Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 10659
Secretaria. Decret 201510999, de 16 de juny de 2015, d'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma
Versió PDF
El batle, mitjançant el decret 201510999 de 16 de juny de 2015, ha resolt:
“Aprovar la següent estructura de l’Administració municipal:
1. Estructura de l’Administració Municipal executiva
1.1 Òrgans centrals
Els serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, sota la direcció del batle, s’estructuren en els següents òrgans:
Batlia
Nivell directiu: coordinador general de batlia
En consideració a les característiques específiques del lloc directiu, el/la seu/seva titular no requereix la condició de funcionari/nària (article 47.2 ROGA de l’Ajuntament de Palma)
Àrees i àrees delegades de govern
I. Àrea de Participació Ciutadana i Coordinació Territorial
II. Àrea Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digne
II.1. Àrea Delegada de Cultura, Patrimoni, Memòria Històrica i Política Lingüística
III. Àrea d’Educació i Esports
IV. Àrea de Funció Pública i Govern Interior
IV.1. Àrea Delegada d’Infraestructures i Accessibilitat
V. Àrea d’Ecologia, Agricultura i Benestar Animal
VI. Àrea de Mobilitat
VI.1. Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana
VII. Àrea d’Economia, Hisenda i Innovació
VII.1. Àrea Delegada de Turisme, Comerç i Treball
VIII. Àrea de Benestar i Drets Socials
IX. Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics
IX.1. Àrea Delegada de Sanitat i Consum
La titularitat de les àrees i les àrees delegades correspon a un membre del govern local, regidor/ra, que exerceix les competències que se li deleguen en aquest Decret.
1.2 Òrgans territorials
Els serveis administratius de l’Ajuntament de Palma s’organitzen territorialment en districtes, als quals corresponen les competències que determina el Reglament orgànic dels districtes i les que els deleguin la Batlia o d’altres òrgans municipals.
2. Competències Delegades
2.1. Competències generals
Per delegació de la Batlia corresponen als titulars de les àrees de govern i als titulars de les àrees delegades aquests amb les limitacions establertes per a aquests darrers a l’art. 44 del Reglament orgànic del govern i de l’administració de l’Ajuntament de Palma, les següents competències generals que han de desenvolupar en l’àmbit de les matèries pròpies de la seva àrea, sense perjudici de les competències atribuïdes o delegades en altres òrgans o serveis municipals:
2.2. Competències específiques i adscripció d’organismes i empreses
A més de les generals, es deleguen als titulars de les àrees i de les d’àrees delegades les competències específiques que, de forma indicativa i no exclusiva, s’aprovarà amb una resolució a aquest efecte.
Els organismes i les empreses municipals s’adscriuen a les àrees i les àrees delegades segons s’indica.
3. Coordinació de govern
La coordinació de govern correspon a la Batlia, sense perjudici del que disposa el Decret d’organització de la Junta de Govern per la qual es crea la Comissió de Coordinació, d’acord amb l’art. 29 del Reglament orgànic del govern i de l’administració de l’Ajuntament de Palma.
4. Règim de les delegacions atorgades
Les delegacions atorgades en aquest Decret als titulars de cada una de les àrees i les àrees delegades en què s’estructura l’Administració municipal inclouen tant la facultat de dirigir els serveis corresponents com la de gestionar-los en general, inclosa la de resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers.
Així mateix, exerceixen totes les facultats que corresponen a l’òrgan delegant, sense cap limitació ni condició per al seu exercici, llevat que el batle ho revoqui en qualsevol moment o es reservi a decrets posteriors.
La competència per a resoldre els recursos de reposició correspon igualment als respectius òrgans delegats.
5. Relacions amb els òrgans necessaris, comissions del Ple, Ple i Junta de Govern
5.1. Els titulars d’àrea són els òrgans competents per a elevar a dictamen de la Comissió del Ple o a resolució del Ple o de la Junta de Govern Local tots els assumptes que, dins l’àmbit de les seves competències, s’hagin de sotmetre a la consideració dels dits òrgans.
5.2. La competència esmentada a l’apartat anterior correspon al batle quan l’assumpte a què es refereix afecta l’àmbit de competències de més d’una àrea.
6. Coordinació administrativa
6.1. D’acord amb l’art. 43.5.c del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, s’estableixen com a mecanismes de coordinació, entre d’altres, les circulars, les instruccions, l’evacuació de consultes i l’emissió de dictàmens, les reunions territorials de districtes, les sectorials i la unificació de criteris.
6.2. Periòdicament s’han de convocar sessions informatives per a la coordinació dels departaments, organismes autònoms i societats mercantils municipals.
7. Delegacions especials
Les delegacions atorgades en aquest Decret s’entenen sense perjudici de les delegacions especials que es puguin efectuar en qualsevol regidor/ra, per a la direcció i la gestió d’assumptes determinats inclosos en les competències dels titulars d’àrea o d’àrea delegada, d’acord amb l’art. 43.4 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.
8. Tramitació de procediments
Els procediments iniciats abans de l’entrada en vigor del present Decret per òrgans diferents dels competents d’acord amb aquest s’han de continuar tramitant i són decidits pels òrgans que resultin competents en virtut del nou repartiment de competències.
9. Entrada en vigor
Aquest Decret entrarà en vigor el dia que es firmi, sense perjudici de la seva preceptiva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’art. 44.2 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.
10. Pèrdua de vigència
Queden sense efecte els anteriors decrets relacionats amb la matèria.
