Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 12134
Resolució de la consellera de Salut de 13 de juliol de 2015 per la qual es convoca, pel procediment de lliure designació, la provisió de la plaça de subdirector/subdirectora de Compres i Logística del Servei de Salut de les Illes Balears, amb contracte d’alta direcció regulat pel Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El Decret 4/2015, de 6 de febrer, de modificació del Decret 63/2012, de 20 de juliol, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears, disposa que l’estructura directiva dels Serveis Centrals està formada pels òrgans següents, dependents directament de la Direcció General:

  1. Direcció d’Assistència Sanitària, de la qual depenen les subdireccions següents:

    1. Subdirecció d’Hospitals

    2. Subdirecció de Cures i Atenció Sociosanitària

    3. Subdirecció Assistencial

  2. Direcció de Gestió i Pressuposts, de la qual depenen les subdireccions següents:

    1. Subdirecció de Compres i Logística

    2. Subdirecció de Comptabilitat i Pressuposts

    3. Subdirecció de l’Oficina de Tecnologies de la Informació i Comunicació

    4. Subdirecció d’Infraestructures i Serveis Generals

    5. Subdirecció de Prestacions i Cartera de Serveis

  3. Direcció de Recursos Humans i Relacions Laborals, de la qual depèn la Subdirecció de Gestió de Personal.

2. La Subdirecció de Compres i Logística està vacant i, atesa la necessitat de cobrir la plaça, és necessari tramitar la convocatòria corresponent per proveir-la.

Fonaments de dret

1. El Decret 4/2015, de 6 de febrer, de modificació del Decret 63/2012, de 20 de juliol, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears.

2. El Decret llei 10/2012, de 31 d’agost, que es va publicar l’1 de setembre de 2012, pel qual es modifica el Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques, i s’estableixen mesures addicionals per garantir l’estabilitat pressupostària i fomentar la competitivitat. La disposició final segona introdueix modificacions en l’article 69 de la Llei 5/2003, de 4 d’abril, de salut de les Illes Balears. En l’apartat 10 d’aquest article s’estableix que les persones titulars dels òrgans de gestió —que depenen dels òrgans de direcció— tenen la consideració de personal directiu professional, de conformitat amb l’article 22 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. L’article 22.3 de la Llei 7/2010, modificat per la Llei 15/2012, de 27 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2013, estableix:

Les necessitats de personal directiu professional dels ens del sector públic instrumental s’han de preveure en el pla d’actuació i en l’estudi economicofinancer a què es refereix l’article 5 d’aquesta Llei. La selecció d’aquest personal ha d’atendre els principis de mèrit i capacitat, com també criteris d’idoneïtat, i s’ha de dur a terme mitjançant procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència. En tot cas, s’entendrà que es verifiquen els principis i criteris esmentats, i les exigències de publicitat i concurrència, quan el procediment de selecció verifiqui les mateixes normes que siguin aplicables al proveïment de llocs de feina per lliure designació del personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb les adaptacions que calguin perquè es tracta d’un procediment de selecció i no de provisió. Les convocatòries de selecció d’aquest personal han de ser objecte d’un informe previ de la conselleria competent en matèria de funció pública.

4. Així mateix, l’article 22.2 de la Llei 7/2010 estableix que el personal directiu professional de naturalesa laboral dels ens del sector públic instrumental està sotmès a la relació laboral especial d’alta direcció, que la selecció ha d’atendre els principis de mèrit i capacitat i criteris d’idoneïtat, i que s’ha de dur a terme per mitjà de procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència. Les convocatòries de selecció requereixen un informe previ de la conselleria competent en matèria de funció pública.

5. La disposició final desena de la Llei 8/2013, de 23 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2014 (BOIB núm. 181, de 31 de desembre de 2013), modifica la Llei 5/2003, de 4 d’abril, de salut de les Illes Balears, i hi afegeix l’article 69 bis, relatiu a disposicions específiques sobre el nomenament i el cessament dels òrgans unipersonals de direcció i de gestió del Servei de Salut.

6. El Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost, és la norma principal que regula la relació laboral de caràcter especial del personal d’alta direcció.

7. De conformitat amb l’article 55.1 del Decret 39/2006, de 21 d’abril, pel qual s’aproven els estatuts de l’ens públic Servei de Salut de les Illes Balears, el personal directiu ha de ser nomenat i separat lliurement pel conseller competent en matèria de sanitat. No obstant això, el 12 de setembre de 2012 el conseller de Salut, Família i Benestar Social va dictar la Resolució per la qual delega la signatura de les convocatòries, les resolucions, els contractes d’alta direcció i els cessaments del personal directiu del Servei de Salut. En conseqüència, delega en la persona titular de la Direcció General del Servei de Salut la signatura de les convocatòries i les resolucions dels procediments de selecció del personal directiu i la dels contractes d’alta direcció.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria per proveir la plaça de subdirector/subdirectora de Compres i Logística del Servei de Salut de les Illes Balears, que es regeix per les bases reguladores que figuren en l’annex d’aquesta Resolució.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la Resolució, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.

