Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 11325
Organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Manacor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aquesta batlia presidència per decret de 16 de juny de 2015, correcció d’errades materials per decret de 24 de juny de 2015, fent ús de les atribucions que em confereix l’article 21.1.a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i també l’article 41.2 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, he resolt estructurar les àrees de gestió de la següent manera:

“1. ESTRUCTURA ADMINISTRATIVA MUNICIPAL

Els serveis administratius de l’Ajuntament de Manacor, sota la direcció del batle, s’estructuren en les àrees de gestió següents:

1.      Àrea d’Interior.

2.      Àrea d’Economia i Promoció.

3.      Àrea d’Urbanisme i Obres.

4.      Àrea de Medi Ambient i Mobilitat.

5.      Àrea de Ciutadania.

La titularitat de les àrees abans descrites correspon al batle i als tinents de batle que exerceixin les competències que se’ls hi atribueixin mitjançant l’oportú Decret de Batlia de delegació genèrica.

Així mateix, podran ser objecte de delegacions específiques en els regidors que no formin part de la Junta de Govern Local l’atribució de la responsabilitat en la direcció i gestió dels serveis que es determinin mitjançant l’oportú Decret de Batlia de delegació especial.

2. ATRIBUCIONS I RÈGIM D’ADSCRIPCIÓ DE DEPARTAMENTS, ORGANISMES AUTÒNOMS I EMPRESES.

1. Àrea d’Interior.

1.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea d’Interior són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Policia Local, Seguretat Ciutadana i Protecció Civil.

- Comunicació i protocol.

- Recursos Humans.

- Relacions institucionals.

- Arxiu.

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

1.2  Departaments, organismes autònoms, i empreses adscrits.

1.2.1 Departaments:

- Batlia.

- Secretaria General.

- Assessoria Jurídica.

- Recursos Humans.

- Policia Local.

Tot i l’adscripció directa dels departaments de Secretaria, Recursos Humans i Assessoria Jurídica a l’Àrea d’Interior, les funcions dels esmentats departaments s’estenen també a tota la resta d’àrees de gestió municipal atesa la naturalesa transversal de les funcions que duen a terme ambdós departaments municipals.

Sense perjudici del règim d’adscripció descrit, correspon a l’Àrea d’Interior la coordinació de les diferents àrees de govern municipal.

2. Àrea d’Economia i Promoció.

2.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea d’Economia i Promoció són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Foment de l’ocupació.

- Turisme.

- Fires i Mercats.

- Comerç i Indústria.

- Hisenda.

- Gestió Tributària.

- Cadastre.

- Tresoreria.

- Població.

- Informàtica.

- Contractació.

- Sancions.

- Responsabilitat patrimonial.

- Informació i atenció als ciutadans.

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

2.2  Departaments, organismes autònoms, i empreses adscrits.

2.2.1 Departaments:

- Intervenció.

- Tresoreria.

- Turisme.

- Comerç.

- Informàtica.

2.2.2  Empreses:

- Empresa de Serveis del Municipi de Manacor, SA (SAM).

Tot i l’adscripció directa dels departaments d’Intervenció, Tresoreria i Informàtica a l’àrea d’Economia i Promoció, les funcions dels esmentats departaments s’estenen també a tota la resta d’àrees de gestió municipal atesa la naturalesa transversal de les funcions que duen a terme aquests departaments municipals.

3. Àrea d’Urbanisme i Obres

3.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea d’Urbanisme i Obres són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Planificació urbanística.

- Gestió urbanística.

- Disciplina urbanística.

- Llicències urbanístiques.

- Obres.

- Serveis Generals.

- Brigada.

- Activitats.

- Patrimoni Històric.

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

3.2  Departaments, organismes autònoms, i empreses adscrits.

3.2.1 Departaments:

- Urbanisme.

- Serveis Generals.

- Activitats.

4. Medi Ambient i Mobilitat

4.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea de Medi Ambient i Mobilitat són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Neteja viària i d’edificis públics.

- Neteja de platges.

- Recollida de residus.

- Promoció i protecció del medi ambient.

- Control del subministrament d’aigua.

- Control del manteniment de les zones verdes.

- Energies renovables i optimització de la energia.

- Edificis i escoles rurals.

- Escorxador.

- Sanitat.

- Horts urbans.

- Agricultura.

- Mobilitat i Transport públic.

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

4.2  Departaments, organismes autònoms, i empreses adscrits.

4.2.1 Departaments:

- Medi Ambient.

- Mobilitat i Transport públic.

5. Ciutadania

5.1 Atribucions:

Les atribucions de Àrea de Ciutadania són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Educació.

- Esports.

- Cultura.

- Gent Gran.

- Joventut.

- Festes.

- Serveis Socials.

- Igualtat.

- Participació Ciutadana.

- Cementiri.

- Política lingüística.

- Escola de música.

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

5.2  Departaments, organismes autònoms, i empreses adscrits.

5.2.1 Departaments:

- Educació.

- Esports.

- Cultura.

- Serveis Socials.

5.2.2 Organismes autònoms:

- Patronat Municipal d’Esports.

- Escola Municipal de Mallorquí.

- Institució Pública Antoni M. Alcover.

- Institut Públic del Teatre Municipal de Manacor.

Disposició Addicional Primera

Els decrets de delegació corresponents establiran les competències generals que han de desenvolupar els titulars responsables de les àrees i serveis delegats en l’exercici de les atribucions que tenen conferides.

Disposició Addicional Segona

En caràcter general els departaments adscrits a les àrees que composen l’estructura administrativa de l’Ajuntament de Manacor desenvoluparan la seva activitat sota el principi de cooperació interdepartamental amb l’objectiu de procurar l’eficiència dels serveis municipals que correspon prestar dintre l’estructura organitzativa general de la corporació i dels seus organismes dependents.

Entrada en vigor

El present decret entrarà en vigor el dia de la seva signatura, sense perjudici de la seva preceptiva publicació en el BOIB conformement amb el disposat a l’article 44.2 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals”

 

Manacor, 29 de juny de 2015

 

El batle,

Miquel Oliver Gomila