Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 11950
Secció de Joventut - Acord Junta de Govern de 15-07-2015. Aprovar les adjuntes Bases de subvencions per a federacions i agrupaments d’entitats juvenils de Palma per a l’any 2015
Versió PDF
La Junta de Govern, en sessió de dia 15 de juliol de 2015, va adoptar el següent ACORD:
1r Aprovar les adjuntes Bases de subvencions per a federacions i agrupaments d’entitats juvenils de Palma per a l’any 2015, d’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’Ordenança municipal de subvencions de l’Ajuntament de Palma, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària del 26 de febrer de 2015 i publicada al BOIB núm. 35, de 12 de març de 2015, mitjançant un règim de concurrència competitiva, per un import màxim de 49.500,00 € (QUARANTA-NOU MIL CINC-CENTS EUROS).
2n Atesa la nova estructura de l’Ajuntament aprovada per decret de batlia núm. 201510999, de 16 de juny de 2015, d’Organitzaó dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, el punt 10 de les bases quedarà de la següent manera:
Els membres de la Comissió Avaluadora són:
3r Publicar les esmentades Bases de la convocatòria al BOIB i concedir un termini de presentació de sol·licituds de 30 dies naturals, comptats a partir de l’endemà de la seva publicació.
4t La despesa d’aquesta convocatòria de subvencions que suposa la quantitat de 49.500 €, es consignarà amb càrrec a la partida 16.337.10.489.02 del Pressupost de Despeses per a l’any 2016.
Palma, 17 de juliol de 2015
El cap de departament de la Secretaria General del Ple,
p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26 de febrer de 2014
(BOIB núm. 30 de 04-03-2014)
Antoni Pol Coll
Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà d'aquesta publicació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà d'aquesta publicació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
BASES DE SUBVENCIONS PER A FEDERACIONS I AGRUPAMENTS D’ENTITATS JUVENILS PER A L’ANY 2015.
D’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reglament de la Llei, aprovat per l’RD 887/2006, de 21 de juliol; l’Ordenança municipal de subvencions de l’Ajuntament de Palma, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària del 26 de febrer de 2015 i publicada al BOIB núm. 35, de 12 de març de 2015, el Text refós de les bases d’execució del pressupost general corresponent a l'exercici de 2015 i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, mitjançant les presents Bases s’estableix la convocatòria de la concessió de subvencions per a federacions i agrupaments d’entitats juvenils de Palma per a l’any 2015, mitjançant un règim de concurrència competitiva.
Aquesta convocatòria es fonamenta en l’interès general de donar suport a les federacions i agrupaments d’entitats juvenils sense ànim de lucre que amb els seus projectes i actuacions dinamitzen l’oci de la ciutat i promouen la participació dels joves creant un marc idoni per l’educació no formal i complementant la tasca que l’Ajuntament duu a terme per oferir un temps d’oci saludable i educatiu.
1. Objecte.
És objecte d’aquestes bases regular les subvencions per donar suport a les federacions i agrupaments d’entitats juvenils sense ànim de lucre que actuïn dins l’àmbit juvenil a la ciutat de Palma, per a dur a terme projectes i activitats d’interès general dins la línia de la dinamització, la prevenció i la informació, en un marc ampli d’educació integral de la persona i donant resposta a les necessitats socioculturals dels joves d’entre 14 i 30 anys de Palma dins el termini comprès entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2015 i dins l’àmbit de les competències de l’Àrea de Comerç, Treball, Joventut i Participació.
Els projectes presentats hauran d’incloure els següents objectius:
Aquesta convocatòria es regeix per l’Ordenança municipal de subvencions de l’Ajuntament de Palma, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària del 26 de febrer de 2015 i publicada al BOIB núm. 35, de 12 de març de 2015, que estableix les bases que han de regir les convocatòries per a la concessió de subvencions, i l’article 17.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre de 2003, general de subvencions, que té com a principi general la transparència i vetllar per l’eficàcia de les subvencions per a atendre activitats d’interès públic.
2. Import i consignació pressupostària.
L’Ajuntament de Palma aportarà una dotació econòmica de 49.500,00 € (quaranta-nou mil cinc-cents euros), a càrrec de la partida 16.337.10.489.02 del Pressupost general de despeses de l’Ajuntament de Palma de 2016. Aquest pressupost no s’haurà d’exhaurir forçosament.
3. Beneficiaris i modalitats de subvenció.
Poden ser beneficiaris d’aquestes subvencions les persones jurídiques de dret privat o públic, l’activitat de les quals sigui de caràcter cultural o educatiu i que constitueixin entitats sense ànim de lucre, sempre i quan la seva naturalesa com a federació, agrupament o moviment escolta sigui la d’entitat que presti serveis per a joves dins l’àmbit del lleure, que gestioni i/o presti serveis a altres grups, centres d’esplai, clubs o entitats menors, determinant una línia comuna d’actuació.
Es podran sol·licitar subvencions dins les següents modalitats:
Modalitat A. MANTENIMENT GENERAL DE LA FEDERACIÓ, AGRUPAMENT O MOVIMENT. S’hi poden incloure les despeses de lloguer d’instal·lacions, llum, aigua, telèfon, personal d’administració, reparacions, material fungible i material inventariable necessari per a una bona gestió de la entitat. També s’hi poden incloure totes les accions dirigides a la difusió i el coneixement de l’entitar per part de la població en general. Totes aquestes despeses o compres hauran de ser realitzades dins l’any 2015.
Modalitat B. PROJECTES I ACTIVITATS. S’hi poden incloure les iniciatives de dinamització del lleure que duguin a terme les federacions, agrupaments o moviments que vagin dirigides al col·lectiu de joves associats i també als no associats de Palma. També corresponen a aquesta modalitat les iniciatives relaciones amb la dinamització del lleure dutes a terme pels agrupaments, clubs o entitats menors.
Tots aquests projectes i/o activitats s’han de desenvolupar dins l’àmbit del lleure, han de tenir un caire educatiu, s’han de dirigir a joves i es poden relacionar amb els següents temes:
No s’hi poden incloure programes dirigits a l’alfabetització i/o a les matèries curriculars i acadèmiques, les activitats docents (complementàries o d’ampliació d’estudis) ni els programes dirigits específicament a joves amb necessitats especials o inadaptació social. Tampoc s’hi poden incloure viatges d’estudis ni peregrinacions o activitats de caire religiós, activitats de partits polítics o sindicats, ni activitats de vacances relacionades amb l’aprenentatge de idiomes o el reforç escolar.
4. Presentació de sol·licituds.
El termini de presentació de sol·licituds és de 30 dies naturals, comptats des de l’endemà que aquestes Bases es publiquin al BOIB.
Les persones o entitats interessades que compleixin els requisits poden presentar les sol·licituds, adreçades a l’Ajuntament de Palma, juntament amb la documentació, al Registre General d’Entrada d’aquest Ajuntament [adreces: Pl. de Santa Eulàlia, 9; C. de Son Dameto, s/n (Policia Local); C. de l’Emperadriu Eugènia, 6; Av. Amèrica, 11; Av. de Gabriel Alomar, 18; Av. del Cid, 8 (Son Ferriol); C. de Margaluz, 39 (Sant Agustí); Pere Garau– C. de Pere Llobera, 9]; a les dependències a què es refereix l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o als llocs prevists per l’art. 29.3 de l’Ordenança municipal de subvencions de l’Ajuntament.
5. Documentació i projecte explicatiu.
Els impresos oficials de la sol·licitud i els diferents annexos necessaris per a poder sol·licitar la subvenció són a disposició de les persones interessades a la Secció de Joventut (c. de l’Almudaina, 7A, 3r pis), al web del Centre d’Informació Jove Palmajove de l’Ajuntament (www.palmajove.es) i també al web de l’Ajuntament de Palma (www.palma.es).
La sol·licitud s’ha d’acompanyar amb la següent documentació:
Per a cada sol·licitud s’haurà de presentar un projecte explicatiu amb els següents continguts mínims d’acord amb les fitxes annexes respectives:
Modalitat A. Manteniment general de l’associació/entitat.
