Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE LLOSETA
Núm. 12224
Acords adoptats pel Plenari de la Corporació data 17-7-2015
Versió PDF
De conformitat amb l’article 44.2 del R.D. 2568/1986 de 28 de novembre, es fa públic pel general coneixements els acords adoptats pel Plenari de la Corporació en data 17-07-2015, referits a la organització del nou Consistori.
“5.- PERIODICITAT DE LES SESSIONS DEL PLÈ DE LA CORPORACIÓ.
Per unanimitat, i de conformitat amb l'article 46.2. a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, 47.1 del R.D.L 781/1986, de 18 d'abril i 78.1 del RD. 2.568/1986, de 28 de novembre, el Ple de l'Ajuntament aprova celebrar sessions ordinàries preferentment el primer dilluns, dels mesos gener, marc, maig, juliol, setembre i novembre, a les 21’30 hores (o el dia següent hàbil si aquell fora festiu).
Si en primera convocatòria no hi hagués el quorum de constitució necessari, s'entendrà convocada la sessió automàticament a la mateixa hora, dos dies després. Així mateix, es faculta al Sr. Batlle per a posposar o avançar la celebració de les sessions ordinàries del Ple de la Corporació municipal, dins del mateix mes de la seva celebració, quan el dia fitxat es trobi inclòs en un període de festes locals, o en altres circumstàncies a apreciar per la Junta de Portaveus.
La proposta s’aprova amb els 7 vots favorables del regidors/es de l’equip de govern (4 PSOE i 3 PI), el vots en contra del regidors de SI (2) i PP (2) i l’abstenció dels 2 regidors de MÉS per Lloseta.
6.- JUNTA DE GOVERN LOCAL: COMPETÈNCIES DELEGADES; MEMBRES INTEGRANTS.-
És preceptiva la constitució de Junta de Govern Local, art. 20.1.b) de la LBRL i art. 35.2 d) ROF, en els municipis amb una població de dret – com és el cas del municipi de Lloseta - superior a 5.000 habitants.
La Junta de Govern Local estarà integrada - art. 52 ROF - pel Batlle, el qual la presideix, i els regidors nomenats lliurement per ell com a membres d'aquesta. El nombre de regidors que el Batlle pot nomenar membres de la Comissió de Govern no podrà ser superior al terç del nombre legal de membres de la Corporació.
El Batlle podrà cessar lliurament, en tot moment, els membres de la Junta de Govern Local. El nomenament i cessament dels seus membres està sotmès als requisits formals prescrits a l'article 46.1 del ROF.
Així, doncs, en exercici de les facultats que la LBRL atorga al Sr. Batlle:
1.- La Junta de Govern Local tindrà les següents atribucions:
a) L'assistència al Batlle en l'exercici de les seves atribucions.
b) Les atribucions que el Batle li delegui.
c) Les atribucions que el Ple de la Corporació li delegui.
d) Aquelles altres atribucions que expressament li atribueixin les Lleis.
2.- La Junta de Govern Local estarà integrada pel Batlle i quatre regidors.
Així, doncs, es dóna compte al Ple de la Corporació, que el Batlle ha dictat el DECRET NÚM. 74/2015 (data: 14-07-2015), en el qual disposa: “De conformitat amb les facultats i atribucions conferides per l'article 52.1 del RD 2568/1986 de 28 de novembre, es dicta la següent RESOLUCIÓ:
PRIMER.- La Junta de Govern Local estarà presidida pel Batlle i integrada per quatre regidors:
SEGON.- La Junta de Govern Local, entre d'altres, tindrà assignades les següents atribucions:
Les atribucions que aquesta Batllia de forma expressa li delegui, i que són: “Article 21.1, de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, lletres:
f) El desenvolupament de la gestió econòmica d'acord amb el pressupost aprovat, disposar despeses dins dels límits de la seva competència; concertar operacions de tresoreria que els correspondran quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment no superi el 15 per 100 dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior; ordenar pagaments i retre comptes; tot això de conformitat amb el que disposa la Llei Reguladora de les Hisendes Locals (avui, TRLHL 2/2004, de 5 de març).
