Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 12226
Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 17 de juliol de 2015 per la qual es modifica la Resolució del director general d’Educació i Cultura de dia 29 d’abril de 2015 per la qual s’aprova la convocatòria pública per formar borses d’aspirants a funcionaris interins docents amb la finalitat de cobrir, durant el curs 2015-2016 i a totes les illes, vacants i substitucions de totes les especialitats o funcions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears
Versió PDF
En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 67 de 2 de maig de 2015 es va publicar la Resolució del director general d’ Educació i Cultura de dia 29 d’abril de 2015 per la qual s’aprova la convocatòria pública per formar borses d’aspirants a funcionaris interins docents amb la finalitat de cobrir, durant el curs 2015-2016 i a totes les illes, vacants i substitucions de totes les especialitats o funcions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears. Aquesta Resolució va ser objecte d’una correcció d’errors publicada al BOIB núm. 76 de 21 de maig de 2015.
El dia 16 de juliol de 2015 la directora general de Personal Docent va dictar la Resolució per la qual es modifica la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 per la qual s’aproven les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears.
En concret, es varen modificar el punt 1 de la base setena i el punt 3 de la base onzena de l’annex d’aquesta Resolució, que establia un criteri de preferència en l’adjudicació de les places corresponents a les especialitats lingüístiques estrangeres del cos de professors de les escoles oficials d’idiomes i del cos de professors d’ensenyament secundari, que, en resum, donava preferència als aspirants a funcionaris interins que compleixin els requisits de titulació prevists a la convocatòria envers aquells que, sense complir-los, es troben admesos de manera excepcional.
Atesa aquesta modificació, és necessari modificar la convocatòria en allò necessari per adequar-se a la redacció actual de les bases generals. En particular, a més de l’eliminació de la preferència en l’adjudicació de les places corresponents a les especialitats lingüístiques estrangeres del cos de professors de les escoles oficials d’idiomes i del cos de professors d’ensenyament secundari, s’ha de modificar l’ordre d’adjudicació de les places per cossos, tot tenint en compte que aquest ordre s’havia alterat respecte al de la convocatòria del curs anterior pel tal de poder adjudicar, en llocs preferents, les places de les especialitats lingüístiques esmentades.
Per tot això i prèvia negociació amb les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial d’Educació, dict la següent
Resolució
1. Modificar la Resolució del director general d’ Educació i Cultura de dia 29 d’abril de 2015 per la qual es modifica la Resolució del director general d’Educació i Cultura de dia 29 d’abril de 2015 per la qual s’aprova la convocatòria pública per formar borses d’aspirants a funcionaris interins docents amb la finalitat de cobrir, durant el curs 2015-2016 i a totes les illes, vacants i substitucions de totes les especialitats o funcions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears, en els termes següents:
a) Modificar el punt 10.1 de l’annex I de la Resolució esmentada, que queda redactat de la manera següent:
10.1. Les places s’adjudicaran segons l’ordre següent:
b) Modificar el punt 10.2 de l’annex I de la Resolució esmentada, per eliminar el segon paràgraf, que es del tenor literal següent:
Pel que fa al punt 3 de la base general onzena esmentada:
a) L’adjudicació de places que corresponen a les especialitats d’Alemany, Anglès, Àrab, Francès, Italià, Rus o Xinès del cos de professors de les escoles oficials d’idiomes es realitzen en primer lloc per als aspirants admesos d’aquestes especialitats que compleixen els requisits de titulació de l’annex 4 d’aquesta convocatòria i a continuació per als aspirants als quals fa referència el punt 3.1.5.5 d’aquesta convocatòria, segons el nivell més alt de titulació d’idiomes i, entre ells, per l’ordre que ocupen a la borsa.
b) L’adjudicació de places que corresponen a les especialitats d’Alemany, Anglès o Francès del cos de professors d’ensenyament secundari, es realitza en primer lloc per als aspirants admesos d’aquestes especialitats que compleixen els requisits de titulació de l’annex 4 d’aquesta convocatòria i a continuació per als aspirants als quals fa referència el punt 3.1.5.4 d’aquesta convocatòria segons el nivell més alt de titulació d’idiomes i, entre ells, per l’ordre que ocupen a la borsa.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 17 de juliol de 2015
La directora general de Personal Docent
Rafaela Sánchez Benítez