Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 10959
Ple - provació definitiva de la modificació dels estatuts de la Fundació Destí Menorca, que passa a denominar-se Fundació Foment del Turisme de Menorca
Versió PDF
Es fa públic que el Ple del Consell Insular de Menorca en sessió de caràcter ordinari de 17 de novembre de 2014, acordà d'aprovar definitivament la modificació dels Estatuts de la Fundació Destí Menorca, que passa a denominar-se Fundació Foment del Turisme Menorca, el text íntegre dels quals es transcriu a continuació:
Estatuts de la Fundació Foment del Turisme de Menorca
Capítol I
Disposicions generals
Article 1
Denominació i personalitat jurídica
1. Sota la denominació del Foment del Turisme de Menorca es constitueix una entitat sense ànim de lucre, a iniciativa del Consell Insular de Menorca, que té afectat de manera permanent el seu patrimoni a la realització de les finalitats d'interès general que es detallen en l'article 3 d'aquests estatuts.
2. Aquesta fundació té personalitat jurídica pròpia i independent dels seus fundadors i plena capacitat jurídica i d'obrar, sense altra limitació que les que s'estableixen en aquests estatuts i en la legislació vigent.
3. La Fundació té el caràcter de mitjà propi del Consell Insular de Menorca. En tot cas, el caràcter de mitjà propi de la Fundació exigeix que aquesta compleixi en tot moment els requisits per ser considerada així, d'acord amb l'article 24.6 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, en el qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic.
Article 2
Règim jurídic
1. La Fundació es regeix per la Llei de fundacions (Llei 50/2002, de 26 de desembre) i per la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que li sigui aplicable, així com per la voluntat dels fundadors manifestada en aquests estatuts i per les regles que aprovi el Patronat per interpretar-los i desplegar-los.
2. La Fundació se subjecta a l'ordenament civil mercantil, laboral, fiscal i administratiu que, per raó de la matèria i l'especialitat, li sigui aplicable en cada situació o relació jurídica.
3. La Fundació Foment del Turisme de Menorca forma part del sector públic insular.
Article 3
Fins i activitats fundacionals
1. Les finalitats de la Fundació són les següents:
a) La promoció i el desenvolupament del turisme a Menorca i a l'exterior.
b) El desenvolupament de nous productes turístics.
c) El foment i l'impuls de negocis i instal·lacions turístics a l'exterior amb el fi de captar inversions.
d) Qualsevol altra de congruent amb les anteriors i que el Patronat consideri oportuna.
2. Les activitats de la Fundació són les següents:
a) La gestió de la Xarxa de les Oficines d'Informació Turística a Menorca.
b) La gestió de la Xarxa de Centres d'Interès Cultural.
c) L'impuls i el desenvolupament de la millora contínua a l'illa mitjançant el Sistema Integral de la Qualitat Turística Espanyola en Destinació (SICTED) i un Sistema de Gestió Ambiental (SGA) i de Responsabilitat Social Corporativa (RSC).
d) L'impuls i el desenvolupament de productes turístics i la creació dels clubs de producte.
e) La promoció de l'oferta turística de Menorca en els mercats nacional i internacional.
f) La coordinació, l'impuls, la gestió i l'execució de les activitats de promoció turística interior i exterior.
g) El foment de la comunicació i la col·laboració entre tots els agents del sector turístic menorquí.
h) Qualsevol altra que tengui per objecte la millor promoció i comercialització dels productes turístics de Menorca.
i) Qualsevol altra que tengui per objecte el desenvolupament de la indústria del sector turístic a Menorca.
j) La realització d'estudis, assessorament i informes de caràcter econòmic, fonamentalment sobre temes turístics, de comercialització i d'inversions turístiques a Menorca.
k) La col·laboració en tota classe d'actuacions amb finalitats de promoció turística.
l) La gestió de fons, ajuts, subvencions, línies de crèdit o qualsevol tipus d'incentiu existent que pugui ser d'interès per al desenvolupament de l'activitat turística.
m) Qualsevol altra que el Patronat consideri d'interès per assolir els fins de la Fundació.
3. El Patronat pot aprovar la realització de qualsevol activitat convenient i relacionada amb els objectius fundacionals.
