Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 10979
Aprovació de la convocatòria pública dels Premis del Consell de Mallorca a la Solidaritat i Accessibilitat 2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'11 de juny de 2015, la presidenta en funcions de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials ha dictat la resolució següent:

Resolució d’aprovació de la convocatòria pública dels Premis del Consell de Mallorca a la Solidaritat i Accessibilitat 2015.

Antecedents

1. El 20 de maig de 2015, va entrar als serveis jurídics de l’IMAS l’informe proposta de la Tècnica de Responsabilitat Social Corporativa amb el vist i plau del Coordinador de l'Àrea de Persones amb Discapacitat de l'IMAS, sobre la necessitat de tramitar la convocatòria pública dels Premis Consell de Mallorca a la Solidaritat i Accessibilitat 2015.

2. S’ha elaborat l’esborrany de la convocatòria pública sobre la qual es demana als Serveis Jurídics de l'IMAS l’informe corresponent.

Consideracions Jurídiques

1. El Ple del Consell de Mallorca, per acord d’1 d’octubre de 2007, va aprovar el canvi de denominació i la modificació dels Estatuts de l’Institut de Serveis Socials i Esportius de Mallorca (ara Institut Mallorquí d’Afers Socials), per tal d’adaptar-los a la nova estructura del Consell de Mallorca (BOIB núm. 156, de 18 d’octubre de 2007). L'article 2.1 dels Estatuts, modificats per l’acord del Ple en sessió de data 9 de febrer de 2012 i publicats al BOIB núm. 28 de 21 de febrer de 2012, disposen que l’Institut Mallorquí d’Afers Socials té per objecte l’exercici, en forma directa i descentralitzada, de les competències atribuïdes per qualsevol títol al Consell de Mallorca en matèria de serveis socials, menors i igualtat.

2. D'acord amb l'article 3 dels Estatuts de l'IMAS, aquest organisme personalitat jurídica pròpia i la capacitat d'obrar necessària per complir els seus fins. Entre les seves facultats, es troba la destablir acords i convenis de tot tipus amb entitats públiques i privades en làmbit de les seves competències (apartat l).

3. Assenyala la DA segona del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual saprova el Text refós de la Llei de subvencions, que els consells insulars han dadequar la concessió de subvencions al que disposa aquesta llei quan aquella es desenvolupi en matèries en les quals la comunitat autònoma els hagi atribuït competències.

4. D'acord amb l'article 12, amb caràcter previ a l'inici de la concessió de subvencions, s'han d'aprovar les bases reguladores corresponents, amb el contingut mínim que s'indica a l'article 13 per, posteriorment, dictar l'acte de convocatòria.

5. El Ple del Consell de Mallorca el 9 de juny de 2014 va aprovar de forma definitiva la modificació de les bases reguladores dels premis del consell de Mallorca a a la solidaritat i a l'accessibilitat (BOIB núm. 83 de 19 de juny de 2014), modificació de les bases anteriors que van ser aprovades el 5 de maig de 2008 i publicades al BOIB núm. 90 de 28 de juny de 2008, i que inclou la nova modalitat dels premis a l'accessibilitat.

6. Pel que fa al contingut, examinada la proposta de la convocatòria, sentén que sadequa al que exigeixen les normes legals aplicables, que són les esmentades en el paràgraf anterior.

7. La convocatòria dels Premis del Consell de Mallorca a la Solidaritat, i a l'Accessibilitat 2015, suposarà una despesa de TRENTA-SIS MIL EUROS (36.000,00), que aniran a càrrec de la partida pressupostària 40.23159.48101 del vigent pressupost de despeses.

8. Existeix crèdit adequat i suficient per fer front a les despeses que genera aquesta convocatòria amb càrrec a la partida 40.23159.48101 del vigent pressupost de despeses de lIMAS (document comptable A núm. de referència: 22015008919).

9. Pel que fa al procediment, assenyalar que, un cop shagi aprovat la convocatòria, shaurà de publicar el corresponent anunci en el BOIB per tal que totes les persones que estiguin interessades puguin presentar-shi.

Per tot això,

Resolc

Primer.- Aprovar l’expedient de la convocatòria pública del Premis del Consell de Mallorca a la Solidaritat i a l'accessibilitat per a l’any 2015, d’acord amb els punts següents:

1. Objecte i finalitat de la convocatòria

L'objecte d'aquests premis és reconèixer i destacar l'esforç del treball social i la solidaritat, que persones i entitats, publiques o privades, duen a terme a Mallorca pel conjunt de l'Illa i des de Mallorca cap col·lectius i institucions de països en desenvolupament.

