Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 10659
Secretaria. Decret 201510999, de 16 de juny de 2015, d'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El batle, mitjançant el decret 201510999 de 16 de juny de 2015, ha resolt:

“Aprovar la següent estructura de l’Administració municipal:

1. Estructura de l’Administració Municipal executiva

1.1 Òrgans centrals

Els serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, sota la direcció del batle, s’estructuren en els següents òrgans:

Batlia

             Nivell directiu: coordinador general de batlia

En consideració a les característiques específiques del lloc directiu, el/la seu/seva titular no requereix la condició de funcionari/nària (article 47.2 ROGA de l’Ajuntament de Palma)

  1. Coordinació municipal
  2. Relacions institucionals
  3. Comunicació

Àrees i àrees delegades de govern

I. Àrea de Participació Ciutadana i Coordinació Territorial         

II. Àrea Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digne

            II.1. Àrea Delegada de Cultura, Patrimoni, Memòria Històrica i Política Lingüística

III.  Àrea d’Educació i Esports

IV. Àrea de Funció Pública i Govern Interior

            IV.1. Àrea Delegada d’Infraestructures i Accessibilitat

V. Àrea d’Ecologia, Agricultura i Benestar Animal

VI. Àrea de Mobilitat

            VI.1. Àrea Delegada  de Seguretat Ciutadana

VII. Àrea d’Economia, Hisenda i  Innovació

            VII.1. Àrea Delegada de Turisme, Comerç i Treball

VIII. Àrea de  Benestar i Drets Socials

IX. Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics

            IX.1. Àrea Delegada de Sanitat i Consum    

La titularitat de les àrees i les àrees delegades correspon a un membre del govern local, regidor/ra, que exerceix les competències que se li deleguen en aquest Decret.

1.2 Òrgans territorials

Els serveis administratius de l’Ajuntament de Palma s’organitzen territorialment en districtes, als quals corresponen les competències que determina el Reglament orgànic dels districtes i les que els deleguin la Batlia o d’altres òrgans municipals.

2. Competències Delegades

2.1. Competències generals

Per delegació de la Batlia corresponen als titulars de les àrees de govern i als titulars de les àrees delegades aquests amb les limitacions establertes per a aquests darrers a l’art. 44 del Reglament orgànic del govern i de l’administració de l’Ajuntament de Palma, les següents competències generals que han de desenvolupar en l’àmbit de les matèries pròpies de la seva àrea, sense perjudici de les competències atribuïdes o delegades en altres òrgans o serveis municipals:

  1. Programar les polítiques municipals en les matèries de la seva competència, així com la representació i la inspecció de l’àrea de la qual són titulars.
  2. Exercir l’ autoritat respecte del personal de la seva àrea.
  3. Garantir el compliment de les ordenances, els reglaments, els bans i altres disposicions legals que afectin el municipi, en l’àmbit de les competències de l’àrea.
  4. Exercir la potestat sancionadora en l’àmbit de les competències de l’àrea, llevat que sigui indelegable per llei o estigui atribuïda a altres òrgans.
  5. Elaborar els projectes d’ordenances i altres disposicions de caràcter general.
  6. Dictar decrets i instruccions.
  7. Proposar l’estructura i l’organització de la seva àrea.
  8. Controlar, reconèixer i liquidar l’obligació dels compromisos o disposicions de despeses legalment contretes, referides a les partides pressupostàries la gestió de les quals els correspongui.
  9. Aprovar, després dels tràmits oportuns, els comptes a justificar corresponents a les partides de despesa la gestió de les quals els correspongui.
  10. Subscriure convenis amb altres administracions i entitats públiques i privades per a desenvolupar i executar les competències pròpies de la seva àrea, sempre dins els límits d’autorització i disposició de despeses que tinguin atribuïdes, llevat dels següents que es reserva la Batlia: els convenis que se subscriguin amb l’Administració de l’Estat i firmin els ministres, els que se subscriguin amb comunitats autònomes i firmin els seus presidents i els que se subscriguin amb altres ajuntaments i firmin els seus respectius batles/esses, així com els que tinguin una especial rellevància institucional apreciada per la persona titular de l’àrea que els promogui.
  11. La firma dels convenis per quantia superior a l’autoritzada requereix l’aprovació de la Junta de Govern Local.
  12. Concedir subvencions dins els límits de les seves competències quant a autorització i disposició de despeses i amb estricta subjecció a la legislació sobre la matèria.
  13. Ordenar l’expedició dels certificats que se sol·licitin a l’àmbit de les seves respectives competències i atorgar-los el vistiplau.
  14. Acordar la conclusió i l’arxiu dels expedients que apareguin ultimats en tots els seus tràmits referents a les matèries pròpies de la seva competència.

