Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 11418
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 7 de juliol de 2015 de delegació de competències i de delegació de signatura en determinats òrgans de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, d’altres conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l’Agència Tributària de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant la Resolució del conseller d’Hisenda i Pressuposts de 24 de maig de 2013, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 76, de 30 de maig, es varen delegar determinades competències, i també la signatura d’alguns documents, en determinats òrgans de la Conselleria d’Hisenda i Pressuposts, d’altres conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l’Agència Tributària de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i es va fixar el règim de suplències dels òrgans directius de la Conselleria d’Hisenda i Pressuposts.

2. Mitjançant la Resolució de la consellera d’Administracions Públiques de 22 de maig de 2013, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 76, de 30 de maig, de delegació de competències i de delegació de signatura en la secretària general de la Conselleria i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d’Administracions Públiques, es varen delegar determinades competències, com també la signatura d’alguns documents, en determinats òrgans de la Conselleria d’Administracions Públiques.

3. Amb l’aprovació del Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i del Decret 12/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (publicats en el BOIB núm. 97, de 2 de juliol), es modifica substancialment l’estructura orgànica vigent fins ara. Concretament, i entre altres conselleries afectades, les anteriors conselleries d’Hisenda i Pressuposts i d’Administracions Públiques passen a integrar-se en una única conselleria, a saber, la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques. En aquest sentit, aquesta Conselleria s’estructura, en essència, en quatre direccions generals (de Pressuposts i Finançament, del Tresor, Política Financera i Patrimoni, de Funció Pública i Administracions Públiques, i d’Emergències i Interior).

4. Tot això exigeix que s’aprovi un nou règim de suplències i de delegació de competències, mantenint, en línies generals, l’abast que, tant en les matèries pròpies d’hisenda i pressuposts com en les de funció pública, administracions públiques, interior i emergències, es contenia en les darreres delegacions vigents, esmentades abans.

Fonaments de dret

1. Els articles 13, 16 i 17 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

2. Els articles 25, 31, 32 i 42 c de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. El Decret 12/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent:

RESOLUCIÓ

1. Delegar en la secretària general les competències que, d’acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en les matèries següents:

a) En matèria de contractació, l’exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació de contractes del sector públic, i, en particular, la designació dels membres de les meses de contractació i la formalització dels contractes, tot això en els expedients l’import de licitació dels quals sigui igual o inferior a 500.000 euros.

b) En matèria de subvencions, l’exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació que regula les subvencions autonòmiques, llevat de les següents:

1r. Les resolucions de convocatòria.

2n. Les autoritzacions per al pagament anticipat de subvencions, d’acord amb el que estableix l’apartat 2 c d’aquesta Resolució.

3r. Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions d’una quantia superior a 500.000 euros.

4t. Les resolucions d’inici i d’acabament dels procediments de modificació, de revocació i de reintegrament d’una quantia superior a 500.000 euros, i també tots els actes de tràmit que, si s’escau, hagi de dictar l’òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment.

c) En matèria de personal, respecte del personal adscrit a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, les facultats i les actuacions següents:

1r. Les relatives a la tramitació i la concessió de permisos i llicències previstes en el Decret 47/1995, de 4 de maig, pel qual s’aprova el Reglament regulador de la concessió de vacances, permisos i llicències al personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma.

2n. Les relatives a la tramitació i la resolució dels permisos, les llicències, els drets de reducció de jornada i de flexibilització horària, i, en general, tots els drets derivats de les mesures de conciliació de la vida laboral i familiar vigents.

3r. Les relatives a la tramitació i la resolució de les llicències per maternitat o paternitat en els supòsits d’embaràs i de part, d’adopció o d’acolliment.

4t. Les relatives a la tramitació i la resolució dels permisos i drets a què té dret una funcionària per raó de violència de gènere.

5è. Les relatives a la tramitació i la resolució sobre els drets a què fa referència l’article 85.2 de la Llei 3/2007, pel que fa al personal funcionari declarat judicialment víctima de qualsevol tipus de violència.

6è. Les relatives a la formalització de les diligències de presa de possessió, d’incorporació i de cessament en el càrrec del personal de la Conselleria.