Modalitat B. Projectes i activitats.
- Projecte que es presenta.
- Justificació i adequació d’aquest a les necessitats del seu àmbit d’actuació.
- Objectius.
- Detall de cada activitat que inclogui:
− descripció,
− nombre i tipologia de destinataris,
− dates, horari, lloc de realització i altres dades d’interès,
− recursos humans i materials que s’hi destinaran,
- Metodologia de treball:
− programació de les activitats,
− participació dels joves en la programació de les activitats,
− col·laboració amb altres entitats del barri o sector,
- Seguiment i avaluació de les activitats.
- Experiència en l’organització d’activitats similars a les del projecte.
- Valoració de la memòria de les activitats de 2014. Dades rellevants d’aquesta que s’han tingut en compte per a la programació de 2015.
- Pressupost total del projecte, desglossat per activitats, on es detalli la subvenció sol·licitada, altres ajudes o subvencions públiques, si s’escau, i l’aportació de recursos propis de l’entitat.
Per als projectes dels agrupaments, clubs o entitats menors, a més, la federació o agrupament haurà de presentar:
Si la sol·licitud no compleix els requisits exigits o la documentació aportada és incorrecta o incompleta s’ha de requerir la persona interessada que en el termini de deu dies comptats a partir de l’endemà de la notificació del requeriment, d’acord amb l’art. 71 de la Llei 30/1992, esmeni la falta o afegeixi els documents preceptius. Si no ho fa s’entendrà desistida la seva petició i es notificarà la resolució d’arxiu de l’expedient que dicti l’òrgan instructor del procediment.
6. Prohibicions per ser-ne beneficiari
No poden ser beneficiaris de subvencions, a més de les que no compleixin els requisits, les persones, les entitats o les agrupacions afectades per alguna de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003 i a l’article 10 de l’Ordenança municipal.
No es consideren beneficiàries a l’efecte d’aquesta convocatòria les entitats o associacions amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similars; les comunitats de béns; els col·legis i les associacions professionals i les cooperatives; les federacions i les entitats esportives; els centres docents o d’ensenyament, i les entitats de tipus polític o sindical.
Els projectes que se subvencionin amb aquesta convocatòria queden exclosos de la convocatòria de subvencions per a programes, projectes i activitats en matèria de joventut i de les altres convocatòries de subvencions dels altres departaments de l’Ajuntament de Palma. Els projectes o els programes subvencionats per altres departaments municipals de l’Ajuntament de Palma també queden exclosos d’aquesta convocatòria.
D’acord amb l’article 21 del Reglament de la Llei 38/2003, aprovat per l’RD 887/2006, no poden ser beneficiaris les entitats que no estiguin al corrent del pagament d’obligacions de reintegrament de subvencions en els termes que reglamentàriament es determinin.
7. Regles generals sobre els terminis i les pròrrogues, i obligació de comunicar a l’Ajuntament l’inici de l’activitat.
A la sol·licitud s’ha d’indicar la previsió de l’inici de l’activitat/s subvencionada/es i, si és possible, s’hi han de fixar els terminis de la seva execució.
Amb quinze dies d’antelació s’haurà de comunicar a la Secció de Joventut la data d’inici i els terminis d’execució de les activitats objecte de la subvenció dins la modalitat B. S’han de respectar els terminis d’execució previstos. Els canvis o les demores en aquests terminis s’hauran de comunicar per escrit a l’Ajuntament. Si no es comuniquen o l’Ajuntament no troba adients els canvis formulats, poden suposar un incompliment de les obligacions dels beneficiaris, amb les conseqüències establertes a la base15 per a aquests casos.
8. Obligacions dels beneficiaris i efectes derivats del seu incompliment.
Són totalment aplicables als beneficiaris les obligacions i els efectes previstos als arts. 11, 12 i 42 a 56 de l’Ordenança municipal de subvencions. A més, les entitats es comprometran a:
9. Òrgans competents per a la instrucció i la resolució del procediment.
Són aplicables a la instrucció i la resolució del procediment de concessió en règim de concurrència competitiva els arts. 27 a 34 de l’Ordenança de subvencions de l’Ajuntament de Palma.