4. La Fundació també pot establir convenis o concerts amb altres entitats que tenguin finalitats anàlogues, així com crear o participar en la creació d'entitats amb personalitat jurídica pròpia.
Article 4
Principis d'actuació
La Fundació està obligada a:
a) Programar les activitats fundacionals en els termes que preveuen aquests estatuts i la llei.
b) Destinar als fins fundacionals almenys el 70% dels resultats de les explotacions econòmiques que es desenvolupin i dels ingressos que s'obtenguin per qualsevol altre concepte, una vegada deduïdes les despeses realitzades per obtenir-los. La resta s'ha de destinar a incrementar la dotació fundacional o de reserva, segons l'acord del Patronat. La Fundació pot fer efectiva aquesta obligació en el període comprès entre l'inici de l'exercici en el qual s'obtenguin els resultats i els ingressos i els quatre anys següents al tancament d'aquest exercici.
c) Donar informació suficient sobre els seus fins i altres activitats perquè siguin coneguts pels seus beneficiaris eventuals i per altres persones interessades.
d)Actuar amb criteris d'imparcialitat en la determinació dels seus possibles beneficiaris.
Article 5
Nacionalitat, domicili i àmbit d'actuació
1. La Fundació que es crea té nacionalitat espanyola.
2. El domicili de la Fundació queda fixat al carrer del Camí des Castell, núm. 28, CP 07702, de Maó.
3. El Patronat pot acordar la modificació del domicili, així com l'establiment o la supressió de les delegacions que consideri necessàries per al compliment dels seus objectius.
4. L'àmbit territorial d'actuació és principalment l'illa de Menorca, encara que alguna d'aquestes activitats es desenvolupin fora d'aquesta illa, activitats que han de ser en compliment dels fins i objectius de la Fundació.
Article 6
Durada
La Fundació té durada indefinida, tot i que es pot dissoldre en els casos previstos legalment i estatutàriament, després de complir els tràmits legals corresponents.
Article 7
Beneficiaris
En general, el beneficiari és la societat menorquina, encara que la designació concreta de beneficiaris l'ha de decidir el Patronat de la Fundació, sense que ningú no pugui exigir prestacions concretes a la Fundació.
Els criteris de selecció han de ser, en tot cas, imparcials i objectius, i s'han de basar en els principis d'efectivitat de les accions, de rendibilitat social dels recursos utilitzats, de consolidació de les iniciatives empresarials i socials promocionades i de coherència dels projectes.
Capítol II
Dotació, patrimoni i règim econòmic de la Fundació
Article 8
Dotació
La dotació de la Fundació està constituïda per:
a) La dotació inicial, que aporta el Consell Insular de Menorca.
b) Els béns i drets que en endavant adquireixi la Fundació o aportin el fundador o tercers i que el Patronat acordi afectar amb caràcter permanent als seus fins fundacionals.
Uns i altres han de figurar a nom de la Fundació i constar en el seu inventari i en els registres corresponents.
Article 9
Vinculació del patrimoni
1. El patrimoni de la Fundació queda vinculat de manera directa i immediata al compliment dels fins fundacionals i està constituït per tota classe de béns i drets radicats en qualsevol lloc que siguin susceptibles de valoració econòmica, i especialment pels següents:
a) Béns immobles i drets reals, que s'han d'inscriure en el Registre de la Propietat a nom de la Fundació.
b) Valors mobiliaris, que s'han de dipositar a nom de la Fundació en els establiments bancaris o d'estalvi que designi el Patronat.
c) Béns mobles, títols de propietat, resguards de dipòsits o qualssevol altres documents acreditatius del domini, la possessió, l'ús, el gaudi o qualsevol altre dret, dels quals la Fundació sigui titular, que han de ser custodiats pel Patronat.
d) Subvencions, donatius i aportacions que rebi de persones públiques o privades, físiques o jurídiques.
e) Els llegats i les herències la beneficiària dels quals sigui la Fundació.
2. Els béns i les rendes de la Fundació s'entenen adscrits d'una manera directa o immediata a la realització de les finalitats fundacionals.