g) Aprovar l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el Pressupost i la plantilla aprovats pel Ple; aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball i distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes i periòdiques.
h) Exercir la direcció superior de tot el personal i acordar el seu nomenament i sancions .. Aquesta atribució s'entén sense perjudici del que disposen els arts. 99.1 i 3 de la Llei reguladora de les Bases de Règim Local.
j) Les aprovacions dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple, així com la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització.
n) Sancionar les faltes de desobediència a la seva autoritat o per infracció de les ordenances municipals, llevat dels casos en què tal facultat estigui atribuïda a altres òrgans.
ñ) Disposició addicional 2a del TRLCSP de 2011: "Corresponen als alcaldes i als presidents de les entitats locals les competències com a òrgan de contractació respecte dels contractes d'obres, de subministrament, de serveis, de gestió de serveis públics, els contractes administratius especials, i els contractes privats quan el seu import no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, la quantia de sis milions d'euros, inclosos els de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior a quatre anys, sempre que l'import acumulat de totes les anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada.
Així mateix correspon als alcaldes i als presidents de les entitats locals l'adjudicació de concessions sobre els béns de les mateixes i l'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el seu valor no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost ni l'import de tres milions d'euros, així com l'alienació del patrimoni, quan el seu valor no superi el percentatge ni la quantia indicats ".
o) L'aprovació dels projectes d'obres i de serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin previstos en el pressupost.
q) L'atorgament d'autoritzacions, permisos i llicències i informes preceptius urbanístics i d'activitat, llevat que les lleis sectorials ho atribueixin expressament al Ple o a la Junta de Govern Local.
s) Les altres que expressament li atribueixin les lleis i aquelles que la legislació de l'Estat o de les comunitats autònomes assignin al municipi i no atribueixin a altres òrgans municipals ".
TERCER.- Àmbit de la Delegació d'atribucions:
Serà amb tota la seva extensió, inclosa la resolució de recursos administratius, i en concordança amb les matèries connexes previstes en el RD 781/1986 de 18 d'Abril, el RD 2568/1986 de 28 de novembre, i demés legislació estatal o autonòmica.
QUART.- Condicions específiques d'exercici de les atribucions:
a) El Batle es reserva la potestat d'avocació de les competències delegades a la Junta de Govern Local.
L'avocació implica la recuperació per la Batllia de la competència resolutòria per decidir en un cas particular. La potestat d'avocació s'exercirà en règim excepcional, i quan apreciades les circumstàncies del cas, no es pugui demorar la resolució fins a la propera sessió ordinària de la Junta de Govern Local, o per la escassa importància de l'assumpte no sia necessària la convocatòria de sessió extraordinària.
b) No s'entendran delegades a la Junta de Govern Local aquelles competències atribuïdes al Batlle per la legislació estatal o autonòmica, que per la seva pròpia naturalesa no siguin susceptibles d'exercici per un òrgan col·legiat.
CINQUÈ.- La Junta de Govern Local celebrarà sessió ordinària amb periodicitat quinzenal, en primera convocatòria, els divendres a les 13’30 hores (o el dia següent hàbil si fora festiu).
Si en primera convocatòria no hi hagués el quorum de constitució necessari, s'entendrà convocada la sessió automàticament a la mateixa hora, 24 hores després.
SISÈ.- De la present Resolució es donarà coneixement al Ple a la primera sessió que celebri, notificant-se, endemés personalment als designats, i es publicarà en el BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent al de la present resolució, conforme s'indica a l'article 52.4 del RD 2568/1986."
Els membres de la Corporació es donen per assabentats.
7.- COMPOSICIÓ DE LA COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES.
Proposta de Batllia: La Comissió Especial de Comptes és d'existència preceptiva - art. 116 de la Llei 7/1985, i art. 127 del RD. 2568/1986; correspon a la Comissió Especial de Comptes l'examen, estudi i informe de totes les comptes pressupostàries i extra-pressupostàries que ha d'aprovar el Ple de la Corporació d'acord amb el que s'estableix a la legislació reguladora de la comptabilitat de les entitats locals.