Palma, 17 de juliol de 2015

El director general
Julio M. Fuster Culebras
Per delegació del conseller de Salut, Família i Benestar Social (BOIB 141/2012)

 

ANNEX
Bases de la convocatòria

1. S’acorda la convocatòria pública —pel procediment de lliure designació— de la plaça de subdirector/subdirectora de Compres i Logística del Servei de Salut de les Illes Balears amb contracte d’alta direcció i amb les funcions següents:

  1. Establir la política de compres i aprovisionament del Servei de Salut.

  2. Gestionar, controlar i coordinar la planificació i l’execució de la política de  compres i logística del Servei de Salut.

  3. Detectar les necessitats d’adquisició de béns i elaborar-ne la proposta de contractació anual.

  4. Elaborar els plecs tècnics i la resta de la documentació necessària per fer la proposta de contractació com a òrgan promotor de tots els subministraments i de la farmàcia hospitalària dependent del Servei de Salut.

  5. Gestionar l’aprovisionament de materials.

  6. Gestionar les existències.

  7. Gestionar el catàleg de productes i l’homologació d’aquests.

  8. Coordinar les comissions i els comitès tècnics de compres i logística.

  9. Elaborar el pressupost de compres i el repartiment d’aquest entre els centres gestors, i elevar-lo a la Direcció perquè l’aprovi.

  10. Ajudar les gerències en la presa de decisions, facilitant-los informació i  indicadors de gestió de les compres i de la logística als seus centres.

  11. Fer tot tipus d’estudis relacionats amb les compres en el Servei de Salut (condicions generals del mercat, preus, consums...).

  12. Desenvolupar, en general, totes les funcions que li atribueixi la Direcció de Gestió i Pressuposts i les que li deleguin expressament.

2. Les persones aspirants a aquest lloc de treball han de complir els requisits següents abans que venci el termini per presentar-hi les sol·licituds:

  1. Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol estat de la Unió Europea o la d’algun estat on sigui aplicable la llibertat de circulació de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. També hi poden participar —qualsevol que en sigui la nacionalitat— els cònjuges d’espanyols i de ciutadans d’altres estats de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els dels cònjuges sempre que no estiguin separats de dret i siguin menors de vint-i-un anys o dependents i majors d’aquesta edat.

  2. Tenir la capacitat funcional per acomplir les tasques assignades, acreditada per mitjà del certificat mèdic oportú.

  3. Tenir complits setze anys d’edat i no superar l’edat màxima de jubilació forçosa.

  4. Tenir la titulació oficial de doctorat, llicenciatura, grau, enginyeria, arquitectura o equivalent, o bé enginyeria tècnica, diplomatura universitària, arquitectura tècnica, formació professional de 3r grau o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-la abans que venci el termini per presentar sol·licituds. En el cas de les titulacions obtengudes a l’estranger, cal acreditar que estan homologades pel Ministeri d’Educació.

  5. No haver estat separades del servei, per mitjà d’un expedient disciplinari, de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en situació d’inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics, mitjançant una resolució judicial, per accedir al cos o escala de funcionari o per acomplir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral que hagi estat separat o inhabilitat. En cas de tenir la nacionalitat d’un altre estat, no han d’estar inhabilitades ni en una situació equivalent, ni han d’haver estat sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que els impedeixi accedir a l’ocupació pública en el seu estat, en els mateixos termes.

3. Tota persona interessada a participar en aquest procés selectiu ha de presentar una sol·licitud i adjuntar-hi el currículum i una còpia del DNI, en el qual han de constar les dades següents:

  1. Número del document d’identitat (DNI, NIE o passaport).

  2. Llocs de treball que hagi ocupat.

  3. Experiència professional i de gestió.

  4. Títols acadèmics.

  5. Estudis, cursos, ponències, publicacions, informes, coneixements d’idiomes i qualsevol altre mèrit que consideri oportú fer-hi constar.

Les persones aspirants també han d’adjuntar a la sol·licitud la documentació que justifica els mèrits al·legats i que compleixen els requisits de la convocatòria.

4. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s’han de presentar en el termini de set dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el Registre General del Servei de Salut de les Illes Balears o bé a través de qualsevol de les vies que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

5. Es constitueix una comissió d’avaluació, encarregada d’analitzar les sol·licituds presentades i de valorar els mèrits al·legats per les persones aspirants, que està formada per les persones següents:

  1. President: Jaime Coll Morey, del grup tècnic de la funció administrativa.

  2. Vocal: Francesca Hernández Terrassa, del grup tècnic superior de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  3. Secretari: Guillem Mas Gornals, del grup tècnic de la funció administrativa.

La titulació al·legada i també els mèrits i l’experiència professional que s’hagin de valorar han d’estar en consonància amb la competència i les funcions que s’hagin d’acomplir.

6. Aquesta convocatòria s’ha de resoldre per mitjà d’una resolució motivada de la consellera de Salut, que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7. La persona designada per ocupar el lloc ha de formalitzar el contracte d’alta direcció corresponent amb l’entitat convocant, la durada del qual queda condicionada d’acord amb el que estableix l’article 69 bis de la Llei 5/2003, de 4 d’abril, de salut de les Illes Balears, en la redacció que en fa la disposició final desena de la Llei 8/2013, de 23 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2014.