Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 12269
Estructura Administrativa Municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Conformement amb el disposat als articles 44 i 45 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, es fa públic que el Sr. Batle, en data 16 de juny de 2015, ha dictat el Decret que seguidament es transcriu:

“DECRET DE BATLIA

A la sessió plenària celebrada el passat dia 13 de juny de 2015 va quedar constituïda la nova Corporació, resultant de les eleccions locals celebrades el 24 de maig de 2015.

Atesa la necessitat d’establir la nova organització administrativa municipal i fent ús de les atribucions que em confereix l’article 21.1.a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de bases de règim local, en concordança amb l’article 41.2 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, dicto el següent

DECRET

1. ESTRUCTURA ADMINISTRATIVA MUNICIPAL

Els serveis administratius de l’Ajuntament d’Alcúdia, sota la direcció del Batle, s’estructuren en les àrees de gestió següents:

1. Àrea de Batlia i Personal.

2. Àrea de Cultura, Normalització Lingüística, Transparència i Participació Ciutadana.

3. Àrea d’Hisenda, Contractació i Estadística.

4. Àrea d’Educació i Patrimoni

5. Àrea d’Urbanisme, Esports i Joventut.

6. Àrea d’Obres Pròpies, Turisme i Relacions Institucionals.

7. Àrea de Fires i Mercats.

8. Àrea de Comerç i Festes.

9.  Àrea de Serveis Generals i Manteniment.

10.  Àrea de Sanitat, Benestar Social i Igualtat.

11.  Àrea de Medi Ambient.

La titularitat de les àrees abans descrites correspon al batle i als tinents de batle que exerceixin les competències que se’ls hi atribueixin mitjançant l’oportú Decret de Batlia de delegació genèrica.

Així mateix, podran ser objecte de delegacions especials en els regidors que no formin part de la Junta de Govern Local l’atribució de la responsabilitat en la direcció i gestió dels serveis que es determinin mitjançant l’oportú Decret de Batlia de delegació especial.

2. ATRIBUCIONS I RÈGIM D’ADSCRIPCIÓ DE DEPARTAMENTS, ORGANISMES AUTÒNOMS, EMPRESES, FUNDACIONS I CONSORCIS.

1. Àrea de Batlia i Personal.

1.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea de Batlia i Personal són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Policia Local, Seguretat Ciutadana i Protecció Civil

- Mobilitat

- Celebració de matrimonis civils i d’actes declaratius de situacions de parelles de fet

- Comunicació i protocol

- Secretaria general

- Responsabilitat Patrimonial

- Oferta d’ocupació i procediments selectius

- Plantilles de personal i sistemes retributius

- Organització i situacions administratives del personal

- Conveni laboral i pactes de condicions de funcionaris

- Catàlegs i relació de llocs de feina

- Promoció i formació ocupacional

- Resta d’atribucions no conferides a altres àrees de gestió municipal.

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

1.2  Departaments, organismes autònoms, empreses, fundacions i consorcis adscrits.

  • Departaments de Batlia, Secretaria, Assessoria Jurídica-Advocacia municipal i Personal.

Tot i l’adscripció directa dels departaments de Secretaria, Assessoria Jurídica-Advocacia municipal i Personal a l’Àrea de Batlia, les funcions dels esmentats departaments s’estenen també a tota la resta d’àrees de gestió municipal, amb inclusió explícita dels organismes autònoms locals, empreses municipals i consorcis en la gestió dels quals hi participi l’Ajuntament d’Alcúdia, atesa la naturalesa transversal de les funcions que duen a terme ambdós departaments municipals.

Sense perjudici del règim d’adscripció descrit, correspon a l’Àrea de Batlia i Personal la coordinació de les diferents àrees de govern municipal.

2. Àrea de Cultura, Normalització Lingüística, Transparència i Participació Ciutadana.

2.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea de Cultura, Normalització Lingüística, Transparència i Participació Ciutadana són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

2.1.1 Secció de Cultura:

- Programes culturals

- Patronats culturals

- Fundacions i organismes culturals

- Biblioteques i instal·lacions culturals en general

- Auditori municipal

- Honors i distincions

2.1.2 Secció de Normalització Lingüística:

- Promoció de la llengua

2.1.3 Secció de Transparència i Participació Ciutadana:

- Publicitat activa, informació pública i bon govern

- Administració electrònica

- Oficina d’Atenció al Ciutadà

- Desenvolupament local

- Promoció d’associacionisme

- Relacions ciutadanes

- Defensor del ciutadà

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

2.2 Departaments, organismes autònoms, empreses, fundacions i consorcis adscrits.

  • Departaments de Cultura, Normalització Lingüística, Transparència i Participació Ciutadana
  • Organisme Autònom Local “Alcúdia Ràdio”.
  • Fundació de l’Escola Municipal de Música d’Alcúdia
  • Fundació Biblioteca d’Alcúdia “Ca’n Torró”