Es proposa la següent composició:
Els vocals podran ser substituïts pels regidors que designin del respectius grup municipals.
Els regidors presents accepten la composició de la Comissió Especial de Comptes.
8.- DESIGNACIÓ DE REPRESENTANTS DE LA CORPORACIÓ EN ORGANS COL·LEGIATS.
Proposta de batllia:
De designació de representants de la Corporació als següents òrgans col·legiats:
1.-FEDERACIÓ D'ENTITATS LOCALS DE LES ILLES BALEARS.(FELIB)
Titular: El Batlle, Tolo Moyá Ferragut.
Suplent: El regidor José Mª. Muñoz Pérez.
2.-MANCOMUNITAT "ES RAIGUER".
Titular: El batlle, Tolo Moyá Ferragut
Suplent:. El regidor José Mª. Muñoz Pérez.
3.-CONSELL ESCOLAR DEL COL.LEGI PÚBLIC "ES PUIG".
Titular: La regidora, Margalida Villonga Reinoso.
Suplent: El regidor, Francesc Miquel Abolafio Moyá.
4.-CONSELL MUNICIPAL DE JOVENTUT.
Titular: El regidor, Francesc Miquel Abolafio Moyá.
Suplent: La regidora, Margalida Villalonga Reinoso.
5.-COMISSIÓ LOCAL DE PROTECCIÓ CIVIL.
Presidenta: La regidora, Francisca Campins Fernández.
Vicepresident: La regidora Margalida Villalonga Reionoso.
6.- JUNTA LOCAL DE SEGURETAT.
President: El Batlle, Tolo Moyá Ferragut.
Suplent: La regidora Francisca Campins Fernánez.
7.-CONSORCI INFORMÀTIC DE MALLORCA.
Titular: El regidor Antoni Martí Femenías.
Suplent: La regidora, Margalida Villalonga Reinoso.
8.- CONSORCI D'AIGÜES DE LES ILLES BALEARS.-
Titular: El batlle, Tolo Moyá Ferragut.
Suplent: Jose Mª. Muñoz Pérez.
9.- FONS MALLORQUÍ DE SOLIDARITAT.
Titular: El regidor José Mª. Muñoz Pérez.
Suplent: El batlle Tolo Moyá Ferragut.
10.- JUNTES DE COMPENSACIÓ I ALTRES ÒRGANS ANÀLEGS PREVISTS A LA LEGISLACIÓ URBANÍSTICA.
Titular: El Batlle, Tolo Moyá Ferragut.
Suplent: El regidor Francesc Miquel Abolafio Moyá.
S’aprova per unanimitat, amb reserves dels grup polítics.
9.- CONEIXAMENT DE LES RESOLUCIONS DEL BATLE EN MATERIA DE:
- Nomenament de Tinents de Batlle.
- Delegacions a Tinents de Batlle i Regidors.
Es dóna compte dels següents Decrets:
"DECRET Núm.75/2015 (data: 14-07-2015).
De conformitat amb les facultats i atribucions conferides per l'article 46 del RD 2568/1986 de 28 de novembre, es dicta la següent RESOLUCIÓ:
PRIMER.- Designar, de entre els membres de la Junta de Govern Local, com a Primer Tinent de Batlle a José Mª. Muñoz Pérez, i com a Segon Tinent de Batlle a Margalida Villalonga Reinoso.
Als Tinents de Batlle les correspon substituir en la totalitat de les seves funcions al Batlle, en cas d'absència, malaltia o impediment que l'impossibiliti per complir les seves funcions, també en els supòsits de vacants de la Batlia, fins la presa de possessió del nou Batlle.
SEGON.- De la present resolució es donarà coneixement al Ple a la primera sessió que es celebri, notificant-se, endemés personalment als designats i es publicarà al BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent al de la present resolució."
Els regidors presents es donen per assabentats.
