Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 12392
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres, de 24 de juliol de 2015, per la qual es regulen i es convoquen les proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de cicle inicial de grau mitjà de les especialitats de Busseig esportiu amb escafandre autònom i Vela amb aparell fix i amb aparell lliure, a desenvolupar a l’illa de Mallorca
Versió PDF
El Reial decret 1363/2007, de 24 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments esportius de règim especial, regula en l’article 30 els requisits d’accés de caràcter específic.
El Reial decret 932/2010, de 23 de juliol, que estableix el títol de Tècnic esportiu en busseig esportiu amb escafandre autònom, i fixa els ensenyaments mínims i els requisits d’accés, regula a l’annex VII la prova RAE-ASBD101, de caràcter específic per a l’accés als ensenyaments de cicle inicial de grau mitjà en busseig esportiu amb escafandre autònom.
El Reial decret 935/2010, de 23 de juliol, que estableix els títols de Tècnic esportiu en vela amb aparell fix i Tècnic esportiu en vela amb aparell lliure, i fixa els ensenyaments mínims i els requisits d'accés, regula a l’annex VIII la prova RAE-VEVE-101, de caràcter específic per a l’accés als ensenyaments de cicle inicial de vela, que valora la competència de l’aspirant en les dues modalitats.
Per tot això, de conformitat amb la normativa indicada, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
1. Aprovar les instruccions per les quals es concreten aspectes sobre l’organització de les proves d’accés de caràcter específic, i els requisits per sol·licitar plaça al cicle inicial del grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial de les modalitats de:
a) Busseig esportiu amb escafandre autònom.
b) Vela (la prova és comú per les especialitats de Vela amb aparell lliure i de Vela amb aparell fix).
2. Aquesta Resolució es concreta en els següents annexes:
a) L’annex 1 inclou les instruccions generals de les proves d’accés de caràcter específic.
b) L’annex 2 inclou el model d’inscripció a les proves d’accés de caràcter específic
c) L’annex 3 inclou el model de declaració jurada que han de lliurar els inscrits.
d) L’annex 4 detalla el calendari de les actuacions corresponents a les proves d’accés de caràcter específic
Segon
Convocar les proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de cicle inicial de grau mitjà de Busseig esportiu amb escafandre autònom i Vela amb aparell fix i Vela amb aparell lliure, en els termes que figuren en les instruccions que s’inclouen com a annex 1 d’aquesta Resolució.
Tercer
El Reial decret que estableix el títol de Tècnic de cada modalitat, especifica les característiques de la prova: el contingut, els criteris d’avaluació, els efectes i la seva vigència, les exempcions, les adaptacions per als discapacitats, els components i les funcions del tribunal, etc.
Quart
Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears
Cinquè
Aquesta Resolució entrarà en vigor al dia següent de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb l’article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 24 de juliol de 2015
El director general de Planificació, Ordenació i Centres
Antoni Morante Milla
ANNEX 1
Instruccions
Article 1
Persones que s’han d’inscriure per fer la prova d’accés de caràcter específic i persones exemptes
1. S’hi poden inscriure les persones que tenen els requisits d’accés als ensenyaments esportius de règim especial de caràcter general (graduat en ESO o equivalent acadèmic) i les persones que han superat les proves generals d’accés per a persones sense requisits acadèmics (proves d’accés de FP, proves d’accés d’altres esports, proves d’accés ensenyaments artístics i proves d’accés de majors 25)
2. No han de fer la inscripció, perquè estan exempts de superar la prova, els esportistes d’alt nivell o alt rendiment de la modalitat corresponent que puguin certificar els aspectes especificats en els RD de cada modalitat:
a) Art. 23 del RD de Tècnic esportiu en Busseig esportiu amb escafandre autònom.
b) Art. 26 del RD de Tècnic esportiu en Vela (amb aparell fix/lliure).
Article 2
Termini d’inscripció a les proves
La inscripció a la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments de règim especial de cicle inicial de grau mitjà de Busseig esportiu amb escafandre autònom o Vela (amb aparell fix i amb aparell lliure) s’ha de fer des de dia 1 de setembre de 2015 fins al dia 10 de setembre de 2015, inclòs.