En el cas de la modalitat d’Accessibilitat, es premiaran les candidatures que destaquin amb escreix en matèria de disseny universal, que facilitin la participació en la comunitat i contribueixi a la ciutadania plena, especialment de les persones amb discapacitat i d’altres col·lectius amb dificultats d’inserció en la vida activa i econòmica de la societat.

Els Premis a la Solidaritat i a l'Accessibilitat es lliuraran a les persones, empreses o entitats que hagin destacat durant l'any natural previ, excepte per la modalitat de Trajectòria personal i/o professional.

2. Modalitat dels premis

S'estableixen tres categories de premis, dividida cada una d'elles en tres modalitats. El guanyador de cada modalitat rebrà un diploma acreditatiu de la concessió del premi i una quantitat econòmica la dotació de la qual es determina en el punt 3 d'aquesta convocatòria.

Les categories són les següents:

A. Serveis Socials: en aquesta categoria s’inclouran aquells serveis o projectes d’àmbit municipal i insular en matèria de treball social i solidaritat.

B. Cooperació: en aquesta categoria s’inclouran aquells serveis o projectes d’àmbit internacional en matèria de treball social i solidaritat.

C. Accessibilitat: S’inclouen les següents àrees temàtiques: Accessibilitat al medi físic i a l’ús de serveis, projectes o obres en edificis, accessibilitat al sector dels transports i la mobilitat, accessibilitat al treball i accessibilitat a les tecnologies de la comunicació i de la informació.

Dins cada una de les categories, es premiarà un servei o projecte de les modalitats següents:

1. Projecte o servei desenvolupat per una entitat privada de caràcter no lucratiu.

Aquesta modalitat va dirigida a projectes desenvolupats a cada una de les categories descrites, per qualsevol entitat privada de caràcter no lucratiu inscrita en el registre corresponent.

2. Trajectòria personal i/o professional.

Aquesta modalitat va dirigida a reconèixer la trajectòria personal o professional d’una persona física, a cada una de les categories descrites.

3. Projecte o treball de difusió informativa o de sensibilització, en format audiovisual, electrònic o imprès, i projecte, obra o servei desenvolupat per una persona o un equip tècnic.

Aquesta modalitat va dirigida a premiar una publicació, un programa o producte informatiu o una pàgina web, una obra o iniciativa que hagin aconseguit transmetre a la societat una imatge positiva dels serveis socials o de l’esforç solidari del projecte o servei, així com la l’aplicació amb escreix dels principis i normes d’accessibilitat i disseny universal. En aquesta modalitat es premiarà la persona (o equip tècnic) propietària del projecte o treball o que sigui titular dels drets d’autor.

3. Dotació dels Premis i import màxim que es destina als Premis i crèdit pressupostari al qual s’imputa

Cada modalitat de cada categoria es premiarà amb la quantitat de QUATRE MIL EUROS (4.000,00€).

Es destina a aquesta convocatòria la quantitat de TRENTA-SIS MIL EUROS (36.000,00), amb càrrec a la partida 40.23159.48101 del vigent pressupost de despeses de l’IMAS.

4. Guanyadors

D’acord amb les categories i les modalitats de premis que sestableixen al punt 2, poden ser guanyadors dels premis les entitats i/o persones que compleixin els requisits següents:

En la modalitat corresponent a projecte o servei desenvolupat per una entitat privada de caràcter no lucratiu, qualsevol entitat privada de caràcter no lucratiu inscrita en el registre corresponent.

En la modalitat corresponent a trajectòria personal i/o professional, qualsevol persona física.

En la modalitat corresponent a projecte o treball de difusió informativa o de sensibilització, en format audiovisual, electrònic o imprès, qualsevol publicació, programa, producte informatiu, o pàgina web que hagi aconseguit transmetre a la societat una imatge positiva dels serveis socials o de l'esforç solidari del projecte o servei. En aquesta modalitat es premiarà la persona propietària del projecte o treball o que sigui titular dels drets d'autor.

En la modalitat corresponent a l'Accessibilitat, es premiarà iniciativa, servei, investigació o obra feta, preferiblement d’ús públic, que destaqui amb escreix en matèria d’accessibilitat universal, que faciliti la participació en la comunitat i contribueixi a la ciutadania plena, especialment de les persones amb discapacitat i d’altres col·lectius amb dificultats d’inserció en la vida activa i econòmica de la societat.