"DECRET Nº 76/2015 (data: 14-07-2015).- De conformitat amb l'article 43.5 del RD 2568/1986 de 28 de novembre, es dicta la següent RESOLUCIÓ:
PRIMER.- Anomenar Regidors - Delegats de les àrees:
1.- AREA D’URBANISME, OBRES PRÒPIES, CONTRACTACIÓ, SERVEIS ’AIGUA I SANEJAMENT, SERVEIS DE CLAVEGUERAM I AIGÜES PLUVIALS.- Es reserva a la Batlia.
- Competències d'Urbanisme: Planejament Urbanístic (NN.SS, Plans Parcials, Plans Especials, Projectes d'Urbanització i dotació de Serveis). Gestió Urbanística (Execució de programes d'actuació, reparcel·lacions, valoracions, conservació d'urbanitzacions). Disciplina Urbanística (Llicències urbanístiques, Llicències d'activitat i obertura; ordres d'execució, alineacions i rasants, etc.).
- Competències d'Obres pròpies: Gestió, control seguiment de les obres municipals.
- Competències de Contractació: Obres, Subministraments, serveis i demés contractes.
- Control i seguiment del serveis d’abastament d’aigua potable, sanejament, clavegueram i evacuació de pluvials.
- Organització del personal adscrit a l’àrea.
2.- SERVEIS SOCIALS, SANITAT I CONSUM, RELACIONS INSTITUCIONALS,.- Regidor‑Delegat: José Mª. Muñoz Pérez.
- Competències: Assistència social, assistència domiciliaria, projectes del Pla de Prestacions Bàsiques del CIM, gestió centre tercera edat, Centre de Dia, col·laboració amb el serveis de l'estat i de la CAIB (IBAS, Institut de la Dona, etc.) Conferències i activitats; relacions amb entitats i associacions (Creu Roja, Donats de Sang, etc.).
- Competències de Sanitat i Consum: Gestió Unitat Sanitària, Sanitat Escolar, control de qualitat aliments i aigua potable, higiene activitats públiques, piscines municipals, mercat municipal, cementiri; les demés competències connexes; campanyes sobre consum; col·laboració en la recepció de queixes sobre consum.
- Relacions Institucionals i comunicació: Protocol, Butlletí Informatiu de l'Ajuntament, col·laboració amb altres Administracions.
- Organització del treball del personal adscrit a l'àrea.
3.- JOVENTUT I OCI, COMERÇ, INDÚSTRIA, TURISME.- Regidor‑Delegat: Francesc Miquel Abolafio Moyá.
- Competències de Joventut: Centre d'informació i documentació juvenil (informació, formació, assessorament,...) serveis a joves (activitats culturals, temps lliure...), Consell Municipal de Joventut; les demés competències connexes, etc.
- Gestió Infraestructures juvenils de Sa Mina de Sa Truiola.
- Competències en Comerç.- Foment i col·laboració amb les organitzacions de comerciants; informació sobre ajuts adreçats al sector, campanyes de promoció, infraestructures de millora de l’activitat comercial, campanyes de retolació en català, etc.
- Competències en Indústria.- Col·laboració amb sector de la indústria local; atenció preferent a l’activitat del calçat; informació sobre ajuts adreçats al sector, campanyes de promoció, infraestructures de millora de l’activitat industrial etc.
- Competències en Turisme .- Foment i col·laboració amb els establiments turístics; informació sobre ajuts adreçats al sector, campanyes de promoció, infraestructures de millora de l’activitat turística etc. Gestió Es Convent.
Organització del treball del personal adscrit a l’àrea.
4.- ESPORTS. NOVES TECNOLOGIES, GESTIÓ PISCINA MUNICIPAL, ESCOLA D’ESTIU.- Regidor Delegat: Antoni Martí Femenias.
Competències Esports: Organització activitats esportives, gestió de les instal·lacions, relació amb les entitats esportives, relació amb l'Administració esportiva de l'Estat i CAIB. L'organització del treball del personal adscrit a l'àrea; les demés matèries connexes, etc.
Implantació i millora noves tecnologies i Administració electrònica.
