Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 10751
Bases convocatòria per constituir una borsa de feina de personal de neteja

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per resolució de Batlia núm. 562-2015, de 22 de juny  de 2015, s'han aprovat les següents:

BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA DE FEINA DE PERSONAL DE NETEJA 

contractes laborals temporals
(sistema de selecció: concurs)

1a. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

Constituir una borsa d'aspirants per proveir, com a personal de neteja, les necessitats temporals per substitucions o circumstàncies especials del servei de neteja d’edificis, instal•lacions centres de/o a càrrec de l’ajuntament, durant un període de vigència de tres anys des de la resolució d'aquesta convocatòria. S’assenyala expressament que la borsa de feina que es convoca serà substituïda i complementarà la que es pugui constituir durant el període esmentat a ran d’un procediment selectiu per cobrir el llocs de feina amb caràcter definitiu.

2a.-NATURALESA I CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA.

Tipus de contracte: interinitat, (art. 15 del R.D.L. 1/1995, de 24 de març, Estatut dels treballadors, i arts. 2, 3 i 4 del R.D. 2720/1998, de 18 de desembre, pel qual es desenvolupa l’art. 15 de l’Estatut dels treballadors en matèria de contractes de durada determinada).

Previsió de la durada: - (es desconeix; es concretarà, si és possible, en cada cas).

Jornada: completa (37 hores i 30 minuts / setmana) o a temps parcial (segons necessitats del servei)

Horari previst de treball: possibilitat jornada fraccionada, de dilluns a divendres, (l’horari podrà ser establert o modificat per resolució de Batlia, tot atenent les necessitats dels serveis).

Llocs de treball: edificis, centres i instal•lacions municipals, o a càrrec de l’Ajuntament; el lloc concret podrà variar, segons necessitats (Casa de la vila, oficines municipals, centre de Son Tugores, centre sanitari, poliesportiu municipal, col•legi públic, centre d’educació infantil de primer cicle, ...)

Retribucions: salari base: 855,59 € / mensuals (14 pagues l’any)

                                        antiguitat (si pertoca): 26,36 € / trienni / mensual

Període de prova: 15 dies

3a. REQUISITS DELS ASPIRANTS.

a) Ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea, amb les condicions establertes a la Llei 17/1993, de 23 de desembre.

b) Tenir 16 anys.

c) Tenir la següent titulació: certificat d’escolaritat.

d) Conèixer la llengua catalana: nivell B1 (o superior).

e) No patir cap malaltia o defecte físic o psíquic que pugui impedir el desenvolupament de les funcions corresponents.

f) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de les administracions públiques.

Abans de la presa de possessió les persones interessades han de fer constar que no realitzen cap altra activitat en cap lloc del sector públic delimitat a l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no perceben pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada, han de declarar la en el termini de deu dies des de la signatura del contracte, perquè la Corporació pugui adoptar l'acord de compatibilitat o incompatibilitat.

 

4a. SISTEMA SELECTIU.

Concurs.

5ena. BAREM DE MÈRITS DEL CONCURS.

A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL. (Puntuació màxima: 15 punts).

a) Serveis prestats a l'administració pública desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la plaça que s’ofereix: 0'10 punts per mes complet, fins un màxim de 10 punts. En cas de contractes a temps parcial, la puntuació es prorratejarà.

b) Serveis prestats a persones, empreses o fundacions privades desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la plaça que s’ofereix: 0'05 punts per mes complet, fins un màxim de 5 punts. En cas de contractes a temps parcial, la puntuació es prorratejarà.

La forma d’acreditar els serveis prestats a una administració pública serà mitjançant un certificat expedit per l’administració corresponent i amb certificat de vida laboral emès per l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS). Haurà de constar el tipus de serveis i la naturalesa de la vinculació.

La forma d’acreditar els serveis prestats al sector privat serà mitjançant un certificat d’empresa, amb indicació de la data d’alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions desenvolupades i certificat de vida laboral emès per l’INSS.

Excepcionalment, pel cas d’extinció de l’empresa on es prestaren els serveis, s’aportarà la documentació original o fotocòpia degudament acarada amb l’original que justifiqui de forma fefaent les dades indicades anteriorment.