2.2. Competències específiques i adscripció d’organismes i empreses

A més de les generals, es deleguen als titulars de les àrees i de les d’àrees delegades les competències específiques que, de forma indicativa i no exclusiva, s’aprovarà amb una resolució a aquest efecte.

Els organismes i les empreses municipals s’adscriuen a les àrees i les àrees delegades segons s’indica.

3. Coordinació de govern

La coordinació de govern correspon a la Batlia, sense perjudici del que disposa el Decret d’organització de la Junta de Govern per la qual es crea la Comissió de Coordinació, d’acord amb l’art. 29 del Reglament orgànic del govern i de l’administració de l’Ajuntament de Palma.

4. Règim de les delegacions atorgades

Les delegacions atorgades en aquest Decret als titulars de cada una de les àrees i les àrees delegades en què s’estructura l’Administració municipal inclouen tant la facultat de dirigir els serveis corresponents com la de gestionar-los en general, inclosa la de resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers.

Així mateix, exerceixen totes les facultats que corresponen a l’òrgan delegant, sense cap limitació ni condició per al seu exercici, llevat que el batle ho revoqui en qualsevol moment o es reservi a decrets posteriors.

La competència per a resoldre els recursos de reposició correspon igualment als respectius òrgans delegats.

5. Relacions amb els òrgans necessaris, comissions del Ple, Ple i Junta de Govern

5.1. Els titulars d’àrea són els òrgans competents per a elevar a dictamen de la Comissió del Ple o a resolució del Ple o de la Junta de Govern Local tots els assumptes que, dins l’àmbit de les seves competències, s’hagin de sotmetre a la consideració dels dits òrgans.

5.2. La competència esmentada a l’apartat anterior correspon al batle quan l’assumpte a què es refereix afecta l’àmbit de competències de més d’una àrea.

6. Coordinació administrativa

6.1. D’acord amb l’art. 43.5.c del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, s’estableixen com a mecanismes de coordinació, entre d’altres, les circulars, les instruccions, l’evacuació de consultes i l’emissió de dictàmens, les reunions territorials de districtes, les sectorials i la unificació de criteris.

6.2. Periòdicament s’han de convocar sessions informatives per a la coordinació dels departaments, organismes autònoms i societats mercantils municipals.

7. Delegacions especials

Les delegacions atorgades en aquest Decret s’entenen sense perjudici de les delegacions especials que es puguin efectuar en qualsevol regidor/ra, per a la direcció i la gestió d’assumptes determinats inclosos en les competències dels titulars d’àrea o d’àrea delegada, d’acord amb l’art. 43.4 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.

8. Tramitació de procediments

Els procediments iniciats abans de l’entrada en vigor del present Decret per òrgans diferents dels competents d’acord amb aquest s’han de continuar tramitant i són decidits pels òrgans que resultin competents en virtut del nou repartiment de competències.

9. Entrada en vigor

Aquest Decret entrarà en vigor el dia que es firmi, sense perjudici de la seva preceptiva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’art. 44.2 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.

10. Pèrdua de vigència

Queden sense efecte els anteriors decrets relacionats amb la matèria.

11. Comunicació al Ple

A la primera sessió ordinària que es dugui a terme s’ha de donar compte d’aquest Decret al Ple de l’Ajuntament.