Tot i l’adscripció directa dels departament de Normalització Lingüística a l’Àrea de Cultura, Normalització Lingüística, Transparència i Participació Ciutadana, les funcions dels esmentats departaments s’estenen també a tota la resta d’àrees de gestió municipal, amb inclusió explícita dels organismes autònoms locals, empreses municipals i consorcis en la gestió dels quals hi participi l’Ajuntament d’Alcúdia, atesa la naturalesa transversal de les funcions que duen a terme ambdós departaments municipals.

3. Àrea d’Hisenda, Contractació i Estadística.

3.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea d’Hisenda, Contractació i Estadística són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

3.1.1 Secció d’Hisenda:

-  Planificació econòmica

- Pla d’inversions

- Estudis econòmics

- Intervenció i dipositaria

- Rendes, exaccions i inspeccions tributàries

- Cadastre

- Recaptació

- Despeses i deute públic

- Drets i Patrimoni municipal

- Adquisicions i alienacions patrimonials

- Permutes

- Concessions administratives

- Sancions i multes

- Censos, estadística i informàtica

3.1.2 Secció de Contractació:

- Tramitació d’expedients de contractació, concessions i autoritzacions demanials, i autoritzacions reglamentades.

- Preparació i assistència a Meses de Contractació i Valoració.

- Seguiment de l’execució dels expedients abans referits.

3.1.3 Secció d’Estadística:

- Gestió del Padró Municipal.

- Població

- Llista oficial de carrers.

- Gestió d’expedients d’agrupació familiar.

- Procediments electorals

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

3.2 Departaments, organismes autònoms, empreses, fundacions i consorcis adscrits.

  • Departaments d’Intervenció i Tresoreria, Rendes i Exaccions, Contractació, Informàtica i Estadística.

Tot i l’adscripció directa dels departaments de d’Intervenció i Tresoreria, Contractació i Informàtica a l’àrea d’Hisenda, Contractació i Estadística, les funcions dels esmentats departaments s’estenen també a tota la resta d’àrees de gestió municipal, amb inclusió explícita dels organismes autònoms locals, empreses municipals i consorcis en la gestió dels quals hi participi l’Ajuntament d’Alcúdia, atesa la naturalesa transversal de les funcions que duen a terme aquests departaments municipals.

4. Àrea d’Educació i Patrimoni.

4.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea d’Educació i Patrimoni són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

4.1.1 Secció d’Educació

- Educació en general

- Escoletes de 0 a 3 anys

- Promoció de l’ensenyament

- Centre d’adults

- Relacions amb estudiants i APIMA’s

- Manteniment i neteja de centres escolars

- Transport escolar

- Consell Municipal Escolar

4.1.2 Secció de Patrimoni:

- Nomenclatura de carrers

- Toponímia

- Protecció i promoció del patrimoni artístic

- Protecció, promoció i divulgació del patrimoni històric

- Conservació de monuments artístics

- Edificis catalogats

- Centre històric

- Museus i arxius

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

4.2 Departaments, organismes autònoms, empreses, fundacions i consorcis adscrits.

  • Departaments d’Educació i Patrimoni.
  • Consorci de la Ciutat Romana de Pol·lèntia.

5. Àrea d’Urbanisme, Esports i Joventut.

5.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea d’Urbanisme, Esports i Joventut són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

5.1.1 Secció d’Urbanisme.

- Cartografia

- Planificació urbanística

- Planejament General

- Plans Parcials

- Plans Especials

- Convenis urbanístics

- Pla estratègic

- Llicències d’obra

- Disciplina urbanística

- Llicències i control d’activitats

- Llicències de parcel·lació i segregació

- Disciplina urbanística

- Catàlegs

5.1.2 Secció d’Esports.

- Patronat municipal d’esports

- Instal·lacions esportives

- Esport base

- Promoció d’activitats esportives

- Gestió de serveis esportius

5.1.3 Secció de Joventut.

- Gestió del Centre Universitari d’Alcúdia  “Ca’n Joanet”

- Joventut

- Beques

- Campament i alberg juvenil  de la Victòria i altres instal·lacions similars

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

5.2 Departaments, organismes autònoms, empreses, fundacions i consorcis adscrits.

- Departaments d’Activitats, Obres, Planificació Urbanística, Disciplina Urbanística, Cartografia, Esports i Joventut.

- Empresa Municipal de Serveis d’Alcúdia, S.A.

- Patronat Municipal d’Esports d’Alcúdia.

