Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 12126
Nomenament i delegació d’atribucions a favor del tercer Tinent de Batle

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Nomenament i delegació d’atribucions a favor del tercer Tinent de Batle, Manuel Rocha Barrientos

En data 20 de juliol de 2015, el batle-president de l’Ajuntament d’Artà, ha dictat un Decret de nomenament i delegació d’atribucions a favor del tercer tinent de batle Manuel Rocha Barrientos, la part dispositiva del qual es transcriu a continuació:

DECRET DE NOMENAMENT I DELEGACIÓ D’ATRIBUCIONS A FAVOR DEL TERCER TINENT DE BATLE MANUEL ROCHA BARRIENTOS

Un cop constituït el nou Ajuntament i amb la finalitat d’aconseguir una major eficàcia en la gestió, consider necessari, de conformitat amb les atribucions que confereix a la Batlia l’article 43 i següents del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, de 28 de novembre de 1986, conferir delegacions a favor de diferents regidors i regidores.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Nomenar el tercer tinent de batle, Manuel Rocha Barrientos, regidor de Manteniment i Infraestructures.

2. Delegar específicament a favor del tercer tinent de batle Manuel Rocha Barrientos les atribucions i les funcions de la Batlia en els àmbits d’actuació municipal següents: manteniment de les vies i els espais públics del municipi i de les seves infraestructures.

3. Determinar que, en l’àmbit d’actuació municipal esmentat al punt 2, les funcions que comporta aquest càrrec són les següents:

a) Elaborar propostes polítiques, plans, programes d’actuació i projectes prevists en el Pacte de Govern 2015-2019, i altres que siguin aprovats pel Consell de Govern o la Junta de Govern Local; presentar i defensar aquestes propostes en el Ple quan aquest sigui l’òrgan competent; i impartir les ordres de treball i els criteris adients al personal tècnic responsable de la seva preparació i la seva execució.

b) Establir canals de comunicació amb la ciutadania i les entitats amb l’objectiu d’informar sobre les actuacions i els projectes d’actuació municipal i de recollir, també, les seves necessitats, preocupacions, demandes i opinions, però sense adquirir en cap cas compromisos d’actuació en nom de l’Ajuntament, fora d’aquells que hagin estat expressament aprovats pels òrgans de govern.

c) Inspeccionar, requerir informació i impartir directrius al personal responsable tècnic competent i a la persona responsable de la Unitat Administrativa per executar actuacions i expedients, sense interferir en les ordres i les directrius que s’imparteixin per la via jeràrquica.

d) Representar l’Ajuntament en tots els actes, els esdeveniments socials, les reunions i les entrevistes institucionals, la temàtica específica dels quals estigui compresa en l’àmbit especificat en el punt 2, quan no hi assisteixi el batle.

e) Atorgar les connexions a les xarxes d’aigua potable i clavegueram, gestionar els serveis del Cementeri Municipal i del Punt Verd i les feines necessàries per al manteniment dels espais públics del municipi i les seves infraestructures, i gestionar, també, la recollida de residus sòlids urbans, excepte quan les lleis sectorials ho atribueixin expressament al Ple o a la Junta de Govern Local. No obstant això, i en relació als expedients que el regidor esmentat consideri oportú per la seva complexitat o transcendència ciutadana, establir l’opció de dur la proposta de resolució de l’expedient a deliberació de la Junta de Govern Local.

f) Informar periòdicament el batle i el Consell de Govern de l’exercici d’aquesta delegació i, un cop l’any com a mínim, presentar al Ple municipal un informe de la seva actuació, que s’ha de publicar a la web municipal en aplicació del principi i compromís de transparència d’aquest Govern.

4. Establir que les resolucions que dicti el Sr. Rocha en l’exercici d’aquesta delegació han d’incloure, just al final de l’exposició de motius i abans de la resolució pròpiament dita, la informació següent:

Per tot això, en exercici de les atribucions que m’han estat conferides pel Decret de Batlia de 20 de juliol de 2015, publicat en el BOIB [núm. de BOIB i data de publicació],

RESOLC:”

5. Determinar que, en cas d’absència, vacances, malaltia o qualsevol altre impediment del Sr. Rocha, la Batlia assumirà directament l’exercici d’aquesta delegació, entenent-se a aquests efectes exercitada l’avocació prevista legalment.

6. Derogar i deixar sense cap efecte tots els decrets anteriors que s’hi oposin i, específicament, el Decret de Batlia de 23 de juny de 2015, sobre membres integrants i atribucions de la Junta de Govern Local, en allò que contradigui aquest Decret.

7. Notificar aquesta resolució a tots els regidors i regidores i als caps responsables de les dependències municipals.

8. Donar compte d’aquesta resolució al Ple a la primera sessió que se celebri, i publicar-la a la web municipal, al tauler d’anuncis i al BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent de la present resolució.

 

Artà, 20 de juliol de 2015

 

El batle,

Bartomeu Gili Nadal