7è. Les relatives a la convocatòria de les comissions de serveis de caràcter voluntari dels llocs de feina vacants i dotats adscrits a la Conselleria.

d) En matèria d’hisenda pública, l’exercici de les funcions següents:

1r. La resolució dels procediments relatius a compensació de deutes a favor de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a què es refereix l’article 62 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, llevat dels expedients d’una quantia superior a 500.000 euros.

2n. La resolució dels procediments de devolució d’ingressos indeguts a què es refereix l’article 63.4 c del Decret 75/2004, sense limitació de quantia.

3r. L’acceptació d’hipoteques immobiliàries en garantia d’ajornaments i fraccionaments.

e) En matèria de gestió i d’execució pressupostària, l’exercici de les funcions següents:

1r. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius d’autorització i de disposició de despeses, de reconeixement d’obligacions i de proposta de pagaments relatius a qualsevol secció pressupostària i programa assignats a la Conselleria, i també tots els documents justificatius corresponents, llevat dels expedients de despesa d’una quantia superior a 500.000 euros i de tots els expedients de despesa relatius a la secció pressupostària 34.

2n. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius relatius a propostes de modificacions de crèdit, sense limitació de quantia.

f) En matèria de relacions amb els tribunals, l’exercici de totes les actuacions que calguin i, en particular, la tramesa d’expedients administratius i els actes d’execució de sentències.

Sens perjudici del que disposa el paràgraf anterior, quan es tracti d’expedients en matèria de funció pública, no són objecte de delegació els actes d’execució de sentències, i la tramesa dels expedients queda delegada en el director general de Funció Pública i Administracions Públiques.

g) En matèria de patrimoni, l’exercici de les funcions següents:

1r. L’arxivament de les actuacions en els expedients de patrimoni en qualsevol moment procedimental, si hi ha una causa justificada.

2n. L’autorització de les obres en els béns de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, demanials o patrimonials, cedits o adscrits.

3r. La promoció de la inscripció en el Registre de la Propietat dels expedients a què es refereixen l’article 36 i la disposició transitòria cinquena de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, del patrimoni de les administracions públiques.

h) En els expedients relatius als projectes d’inversió, l’exercici de totes les competències que la normativa vigent atribueix a la persona titular de la secció pressupostària corresponent, llevat dels expedients d’una quantia superior a 500.000 euros.

2. Delegar en el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni les competències que, d’acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en les matèries següents:

a) En matèria de caixes d’estalvis, institucions de crèdit cooperatiu, mutualitats de previsió social, societats de garantia recíproca i mediadors d’assegurances, l’exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació sectorial corresponent, llevat de l’exercici de la potestat sancionadora.

b) En matèria de gestió de la tresoreria, la substitució de les persones autoritzades en els comptes corrents i de crèdit de l’Administració de la Comunitat Autònoma, dels organismes autònoms i, si escau, de la resta d’entitats del sector públic autonòmic.

c) En matèria de subvencions, les autoritzacions per al pagament anticipat de subvencions a què es refereix l’article 37.1 b del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

d) En matèria d’execució pressupostària, la subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius d’autorització i de disposició de despeses, de reconeixement d’obligacions i de proposta de pagaments relatius a la secció pressupostària 34, amb independència de la quantia.

3. Delegar en els secretaris i les secretàries generals de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència per concedir o denegar les sol·licituds d’ajornaments o fraccionaments dels deutes a favor de la hisenda pública autonòmica a què es refereix l’article 61 del Decret 75/2004, quan es tracti de deutes que, d’acord amb la legislació vigent aplicable, es derivin d’ingressos públics que correspon gestionar a cada una de les conselleries o als organismes autònoms adscrits a les conselleries, i no a l’Agència Tributària de les Illes Balears.

4. Delegar en el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni la signatura dels actes administratius i dels documents comptables i administratius relatius a operacions no pressupostàries, a excepció dels que formen part de la delegació de signatura a què es refereixen els apartats 6 i 7 a d’aquesta Resolució.