3. L'adscripció del patrimoni de la Fundació a la consecució dels seus objectius té caràcter comú.
Article 10
Activitats econòmiques
1. La Fundació ha de dur a terme les seves finalitats amb el producte de les rendes del seu patrimoni i, si s'escau, amb el que provengui dels ajuts, les subvencions o les donacions que rebi de persones o entitats, tant públiques com privades, i, en particular, de les entitats fundadores.
2. La Fundació pot desenvolupar activitats econòmiques quan l'objecte estigui relacionat amb les finalitats fundacionals o siguin complementàries o accessòries.
3. La Fundació pot obtenir ingressos per les seves activitats, sempre que això no impliqui una limitació injustificada de l'àmbit dels seus possibles beneficiaris.
4. Així mateix, pot participar en societats mercantils en les quals no es respongui personalment dels deutes socials, i quan la participació esmentada sigui majoritària n'ha de donar compte al Protectorat.
Article 11
Pressupost anual
1. Per aplicar les rendes a l'objecte fundacional s'ha de formar amb caràcter anual un pressupost ordinari en el qual constin detalladament totes les activitats que s'han de desenvolupar en aquest període.
2. L'esmentat pressupost ha de recollir els ingressos i les despeses corrents.
3. En els ingressos es comprenen tots els que percebi la Fundació per qualsevol concepte, inclosos els que rebi en forma d'ajuts, subvencions o donacions de persones públiques o privades.
4. En les despeses s'inclouen totes les que es realitzin i s'han d'esmentar per separat les despeses generals. Les rendes s'han d'aplicar a l'objecte fundacional amb el màxim rigor.
Article 12
Balanç i compte de resultats
1. El Patronat ha d'aprovar amb periodicitat anual: l'inventari de la Fundació al tancament de l'exercici, el balanç de situació, el compte de resultats i la memòria explicativa de les activitats fundacionals i de la gestió econòmica, que ha d'incloure el quadre de finançament així com el grau de compliment dels seus fins fundacionals. La memòria també ha d'especificar les variacions patrimonials i els canvis en els òrgans de govern, direcció i representació. Igualment, ha de confeccionar la liquidació del pressupost.
2. L'exercici econòmic ha de ser anual i coincidir amb l'any natural, exceptuant el primer, que ha de començar amb l'inici de les activitats de la Fundació.
Article 13
Règim pressupostari i de comptabilitat
1. L'exercici econòmic ha de coincidir amb l'any natural.
2. La Fundació ha de portar necessàriament un llibre diari i un llibre d'inventaris i comptes anuals, així com els altres llibres necessaris per desenvolupar adequadament les seves activitats i per controlar la seva comptabilitat.
3. En matèria de pressupostos, comptabilitat i auditoria de comptes, la Fundació es regeix pel que estableix el capítol V de la Llei 50/2002, de fundacions, o per la normativa aplicable en cada moment.
Article 14
Presentació de la comptabilitat
El Patronat de la Fundació ha de confeccionar, aprovar i remetre al Protectorat la documentació següent:
1. Dins el termini de sis mesos des de la data de tancament de l'exercici:
a) L'inventari, el balanç i el compte de resultats on consti la situació financera, econòmica i patrimonial de la Fundació.
b) Una memòria que expressi les activitats fundacionals i la gestió econòmica amb especificació del grau de compliment de les finalitats fundacionals, les fonts de finançament, les variacions patrimonials i els canvis en els òrgans de govern i direcció.
c) La liquidació del pressupost d'ingressos i despeses de l'exercici anterior.
2. En els darrers tres mesos de cada exercici, un pla d'actuació en el qual quedin reflectits els objectius i les activitats que es pretenguin desenvolupar durant l'exercici següent.
Article 15
Entitats patrocinadores
1. Per al desenvolupament dels fins i les activitats específiques de la Fundació es pot acordar la participació de totes les entitats que ofereixin la seva cooperació, en els termes que acordi el Patronat, que ha de determinar els requisits que corresponguin a les esmentades entitats i establir el règim de relacions amb aquestes.