D’acord amb allò que preveu l’article 176.4 del RDL 781/1986, de 18 d’abril, no constituirà mèrit per a l’accés a la funció pública el desenvolupament d’un lloc de treball reservat a personal eventual.

B) FORMACIÓ REGLADA. (Puntuació màxima: 3 punts).

  • Batxillerat o formació professional de grau superior: 0,30 punts
  • Diplomatura universitària: 0’60 punts.
  • Estudis de grau o llicenciatura universitària: 0’90 punts

No es valoraran de forma acumulativa.

C) FORMACIÓ NO REGLADA. (Puntuació màxima: 8 punts).

a) Cursos de formació, seminaris o jornades impartits o promoguts per les administracions públiques, pels agents socials, per centres oficials o homologats, que estiguin directament relacionats amb les funcions de la plaça: 0’005 punts per cada hora hores, fins un màxim de 6 punts.

En cas de no indicar-se la durada, es puntuarà amb 0,005 punts per curs

En cas que s’hagi repetit la participació en un curs o sigui d’idèntic contingut, només es valorarà una sola vegada.

No es valoraran les titulacions acadèmiques exigides per l’art. 25 de la Llei 30/84, de 2 d’agost, de mesures per a la  reforma de la funció pública, per l’accés als distints grups de titulació, ni els cursos encaminats a l’obtenció d’aquelles.

Aquest mèrit s’acreditarà documentalment mitjançant fotocòpia acarada amb el  títol d’assistència o certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, amb indicació de la durada del mateix i de les matèries tractades. Només es  valoraran aquells cursos que estiguin relacionats directament amb la plaça objecte de la convocatòria.

b) Cursos de formació i perfeccionament de l’àrea jurídica administrativa, d’informàtica a nivell d’usuari, curs bàsic de prevenció de riscs laborals i de l’àrea de qualitat: 0’001 punts per cada 20 h., fins un màxim de 2 punts.

En cas de no indicar-se la durada, es puntuarà amb 0,005 punts per curs

En cas que s’hagi repetit la participació en un curs o sigui d’idèntic contingut, només es valorarà una sola vegada.

Aquests mèrits es valoraran mitjançant la presentació de certificat, títol o diploma expedit per l’entitat corresponent.

D) CONEIXEMENT DE CATALÀ. (Puntuació màxima: 0’40 punts)

  • Nivell B2: 0’10 punts
  • Nivell C1: 0’20 punts
  • Nivell C2: 0’30 punts
  • Nivell LA: 0’10 punts

Els coneixements en llengua catalana no seran acumulatius tret el del Llenguatge administratiu, que ho serà amb el nivell superior certificat..

El Tribunal podrà  demanar als interessats els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l’única finalitat de comprovar la veracitat del mèrits aportats amb la sol•licitud per a participar al procés de selecció.

6ena. FORMA D'ACREDITAR EL MÈRITS.

a) : Certificació expedida per l'entitat on s'han prestat els serveis; la certificació ha de recollir la descripció del tipus de feina realitzada i també el període de la relació; necessàriament s’ha d’acompanyar certificació de l’experiència o vida laboral expedida per administració pública o entitat oficial. Així mateix, s’haurà d’adjuntar informe de vida laboral, expedit per la Seguretat Social.

b), c) i d): Títol o certificació expedida per institució pública, oficial o homologada.

No seran valorats, ni en cap cas puntuaran, els mèrits al•legats i que no siguin justificats documentalment.

7ena. LLOC, TERMINI I DOCUMENTACIÓ QUE S'HA D'ACOMPANYAR A LES SOL·LICITUDS.

Lloc: Ajuntament d'Alaró, registre general, C/ Petit, núm. 1.

Termini de presentació: 10 dies hàbils des de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

En el suposat cas de no haver-se presentat cap sol•licitud es podrà prorrogar aquest termini.

No s'estableix un model d'instància.