Article 3
Lloc per inscriure’s a la prova d’accés de caràcter específic
1. La inscripció de la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de règim especial cicle inicial de grau mitjà de Busseig esportiu amb escafandre autònom o Vela s’ha de fer a:
a) IES Baltasar Porcel d’Andratx , Carrer de Son Prim, s/n 07150, Andratx. Telèfon: 971 136 768 www.iesbaltasarporcel.net
Article 4
Documentació necessària per inscriure’s per fer la prova d’accés de caràcter específic
1. Per formalitzar la inscripció, les persones interessades a realitzar la prova d’accés de caràcter específic han de presentar, en tots els casos:
a) Sol·licitud per duplicat segons el model oficial (annex 2), que es pot trobar al centre on s’han d’inscriure i a la seva pàgina web (IES Baltasar Porcel de Andratx).
b) Original i còpia del document oficial d’identificació.
c) Declaració jurada que no es té cap requisit d’accés directe que permeti l’accés als ensenyaments esportius de règim especial (annex 3), que es pot trobar al centre on s’han d’inscriure i a la seva pàgina web (IES Baltasar Porcel de Andratx).
d) Original i còpia del títol de graduat en educació secundària o equivalent, o del certificat que acrediti que s’ha superat la prova d’accés per a persones sense requisits acadèmics. Aquests documents han d’especificar la nota o mitjana obtinguda.
2. A la modalitat de Busseig, s’ha d’acreditar també el títol d’aptitud de bussejador de primera classe d’acord al Decret 2055/1969, de 25 de setembre o certificacions declarades equivalents.
3, S’ha d’acreditar el pagament al compte de la federació, de l’import que la federació ha establert per aquesta prova, aportant al centre en el moment de formalitzar la inscripció, còpia de l’ ingrés bancari que ha d’indicar nom, llinatges i el concepte “inscripció prova específica i el nivell i modalitat esportiva.
a) Busseig: amb un ingrés bancari de 15€, al compte de la federació Balear d’Activitats Subaquàtiques, ES40-3058-4531-6627-2000-6031.
b) Vela: amb un ingrés bancari de 30€, al compte de la federació Balear de Vela, ES44-0487-2170-1520-0000-2613
Article 5
Actuació amb la documentació necessària per inscriure’s a la prova
1. La secretaria del centre on es fan les inscripcions per fer la prova, un cop ha comprovat que la sol·licitud d’inscripció està degudament emplenada, n’ha de segellar un dels exemplars i l’ha de retornar a la persona interessada. La secretaria del centre s’ha de quedar fotocòpia del document oficial d’identificació i de la resta de documentació que es presenta, un cop acarada amb l’original.
2. Així mateix, el centre educatiu ha de comunicar qualsevol circumstància que hagin de valorar prèviament els membres del tribunal avaluador a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.
Article 6
Persones que sol·liciten l’adaptació de la prova d’accés de caràcter específic per a discapacitats acreditades
Aquesta situació es regula en la normativa vigent de cada modalitat esportiva. El centre ha de fer arribar al tribunal avaluador la documentació adjuntada per les persones que demanen fer una prova adaptada per tal que aquest faci i comuniqui, si cal, les adaptacions pertinents.
Article 7
Admissió per fer les proves
El centre educatiu ha de comprovar, amb la documentació rebuda, que els sol·licitants reuneixen les condicions que permeten fer-la.
Article 8
Publicació de les Llistes provisionals de persones admeses i de persones excloses per fer la prova d’accés de caràcter específic: Dimarts dia 15 de setembre de 2015 (seran publicades al tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre)
Article 9
Reclamacions contra la llista provisional de persones admeses i excloses per fer la prova: dies 16 i 17 de setembre de 2015.Aquestes s’han d’adreçar al president del tribunal avaluador i han de ser lliurades a la secretaria de l’IES Baltasar Porcel d’Andratx.
Article 10
1.Publicació Llistes definitives de persones admeses per fer la prova d’accés de caràcter específic: dia 21 de setembre de 2015,
2. Contra la llista definitiva es pot presentar recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Ordenació i Centres, en el termini d’un mes natural, comptador des de la data de la publicació de la llista definitiva.
Article 11
La relació d’estris, en cas que siguin necessaris per al desenvolupament de la prova, s’ha de publicar en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre on es realitzi la prova el dia 16 de setembre de 2015.
Article 12
Comunicació de dades d’inscripció per fer la prova d’accés de caràcter específic
1. El centre que fa la prova d’accés ha de comunicar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, el llistat amb les persones inscrites per fer la prova, com a màxim, el dia 22 de setembre de 2015.
2. Així mateix, el centre educatiu ha de comunicar i adjuntar la documentació presentada per les persones que demanen fer una prova adaptada, o qualsevol altre circumstància que hagi de valorar prèviament el tribunal.
Article 13
Data i horari de realització de la prova d’accés de caràcter específic
1. Les proves d’accés de les modalitats esportives de cicle inicial de grau mitjà de Busseig esportiu amb escafandre autònom i de Vela amb aparell fix i Vela amb aparell lliure, s’han de fer el dissabte 26 de setembre de 2014.
2. L’horari i lloc de desenvolupament de la prova de Busseig i Vela és el següent:
- 8.30 hores: Reunió del tribunal avaluador.
- 9.00 hores: Inici de la prova. Per poder prendre part a les proves d’accés, els inscrits han d’estar presents a l’hora establerta.