2. El Patronat pot acceptar dels particulars i d'altres ens públics aportacions econòmiques o de qualsevol naturalesa a favor de la Fundació i, en el cas d'acceptació d'herències, llegats o donacions fetes, sempre han de ser a benefici d'inventari.
3. Es pot crear una comissió formada per representants de les entitats o les persones al·ludides en els dos paràgrafs anteriors, amb funcions d'orientació, proposta d'iniciatives, opinions i observacions que els siguin sol·licitades, sobre les activitats de la Fundació.
4. El Patronat ha de regular la composició i el funcionament de la comissió esmentada en el paràgraf anterior.
Capítol II
Òrgans de govern i administració
Article 16
Òrgans de la Fundació
1. La representació, la gestió, la direcció i l'administració de la Fundació correspon als òrgans següents, d'acord amb el repartiment de les competències que, en cada cas, estableixen aquests estatuts:
a) El Patronat, que és el màxim òrgan de govern, representació i administració de la Fundació.
b) Altres òrgans: la Gerència, la Direcció.
2. Altres òrgans:
a) El Patronat pot crear un comitè executiu que actuï per delegació seva.
b)L 'Assemblea, on poden treballar tots els representats de les entitats del sector turístic de Menorca i els actors que intervenguin en el sector turístic que aprovi el Patronat.
3. El Patronat pot crear altres òrgans consultius necessaris quan ho consideri convenient i amb la composició que determini.
Article 17
El Patronat
El Patronat és el màxim òrgan de govern i representació de la Fundació, amb totes les facultats necessàries per vetllar pel compliment de les seves finalitats, sense perjudici de la seva facultat de delegar en un o més dels seus patrons, o en altres òrgans de la Fundació.
Article 18
Composició del Patronat
1. El Patronat està integrat pels membres següents:
a) President/a, que ha de ser el president o la presidenta del Consell Insular de Menorca.
b) Vicepresident/a del patronat, càrrec que ha de recaure en el conseller o la consellera de Turisme del Consell Insular de Menorca.
c) Fins a un màxim de sis vocals designats pel Consell Insular de Menorca, que tenen la consideració de membres nats pel fet d'exercir la seva condició per raó del seu càrrec.
d) Set vocals en representació del sector turístic, d’acord amb les següents indicacions:
e) Secretari/ària, que si no és un dels membres del Patronat hi ha d'assistir amb veu però sense vot.
2. Cada patró té un vot i, excepte que legalment o estatutàriament sigui d'aplicació un altre quòrum, els acords s'han d'adoptar per majoria simple de vots dels patrons presents o representats, per la qual s'entén aquella en què els vots positius superin els negatius. En el cas d'empat, el president, o vicepresident que el substitueixi, té vot de qualitat.
Article 19
Elecció de la presidència i vicepresidència
1.La presidència del Patronat, que també exerceix la de la Fundació, ha de recaure en la persona que ocupi la presidència del Consell Insular de Menorca.
2. La vicepresidència correspon a la persona que ocupi el càrrec de conseller/a de Turisme del Consell Insular de Menorca.
Article 20
Durada dels mandats
1. Els patrons nats designats pels fundadors exerciran el seu càrrec mentre no sigui revocat el seu nomenament dins el Consell Insular de Menorca.
2. Els patrons de les entitats sectorials han de ser nomenats en els òrgans respectius de cada una d'elles.
3. Els càrrecs vacants que es produeixin s'han de designar d'acord amb els paràgrafs precedents en el termini de dos mesos. Si la substitució té lloc abans del final del mandat estatutari, la persona que el substitueixi exercirà el seu càrrec fins a la data en què correspongui cessar-la.
Article 21
Estatut dels patrons
1. Els patrons poden començar a exercir les seves funcions quan hagin acceptat expressament el càrrec en document públic, o document privat amb la firma legitimada per un notari o mitjançant la compareixença realitzada a aquest efecte al Registre de Fundacions. També es pot acceptar el càrrec davant el Patronat, la qual cosa s'ha d'acreditar amb un certificat expedit pel secretari o la secretària amb la firma legitimada notarialment.
En qualsevol cas, l'acceptació s'ha de comunicar formalment al Protectorat i s'ha d'inscriure en el Registre de Fundacions.