Gestió piscines municipal i escola d’estiu.-
5.- POLICIA LOCAL, FIRES I FESTES, PARTICIPACIÓ I CULTURA.-
Regidora Delegada: Francisca Campins Fernández.
- Competències Policia Local: Seguretat ciutadana i llocs públics ordenació del tràfic viari i circulació, protecció civil, compliment de les normes de dret local (policia administrativa, espectacles i establiments públics, compliment ordenances, bans, actes i acords) policia administrativa derivant de lleis sectorials. Cooperació amb els "Cuerpos y Fuerzas de Seguridad" Policia Judicial; les demés competències connexes.
- Competències en Fires i Festes: Organització de la Fira de Sa Sabata, de les festes patronals i del Cocó, així com de les demés activitats lúdico-festives que es celebren al municipi.
- Competències Cultura: Arxiu Municipal, Biblioteques, relacions amb totes les entitats veïnals, Gestió del Casal de Cultura de Ca S’Hereu, exposicions conferències, Escola de Música, temps lliure, etc.; les demés competències connexes, etc.
- Competències de Participació Ciutadana: Foment de la participació ciutadana, registre municipal de Associacions; relacions amb entitats.
- Gestió del Teatre Municipal de Lloseta.
- Organització del treball del personal adscrit a l’àrea.
6) ECONOMIA I HISENDA, PATRIMONI, RECURSOS HUMANS I NETEJA D’EDIFICIS MUNICIPALS. Regidora – Delegada: Antònia Massanet Fernández.
- Competències Economia i Hisenda: Tributs, contribucions, taxes, impostos, preus públics; elaboració, execució i liquidació del pressupost; comptabilitat municipal; competència en matèria de gestió pressupostària (ingressos i despeses).
- Gestió patrimoni municipal.
- Competències Recursos Humans: Servei de personal; negociació col·lectiva, relació amb els representants del personal, ordenació administrativa, règim interior, informàtica, plantilla, relació de llocs de treball, oferta d'ocupació pública, Padró Municipal d'Habitants, Cens Electoral, Estadística; les demés competències connexes, etc.
- Gestió i organització dels serveis de neteja edificis i instal·lacions municipals.
- Organització del treball del personal adscrit a l'àrea.
7.- EDUCACIÓ, SERVEIS MUNICIPALS, FOMENT I OCUPACIÓ, MEDI AMBIENT I AGRICULTURA.- Regidora Delegada: Margalida Villalonga Reinoso.
- Competències d'Educació i Foment de l’ocupació : Col·laboració en la gestió dels centres d'ensenyament, representació en el Consell Escolar, relacions amb les Associacions de Pares i Mares d'alumnes, Claustre de Professors, Escola d'Adults, Cursets de Formació, relació amb l'Administració educativa; les demés matèries connexes; gestió biblioteca municipal, etc.
- Competències Serveis Municipals: Manteniment d'edificis públics, servei d'enllumenat públic, neteja de carrers, pavimentació de carrers, de camins rurals, arbrat, zones verdes municipals, etc.
- Competències Medi Ambient: Defensa de la natura, Àrea Recreativa Es Puig i altres, contaminació atmosfèrica, acústica, extinció d'incendis etc.
- Competències en Agricultura: Col·laboració amb les organitzacions de pagesos; informació sobre ajuts adreçats al camp, campanyes de vacunació, infraestructures de camins rurals, xarxes de rec, etc.
- Organització del personal de la brigada municipal adscrit a l'àrea.
SEGON.- En general, les Delegacions conferides son del tipus b), previstes en el citat article 43.5, relatives a un determinat servei. En aquest cas la Delegació comprendrà la direcció interna i la gestió dels serveis corresponents, però no inclourà la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers.
TERCER.- De la present Resolució es donarà coneixement al Ple a la primera sessió que celebri notificant-se, endemés, personalment als designats, i es publicarà en el BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent al de la present resolució."
Finalment s’aprova per unanimitat.