- Fundació Biblioteca d’Alcúdia “Ca’n Torró”

6. Àrea d’Obres Pròpies, Turisme i Relacions institucionals.

6.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea d’Obres Pròpies, Turisme i Relacions Institucionals són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

6.1.1 Secció d’Obres Pròpies:

- Obres i projectes municipals

- Control i seguiment de qualsevol obra municipal

- Cicle integral de l’aigua: abastament, clavegueram i depuració.

6.1.2 Secció de Turisme:

- Promoció turística

- Coordinació de sectors turístics

- Oficines d’informació

- Relacions públiques i comunicació

- Relacions amb estaments i organismes turístics

- Activitats turísticoesportives

- Estació Nàutica

6.1.3 Secció de relacions institucionals:

- Promoció, programació i seguiment general de les relacions municipals amb altres institucions públiques i privades.

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

6.2 Departaments, organismes autònoms, empreses, fundacions i consorcis adscrits.

- Departaments d’Obres Pròpies i Turisme.

- Consorci de Promoció Exterior.

- Consorci d’Infraestructures.

7. Àrea de Fires i Mercats.

7.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea de Fires i Mercats són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Mercats i fires

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

7.2 Departaments, organismes autònoms, empreses, fundacions i consorcis adscrits.

- Departaments de Comerç i Cultura.

8. Àrea de Comerç i Festes.

8.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea de Comerç i Festes són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Promoció i dinamització del comerç

- Relacions amb associacions de comerciants

- Organització de festes populars

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

8.2 Departaments, organismes autònoms, empreses, fundacions i consorcis adscrits.

- Departaments de Comerç i Cultura.

9. Àrea de Serveis Generals i Manteniment.

9.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea de Serveis Generals i Manteniment són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Brigada municipal

- Manteniment d’edificis municipals

- Conservació de carrers, places, camins jardins i zones verdes

- Serveis públics generals

- Servei de salvament i socorrisme a les platges

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

9.2 Departaments, organismes autònoms, empreses, fundacions i consorcis adscrits.

  • Brigada municipal.
  • Empresa Municipal de Serveis d’Alcúdia, SA.

Tot i l’adscripció directa de la brigada municipal a l’Àrea de Serveis Generals i Manteniment, les funcions de l’esmentat departament s’estenen també a tota la resta d’àrees de gestió municipal, amb inclusió explícita dels organismes autònoms locals, empreses municipals i consorcis en la gestió dels quals hi participi l’Ajuntament d’Alcúdia, atesa la naturalesa transversal de les funcions que duen a terme aquest departament municipal.

10. Àrea de Àrea de Sanitat, Benestar Social i Igualtat.

10.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea de Sanitat, Benestar Social i Igualtat són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Beneficiència

- Tercera d’Edat

- Protecció de menors

- Atenció social

- Ajuda domiciliària

- Servei d’ajuda a la gent gran

- Subvencions a entitats socials de caire benèfic

- Dona

- Promoció de la igualtat de gènere.

- Sanitat i salubritat pública

- Inspeccions sanitàries

- Cementiri

- Centre de Salut

- Junta local de Sanitat

- Residència geriàtrica

- Centre de dia

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

10.2 Departaments, organismes autònoms, empreses, fundacions i consorcis adscrits.

- Departament de Sanitat, Benestar Social i Igualtat.

11. Àrea de Àrea de Medi Ambient.

11.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea de Medi Ambient són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Monts públics

- Espais naturals

- Seguiment Pla ecoturístic

- Seguiment Agenda Local 21

- Gestió de residus

11.2 Departaments, organismes autònoms, empreses, fundacions i consorcis adscrits.

  • Departament de Medi Ambient
  • Empresa Municipal de Serveis d’Alcúdia, SA.

Disposició Addicional Primera

Els decrets de delegació corresponents establiran les competències generals que han de desenvolupar els titulars responsables de les àrees i serveis delegats en l’exercici de les atribucions que tenen conferides.

Disposició Addicional Segona

Amb caràcter general els departaments adscrits a les àrees que composen l’estructura administrativa de l’Ajuntament d’Alcúdia desenvoluparan la seva activitat sota el principi de cooperació interdepartamental amb l’objectiu de procurar l’eficiència dels serveis municipals que correspon prestar dintre l’estructura organitzativa general de la corporació i dels seus organismes dependents.

Entrada en vigor

El present decret entrarà en vigor el dia de la seva signatura, sense perjudici de la seva preceptiva publicació en el BOIB conformement amb el disposat a l’article 44.2 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.”

Cosa que fem pública

 

Alcúdia, 17 de juliol de 2015

El Batle,
Antoni Mir Llabrés