2. Els patrons tenen els drets i els deures següents:
a) Exercir el càrrec amb diligència. Queden exempts de responsabilitat els que s'hagin oposat expressament a l'acord determinant-ne els perjudicis o no hagin participat en l'adopció de l'acord.
b) Exercir les seves funcions gratuïtament. No obstant això, tenen el dret de ser reintegrats de les despeses, degudament justificades, que l'execució d'aquestes funcions els ocasioni.
c) Poden contractar amb la Fundació, bé en nom propi o d'un tercer, amb l'autorització prèvia del Protectorat.
d) Han de complir el deure de confidencialitat.
3. Cessament dels patrons
a) El cessament dels patrons de la Fundació es produeix en els supòsits següents:
b) La renúncia es pot dur a terme per qualsevol dels mitjans i els tràmits prevists per acceptar el càrrec de patró.
Article 22
Competències i funcions del Patronat
1. La competència del Patronat s'estén a tots els actes i negocis jurídics concernents a la representació i el govern de la Fundació; a la lliure disposició i administració de tots els béns que integren el seu patrimoni, rendes i productes, i a l'exercici de tots els seus drets i accions; sempre amb l'autorització prèvia del Protectorat en els casos en què ho determini la llei.
2. El Patronat de la Fundació té, entre altres, les funcions següents:
a) Exercir la inspecció, la vigilància i l'orientació de la labor de la Fundació, així com aprovar-ne els plans de gestió i els programes periòdics d'actuació.
b) Interpretar i desplegar, si escau, aquests estatuts amb l'oportuna normativa complementària, i adoptar acords sobre la modificació dels estatus fundacionals.
c) Fixar les línies generals sobre la distribució i aplicació dels fons disponibles entre les finalitats de la Fundació.
d) Aprovar els pressupostos, ordinaris i extraordinaris, les memòries oportunes, el balanç econòmic i els comptes anuals que s'hagin de presentar al Protectorat.
e) Canviar el domicili de la Fundació i acordar l'obertura i el tancament de les seves delegacions.
f)Adoptar acords sobre l'extinció o fusió de la Fundació en el cas que resulti convenient a l'interès fundacional.
g) Acordar l'adquisició, l'alienació i el gravamen, incloses les hipoteques, penyores o anticresis de béns mobles i immobles, i subscriure els contractes corresponents.
h) Cobrar i percebre rendes, fruits, serveis, dividends, interessos i altres productes o beneficis derivats dels béns que conformen el patrimoni de la Fundació i dels rendiments obtinguts en el desenvolupament de les seves finalitats.
i) Aprovar la contractació d'obres, serveis i subministraments, i efectuar les despeses necessàries per a l'administració, el funcionament i la protecció del patrimoni i de les rendes de la Fundació.
j) Realitzar tota classe d'operacions amb entitats de crèdit, obrir i cancel·lar comptes corrents de crèdit i dipòsit en metàl·lic, fer transferències nacionals i internacionals, i subscriure tota classe de contractes de valors a imposicions a termini, tot això interpretat àmpliament i sense cap limitació fins a subscriure la disposició de tota classe d'operacions de crèdit i préstec.
k) Aprovar els convenis que formalitzi la Fundació amb altres entitats públiques o privades.
l)Proposar els nous patrons en el cas que se'n vulgui augmentar el nombre, així com cobrir les vacants que puguin produir-se.
m) Acordar l'exercici de tota classe d'accions administratives, judicials i extrajudicials que competeixin a la Fundació activament o passivament, i acordar la renúncia o la transacció d'accions i drets.
n) Acordar la realització de tota classe d'actes administratius, de disposició i domini, i subscriure contractes de tot tipus sobre béns mobles o immobles formalitzant les escriptures i els documents públics i privats que es requereixin per a les finalitats esmentades o altres d'anàlogues.
o) Qualsevol altra competència no especificada anteriorment i que es derivi de les funcions de govern de la Fundació que corresponguin al Patronat.
Article 23
Funcionament del Patronat
El Patronat exerceix les funcions de govern i direcció de la Fundació de forma col·legiada i mitjançant l'adopció dels corresponents acords.
