Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 11978
Bases i convocatòria que han de regir la concessió de subvencions per a associacions de pares i mares d’alumnes per a la conciliació de la vida laboral i familiar durant el curs 2014-2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per resolució de la batlia de l’Ajuntament de Santanyí de data 15 de juliol de 2015, s’han aprovat les bases i la convocatòria que han de regir la concessió de subvencions per a associacions de pares i mares d’alumnes per a la conciliació de la vida laboral i familiar durant el curs 2014-2015:

BASES QUE REGULEN LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A ASSOCIACIONS DE PARES I MARES D’ALUMNES PER A LA CONCILIACIÓ DE LA VIDA LABORAL I FAMILIAR DURANT EL CURS 2014-2015

L’Ajuntament de Santanyí convoca la concessió de subvencions a associacions de pares i mares d’alumnes dels centres d’educatius del terme municipal per aconseguir la conciliació entre la vida laboral i familiar  durant el curs escolar 2014-2015.

L’atorgament de les subvencions es regula per les següents condicions:

1.- OBJECTE I FINALITAT

1. L’objecte de les presents bases és regular les ajudes econòmiques que l’Ajuntament de Santanyí concedirà durant el curs 2014-2015 a les associacions de pares i mares d’alumnes dels centres d’educatius del terme municipal per tal d’aconseguir la conciliació entre la vida laboral i familiar.

2. La finalitat d’aquestes subvencions és col·laborar amb el finançament d’aquestes associacions per fer realitat el dret de les famílies a l’efectiva la conciliació entre la vida laboral i familiar.

2.- IMPORT, CRÈDIT PRESSUPOSTARI I QUANTIA DE LES SUBVENCIONS

1. Durant l’exercici pressupostari 2015, es destina la quantitat de 6.000,00 € a les subvencions objecte de la present convocatòria, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 16- 32603-48908-01.

2. Les subvencions que s’atorguin en el marc d’aquesta convocatòria no podran superar el 95% del pressupost del projecte presentat pel qual es demana la subvenció i en qualsevol cas, l’import màxim a concedir per sol·licitud es fixa en 6.000,00 €.

3.-  BENEFICIARIS

1. Poden ser beneficiaris de les subvencions objecte de la present convocatòria aquelles associacions de pares i mares constituïdes com a entitats sense ànim de lucre i amb domicili social en el terme de Santanyí que tinguin, entre les seves finalitats, l’objecte de la present convocatòria.

2. No podran obtenir la condició de beneficiari de les subvencions les entitats en qui concorri alguna de les circumstàncies que s’indiquen en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en l’article 6 de les Bases Generals Reguladores de Subvencions de l’Ajuntament de Santanyí.

4.- ACTIVITATS SUBVENCIONABLES

Són objecte d’aquesta subvenció les despeses derivades del funcionament d’escoleta d’horabaixa i del servei de menjador, durant el curs 2014-2015, gestionats directament per les entitats relacionades a la base tercera d’aquesta convocatòria, sempre que siguin necessàries i s’hagin abonat efectivament, abans de la finalització del període de justificació.

5.- RÈGIM DE CONCESSIÓ I COMPATIBILITAT O INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS

1. Les subvencions objecte de la present convocatòria s’atorgaran en règim de concurrència competitiva, i es compararan i valoraran totes les sol·licituds presentades.

2. Els ajuts econòmics objecte de la present convocatòria son compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altre administració pública o entitat privada, sempre que l’import dels ajuts concedits sigui de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres, no superi el cost de l’activitat subvencionada.

6.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, TERMINI, LLOC I FORMA

1. El termini per presentar les sol·licituds és de 10 dies naturals, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Si el darrer dia és dissabte o inhàbil, s’ha d’entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.

2. Les sol·licituds s’han de formular mitjançant instància, s’han de dirigir al Sr. Batle-President de l’Ajuntament i s’han de presentar en el Registre General de l’Ajuntament de Santanyí (Annex I). Així mateix, també es poden presentar en qualsevol dels llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.