D’acord amb l’art. 27.4 de l’Ordenança de subvencions, l’òrgan instructor és el cap de la Secció de Joventut.
D’acord amb la base 40.b) d’execució del pressupost per al any 2015 l’òrgan competent per a la concessió de les subvencions és la Junta de Govern Municipal.
10. Composició de la Comissió Avaluadora.
D’acord amb l’article 31 de l’Ordenança de subvencions, es constituirà la Comissió Avaluadora, que tendrà com a finalitat examinar les sol·licituds i emetre un informe que serveixi de base a la proposta de resolució. Els membres de la Comissió Avaluadora seran:
La Comissió Avaluadora és l’òrgan encarregat d’estudiar i examinar els projectes i les sol·licituds presentades admeses prèviament pels serveis administratius corresponents de l’òrgan instructor, i ha de formular un informe que ha de servir de base a l’òrgan instructor per a elaborar la corresponent proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d’establir la relació de possibles entitats beneficiàries, amb la quantia que correspon a cadascuna, i també la relació d’entitats sol·licitants a les quals s’hauria de denegar la subvenció, amb especificació de la causa que ho motiva.
11. Criteris objectius i de preferència, de caràcter específic, que han de regir la concessió de la subvenció
La Comissió establirà l’import de la subvenció, d’acord amb els límits de consignació pressupostària existents i segons el volum de peticions rebudes, sense que l’import de la subvenció, de manera aïllada o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions públiques o d’altres ens públics o privats, estatals o internacionals, així com altres ingresos o recursos, superi el cost de l’activitat o la quantia que l’entitat beneficiària hagi sol·licitat. L’import de la subvenció no podrà superar el 80% del cost de l'activitat.
La Comissió Avaluadora ha d’examinar i valorar les sol·licituds i els projectes presentats, tenint en compte els següents criteris de preferència:
- MODALITAT A: Manteniment general de la federació, agrupament o moviment. Màxim 60 punts. La valoració es realitzarà d’acord amb els criteris següents:
a. Despeses infraestructurals:
b. Despeses de personal: serà imprescindible especificar el tipus de contracte, les tasques a les què es dediquen i que estigui prou justificada la necessitat.
– per 1 persona a jornada completa: 3 punts
– per 2 persones a jornada completa: 6 punts
– 3 o més persones a jornada completa: 9 punts.
c. Despeses d’adquisició de materials, amb justificació de la necessitat:
– adquisició de material fins a 500 €: 2 punts
– adquisició de material per 501 a 1.000 €: 4 punts
– adquisició de material per 1.001 € a 1.500 €: 6 punts.
- adquisició de material per més de 1.500 €: 8 punts
d. Despeses d’accions dirigides a la difusió i el coneixement de l’entitat per part de la població en general. Màxim 11 punts. Es valoraran tres continguts:
- MODALITAT B: Projectes i activitats. Fins a 100 punts.
a) Criteris formals: es valoraran fins a 65 punts.
|
a.1. CRITERIS FORMALS generals: s’aplicaran al conjunt del projecte. En el cas d’agrupaments o federacions de clubs d’esplai i moviments escoltes, es comptabilitzaran només una vegada per cada entitat.
|
PUNTUACIÓ MÀXIMA: 25 punts |
|
|
Justificació i adequació d’aquest a les necessitats del seu àmbit d’actuació |
Fins a 5 punts |
|
|
Grau d’adequació de l’activitat a desenvolupar i dels seus objectius a les finalitats establertes en aquestes Bases |
Fins a 5 punts |
|
|
Activitats o actuacions, projectes, etc. que siguin continuïtat d’altres projectes finançats per l’Ajuntament en exercicis anteriors, si se’n considera positiva la prolongació |
Fins a 3 punts |
|
|
Adequació de les activitats a les característiques del col·lectiu destinatari |
Fins a 4 punts |
|
|
Diversitat en el contingut dels projectes presentats, tenint en compte les següents temàtiques:
. promoció de la igualtat de tractament i oportunitats entre dones i homes i de l’eliminació de la discriminació, directa o indirecta, per raó de sexe. |
1 – 2
|
2 punts |
|
3 – 5
|
4 punts |
|
|
6 – 8
|
6 punts |
|
|
8 - 10 |
8 punts |
|
|
a.2. CRITERIS FORMALS particulars: s’aplicaran a les activitats i/o projectes concrets. En el cas d’agrupaments o federacions de clubs d’esplai i moviments escoltes, es comptabilitzaran d’acord amb el quadre resum de les dades presentat.