Es pot dotar dels assessors i dels grups de feina específics que estimi adequats per al desenvolupament de les funcions que tengui encomanades.
Article 24
Règim de les sessions
1. Les sessions del Patronat poden ser ordinàries o extraordinàries. El Patronat s'ha de reunir en sessió ordinària dins els sis primers mesos de cada any natural. Correspon a la sessió ordinària del Patronat:
a) Examinar i, si escau, aprovar els comptes de l'exercici anterior, l'inventari, el balanç, la memòria d'activitats i la liquidació de pressupostos
b) Aprovar el pressupost i determinar les activitats que s'hagin de desenvolupar durant l'exercici següent.
2. Correspon a la sessió extraordinària del Patronat adoptar acords sobre qualsevol qüestió de la seva competència prevista en la convocatòria.
3. Poden assistir a les sessions del Patronat, tant ordinàries com extraordinàries, altres persones especialment convidades, amb veu però sense vot.
Article 25
Convocatòries
1. El Patronat s'ha de reunir sempre que sigui convocat pel seu president a iniciativa pròpia o a petició d'una tercera part dels seus membres, i en tot cas dues vegades a l'any, per deliberar i prendre els acords que corresponguin en l'àmbit de les seves competències, i especialment per aprovar els comptes i els pressupostos de la Fundació.
2. En la convocatòria de les reunions cal precisar el lloc de la reunió, l'hora i l'ordre del dia de tots els assumptes que s'hi hagin de tractar. La convocatòria s'ha de remetre, de forma individual, amb una antelació mínima de cinc dies, per qualsevol mitjà que en garanteixi la recepció per part de les persones interessades.
3. No obstant el que s'ha esmentat en els apartats anteriors, el Patronat queda convocat i vàlidament constituït per tractar qualsevol assumpte sempre que hi siguin presents tots els membres i que els assistents acordin per unanimitat la celebració de la reunió.
Article 26
Adopció d'acords
1. El Patronat queda vàlidament constituït quan assisteixin a la reunió la meitat més un dels seus membres.
2. El Patronat pot adoptar acords quan hi siguin presents o representats la majoria absoluta dels patrons. Els acords s'han d'adoptar per majoria dels vots dels patrons assistents. El president té vot de qualitat en cas d'empat.
3. Per adoptar acords sobre la modificació dels Estatuts, la fusió amb una altra fundació, l'extinció de la Fundació o acords de contingut econòmic i l'ampliació de patrons, es requereix el vot favorable dels patrons en representació de l'Administració pública.
4. El secretari o la secretària ha d'estendre acta de les reunions, on consti la llista completa dels assistents a cada reunió i un resum suficient explícit de les deliberacions de la sessió, de les votacions produïdes i dels acords adoptats. Les actes han d'estar autoritzades amb la firma del secretari o la secretària i amb el vistiplau de la presidència, i han de traslladar-se al llibre corresponent.
5. El secretari o la secretària, amb el vistiplau del president, pot certificar els acords del Patronat.
Article 27
Competències de la Presidència
Correspon a la Presidència:
a) Representar la Fundació davant tota classe de tribunals i òrgans públics, amb àmplies facultats per atorgar poders generals o especials.
b) Acordar la convocatòria de les reunions i presidir les sessions del Patronat.
c) Visar les actes i els certificats dels acords de Patronat.
d) Complir i fer complir els acords del Patronat.
e) Vetllar pel compliment de la llei i dels Estatuts.
f) Qualsevol altra facultat que legalment o estatutàriament se li atribueixi o se li delegui.
g) En cas d'absència, malaltia o qualsevol altra impossibilitat ponderada discrecionalment pel Patronat, la persona que exerceixi la presidència podrà ser substituïda pel vicepresident o la vicepresidenta.
Article 28
Vicepresidència
El vicepresident o la vicepresidenta substitueix la Presidència en els casos d'absència per qualsevol causa, i ha de prestar-li ajuda i col·laboració en les funcions que li corresponguin.
Article 29
Secretària
El càrrec de secretari o secretària el pot exercir un membre del Patronat, i en el supòsit que es tracti d'un professional extern a aquest, ha d'exercir el càrrec amb veu i sense vot. Li correspon custodiar els llibres d'actes, redactar les actes de les reunions del Patronat i fer les certificacions que corresponguin, amb el vistiplau de la presidència.
