Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ARTÀ
Núm. 12123
Avocació d’atribucions del batle
Versió PDF
En data 20 de juliol de 2015, el batle-president de l’Ajuntament d’Artà, ha dictat un Decret d’avocació d’atribucions del batle Bartomeu Gili Nadal, la part dispositiva del qual es transcriu a continuació:
DECRET D’AVOCACIÓ D’ATRIBUCIONS DEL BATLE BARTOMEU GILI NADAL
Un cop constituït el nou Ajuntament i amb la finalitat d’aconseguir una major eficàcia en la gestió, consider necessari, de conformitat amb les atribucions que confereix a la Batlia l’article 43 i següents del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, de 28 de novembre de 1986, conferir a la batlia una avocació d’atribucions prèviament delegades en la junta de Govern.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Avocar específicament en favor del batle Bartomeu Gili Nadal les atribucions i les funcions de la Batlia que havien estat delegades en la Junta de Govern en els àmbits d’actuació municipal següents: hisenda, promoció econòmica, seguretat ciutadana, interior, personal i festes.
2. Determinar que, en l’àmbit d’actuació municipal esmentat al punt anterior, les atribucions i funcions que comporta aquest càrrec són les següents:
a) Elaborar propostes polítiques, plans, programes d’actuació i projectes prevists en el Pacte de Govern 2015-2019, i altres que siguin aprovats pel Consell de Govern o la Junta de Govern Local; presentar i defensar aquestes propostes en el Ple quan aquest sigui l’òrgan competent; i impartir les ordres de treball i els criteris adients al personal tècnic responsable de la seva preparació i la seva execució.
b) Establir canals de comunicació amb la ciutadania i les entitats amb l’objectiu d’informar sobre les actuacions i els projectes d’actuació municipal i de recollir, també, les seves necessitats, preocupacions, demandes i opinions, però sense adquirir en cap cas compromisos d’actuació en nom de l’Ajuntament, fora d’aquells que hagin estat expressament aprovats pels òrgans de govern.
c) Inspeccionar, requerir informació i impartir directrius al personal responsable tècnic competent i a la cap de la Unitat Administrativa per executar actuacions i expedients.
d) Representar l’Ajuntament en tots els actes, els esdeveniments socials, les reunions i les entrevistes institucionals, la temàtica específica dels quals estigui compresa en l’àmbit especificat en el punt primer.
e) Aprovar totes les resolucions sobre hisenda, promoció econòmica, seguretat ciutadana, interior, personal i festes, que són legalment competència del batle. No obstant això, i en relació als expedients que el batle consideri oportú per la seva complexitat o transcendència ciutadana, establir l’opció de dur la proposta de resolució de l’expedient a deliberació de la Junta de Govern Local.
f) Informar periòdicament el Consell de Govern de l’exercici d’aquesta avocació i, un cop l’any com a mínim, presentar al Ple municipal un informe de la seva actuació, que s’ha de publicar a la web municipal en aplicació del principi i compromís de transparència d’aquest Govern.
3. Determinar que, en cas d’absència, vacances, malaltia o qualsevol altre impediment del Batle, el primer tinent de batle assumirà l’exercici de les atribucions ordinàries d’aquesta avocació.
4. Derogar i deixar sense cap efecte tots els decrets anteriors que s’hi oposin i, específicament, el Decret de Batlia de 23 de juny de 2015, sobre membres integrants i atribucions de la Junta de Govern Local, en allò que contradigui aquest Decret.
5. Notificar aquest Decret a tots els regidors i regidores i als caps responsables de les dependències municipals.
6 Donar compte d’aquesta resolució al Ple a la primera sessió que se celebri, i publicar-la a la web municipal, al tauler d’anuncis i al BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent de la present resolució.
Artà, 20 de juliol de 2015
El batle,
Bartomeu Gili Nadal