5. Procediment per a la presentació de candidatures

Qualsevol entitat, pública o privada, pot proposar una o més candidatures per a cada una de les modalitats, dins cada una de les categories dels premis. Les entitats no es poden proposar a si mateixes.

Les propostes shan de dirigir a la Presidència de lIMAS i es poden presentar en el Registre General de lIMAS a Palma i a les seves delegacions dInca i de Manacor, o a qualsevol dels llocs que preveu l'art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Si la proposta senvia per correu certificat, la documentació corresponent sha de presentar en un sobre obert per tal que lexemplar destinat a lIMAS es dati i segelli abans que se certifiqui, dacord amb el que disposa larticle 31 del Reial Decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual saprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En cas que loficina de correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, sentendrà com a data vàlida de presentació la dentrada al registre de l’IMAS.

Si la proposta es lliura en un lloc diferent del Registre General de lIMAS a Palma, a les seves delegacions dInca i de Manacor o a qualsevol dels llocs que preveu lart. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, s’ha denviar per fax el full amb segell dentrada dins el termini a la Direcció de Serveis Socials al número de fax: 971 498793, la secció de responsabilitat social corporativa es responsabilitzarà de rebre els avisos que arribin per fax durant les 24 hores següents a lacabament del termini hàbil. En els mateixos termes, si senvia per correu certificat, sha de trametre per fax el full de la proposta amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini.

El termini per a la presentació de les propostes és de 20 dies hàbils, comptats a partir del dia següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia fos dissabte o inhàbil, sentendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

Si la proposta no reuneix les dades d'identificació, tant de lentitat proposant com de lentitat o persona proposada, o alguns dels requisits previstos a l'article 70 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, es requerirà lentitat proposant d'acord amb allò que estableix l'article 71.1 de l'esmentada Llei perquè, en un termini no superior als deu dies, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si així no ho fa, es tindrà per desistida la seva proposta, prèvia resolució expressa.

6. Documentació que sha de presentar

6.1. El document de proposta de candidatura, que sadjunta com a annex I.

6.2. Carta de presentació, segons el model que sadjunta com a annex II, en què sexpliquin els motius pels quals es fa la proposta.

6.3. Una memòria explicativa, d'una extensió no superior a tres pàgines, de la tasca realitzada, els objectius plantejats i els resultats obtinguts, segons el model que sadjunta com a annex III. Si escau, la documentació que acrediti aquests extrems.

6.4. Fotocòpia del NIF de l’entitat sol·licitant.

6.5. Fotocòpia del DNI de la persona representant de l’entitat sol·licitant.

La documentació dels punts 6.1., 6.2. i 6.3., a més de registrar-la, també sha de remetre en format Word al correu electrònic premissolidaritat@imas.conselldemallorca.net.

No caldrà presentar els documents 6.4 i 6.5 que ja shagin presentat a lIMAS els anys anteriors, sempre que no shagin produït modificacions. Caldrà que el representant legal de lentitat signi el document de lannex 4.

7. Criteris objectius que han de regir la concessió dels Premis

El jurat ha de valorar els projectes de conformitat amb els criteris següents:

Són comuns per les tres categories:

1. Caràcter innovador i qualitat global del projecte o servei proposat

2. Millora en la qualitat de vida (en tots els àmbits: laboral, social, etc.) de les persones beneficiàries del projecte o tasca realitzada.

En les categories de Serveis Socials i Cooperació es valoraran també:

1. Trajectòria i solidesa del projecte o tasca realitzada.

2. Transparència en la gestió

3. Participació dels usuaris.

4. Treball en xarxa.

5. Grau de compromís i de l’esforç amb la tasca realitzada

En la categoria d’Accessibilitat es valorarà també:

1. L’aplicabilitat i les possibilitats de generalització.

2. L’extensió, continuïtat i coherència de les actuacions en el temps.

3. L’impacte en la millora de les oportunitats de desenvolupament humà, d’accés i gaudi de l’oci, la cultura, els serveis públics, l’esport i el temps lliure.

4. L'integració del disseny universal en l'edificació o projecte.

Es puntuarà un màxim de 2 punts per criteri fins un màxim de 14 punts.

8. Instrucció del procediment

L’òrgan instructor és la Coordinació de lÀrea de Persones amb Discapacitat de lIMAS, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen larticle 16 i següents del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual saprova el text refós de la llei de subvencions, i ha de formular la proposta de resolució.