Lloc: Real Club Nàutic de Palma.
Si cal, l’ordre d’actuació i/o qualsevol modificació d’aquest horari s’ha de fer públic al tauler d’anuncis del centre i a la seva pàgina web, amb una antelació mínima de 48 hores abans de l’horari determinat inicialment per l’inici i desenvolupament de la prova.
Article 14
Verificació de la identitat dels aspirants
Els membres del tribunal avaluador han de verificar la identitat dels aspirants a l’inici de la prova i ho poden tornar fer en qualsevol moment del seu desenvolupament.
Article 15
Tribunals avaluadors
1. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de designar un tribunal per avaluar la prova d’accés de cada una de les especialitats.
2. El tribunal avaluador té la funció d’organitzar la prova i desenvolupar-la, i ha d’estar format per:
a) President: el director o un membre de l’equip directiu del centre educatiu on estan adscrits els ensenyaments o un funcionari de la Conselleria d’Educació, i Universitat nomenat per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. La seva funció és garantir que el desenvolupament de la prova d’accés es realitzi conforme al que estableixen els decrets i reials decrets dels títols.
b) Un vocal en representació de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. Juntament amb el president, la seva funció és garantir que el desenvolupament de la prova d’accés es realitzi conforme al que estableixen els decrets i reials decrets dels títols.
c) Un mínim de tres persones avaluadores, preferentment representants de la corresponent federació i a proposta d’aquesta, que compleixin els requisits de titulació o certificació establerts en la normativa vigent per a cada especialitat esportiva. La seva funció és la de valorar les actuacions de les persones aspirants.
d) Secretari: preferentment el cap del Departament o un professor dels Ensenyaments Esportius de Règim Especial del centre educatiu on estan adscrits els ensenyaments o un funcionari de la Conselleria d’Educació, i Universitat. La seva funció és estendre acta del desenvolupament de la prova i certificar que aquesta es fa de conformitat amb la normativa vigent.
3 La direcció del centre i la federació faran la proposta dels membres del tribunal avaluador de la seva competència a aquesta direcció general, abans de dia 11 de setembre de 2015.
Article 16
Expedients de les persones inscrites
El centre educatiu ha de posar a disposició de cada tribunal avaluador la documentació presentada per les persones inscrites per a la realització de la prova d’accés, els llistats, les actes de les proves i altres documents que siguin necessaris.
Article 17
Contingut i qualificació de la prova
1. Els continguts i els criteris d’avaluació de la prova específica d’accés es detallen en la normativa vigent per a cada esport.
2. En la qualificació final de la prova s’han d’utilitzar els termes Apte i No Apte. Per obtenir la qualificació d’Apte, les persones aspirants han de superar totes les parts de la prova.
Article 18
Publicació llistat provisional de persones aptes i no aptes a les proves d’accés específiques: Dia 29 de setembre de 2015 (estarà publicat en el tauler d’anuncis del centre on s’ha fet l’ inscripció de les proves i a la pàgina web del mateix)
Article 19
1Les Reclamacions contra les llistes provisionals de persones aptes i no aptes es podran presentar els dies 30 de setembre i 01 d’octubre de 2015. Aquestes s’han d’adreçar al president del tribunal avaluador i han de ser lliurades a la secretaria de l’IES Baltasar Porcel d’Andratx.
2. El president del tribunal avaluador convocarà als membres del tribunal avaluador que han d’estudiar el contingut de la reclamació i, si n’és el cas, han d’indicar a la persona interessada que assisteixi a una sessió de revisió de proves en la qual se li puguin comentar els criteris de correcció i de qualificació que s’hi han fet servir.
3. La revisió de la prova si és necessària, s’ha de fer el dia 2 d’octubre de 2015.
4. Els tribunals avaluadors han d’estendre acta de la sessió de resolució de les reclamacions presentades.
5. Les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la revisió del tribunal avaluador poden interposar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Ordenació i Centres en el termini d’un mes natural comptador des de la publicació de les llistes definitives.
Article 20
Llista definitiva de persones aptes a les proves d’accés :Dia 05 d’octubre de 2015 (en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre educatiu que ha fet la inscripció a les proves).
Article 21
Tramesa de la còpia de les actes a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.
El dia 5 d’octubre de 2015, una vegada acabat el procediment d’avaluació, el centre ha d’enviar una còpia acarada de les actes a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.
Article 22
Lliurament dels certificats d’aptitud a la prova
Les persones que han superat la prova d’accés de cicle inicial de grau mitjà de les especialitats de Busseig esportiu amb escafandre autònom i Vela, poden recollir el certificat que ho acredita en el centre en què s’ha fet la inscripció de les proves , a partir del dia 05 d’octubre de 2015. El centre adjuntarà d’ofici aquest certificat a l’expedient del alumne que sol·liciti plaça en el procés d’admissió i matrícula d’aquestes formacions per al curs 2015/2016.