Article 30
La Gerència i la Direcció
1. El Patronat ha de nomenar un/a gerent i/o un/a director/a de la Fundació entre persones de reconegut prestigi i honorabilitat, que són les que han de dur a terme les funcions que es detallen en el punt següent, de la manera que ho estableixin els membres del Patronat.
2. Són funcions de la Gerència i de la Direcció:
a) Gestionar i executar els plans i els programes que aprovi el Patronat.
b) Organitzar i executar el programa anual d'activitats.
c) Satisfer totes les obligacions a càrrec de la Fundació i estendre les ordres de pagament autoritzades pel president o per les persones en les quals aquest hagués delegat; dur els comptes i autoritzar, conjuntament amb la presidència, els talons i rebuts necessaris per a tota classe d'ingressos i pagaments.
d) Elaborar i executar, si escau, el pressupost.
e) Elaborar la memòria anual i sotmetre-la a l'aprovació del Patronat, juntament amb els comptes anuals.
f) Les funcions que li delegui el Patronat, especialment:
Article 31
Comitè Executiu
1. El Comitè Executiu és l'òrgan que actua per delegació del Patronat, resol els assumptes que de manera concreta li encomani aquest i, en general, és l'òrgan assessor de la Gerència, que ha de fer el seguiment de l'activitat de la Fundació i donar compte de la seva actuació al Patronat.
2. El Comitè Executiu s'ha de reunir, com a mínim, cada trimestre.
3. Els membres del Comitè Executiu, que ha de nomenar el Patronat, són:
- El/la vicepresident/a del Patronat, que exerceix la presidència del Comitè Executiu.
- Dos patrons dels nomenats pel Consell Insular de Menorca.
- Dos patrons entre els representants de les entitats del sector turístic menorquí que formen part del Patronat.
4. Els acords s'han d'adoptar per majoria simple de vots dels patrons presents o representats. En cas d'empat, el president del Comitè Executiu té vot de qualitat.
5. Poden assistir a les reunions del Comitè Executiu, amb veu però sense vot, els patrons que siguin convocats a l'efecte pel president, en atenció a l'especial coneixement i a l'experiència que tenguin sobre les matèries que s'hagin de tractar.
Article 32
L'Assemblea
L'Assemblea és un òrgan consultiu creat amb l'objectiu de col·laborar i assessorar, si escau, en els diferents fins de la Fundació, especialment en els d'analitzar i valorar la temporada turística. Els seus membres, que ha de nomenar el Patronat, són:
L'assemblea s'ha de reunir, com a mínim, una vegada a l'any.
Capítol IV
Modificació o extinció de la Fundació
Article 33
Modificació
La modificació dels Estatuts requereix l'acord del Patronat, amb el vot favorable dels membres designats per l'Administració (Consell Insular de Menorca) i de conformitat amb els requisits que preceptuen les lleis.
Article 34
Extinció
1. La Fundació és, per la seva naturalesa, permanent. S'extingirà, no obstant això, per la pèrdua total dels seus béns o per la impossibilitat de complir les seves finalitats fundacionals. L'apreciació d'aquesta darrera circumstància correspon al Patronat, que ha de justificar-ho degudament davant del Protectorat.
2. Per dur a terme l'extinció, s'ha de formalitzar el document administratiu corresponent, aprovat pel Protectorat i en el qual ha de constar la fórmula de liquidació.
3. En el cas d'extinció, els béns sobrants, una vegada satisfets els deutes, seran destinats al Consell Insular de Menorca.
Disposició addicional primera
Les facultats establertes en els articles anteriors a favor del Patronat s'han d'exercir sense perjudici de les funcions tuïtives que corresponguin al Protectorat segons la legislació vigent. En conseqüència, el Patronat ha d'ajustar la seva actuació conforme a dret en allò en què s'hagi de demanar autorització o consentiment, o bé donar comptes o justificar davant del Protectorat.
Maó, 19 de juny de 2015
LA SECRETÀRIA INTERINA
Rosa Salord Olèo