9. Jurat

El jurat està integrat per les persones següents:

Sr........,Coordinador de lÀrea de Persones amb Discapacitat de lInstitut Mallorquí dAfers Socials, que actuarà com a president.

Sr........,President/a del Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació.

Sr........,Director /a General de Serveis Socials (CAIB)

Sr......., Director/a General de Cooperació i Immigració (CAIB).

Sr........,Regidor/a delegat/delegada de Benestar Social i Igualtat de lAjuntament de Palma.

Sr........,Periodista: Maria Antònia Cantallops Gelabert

Sr........,Margalida Jordà Munar Presidenta de EAPN Illes Balears ( Xarxa per a la inclusió social)

Sr........,Jaume Jaume Femenies, Tècnic de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori (CAIB)

Sr......., Rafel Company, President del CERMI Balears (Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat.)

Sr......., Catalina Socies Salvà Gerent del fons Mallorquí de Solidaritat.

Sr......., Antoni Aguiló Vicerector de Campus, Cooperació i Universitat Saludable.

El jurat designarà dentre els seus membres, la persona que actuarà com a secretari o com a secretària.

10. Procediment de concessió dels Premis

El jurat valorarà les candidatures i proposarà un guanyador per a cada una de les modalitats. El jurat es reserva el dret a sol·licitar informes complementaris o la documentació que permeti acreditar o ampliar dades sobre els continguts, sempre que ho consideri oportú. En el cas de les candidatures d’accessibilitat, es podran fer les comprovacions in situ.

Tota la informació obtinguda durant el procés es considera de propietat exclusiva de l'entitat candidata i serà considerada estrictament confidencial, segons la Llei orgànica 15/99, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. Les candidatures seran secretes i només es donarà informació sobre les premiades.

La decisió del jurat serà inapel·lable. Podran declarar-se desertes les modalitats en les quals les candidatures presentades no compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria.

Totes les candidatures que no s'ajustin a les bases i a la convocatòria no entraran en concurs.

La participació en aquest concurs suposa lacceptació íntegra de les bases.

11. Drets i obligacions dels guanyadors

Els guanyadors podran fer constar la condició de premiats en les seves memòries, publicacions, anuncis publicitaris i als mitjans de comunicació

Els guanyadors hauran de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi siguin d'aplicació.

12. Resolució del procediment

L’òrgan competent per resoldre és la Presidència de l lIMAS, dacord amb lart. 7 r) dels Estatuts, que disposa a aquest efecte dun termini de tres mesos comptats des de lendemà que hagi acabat el període de presentació de sol·licituds.

Contra les resolucions que adopta la Presidència es pot interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca en el termini i amb els efectes de l'article 114 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

La resolució ha de ser expressa i motivada dacord amb els criteris de valoració establerts i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada premi concedit.

La resolució de concessió dels premis es notificarà individualment als guanyadors i a les entitats proponents.

13. Lliurament i pagament del premi

El pagament del premi s’efectuarà mitjançant transferència bancària.

14. Disposició supletòria

En tot allò no previst a la present convocatòria es tindran en compte les bases reguladores de la concessió dels Premis del Consell de Mallorca a la Solidaritat, aprovades pel Ple del Consell de Mallorca, publicades el 28 de juny de 2008 (BOIB núm. 90); modificades, en el Ple del Consell de Mallorca, en sessió celebrada el dia 10 abril 2014, publicada en el BOIB núm.57 de 26 de abril de 2014, i publicat el text definitiu de les bases en el BOIB núm.83 de 19 de juny de 2014, el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, publicat en el BOIB número 132, de 3 de novembre de 2001; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; i el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual saprova el text refós de la llei de subvencions.

Segon.- Autoritzar la despesa diamant d’aquest expedient per l’import total de TRENTA –SIS MIL EUROS (36.000,00€), amb càrrec a la partida 40.23159.48101 del vigent pressupost de despeses de l’IMAS (document comptable A 22015008919).

Tercer. - Ordenar la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB.

Quart.- Notificar aquesta resolució a l'Àrea de persones amb discapacitat, a la Intervenció Delegada de l'IMAS i a la Secció Econòmica.

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 27.2 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d’Afers Socials, aprovats pel Ple del Consell de Mallorca en data 9 de febrer de 2012 (BOIB núm. 28, de 21 de febrer), recurs d’alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

La qual cosa ús comunico perquè tingueu coneixement i als efectes oportuns.

      

Palma, 11 de juny de 2015

      

La Secretaria delegada  

(BOIB núm.160 de 14-11-2006)

Inmaculada Borrás Salas