Les sol·licituds per participar en aquest concurs inclouran les següents dades:

Nom i llinatges del sol•licitant

NIF

Direcció

Telèfon

Índex de la documentació que s'hi adjunta

A les sol·licituds s'adjuntarà obligatòriament:

1. Declaració jurada de complir els apartats e) i f) de la Base 3a.

2. Certificat o títol oficial que acrediti el coneixement de la llengua catalana, nivell A o superior; els títols, certificats o diplomes hauran de ser aquells lliurats per la Junta Avaluadora de Català, o els homologats.

3. Fotocòpia DNI.

4. Justificació documental (originals o fotocòpies autenticades) dels mèrits que s'al·leguin.

8ena. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS.

Expirat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant dictarà resolució en el termini de deu dies hàbils aprovant la llista provisional d’admesos i exclosos. Hi constaran les inicials del nom i llinatges dels aspirants, el seu número de document nacional d’identitat i la causa de no admissió. Aquesta llista es publicarà en el tauler d’anuncis  i  a  la  pàgina  web  de  l’Ajuntament, i s'atorgarà un termini de tres dies hàbils per poder esmenar el defecte que hagi motivat l’exclusió. A la mateixa resolució s’efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador.

Les reclamacions seran acceptades o rebutjades per resolució de la Batlia a la qual s’aprovi la llista definitiva, i es publicarà en el tauler d’anuncis i  a la pàgina web de l’Ajuntament.

Si no hi ha reclamacions, la llista provisional es considerarà elevada a definitiva el dia següent al de la finalització del termini per reclamar.

Els errors de fet podran ser esmenats en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.

 

9ena. PUBLICITAT.

Aquesta convocatòria es publicarà en el tauler d'anuncis de l'ajuntament, a la pàgina web municipal, a un diari de l’illa i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

10ena. TRIBUNAL QUALIFICADOR.

President: Persona designada per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o, en el seu defecte, una persona treballadora de l'Ajuntament d'Alaró designat per la Batlia.

Suplent:    (designat pel titular)

Vocals:  

1r. persona designada pel Consell Insular de Mallorca o, en el seu defecte, una persona treballadora de l'Ajuntament d'Alaró designat per la Batlia.

2n. María Dolores Alzamora Ginard (coordinadora personal neteja)

3r. Francisca Ferragut Xamena (treballadora social)

Suplents:  (seran designats pels titulars)

Secretari:  Jaume Nadal Bestard, secretari de l'ajuntament.

Suplent: Francisca Borràs Gelabert, administrativa.

Categoria del tribunal: E

L'abstenció i recusació dels membres del tribunal es resoldrà d'acord amb allò que disposen els arts. 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

11ena. BORSA DE TREBALL.

Els aspirants que hagin participat en aquest procés selectiu constituiran la borsa de treball per cobrir les possibles vacants o substitucions, i altres incidències que puguin sorgir en el servei, i seran cridats per ordre de la puntuació obtinguda; els empats es resoldran d’acord amb la major puntuació obtinguda en els apartats a), b), c) i d), per aquest ordre, de la base 5ena.; de persistir la igualtat en la puntuació, es resoldrà per sorteig.

Si es refusa l’oferta de treball, es perdrà la posició en la llista, passant a l’últim lloc.

El tribunal avaluarà els mèrits al•legats pels aspirants en la forma que determinen les bases i exposarà el resultat al tauler d’anuncis d’aquesta corporació. A partir del dia següent i durant un termini de tres dies hàbils els  aspirants podran presentar per escrit en el registre general observacions o reclamacions. La resolució de les observacions o reclamacions s’hauran de resoldre dins el termini dels tres dies següents.

La borsa tendrà una vigència de tres anys, des que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Seran d’aplicació les disposicions previstes a l’art. 5 del D. 30/2009, de 22 de maig.

12ena. INCIDÈNCIES.

El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu. Amb aquests efectes, s'estableix expressament que el tribunal podrà convocar els aspirants a una entrevista personal per tal de concretar determinats aspectes dels mèrits al·legats.

13ena. IMPUGNACIÓ.

Aquestes bases, la convocatòria i quants actes administratius es derivin de la mateixa i de l'actuació del tribunal, podran ésser impugnats pels interessats en la forma i terminis que determina la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

  Alaró,  22 de juny de 2015

La batlessa,
Aina Maria Munar Isern