ordinaris del pressupost.
h. L’autorització i disposició de despeses plurianuals quan el nombre d’exercicis a què es poden aplicar sigui superior a quatre.
i. L’ampliació del nombre d’anualitats i elevar els percentatges a què es refereix l’apartat 5 de l’article 174 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març, que aprova el Text Refòs de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.
j. La transacció sobre béns i drets i la concessió de quitament i espera sempre que el seu import no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost i llevat que les competències estiguin atribuïdes per llei a altres òrgans.
k. L’establiment i modificació dels preus públics.
l. L’autorització de la compatibilitat del personal al servei del CIM.
m. L’aprovació i rectificació de l’inventari de la corporació.
n. La investigació i recuperació d’ofici dels béns de que la corporació sigui titular.
TERCER. De conformitat amb l’establert a l’article 171 del reglament orgànic, les presents delegacions tenen caràcter indefinit, mentre no s’acordi la seva revocació.
QUART. Revocar les delegacions efectuades per acord de ple de data 15 de juliol de 2011, així com qualsevol altra acord que es contradigui amb aquest.
CINQUÈ. Disposar la publicació d’aquest acord al Butlletí Oficial de la Comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB) sens perjudici que, les delegacions acordades produeixen efectes des de l’endemà de la seva adopció.
SISÈ. Comunicar aquest acord als responsables dels diferents departaments i serveis i als presidents de les comissions informatives, amb la indicació que, llevat dels casos d’urgència, les resolucions i acords sobre les matèries objecte de la present delegació, han de ser sotmesos amb caràcter previ a l’informe o dictamen de la comissió informativa corresponent per raó de la matèria, amb l’objecte de donar compliment a l’establert als art 65.1 lletra c) i art 100.1 lletra a) del Reglament Orgànic del Consell Insular de Menorca.
Maó, 28 de juliol de 2015
LA SECRETARIA INTERINA,
Rosa Salord Olèo