|
PUNTUACIÓ MÀXIMA: 40 punts |
||||
|
Qualitat del projecte de treball i oferta d’activitats |
- nombre de beneficiaris estables |
10 a 30 |
1 punt |
||
|
31 a 60 |
2 punts |
||||
|
61 a 90 |
3 punts |
||||
|
Més de 90 |
4 punts |
||||
|
- nombre de monitors, voluntaris i personal responsable de les activitats |
2 a 4 |
1 punt |
|||
|
5 a 7 |
2 punts |
||||
|
Més de 7 |
3 punts |
||||
|
- nombre d’activitats i accions que es duran a terme |
1 a 3 |
1 punt |
|||
|
4 a 7 |
2 punts |
||||
|
8 a 11 |
3 punts |
||||
|
12 o més |
4 punts |
||||
|
- grau de participació dels joves en la programació de les activitats |
Poca |
1 punt |
|||
|
Mitjana |
3 punts |
||||
|
Molta |
5 punts |
||||
|
- tipus d’activitat o projecte:
|
|||||
|
|
. estable (tot l’any o curs) à núm. d’hores:
|
1 – 50 h |
2 punts |
||
|
51 – 125 h |
6 punts |
||||
|
126 – 200 h |
10 punts |
||||
|
201 o més h |
14 punts |
||||
|
|
. puntual (activitats d’1 o varis dies, excursions, campaments i colònies, etc) à núm. d’hores:
|
1 – 2 d |
1 punt |
||
|
3 – 7 d |
3 punts |
||||
|
8 – 15 d |
5 punts |
||||
|
16 – 30 d |
7 punts |
||||
|
Més de 30 dies |
10 punts |
||||
Es valoraran les garanties de compliment per part de l’entitat o l’agrupació de persones sol·licitants a partir de la informació aportada al projecte relativa a: l’experiència, la estructura i organització, l’equip humà i la capacitat de gestió i de funcionament com a entitat. Es valorarà només 1 vegada per a cada modalitat sol·licitada.
12. Procediment. Termini de resolució i notificació.
L’òrgan instructor, atesos l’expedient i l’informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució provisional. Aquesta proposta de resolució es publicarà al web de l’Ajuntament de Palma i al tauler d’anuncis de la Secció de Joventut (c. de l’Almudaina, 7 A, de Palma). S’hi ha d’incloure la llista d’entitats, agrupaments i moviments escoltes beneficiaris proposats per a l’atorgament de la subvenció i la quantia d’aquestes, i la llista de les entitats sol·licitants excloses, amb indicació de la causa d’exclusió. Aquesta publicació obre el tràmit d’audiència i es concedeix un termini de deu dies hàbils a partir que es publiqui per a poder examinar l’expedient a la seu de la Secció de Joventut i presentar-hi al·legacions. L’òrgan instructor incorporarà a l’expedient la diligència signada en què constin els llocs i les dates en què s’ha produït aquesta publicació. Pel que fa al lloc de presentació d’al·legacions, s’ha de procedir segons la base 4a d’aquesta normativa, de la mateixa manera que es fa amb les sol·licituds.
Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan al procediment no figuren ni es tenen en compte altres fets o al·legacions i proves que les que addueixen les persones interessades. En aquests casos, la proposta de resolució formulada té el caràcter de definitiva. Així mateix, el fet que les persones interessades no al·leguin res en el tràmit d’audiència suposa que hi estan conformes i, igualment, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva.
Quan l’import de la subvenció que resulta de l’informe previ de la Comissió Avaluadora, que ha de servir de base a la proposta de resolució, és inferior al 80% de l’import sol·licitat, dins el tràmit d’audiència esmentat anteriorment l’entitat beneficiària pot reformular la sol·licitud i el pressupost inicial per a ajustar-se a l’import de la subvenció susceptible d’atorgament mitjançant la realització de menys elements (quan tinguin naturalesa essencialment divisible i si no es desvirtua la viabilitat del projecte) o mitjançant elements de la mateixa naturalesa però de menys preu o qualitat, si això és possible. En tot cas, la modificació de la sol·licitud ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, i també els criteris establerts.
Si d’acord amb l’anterior paràgraf l’entitat interessada ha modificat la sol·licitud, amb l’informe previ de la Comissió que valori si la reformulació respecta l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris establerts, o, si, per contra, cal reduir la quantia de la subvenció, una vegada conclòs el tràmit d’audiència i examinades les al·legacions que presentin les persones interessades, s’ha de formular la proposta de resolució definitiva.
La proposta de resolució definitiva es publicarà al web de l’Ajuntament de Palma i al tauler d’anuncis de la Secció de Joventut (c. de l’Almudaina, 7A de Palma) i inclourà, com a mínim, la llista d’entitats beneficiàries proposades per a l’atorgament de la subvenció i la quantitat definitiva d’aquestes, i també la de les entitats excloses, amb indicació de la causa d’exclusió. Només es notificarà, mitjançant fax, la proposta de resolució definitiva a les entitats interessades que hagin formulat al·legacions o presentat un escrit de reformulació.
Una vegada publicada o notificada la proposta, les entitats beneficiàries han de comunicar a l’òrgan instructor l’acceptació o la renúncia a la proposta de resolució. En tot cas, l’acceptació de la proposta de resolució s’entén produïda si en el termini de deu dies des que es publica o, si s’escau, des que es rep la notificació no s’expressa el contrari.
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos a partir de la publicació de la convocatòria, art. 25.4 de la Llei 38/2003. Si transcorre el termini màxim per a resoldre sense que s’hagi dictat resolució expressa s’entendrà desestimada la petició.
Les resolucions de concessió o denegació de les subvencions, que posin fi a la via administrativa, han de ser motivades i s’han de notificar individualment a les persones interessades, d’acord amb l’art. 59 de la Llei 30/1992.
En relació amb l’art. 59.1 de la Llei 30/1992, a l’efecte de notificacions són vàlides les comunicacions per fax si la persona interessada, o qui la representa, confirma que s’ha rebut i queda constància de la data, la identitat i el contingut de l’acte notificat. Si la persona interessada no disposa de fax s’ha de notificar per correu o mitjançant compareixença.
Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen dret algun a favor del beneficiari proposat, enfront de l'Administració, mentre no se li hagi notificat la resolució de concessió, d’acord amb l’art. 24.6 de la Llei 38/2003.
13. Condicions per al pagament.
Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria, que atorga l’Ajuntament de Palma, s’han de pagar íntegrament una vegada que s’hagi acceptada de manera expressa o tàcita la subvenció, amb l’autorització prèvia de la Junta de Govern, sense que les entitats beneficiàries hagin de presentar cap garantia o aval.
Les subvencions d’aquesta convocatòria son postpagables, per tant, l’ordre per al pagament de les subvencions es donarà després d’haver verificat que s’hagin justificat de forma correcta amb les condicions establertes al punt 15 d’aquestes bases. En el moment d’efectuar el pagament, els beneficiaris hauran d’acreditar que es troben al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social, i de no estar sotmès a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o a procediment sancionador.
L’obligatorietat d’estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Palma es comprovarà d’ofici per la Secció de Joventut.
L’import dels ajuts concedits d’acord amb aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions públiques o d’altres ens públics o privats, estatals o internacionals, així com altres ingresos o recursos, superi el cost de l’activitat o la quantia que l’entitat beneficiària hagi sol·licitat per a dur a terme el projecte d’activitats.