10.- DELEGACIO D'ATRIBUCIONS DEL PLE A LA JUNTA DE GOVERN LOCAL.-
El Batlle formula la següent proposta:
PRIMER.- Delegar a la Junta de Govern Local les següents atribucions previstes a l'article 22.2 de la LBRL, lletres:
j) L'exercici d'accions judicials i administratives i la defensa de la corporació en matèries de competència plenària.
k) La declaració de lesivitat dels actes de l'Ajuntament.
m) La concertació de les operacions de crèdit la quantia acumulada, dins de cada exercici econòmic, excedeixi del 10 per cent dels recursos ordinaris del Pressupost --excepte les de tresoreria, que li correspondran quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment superi el 15 per cent dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior- tot això de conformitat amb el que disposa la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. Vegeu els articles 52 i següents del TR LRHL.
n) ... Lletra n) del número 2 de l'article 22 derogada per la lletra b) de la disposició derogatòria única de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic («BOI» 31 octubre). Vigència: 30 abril 2008
ñ) L'aprovació dels projectes d'obres i serveis quan sigui competent per la seva contractació o concessió, i quan encara no estiguin previstos en els pressupostos.
o) ... Lletra o) del número 2 de l'article 22 derogada per la lletra b) de la disposició derogatòria única de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic («BOI» 31 octubre). Vigència: 30 abril 2008.
Disposició addicional segona. 2 del TRLCSP de 2011.
«2. Correspon al Ple les competències com a òrgan de contractació respecte dels contractes no esmentats a l'apartat anterior que subscrigui l'entitat local.
Així mateix correspon al Ple l'adjudicació de concessions sobre els béns de la Corporació i l'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial així com l'alienació del patrimoni quan no estiguin atribuïdes a l'alcalde o al president, i dels béns declarats de valor històric o artístic qualsevol que sigui el seu valor ".
q) Les altres que expressament li confereixin les lleis.
Segon.- Delegar a la Comissió de Govern, d'acord amb el que disposa l'article 23.2 del TRRL de 1986:
a) L'adquisició de béns i drets del Municipi i la transacció sobre els mateixos, llevat que les competències estiguin atribuïdes expressament per la llei a altres òrgans.
c) La contractació d'obres, serveis i subministraments, la duració excedeixi d'un any o exigeixi crèdits superiors als consignats en el pressupost anual.
d) L'aprovació dels projectes d'obres quan la contractació de la seva execució sigui de la seva competència, d'acord amb l'apartat anterior.
e) El reconeixement extrajudicial de crèdits sempre que no existeixi dotació pressupostària, operacions de crèdit o concessió de quitament i espera.
f) La defensa en els procediments incoats contra l'Ajuntament.
Tercer.- Delegar a la Junta de Govern Local les següents atribucions previstes a l’article 47.1 del TRLHL 2/2004, de 5 de març, reguladora de les Hisendes Locals.
1. "L’establiment o modificació dels preus públics".
L'exercici de les atribucions esmentades s'entén delegada exceptuant els supòsits prevists a l'article 47 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril.
Quart.- Àmbit de la delegació d'atribucions:
Serà amb tota la seva extensió, inclosa la resolució dels recursos administratius i en concordança amb les matèria connexes previstes en el RD. 2568/1986 de 28 de novembre i demés legislació estatal i autonòmica.
S’aprova per unanimitat.
11.- CONEIXAMENT DE LA CONSTITUCIÓ DELS GRUPS POLÍTICS, DELS SEUS INTEGRANTS I PORTAVEUS.
Es dóna coneixement de la constitució dels grups polítics municipals:
Grup Municipal PSOE:
Portaveu Titular: Antonia Massanet Fernández; Suplent: Jose María Muñoz Pérez.
Membres Integrants: José Maria Muñoz Pérez, Antonia Massanet Fernández, Francesc Miquel Abolafio Moyá, Antoni Martí Femanías Ramón.
Grup Municipal El Pi Proposta x les Illes Balears:
Portaveu Titular: Francisca Campins Fernández; Suplent: Margalida Villalonga Reinoso.