Article 23
Sol·licitud de plaça en els ensenyaments esportius de règim especial
Les persones que hagin superat la prova d’accés, i les que tenen una altra documentació que els permet l’exempció d’aquesta prova, poden sol·licitar l’admissió als ensenyaments esportius que vulguin cursar, de conformitat amb la normativa vigent.
El director general publicarà la resolució amb el procés d’admissió i matrícula d’aquests ensenyaments.
ANNEX 2
Inscripció per fer la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius
Llinatges: Nom:
Adreça: CP:
Telèfon: Localitat:
EXPÒS:
Que reunesc els requisits generals d’accés.( )
Que he superat la prova d’accés de caràcter general per a les persones sense requisits acadèmics ( )
Per això, adjunt la documentació següent:
Document oficial d’identificació (obligatori)
Declaració jurada que no reunesc cap dels requisits esportius que permeten l’accés directe als ensenyaments esportius de règim especial
Document d’ingrés bancari del pagament del preu de la prova.
SOL·LICIT:
Ser inscrit per fer la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de (marcau amb una creu la modalitat escollida):
BUSSEIG Cicle inicial ( )
VELA Cicle inicial ( )
SI N’ÉS EL CAS, DEMAN:
L’adaptació de la prova perquè tenc necessitats educatives especials i aporto:
( ) Certificat oficial que acredita el tipus i grau de discapacitat
(...) Dictamen d’escolarització amb el vistiplau del Departament d’Inspecció Educativa
___________________ , ____ d _________ de 2015
(Signatura del sol·licitant)
SRA. DIRECTORA DE L’IES BALTASAR PORCEL (Andratx)
ANNEX 3
Declaració jurada
Proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de règim especial
Nom i llinatges: ____________________________________________, amb document oficial d’identificació núm. _____________________, inscrit/a en les proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de (marcau amb una creu la modalitat escollida):
BUSSEIG Cicle inicial ( )
VELA Cicle inicial ( )
DECLAR SOTA JURAMENT/PROMESA QUE
No reunesc cap dels requisits esportius que permeten l’accés directe a aquests ensenyaments esportius de règim especial.
En cas de reunir-los en el moment de realitzar la prova, no hi participaré.
______________, ______ d ____________________ de 2015
(Signatura)
ANNEX 4
Calendari de la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de cicle inicial de grau mitjà de Busseig esportiu amb escafandre autònom o Vela (comuna per les especialitats de Vela amb aparell fix i Vela amb aparell lliure)
|
Dates |
Actuació |
Article |
|
11/09/2015 |
El centre i la federació comuniquen a la DGPOIC la proposta dels membres del tribunal avaluador |
15 |
|
01/09 2015 al 10/09/2015 |
Inscripció per fer la prova |
2 |
|
15/09/2015 |
Publicació de la llista provisional de persones admeses i de persones excloses |
8 |
|
16/09/2015 |
Publicació de la relació d'estris (si escau) i del tribunal |
11 |
|
16 i 17/ 09/2015 |
Termini de reclamacions contra les llistes provisionals de admesos |
9 |
|
21/09/2015 |
Publicació de la llista definitiva de persones admeses |
10 |
|
22/09/2015 |
El centre comunica a la DGPOIC, la llista definitiva de les persones admeses |
12 |
|
26/09/2015 |
Prova |
13 |
|
29/09/2015 |
Publicació de la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes |
18 |
|
30/09/2015 i 01/10/2015 |
Termini de reclamacions contra la llista provisional davant el president del tribunal avaluador |
19 |
|
2/10/2015 |
Revisió de les reclamacions |
19 |
|
5/10/2015 |
Publicació de la llista definitiva de persones aptes i no aptes |
20 |
|
5/10/2015 |
Tramesa de la còpia de les actes de les proves a la DGPOiC |
21 |
|
6/10/2015 |
Lliurament dels certificats d'aptitud |
22 |
|
A partir del 05/10/2015 fins 19/10/2015 |
Inici del procés d’admissió i matrícula al curs 15/16 |
|
PROVES DE VELA: Atès que aquestes proves requereixen unes condicions meteorològiques determinades, el tribunal podrà prendre la decisió d’ajornar la realització d’aquesta prova en el moment que ho consideri oportú, comunicant als presents la data i l’hora de la propera convocatòria, fent el mateix en successives convocatòries. A la vegada s’ajornaran els terminis de publicació de llistes, revisió de proves, lliurament de certificats i reclamacions en igual nombre de dies que s’hagin ajornat les proves. És preceptiva la presentació a cada convocatòria que faci el tribunal avaluador.