11. Comunicació al Ple
A la primera sessió ordinària que es dugui a terme s’ha de donar compte d’aquest Decret al Ple de l’Ajuntament.
12. Relació de matèries genèriques delegades i adscripció d’organismes i empreses
I. Àrea de Participació Ciutadana i Coordinació Territorial
I.a. Participació
I.b. Coordinació Territorial
II. Àrea Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digne
II.a. Model de ciutat
II.b. Urbanisme
II.c. Habitatge
II.d. Adscripció d’organismes i empreses:
- Gerència Municipal d’Urbanisme
- Patronat Municipal de l’Habitatge i RIBA
- Consorci Urbanístic Platja de Palma
II.1 Àrea Delegada de Cultura, Patrimoni, Memòria Històrica i Política Lingüística
II.1.a. Cultura
II.1.a.1. Arxius i biblioteques
II.1.a.2. Museus i col·leccions
II.1.a.3. Projectes culturals
II.1.a.4. Promoció cultural
II.1.b. Patrimoni cultural i històric
II.1.c. Memòria Històrica
II.1.d. Política Lingüística
II.1.e. Adscripció d’organismes i empreses:
- Fundació Pública Pilar i Joan Miró a Mallorca
- Fundació Casals d’Arts i Espais Expositius de Palma
III. Àrea d’Educació i Esports
III.a. Educació
III.a.1. Adscripció d’organismes i empreses:
- Patronat Municipal d’Escoles d’Infants de Palma
III.b. Esports
III.b.1. Adscripció d’organismes i empreses:
- Institut Municipal d’Esports (IME)
IV. Àrea de Funció Pública i Govern Interior
IV.a. Funció Pública i Escola Municipal de Formació
IV.a.1. Funció Pública
IV.a.2. Escola Municipal de Formació
IV.b. Contractació i Govern Interior
IV.b.1. Contractació
IV.b.2. Govern Interior i Gabinet General Tècnic
IV.b.2.1. Govern Interior
IV.b.2.2. Gabinet General Tècnic
IV.c. Qualitat i Atenció a la Ciutadania
IV.c.1. Qualitat
IV.c.2. Atenció a la Ciutadania
IV.c.3. Població i Demarcació Territorial
IV.c.4. Unitat Administrativa de Correspondència
IV.d. Potestat sancionadora
IV.e. Adscripció d’organismes i empreses:
- Empresa Funerària Municipal (EFM)
IV.1 Àrea Delegada d’Infraestructures i Accessibilitat
IV.1.a. Infraestructures
IV.1.b. Accessibilitat
IV.1.c. Obres a vies públiques i equipaments urbans
IV.1.d. Parcs i jardins
IV.1.e. Adscripció d’organismes i empreses:
- Institut Municipal de Coordinació d’Obres Viàries (IMOV)
V. Àrea d’Ecologia, Agricultura i Benestar Animal
V.a. Ecologia
V.b. Agricultura
V.c. Benestar Animal
V.d. Medi Ambient
V.e. Agenda Local XXI
V.f. Adscripció d’organismes i empreses:
- Empresa Municipal d’Aigües i Clavegueram (EMAYA)
VI. Àrea de Mobilitat
VI.a. Mobilitat
VI.b. Transports
VI.c. Adscripció d’organismes i empreses:
- Empresa Municipal de Transports (EMT)
- Societat Municipal d’Aparcaments i Projectes SA (SMAP)
VI.1 Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana
VI.1.a. Seguretat Ciutadana. Policia Local
VI.1.b. Bombers. Protecció Civil
VII. Àrea d’Economia, Hisenda i Innovació
VII.a. Economia
VII.b. Hisenda
VII.b.1. Pressuposts, Comptabilitat i Tresoreria
VII.b.1.1. Pressuposts
VII.b.1.2. Comptabilitat i Tresoreria
VII.b.2. Política financera, sector públic i Oficina de Control de la Despesa Municipal
VII.b.3. Gestió tributària
VII.b.4. Accions judicials i administratives
VII.b.5 Responsabilitat patrimonial
VII.c. Innovació
VII.d. Adscripció d’organismes i empreses:
- Institut Municipal d’Innovació (IMI)
- Consorci Eurolocal
- Organismes en procés d’extinció
VII.1 Àrea Delegada de Turisme, Comerç i Treball
VII.1.a. Turisme
VII.1.b. Comerç
VII.1.c. Treball i formació
VII.1.d. Promoció econòmica
VII.1.e. Adscripció d’organismes i empreses:
- Fundació Turisme Palma de Mallorca 365
- Palau de Congressos
- Agència de Desenvolupament Local de l’Ajuntament de Palma PALMAACTIVA
VIII. Àrea de Benestar i Drets Socials
VIII.a. Benestar
VIII.b. Drets Socials
VIII.c. Infància
VIII.d. Adscripció d’organismes i empreses:
- Patronat Municipal de Reallotjament i Reinserció Social
IX. Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics
IX.a. Igualtat
IX.b. Joventut
IX.c. Drets Cívics
IV.d. Majors
IV.e. Famílies
IX.f. Migració
IX.1. Àrea Delegada de Sanitat i Consum
IX.1.a. Salut pública
IX.1.b. Consum i mercats
IX.1.c. Adscripció d’organismes i empreses:
- MERCAPALMA SA (empresa mixta)
13. Relació de competències específiques
La relació de competències específiques s’aprovarà amb una resolució a aquest efecte.”
Palma, 17 de juny de 2015
El secretari adjunt
Miquel Ballester Oliver