3. Les sol·licituds es formularan d’acord amb el model instància normalitzat. Juntament amb la sol·licitud, que anirà signada pel representat legal de l’entitat, s’ha de presentar la següent documentació:

a.- Fotocòpia del CIF de l’entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que signa la sol·licitud.

b.- Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S’ha d’acreditar el nomenament i la vigència del càrrec.

c.- Fotocòpia dels Estatuts o Acta Fundacional. No serà necessari presentar aquest document si l’entitat sol·licitant ho ha acreditat en anteriors convocatòries de subvencions i ajudes econòmiques de l’Ajuntament de Santanyí i no s’ha produït cap modificació des de llavors.

d.- Projecte explicatiu de les activitats o actuacions per a les quals se sol·licita l’ajuda econòmica. Entre d’altres aspectes, hi han de constar: objectius, pressupost (on s’indicaran les despeses i els ingressos), els mitjans humans i els materials necessaris per dur-ho a terme, les dates de realització, les persones responsables de la seva execució, etc. (Annex II)

En el cas de que a la data de sol·licitud ja s’hagi realitzat el projecte pel qual es sol·licita la subvenció, s’adjuntarà una memòria descriptiva de les actuacions realitzades. En ella hi han de constar, en la mesura en que sigui possible, els aspectes indicats en el paràgraf anterior.

e.- Certificat bancari que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s’ha d’ingressar l’import de la subvenció (Annex III).

f.- Declaració què l’entitat sol·licitant no rep cap més ajuda pel mateix concepte o l’import de l’ajuda rebuda o sol·licitada amb relació al total, i declaració responsable davant autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

g.- Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social, davant l’Agència Tributària i davant aquest Ajuntament (Annex IV). La presentació de la sol·licitud de la subvenció implicarà, excepte que expressament es manifesti el contrari, l’autorització del sol·licitant per a que l’òrgan atorgant obtingui de forma directa l’acreditació del compliment d’aquestes obligacions.

4. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà a l’interessat perquè en el termini màxim de 10 dies esmeni les deficiències, advertint-lo que si no ho fa se’l tindrà per desistit de la seva petició, prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos en l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

5. Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procés, sol·licitar a l’interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.

7.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ: INICI, INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ

1. El procediment de concessió de la subvenció objecte de la present convocatòria s’iniciarà d’ofici, per resolució de batlia que aprovarà simultàniament les bases i la convocatòria i seran després publicades en el BOIB.

2. L’òrgan instructor del procediment de concessió correspon a la Regidoria d’Educació.

Una Comissió Avaluadora es reunirà per examinar si els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluar les sol·licituds conforme als criteris de valoració establerts en aquestes Bases. De tot l’actuat en aquesta reunió s’aixecarà acta.

La Comissió Avaluadora estarà integrada pels següents membres:

- Llorenç S Galmés Verger, Batle de l’Ajuntament que actuarà com a President de la Comissió

- Suplent: Miquel Vidal Bauzá (Regidor de Joventut)

- Pedro Herrero Moya, Vocal (Secretari de la Corporació)

- Suplent: Maria Constança Vidal Munar

-  Ana María Bonet Vidal,Vocal (Interventora de la Corporació)

- Suplent: Francisca Salom Rosselló

-  Ricarda Margarita Vicens Schluhe, Vocal (Regidora de Cultura)

- Suplent: Guillermo Mascaró Llinás

- Francisca Maria Vidal Servera, Vocal (Regidora d’Educació)

- Suplent: Catalina Soler Vidal

L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’acta de la reunió de la Comissió, formularà proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà als interessats, obrint-se un termini de 10 dies per presentar al·legacions.

Si no es presenten al·legacions dins del termini concedit, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. En altre cas, una vegada examinades al·legacions presentades pels interessats, l’òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva, que haurà d’expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants pels que es proposa la concessió de la subvenció i la seva quantia.

La proposta de resolució definitiva es notificarà individualment i s’atorgarà als beneficiaris un termini de 10 dies perquè comuniquin la seva acceptació. S’entendrà acceptada si dins d’aquest termini no s’expressa el contrari.

3.- La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s’atribueix al Batle de l’Ajuntament de Santanyí, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposta de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció Municipal.

8.- CRITERIS QUE HAN DE REGIR L’ATORGAMENT I QUANTIA DE LES SUBVENCIONS

1. La concessió de les subvencions d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat,igualtat i no discriminació.

2. Amb la finalitat d’establir la puntuació de les sol·licituds presentades, els criteris de valoració per resoldre la convocatòria seran els següents:

a) Servei de menjador.....1 punt

b) Escoleta d’horabaixa.....1 punt

3. Quedaran automàticament exclosos del procediment els sol·licitants que no obtinguin una puntuació mínima d’1 punt.

4. La quantia de la subvenció tindrà com a límit màxim el crèdit consignat contemplat en aquestes bases i no podrà superar el 95% del cost de l’actuació subvencionada.

