Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE POLLENÇA
Núm. 11694
Delegacions conferides a la Junta de Govern Local
Versió PDF
En compliment de les disposicions vigents a continuació es fa pública la resolució que ha dictat el Sr. Batle relativa a les delegacions conferides a la Junta de Govern Local:
“RESOLUCIÓ DE BATLIA NÚM. 622.- Vista la resolució de Batlia núm. 619 de dia 1 de juliol de 2015 mitjançant la qual es nomenen els membres de la Junta de Govern Local conformement amb el disposat als articles 20.1 b) i 23.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local (LRBRL).
Amb la finalitat de racionalitzar la tramitació dels expedients administratius atribuïts a la competència d’aquesta Batlia per la normativa vigent, i atès el disposat a l’article 21.3 de Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local (LBRL), fent ús de les facultats que legalment tinc conferides
RESOLC:
1r. Delegar expressament en la Junta de Govern Local d’aquest Ajuntament de Pollença les següents atribucions:
a) El desenvolupament de la gestió econòmica d’acord amb el Pressupost aprovat; la autorització i la disposició de despeses dins del límit que fixin les bases d’execució del pressupost per la Batlia i el reconeixement i la liquidació de les obligacions de despeses de les factures derivades de compromisos legalment adquirits dins dels límits que fixin les bases d’execució del pressupost per la Batlia.
b) La contractació administrativa d’obres, de subministres, de serveis, de gestió de serveis públics, els contractes administratius especials, i els contractes privats quan el seu import no superi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, la quantia de sis milions d’euros, inclosos els de caràcter plurianual quan la seva duració no sigui superior a quatre anys, sempre que l’import acumulat de totes les seves anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada.
c) L’adjudicació de concessions sobre els béns de les mateixes i l’adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el seu valor no superi el 10 % de los recursos ordinaris del pressupost ni l’import de tres milions d’euros, així com l’alienació del patrimoni, quan el seu valor no superi el percentatge ni la quantia indicats.
d) Aprovar l’oferta d’ocupació pública d’acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel plenari, aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball i distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes i periòdiques.
e) Sancionar les faltes de desobediència a la seva autoritat o per infracció de les ordenances municipals, excepte aquells supòsits en que tal facultat estigui atribuïda a altres òrgans.
f) L’aprovació dels projectes d’obres i de serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin previst en el pressupost.
g) Les aprovacions dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple, així com la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d’urbanització.
h) L’atorgament de llicències i autoritzacions per a utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local i les relacionades amb el servei de transports urbans de passatgers (taxi), salvat d’aquelles en què les lleis sectorials ho atribueixin expressament al Ple.
i) La resolució dels expedients sancionadors d’activitats.
j) La resolució dels expedients de responsabilitat patrimonial.
l) Els informes municipals preceptius que s’hagin d’emetre en la tramitació d’expedients i/ o aquells requerits per altres administracions
m) La declaració de situacions administratives així com la jubilació de tot el personal.
n) La concessió d’ajudes socials i bestretes al personal, en els termes previstos en el text articulat sobre condicions generals de treball del funcionaris i en el conveni col·lectiu de personal laboral.
o) La resolució dels expedients disciplinaris i aprovar o aixecar la suspensió provisional del personal.
p) L’aprovació dels programes i activitats culturals, educatives, esportives, turístiques, d’oci, sanitat i benestar social, que no siguin competència del Ple.
q) L’atorgament de subvencions a entitats i particulars.
Segon.- La present delegació d’atribucions serà amb tota la seva extensió, inclosa la resolució de recursos administratius de reposició i reclamacions que s’interposin contra els actes dictats per la Junta de Govern en l’exercici de les atribucions delegades
Tercer.- La Batlia es reserva la potestat d’advocació de les competències delegades a la Junta de Govern; l’advocació implica la recuperació del Batle de la competència resolutòria quan per raons d’urgència i apreciades les circumstàncies del cas, no es pugui demorar la resolució fins la propera sessió ordinària de la Junta de Govern , o per l’escassa importància de l’assumpte no sia necessària la convocatòria de sessió extraordinària, donant-ne compte a la primera sessió que es celebri.
Quart.- Si el Ple de la Corporació així ho acorda, tal com estableix l’article 88.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears (LMRLIB), la Junta de Govern Local celebrarà sessió ordinària el primer i el tercer dimarts de cada mes, a les 12’00 hores; si un dimarts fos inhàbil, es celebrarà el primer dia hàbil següent.
Cinquè.- La Junta de Govern Local celebrarà la sessió constitutiva el proper dia 7 de juliol de 2015.
Sisè.- De la present resolució es donarà coneixement al Ple en la primera sessió que se celebri, notificant-se, endemés personalment als membres de la Junta de Govern Local, i es publicarà en el BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent al de la present resolució.
Pollença, 1 de juliol de 2015
Davant meu,
EL BATLE LA SECRETÀRIA
Miquel Àngel March Cerdà Francisca M. Adrover Cànaves”
La qual cosa es fa pública per a general coneixement.
Pollença, 2 de juliol de 2015
EL BATLE
Miquel Àngel March Cerdà