Les entitats beneficiàries tenen l’obligació de comunicar a l'Àrea Delegada de Comerç, Treball, Joventut i Participació d’aquest Ajuntament l’obtenció de qualsevol subvenció o ajut per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol administració o ens privat, sigui estatal o internacional, així com altres ingresos o recursos.
14. Regles generals per a determinar l’import de la subvenció
Conforme amb l’art. 22.1 de la Llei 38/2003 i art. 60.1 del RD 887/2006 no es subvencionaran els projectes presentats a cada una de les línies que obtinguin una puntuació inferior al 35 % de la puntuació màxima establerta.
D’acord amb els límits de consignació pressupostària existents, en els ítems valorables en punts, la Comissió establirà l’import de la subvenció assignant una quantia per cada punt obtingut; aquesta quantia es calcularà dividint el total del pressupost disponible entre el total de punts possibles, assignant un valor econòmic a cada punt, de forma que els doblers disponibles s’assignaran després proporcionalment al nombre de punts aconseguits per cada projecte, considerant només aquelles sol·licituds que hagin obtingut una puntuació igual o superior al 35 % de la puntuació màxima dins cada modalitat. Els imports de les subvencions no superaran el 80% del cost total de les activitats.
15. Justificació i termini.
Els beneficiaris tenen l’obligació de justificar davant l’òrgan concedent que els fons percebuts s’apliquen a la finalitat que va servir de fonament a la concessió de la subvenció en la forma i en els terminis establerts en aquestes bases. D’acord amb la normativa vigent, s’ha de justificar tota la quantitat del projecte d’actuació que es va fer servir de base per a l’otorgament de la subvenció.
El termini per justificar les subvencions finalitzarà el 15 de març de 2016.
Si l’entitat beneficiaria no justifica l’import total del projecte d’actuació que hagi servit de base a la concessió de la subvenció, escau la revocació parcial de la subvenció, de la qual s’ha de reduir l’import proporcionalment a la quantia no justificada, sempre que no es doni cap causa de revocació total.
Conforme amb l’art. 43.2.e) de l’Ordenança i art. 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per a justificar la subvenció cal presentar la següent documentació al Registre General d’Entrada d’aquest Ajuntament, a qualsevol de les adreces indicades en la base 4a. d’aquestes bases:
No s’entén totalment justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que hagi servit de base per a concedir la subvenció.
16. Mesures de garantia a favor dels interessos públics que es considerin necessàries i possibles supòsits de revisió de les subvencions concedides
Són d’aplicació íntegrament les mesures previstes als arts. 52 a 59 de l’Ordenança de subvencions, arts. 36 i ss de la Llei 38/2003 per a la revocació i el reintegrament de les subvencions, respecte de les mesures de garantia a favor dels interessos públics que es considerin necessàries i els possibles supòsits de revisió de les subvencions concedides.
També hi són d’aplicació íntegrament els articles 24 i següents sobre el règim sancionador, en cas d’incompliment, i el TÍTOL VI del règim sancionador de l’Ordenança de subvencions, així com els arts. 52 i ss de la Llei 38/2003.
17. Compatibilitat de la subvenció amb altres ajudes que es puguin obtenir per al mateix fi.
Les subvencions objecte d’aquestes bases són compatibles amb altres ajudes o subvencions concedides per altres administracions públiques o ens privats, si l’import total subvencionat per les administracions públiques no supera el cost de l’activitat. Això no obstant, els projectes que se subvencionin amb aquesta convocatòria queden exclosos de la convocatòria de subvencions per a dur a terme programes, projectes i activitats en matèria de joventut per a l’any 2015. Els projectes o els programes subvencionats per altres departaments municipals de l’Ajuntament de Palma també queden exclosos d’aquesta convocatòria.
18. Normativa complementària
Per a tot el que no preveuen aquestes bases són d’aplicació l’Ordenança municipal de subvencions de l’Ajuntament de Palma, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària del 26 de febrer de 2015 i publicada al BOIB núm. 35, de 12 de març de 2015 (edicte 4143), la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reglament de la Llei, aprovat per l’RD 887/2006, de 21 de juliol, el Text refós de les bases d’execució del pressupost general corresponent a l'exercici de 2015 (base 40 a la 45) i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.