Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 12124
Nomenament i delegació d’atribucions a favor del primer tinent de batle

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 20 de juliol de 2015, el batle-president de l’Ajuntament d’Artà, ha dictat un Decret de nomenament i delegació d’atribucions a favor del primer Tinent de batle Manuel Galán Massanet, la part dispositiva del qual es transcriu a continuació:

 

DECRET DE NOMENAMENT I DELEGACIÓ D’ATRIBUCIONS A FAVOR DEL PRIMER TINENT DE BATLE MANUEL GALÁN MASSANET

Un cop constituït el nou Ajuntament i amb la finalitat d’aconseguir una major eficàcia en la gestió, consider necessari, de conformitat amb les atribucions que confereix a la Batlia l’article 43 i següents del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, de 28 de novembre de 1986, conferir delegacions a favor de diferents regidors i regidores.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Nomenar el primer tinent de batle, Manuel Galán Massanet, regidor de Ciutadania i Urbanisme.

2. Delegar específicament a favor del primer tinent de batle Manuel Galán Massanet les atribucions i les funcions de la Batlia en els àmbits d’actuació municipal següents: participació ciutadana, transparència, urbanisme, obres públiques i mobilitat.

3. Determinar que, en l’àmbit d’actuació municipal esmentat al punt 2, les funcions que comporta aquest càrrec són les següents:

a) Elaborar propostes polítiques, plans, programes d’actuació i projectes prevists en el Pacte de Govern 2015-2019, i altres que siguin aprovats pel Consell de Govern o la Junta de Govern Local; presentar i defensar aquestes propostes en el Ple quan aquest sigui l’òrgan competent; i impartir les ordres de treball i els criteris adients al personal tècnic responsable de la seva preparació i la seva execució.

b) Establir canals de comunicació amb la ciutadania i les entitats amb l’objectiu d’informar sobre les actuacions i els projectes d’actuació municipal i de recollir, també, les seves necessitats, preocupacions, demandes i opinions, però sense adquirir en cap cas compromisos d’actuació en nom de l’Ajuntament, fora d’aquells que hagin estat expressament aprovats pels òrgans de govern.

c) Inspeccionar, requerir informació i impartir directrius al personal responsable tècnic competent i a la persona responsable de la Unitat Administrativa per executar actuacions i expedients, sense interferir en les ordres i les directrius que s’imparteixin per la via jeràrquica.

d) Representar l’Ajuntament en tots els actes, els esdeveniments socials, les reunions i les entrevistes institucionals, la temàtica específica dels quals estigui compresa en l’àmbit especificat en el punt 2, quan no hi assisteixi el batle.

e) Resoldre les llicències urbanístiques, d’obertura d’establiments, de guals, d’ocupació de via pública, de tancament de carrers, de reserva d’estacionament i, en general, les resolucions municipals en matèria de disciplina urbanística, via pública i mobilitat, excepte quan les lleis sectorials ho atribueixin expressament al Ple o a la Junta de Govern Local. No obstant això, i en relació als expedients que el regidor esmentat consideri oportú per la seva complexitat o transcendència ciutadana, establir l’opció de dur la proposta de resolució de l’expedient a deliberació de la Junta de Govern Local.

f) Informar periòdicament el batle i el Consell de Govern de l’exercici d’aquesta delegació i, un cop l’any com a mínim, presentar al Ple municipal un informe de la seva actuació, que s’ha de publicar a la web municipal en aplicació del principi i compromís de transparència d’aquest Govern.

4. Establir que les resolucions que dicti el Sr. Galán en l’exercici d’aquesta delegació han d’incloure, just al final de l’exposició de motius i abans de la resolució pròpiament dita, la informació següent:

“Per tot això, en exercici de les atribucions que m’han estat conferides pel Decret de Batlia de 20 de juliol de 2015, publicat en el BOIB [núm. de BOIB i data de publicació],

RESOLC:”

5.  Determinar que, en cas d’absència, vacances, malaltia o qualsevol altre impediment del Sr. Galán, la Batlia assumirà directament l’exercici d’aquesta delegació, entenent-se a aquests efectes exercitada l’avocació prevista legalment.

6. Derogar i deixar sense cap efecte tots els decrets anteriors que s’hi oposin i, específicament, el Decret de Batlia de 23 de juny de 2015, sobre membres integrants i atribucions de la Junta de Govern Local, en allò que contradigui aquest Decret.

7. Notificar aquesta resolució a tots els regidors i regidores i als caps responsables de les dependències municipals.

8. Donar compte d’aquesta resolució al Ple a la primera sessió que se celebri, i publicar-la a la web municipal, al tauler d’anuncis i al BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent de la present resolució.

 

Artà, 20 de juliol de 2015

El batle,
Bartomeu Gili Nadal