5. Delegar en el director general de Pressuposts i Finançament la signatura dels actes administratius i dels documents comptables i administratius següents:

a) Els actes que, d’acord amb la legislació aplicable, correspon dictar a la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en matèria d’autorització d’imputació de despeses en exercicis futurs i de modificació de les anualitats compromeses.

b) Els actes administratius i els documents comptables i administratius relatius a aprovacions de modificacions de crèdit, i també a la creació de partides pressupostàries no previstes en els estats de despeses o d’ingressos dels pressuposts generals.

c) Els actes d’autorització de les modificacions de les dotacions pressupostàries de les entitats del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma.

6. Delegar en el director general del Servei de Salut de les Illes Balears, en el gerent de l’Hospital Universitari Son Espases, en el gerent de l’Àrea de Salut de Menorca, en el gerent de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera, en el gerent d’Atenció Primària de Mallorca, en el gerent del Complex Hospitalari de Mallorca i en el gerent d’Atenció d’Urgències 061, la signatura de tots els actes administratius i dels documents comptables i administratius relatius a operacions no pressupostàries de cada un d’aquests centres de despesa.

7. Delegar en la directora de l’Agència Tributària de les Illes Balears la signatura dels actes administratius i dels documents comptables i administratius següents:

a) Els actes administratius i els documents comptables i administratius relatius a operacions no pressupostàries de l’Agència Tributària de les Illes Balears.

b) Els documents comptables i administratius que es derivin de les resolucions dels procediments de devolució d’ingressos indeguts que dicti aquest òrgan directiu en l’exercici de la competència que li atribueix la disposició final quarta de la Llei 3/2008, de 14 d’abril, de creació i regulació de l’Agència Tributària de les Illes Balears, en relació amb les lletres a i b de l’article 63.4 del Decret 75/2004.

8. Delegar en els secretaris i les secretàries generals de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la signatura dels documents comptables i administratius que es derivin de les resolucions dels procediments de devolució d’ingressos indeguts a què es refereix l’article 63.4 c del Decret 75/2004.

9. Delegar en la secretària de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de les Illes Balears la signatura de la tramesa dels informes que sigui competència de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques com a presidenta de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa.

10. Disposar que, en cas de vacant, d’absència o de malaltia, l’exercici de totes les funcions pròpies o delegades de la secretària general correspon a les persones titulars dels òrgans directius següents, per aquest ordre:

— Direcció General de Pressuposts i Finançament

— Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

— Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques

— Direcció General d’Emergències i Interior

11. Disposar que, en cas de vacant, d’absència o de malaltia dels directors generals de Pressuposts i Finançament, del Tresor, Política Financera i Patrimoni, de Funció Pública i Administracions Públiques, i d’Emergències i Interior, l’exercici de totes les funcions pròpies o delegades d’aquests òrgans correspon a la secretària general, o, en cas de vacant, d’absència o de malaltia d’aquesta darrera, a la persona titular de l’òrgan directiu que correspongui d’acord amb l’ordre indicat en l’apartat anterior.

12. Disposar que, sens perjudici del que estableixen l’apartat 10 d’aquesta Resolució i el Decret 32/2008, de 14 de març, pel qual es regula l’organització, l’estructura i les funcions de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i d’acord amb el que preveu l’article 61.2 del Text refós de la Llei de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 1/2005, de 24 de juny, el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni i l’interventor general de la Comunitat Autònoma puguin disposar la seva suplència per a la disposició de fons en qualsevol unitat administrativa integrada en la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni, i en la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, respectivament.

13. Disposar que les delegacions a què fa referència aquesta Resolució s’han d’entendre sens perjudici de les potestats de revocació i avocació que corresponen a la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques.

14. Deixar sense efectes les delegacions i el règim de suplències que estableixen la Resolució del conseller d’Hisenda i Pressuposts de 24 de maig de 2013 de delegació de competències i de delegació de signatura en determinats òrgans de la Conselleria d’Hisenda i Pressuposts, d’altres conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l’Agència Tributària de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d’Hisenda i Pressuposts, i la Resolució de la consellera d’Administracions Públiques de 22 de maig de 2013, de delegació de competències i de delegació de signatura en la secretària general de la Conselleria i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d’Administracions Públiques.

15. Disposar que aquesta Resolució tengui efectes a partir del mateix dia d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

16. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 7 de juliol de 2015

La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí