Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 11066
Bases que han de regir la concessió de beques per facilitar l'accés dels fillets/es de famílies amb dificultats econòmiques a l'escola infantil, curs 2015-2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Exp.1417/2015    

ANUNCI DE LA CONVOCATÒRIA

Mitjançant Resolució d’aquesta Alcaldia, s’ha acordat efectuar la convocatòria per a la concessió de beques per facilitar l'accés dels fillets/es de famílies amb dificultats econòmiques a l'escola infantil, curs 2015/2016, que s’insereix a continuació:

      

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONCESSIÓ DE BEQUES PER FACILITAR L'ACCÉS DELS FILLETS/ES DE FAMÍLIES AMB DIFICULTATS ECONÒMIQUES A L'ESCOLA INFANTIL, CURS 2015 / 2016

1. DEFINICIÓ DE L'OBJECTE DE LA SUBVENCIÓ

Conjunt de prestacions de caràcter subsidiari i complementari d'altres tipus de recursos econòmics prevists en la legislació vigent per facilitar l'accés a l'escola infantil dels fillets/es que pertanyen a famílies amb dificultats econòmiques.

2. FINALITAT DE LA SUBVENCIÓ

Degut a la importància del tractament precoç de les dificultats educatives en l'àmbit de 0-3 anys és important el suport als alumnes amb dificultats educatives i en especial a dificultats educatives especials que es duen a terme a les escoletes infantils de l'illa .

Entenem que hi ha col·lectius que necessiten més ajudes per una qüestió d'equitat, i per això creim necessari crear aquesta línia d'ajudes per a famílies amb fillets de 0-3 amb dificultats econòmiques.

Segons l'article 38 de la llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears, en el seu article 38, punt b) l'Ajuntament té competència en estudiar i detectar les necessitats dins el seu àmbit territorial.

L'article 14 de la mateixa llei en el seu punt a) diu que correspon al serveis socials comunitaris detectar les situacions de risc i de necessitat personal, familiar i comunitària en llur àmbit territorial .

L'Ajuntament podrà intervenir en els nuclis familiars o de convivència en situació de necessitat social, especialment si hi ha menors. (art.14 punt f)

El punt q) del mateix article diu que l'Ajuntament podrà gestionar la tramitació de les prestacions econòmiques d'àmbit municipal i les altres que li siguin atribuïdes.

3. TIPUS DE BEQUES

Aquestes beques es destinaran a pagar les quotes vigents de l'escoleta infantil d'acord amb l'Ordenança reguladora dels preus públics per a la prestació del servei municipal d'escoles infantils de 0-3 anys.

4. CONDICIONS GENERALS

4.1. La convocatòria de les beques va dirigida a famílies que es trobin en situació de dificultat econòmica.

4.2. La finalitat de les beques és cobrir les quotes de l'escoleta infantil.

4.3. Aquestes prestacions seran intransferibles i, per tant, no es podran oferir en garantia d'obligacions, ser objecte de cessió total o parcial, compensació o descompte.

4.4. Quan l'import de les sol·licituds de les beques sigui superior a la quantia màxima fixada en aquesta convocatòria, es prioritzaran les sol·licituds que hagin obtingut major valoració, d'acord amb els criteris de concessió.

5. REQUISITS GENERALS

Requisits de les persones beneficiàries:

5.1. Estar empadronades al municipi d'Alaior.

5.2. Ser majors de 18 anys, menors emancipades o menors amb càrregues familiars.

5.3. No disposar d'ingressos o recursos econòmics suficients -per qualsevol concepte- superiors als barems establerts.

5.4. Aportar la documentació exigida per a cada cas.

5.5. Tenir algun fill matriculat a l' escoleta infantil.

6. REQUISITS ESPECÍFICS

6.1. Ingressos

Els ingressos bruts de la unitat familiar per tenir dret a sol·licitar aquest tipus de beca són els següents:

a) Si la unitat familiar està constituïda per dos membres, els ingressos no podran superar el doble de l'IPREM (indicador públic de renda d'efectes múltiples), establert anualment en la Llei general de pressuposts de l'Estat .

b) A partir del tercer membre es computarà un increment d'un 30 % més per membre de la unitat familiar.

Per calcular els ingressos mínims especificats en els apartats a i b no es podran superar les quanties que s'especifiquen a la taula següent:

NÚM. MEMBRES UNITAT FAMILIAR

RENDES FAMLIARS

2 membres

14.910,28 €

3 membres

19.383,36 €

4 membres

25.198,37 €

5 o més membres

32.757,88 €

7. IMPORT DE LES BEQUES

Les beques de les quotes de l'escoleta infantil es concediran fins a un màxim del 75 % del cost anual de l'activitat.

No obstant això, excepcionalment i previ informe dels serveis socials, es podrà obtenir una beca pel 100% de les quotes esmentades

8. PROCEDIMENT DE LA CONCESSIÓ I TERMINI DE RESOLUCIÓ

Les beques es concediran d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, i fins a l'esgotament del crèdit existent.

Si la resolució és favorable, s'efectuarà la transferència, sempre que sigui possible, a favor de l'escoleta infantil en la qual s'hagi formalitzat la matrícula.

La concessió de la subvenció es resoldrà per part del regidor/a d'educació qui resoldrà en un termini màxim d'un mes des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, d'acord amb l'establert en els articles 8 i 9 de l'ordenança general de concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Alaior.

L'òrgan competent per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment serà el/la regidor/a d'educació, que realitzarà d'ofici totes les actuacions que cregui necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals es formuli la proposta de resolució

9. DOCUMENTACIÓ

9.1. Les sol·licituds es dirigiran al departament de Serveis Socials i es presentaran en model normalitzat, presencialment al servei d'atenció al ciutadà (SAC) de l'Ajuntament, en horari de 8.00h a 14.30h i els dissabtes de 9,00h a 13,00h, o telemàticament amb certificat digital mitjançant la seu alaior.sedelectronica.es

9.2. Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d'aportar els documents necessaris per justificar que compleixen els requisits establerts en aquestes bases. No serà necessari justificar allò que ja consta en poder de l’Administració municipal, llevat que es produeixin canvis. La persona sol·licitant haurà fer constar en la sol·licitud de subvenció, aquells documents que ja constin en poder de l’Administració i el moment o expedient pel qual es van presentar.

Els documents a aportar són els següents (cal presentar original i fotocòpia):

a) Sol·licitud.

b) DNI de la persona sol·licitant i de tots els membres de la unitat familiar.

c) Llibre de família.

d) Demanda de separació o acreditació de la tramitació de la separació, o certificat del jutjat sobre el fet que les mesures provisionals s'estan duent a terme.

e) Acreditació dels ingressos de tota la unitat familiar, segons la situació en què es trobi cada un dels membres

- Contracte de feina i les tres darreres nòmines (per treballadors assalariats)

- Tres darrers rebuts de la quota d'autònoms (per a treballadors autònoms)

- Rebut de la darrera pensió o certificació de l'INSS de pensió actualitzada.

- Rebut del darrer pagament de la prestació per subsidi o certificat del SEPE de prestació o subsidi actualitzat.

- Rebut del darrer pagament del conveni regulador o resolució corresponent, en els su pòsits de separació o divorci.

f) Targeta d'atur de tots els integrants de la unitat familiar en edat laboral.

g) Declaració de renda o, si és procedent, certificat de no tenir l'obligació de presentar la declaració (obligatori en qualsevol situació en què es trobi la unitat familiar)

h) Declaració de no estar inclòs en cap dels supòsits que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de persona beneficiaria, d'acord amb l'art.13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

10.TERMINI DE PRESENTACIÓ

El termini de presentació de sol·licituds serà des del 29 juny al 11 de juliol de 2015, ambdós inclosos.

11. CRITERIS D'ATORGAMENT

Per a la resolució de les beques s'aplicarà el barem següent, per tal d'assignar la prioritat corresponent a les sol·licituds presentades, segons els criteris següents:

a) Nombre de membres de la unitat familiar. En cada cas s'aplicarà el barem següent, en funció del nombre de membres de la unitat familiar:

NOMBRE DE MEMBRES DE LA UNITAT FAMILIAR

PUNTS

Unitat familiar de tres o quatre membres

1,0

Unitat familiar monoparental

1,5

Unitat familiar de cinc o més membres

2,0

b) Ingressos econòmics. Les beques es concediran en funció de les disponibilitats pressupostàries. Per determinar la quantia a concedir en cada cas s'aplicarà el barem següent, en funció dels ingressos:

INGRESSOS/PERSONA/MES

PUNTS

Entre el 20% i 30% inferior a l'IPREM

1,6

Entre el 30% i 40% inferior a l'IPREM

2,4

Entre el 40% i 50% inferior a l'IPREM

3,2

Entre el 50% i 60% inferior a l'IPREM

3,6

Inferior al 60% a l'IPREM

4,0

c) Persones amb minusvalidesa. La puntuació d'aquest apartat serà:

MINUSVALIDESA

PUNTS

Minusvalidesa d'un dels membres

2,5

Malaltia greu d'un dels membres

1,5

12. CRÈDITS DISPONIBLES

En el pressupost de l'ordinari hi ha la partida econòmica 8 3260 4800000 per a aquests tipus d'ajuts finançats a través del Conveni de col·laboració entre el Consell Insular de Menorca i l'Ajuntament d'Alaior per 1.608,41 per a l'any 2015 i 4.825,24 euros per a l'any 2016

13. OBLIGACIONS QUE CONTREUEN LES PERSONES BENEFICIÀRIES

Són obligacions de les persones beneficiàries de les ajudes:

a) Destinar l'import de la beca a l'objecte per al qual s'ha sol·licitat aquesta.

b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuï l'Administració que tengui atribuïda la competència d'instruir els ajuts.

14. TERMINI I FORMA DE JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ

La concessió de la subvenció serà vàlida durant el curs 2015-2016.

S'entén justificada la subvenció una vegada s'han justificats els requisits sol·licitats en

aquestes bases

15- COMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS

Aquesta ajuda és compatible amb altres ajuts destinats a subvencionar la mateixa finalitat sempre que no es superi el 100% del cost de l'activitat subvencionada.

16- FORMA DE PAGAMENT

La subvenció serà pagada directament a l'escoleta municipal una vegada s'hagi resolt pel regidor delegat.

17- NOTIFICACIÓ

La resolució del procediment es notificarà als interessats d'acord amb l'establert en l'article 26 de la Llei 38/2003 de la Llei General de Subvencions.

18. REVOCACIÓ DE LES AJUDES CONCEDIDES

D'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de la concessió, la persona beneficiària d'aquesta incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

19. REINTEGRAMENT DE LES AJUDES CONCEDIDES

a) D'acord amb el que disposen els articles 37 i 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la persona beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i, si n'és el cas, l'interès de demora, en els casos següents:

-Incompliment de la finalitat per a la qual es concedí la subvenció.

-Obtenció de la subvenció sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o quan s'alterin les condicions tingudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.

-Concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.

-Negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.

-Altres supòsits establerts en les bases reguladores.

b) Per reintegrar les ajudes s'han d'aplicar els procediments prevists per a aquest efecte en els articles 41, 42 i 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.

c) Les quantitats reintegrades tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

20. RÈGIM D'INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i, si s'escau, a la normativa de desplegament en matèria de subvencions que hagi aprovat l'entitat que tengui atribuïda la gestió d'aquests ajuts.

21. INSPECCIÓ

D'acord amb el que disposen aquestes bases les subvencions que es concedeixin s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi resulti d'aplicació.

22. ALTRES DISPOSICIONS

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que hi siguin aplicables en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Normativa de desplegament en matèria de subvencions que hagi aprovat l'entitat que tengui atribuïda la gestió d'aquests ajuts.

 

Alaior

 

La batlessa

Misericordia Sugrañes Barenys