Membres Integrants del Grup: Bartolomé Moya Ferragut, Francisca Campins Fernández, Margalida Villalonga Reinoso.
Grup Municipal PP:
Portaveu titular: Francesca Ramis Pons; suplent: Joan Abrines Ramis.-
Membres integrants del grup: Francesca Ramis Pons , Joan Abrines Ramis.
Grup Municipal MÉS PER LLOSETA:
Portaveu Titular: Joan Servera Coll; Suplent: Angelina Pérez Sánchez.
Membres integrants del grup: Joan Servera Coll, Angelina Pérez Sánchez.
Grup Municipal SI Socialistes Independents:
Portaveu Titular: Josefa González Jiménez; suplent: José Miguel Montiel Ruiz.
Membres Integrants del grup: Josefa González Jiménez, José Miguel Montiel Ruiz.
El membres de la Corporació es donen per assabentats.
12.- CREACIÓ DE LA JUNTA DE PORTAVEUS.
Se proposa la creació de la Junta de Portaveus, integrada pel Batlle, i els respectius Portaveus del Grups Municipals:
Antònia Massanet Fernández. (PSOE)
Francisca Campins Fernández (PI).-
Francisca Ramis Pons (PP).
Joan Servera Coll ( (MËS per Lloseta).
Pepi González Jiménez (SI).
Els podran suplir els respectius portaveus suplents.
La Junta de Portaveus celebrarà reunió els mesos en que no es celebri ple ordinari, (excepte el mes d'agost), l'últim dilluns de cada mes, a les 21’30 hores en primera convocatòria, o, en segona convocatòria a les 21'45 hores.
La Junta de Portaveus deliberarà sobre aquells assumptes d'interès municipal proposats pels respectius grups polítics.
13.- PROPOSTA DE CREACIÓ DE LA “COMISSIÓ INFORMATIVA DE CONTROL GENERAL”.-
Les comissions informatives són d’existència obligatòria en el aquells municipis que tinguin Junta de Govern Local; això, suposa que existeixi al menys una “Comissió Informativa de Control General”; el règim jurídic es regula a l’article 76 de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, i als articles 123 a 126 i 134 a 138 del ROF.
El Batlle és el President originari de totes les comissions informatives, excepte que delegui la presidència efectiva en un altre membre a proposta de la pròpia comissió una vegada creada.
La composició de la resta de membres s’ha d’acomodar a la proporcionalitat existent entre els diferents grups polítics representats en la Corporació. Els portaveu de cada grup designarà per escrit els seus adscrits concrets. Cada titular pot tenir un suplent.
La Comissió es reunirà en caràcter ordinari cada dos mesos. La Comissió es competent per dictaminar els assumptes competència del Plenari de la Corporació municipal.
Els dies i hores de celebració de les sessions les fixarà el Batlle. La convocatòria de les sessions requereix l’antelació de dos dies hàbils a tots els seus membres. La vàlida celebració requereix la presència de la majoria absoluta dels seus membres en primera convocatòria, o d’un mínim de tres membres en segona convocatòria una hora més tard.
Els acords adopten forma de dictàmens i s’aproven per majoria simple, amb el vot de qualitat del President. Són preceptiu i no vinculants. Són òrgans sense atribucions resolutòries que tenen per funció l’estudi, informe o consulta dels assumptes que han de ser sotmesos al Ple o a la Junta de Govern quan aquesta actuï amb funcions delegades del Ple, excepte casos d’urgència, o quan el Batlle sol·liciti el seu informe.
La composició proposada és la següent:
La proposta s’aprova per unanimitat.
14.- ASSIGNACIONS MEMBRES DE LA CORPORACIÓ MUNICIPAL I GRUPS POLÍTICS.-
Es dóna compte de la proposta de Batllia relativa a les assignacions als membres de la Corporació per l’exercici 2015:
- “PRIMER.- Fitxar les assignacions dels membres de la Corporació per a 2015:
1.- El Batlle Sr. Tolo Moyá Ferragut, amb dedicació parcial (30 h; setmanals); assignació de 3.100’00 bruts/mes (14 pagues). des de 13/06/2015.