9.- TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ

1. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos, a comptar des de la publicació de la convocatòria.

2. El venciment del termini màxim sense que s’hagi notificat la resolució legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de la subvenció.

10.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d’aplicació i, en concret, les de les Bases Generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí, i les següents:

a- Acceptar i complir la normativa de l’Ajuntament de Santanyí

b- Dur a terme l’objecte de la subvenció d’acord amb les condicions establertes

c- Acreditar davant l’Ajuntament que han executat o realitzat l’activitat subvencionada amb la documentació corresponent

d- Comunicar a l’òrgan competent per resoldre l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat no previstes inicialment, així com qualsevol eventualitat que alteri el desenvolupament de l’activitat subvencionada

e- Facilitar tota la informació complementària que requereixi l’Ajuntament

f- Donar publicitat a la subvenció de l’Ajuntament de Santanyí

g- Presentar, una vegada conclosa l’activitat subvencionada, la documentació justificativa requerida en base següent

11.- JUSTIFICACIÓ I PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ

1. La justificació de les despeses subvencionades haurà de realitzar-se amb anterioritat a l’1 d’octubre de 2015.

2. L’abonament de la subvenció es farà prèvia justificació per part de l’entitat beneficiària de la realització de l’activitat subvencionada, del compliment de la finalitat i del 100% de la despesa.

3. Per justificar la subvenció atorgada s’ha de presentar un compte justificatiu integrat per la documentació següent:

a. Una memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb les activitats que s’han fet i els resultats obtinguts, la temporalització, l’avaluació i qualsevol altre aspecte que pugui resultar adient.

b. Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que s’han fet, que contindrà (Annex V):

- Una relació classificada de les despeses de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, l’import, data d’emissió i data de pagament.

- Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació referida en el paràgraf anterior i, si escau, la documentació acreditativa del pagament.

- Declaració responsable d’haver fet el projecte o activitat subvencionada, en la qual s’han de detallar els ingressos i les despeses que se n’han derivat assenyalant-ne l’import i la procedència.

- Declaració responsable que les factures presentades per justificar la subvenció atorgada no superen el valor de mercat i que no es  recuperarà ni es compensarà l’IVA (Annex VI)

- Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada assenyalant-ne l’import i la procedència.

4. Les despeses s’han de justificar amb factures i altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en original i còpia per compulsar. Si s’han de retornar les factures o justificants originals, a petició de l’entitat subvencionada, s’hi ha de reflectir amb un segell la data de concessió de la subvenció així com l’import del justificant que s’imputa a la subvenció.

5. Quan es tracti de despeses inferiors a 100 €, bastarà el tiquet de compra per a justificar-les.

6. No obstant això, l’Ajuntament de Santanyí podrà demanar qualsevol altre documentació que consideri adient, ateses les circumstàncies i característiques del cas.

7. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, l’Ajuntament de Santanyí requerirà a l’entitat beneficiària perquè la completi o esmeni la deficiència en el termini improrrogable de 10 dies.

8. Si de la documentació presentada per a la justificació de la subvenció es desprèn que no s’han complert les previsions d’aspectes que s’han tingut en compte per puntuar, es modificarà la quantia de la subvenció concedida en funció de la puntuació que efectivament hauria obtingut.

12.- REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

Es podran anul·lar total o parcialment les subvencions i ajudes concedides d’acord amb aquesta convocatòria en el supòsit de que la persona beneficiària incorri en alguna de les causes previstes als articles 36 i següents de la Llei 38/2003, general de subvencions i als articles 24 i 25 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí, així com en el cas d’incompliment d’alguna de les obligacions previstes en aquestes bases i el resta de normativa aplicable.

En aquests casos, l’entitat beneficiària vendrà obligada al reintegrament de les quantitats percebudes i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia tramitació del procediment corresponent.

13.- INFRACCIONS I SANCIONS

L’incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d’aplicació, dóna lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert al Capítol V de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí.

14.- NORMATIVA APLICABLE

En tot allò no previst a aquestes bases reguladores serà d’aplicació, les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí, aprovades per acord de Ple ordinari de data 15 de desembre de 2014, la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol de 2006, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

NOTA: els annexos es troben a disposició dels interessats a la Secretaria i a la pàgina web de l’Ajuntament de Santanyí.

       

Santanyí, 15 de juliol de 2015

         

El batle

Llorenç S Galmés Verger