2.- Els membres de la Corporació amb dedicació parcial (20 hores setmanals) – Sr. Francesc Miquel Abolafio Moyá - a partir del 13 /06/2015 - davant la Tresoreria Territorial de la Seguretat Social, assumint l’Ajuntament les obligacions que les normes del RGSS imposen a les empreses amb relació al personal al seu servei: 1.000’00 €/mes, (12 pagues any).
3.- Per assistència efectiva a les reunions dels òrgans col·legiats – des de 13/06/2015 - els respectius membres corporatius designats (o aquells que els substitueixin) percebran:
Per assistència efectiva a sessions plenàries: 185’00 €.
Per assistència efectiva a sessions de la Junta de Govern Local: 357’00 €.
Per assistència efectiva a les reunions de la Junta de Portaveus: 185’00 €.
Per assistència efectiva a les reunions de la Comissió Informativa: 00’00 €.
Per assistència efectiva a la Comissió Especial de Comptes: 185’00 €.
SEGON.- Per a l’exercici vinent i següents, les retribucions i assistències abans estipulades s’incrementaran en el percentatge previst en la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per al personal al servei del sector públic.
TERCER.- Assignacions als Grups polítics municipals:
QUART.- El pagament de les assignacions aprovades s’efectuarà per mesos naturals
CINQUÈ.- D’acord amb el R.D. 462/2002, de 24 de maig (BOE núm. 129, de 30-05-2002) les indemnitzacions (vide, actualització per Resolució del MEH de 2 de desembre de 2005, BOE núm. 289, de 03/12/2005) per raó de serveis quedaran fixades així:
1º.- Dietes en Territori Nacional membres de la Corporació (Grup 1).-
2º.- Dietes en el estranger (grup 1, per països: allotjament i manuntenció).- Seran les previstes a la l’annex III de dit Reial Decret.
3º.- Les assistències per participació en tribunals de selecció.- Es percebran segons la classificació de l’annex IV de dit Reial Decret.
Categoria 1ª: President i Secretari 45,89 Vocals 42,83 €
Categoria 2ª: President i Secretari 42,83 Vocals 39,78 €
Categoria 3ª: President i Secretari 39,78 Vocals 36,72 €
4º.- Quilometratge.- Vide, artícle 1 de l’OM EHA/3770/2005, de 1 de desembre, per la que se revissa l’import de la indemnització per ús de vehicle particular establerta a l’article 18 del R.D. 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei («B.O.E.» 3 desembre).
Indemnització per ús de l’automòbil particular a 0’19 euros/quilòmetre, i 0’078 euros/quilòmetre, per a motos.
Les despeses – article 17 del RD 462/2002, de 24 de maig - per trasllat en avió o tren classe turística, s’abonaran íntegrament.
Es podrà bestreure, a justificar, l’import aproximat de les indemnitzacions i despeses de viatge.
SISÈ.- Pel càlcul del percentatge de retenció aplicable, els subjectes passius hauran d’acreditar davant el pagador la seva situació familiar. Vide, Resolució de 3 de gener de 2011, del Departament de Gestió Tributària de la Agència Estatal de Administració Tributària, por la que s’aprova el model 145, de comunicació de dades del perceptor de rentes del treball o al seu pagador o de la variació de les dades prèviament comunicades (BOE núm. 4, de 05/01/2011).
La proposta de batllia s’aprova amb els 7 vots a favor de l’equip de govern (4PSOE + 3 PI) i els vots en contra dels regidor/es de l’oposició: PP (2); MÉS per Lloseta(2) i SI (2).”
Contra aquests acords que esgoten la via administrativa es poden interposar, alternativament els recursos següents:
Directament el recurs contenciós administratiu davant el tribunal que resulti competent, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació del present acord.
El recurs de reposició potestatiu davant l’òrgan que ha dictat aquest acord, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació del present acord. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.
Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Lloseta, a 24 de juliol del 2015
El Batlle,
Bartolomé Moya Ferragut.-