12. Relació de matèries genèriques delegades i adscripció d’organismes i empreses

I.       Àrea de Participació Ciutadana i Coordinació Territorial

                     I.a. Participació

I.b. Coordinació Territorial

II.      Àrea Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digne 

II.a. Model de ciutat

II.b. Urbanisme

II.c. Habitatge

II.d. Adscripció d’organismes i empreses:

- Gerència Municipal d’Urbanisme  

- Patronat Municipal de l’Habitatge i RIBA

- Consorci Urbanístic Platja de Palma

          II.1 Àrea Delegada de Cultura, Patrimoni, Memòria Històrica i Política Lingüística

II.1.a. Cultura

II.1.a.1. Arxius i biblioteques

II.1.a.2. Museus i col·leccions

II.1.a.3. Projectes culturals

II.1.a.4. Promoció cultural

                   II.1.b. Patrimoni cultural i històric

                   II.1.c. Memòria Històrica

                   II.1.d. Política Lingüística

                   II.1.e. Adscripció d’organismes i empreses:

                       - Fundació Pública Pilar i Joan Miró a Mallorca

                       - Fundació Casals d’Arts i Espais Expositius de Palma

III.    Àrea d’Educació i Esports

                    III.a. Educació

        III.a.1. Adscripció d’organismes i empreses:

                                - Patronat Municipal d’Escoles d’Infants de Palma

        III.b. Esports

                III.b.1. Adscripció d’organismes i empreses:

                   - Institut Municipal d’Esports (IME)

IV.    Àrea de Funció  Pública i  Govern Interior

IV.a. Funció Pública i Escola Municipal de Formació

IV.a.1. Funció Pública

IV.a.2. Escola Municipal de Formació

IV.b. Contractació i Govern Interior

                IV.b.1. Contractació

                IV.b.2. Govern Interior i Gabinet General Tècnic

IV.b.2.1. Govern Interior

IV.b.2.2. Gabinet General Tècnic

IV.c. Qualitat i Atenció a la Ciutadania

IV.c.1. Qualitat

IV.c.2. Atenció a la Ciutadania

IV.c.3. Població i Demarcació Territorial

IV.c.4. Unitat Administrativa de Correspondència

IV.d. Potestat sancionadora

IV.e. Adscripció d’organismes i empreses:

                           - Empresa Funerària Municipal (EFM)

          IV.1 Àrea Delegada d’Infraestructures i Accessibilitat

                     IV.1.a. Infraestructures

                     IV.1.b. Accessibilitat

                     IV.1.c. Obres a vies públiques i equipaments urbans

IV.1.d. Parcs i jardins

IV.1.e. Adscripció d’organismes i empreses:

                          - Institut Municipal de Coordinació d’Obres Viàries (IMOV)

V.      Àrea d’Ecologia, Agricultura i Benestar Animal

V.a. Ecologia

V.b. Agricultura

V.c. Benestar Animal

V.d. Medi Ambient

V.e. Agenda Local XXI

                     V.f. Adscripció d’organismes i empreses:

                         - Empresa Municipal d’Aigües i Clavegueram (EMAYA)

VI.    Àrea de Mobilitat

                    VI.a. Mobilitat

                    VI.b. Transports

                    VI.c. Adscripció d’organismes i empreses:

                       - Empresa Municipal de Transports (EMT)

                       - Societat Municipal d’Aparcaments i Projectes SA (SMAP)

          VI.1 Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana

                   VI.1.a. Seguretat Ciutadana. Policia Local

                   VI.1.b. Bombers. Protecció Civil

VII.   Àrea d’Economia, Hisenda i  Innovació

                   VII.a. Economia

                   VII.b. Hisenda

VII.b.1. Pressuposts, Comptabilitat i Tresoreria

VII.b.1.1. Pressuposts

VII.b.1.2. Comptabilitat i Tresoreria

VII.b.2. Política financera, sector públic i Oficina de Control de la Despesa Municipal

VII.b.3. Gestió tributària

VII.b.4. Accions judicials i administratives

VII.b.5 Responsabilitat patrimonial

     VII.c. Innovació

     VII.d. Adscripció d’organismes i empreses:

- Institut Municipal d’Innovació (IMI)

- Consorci Eurolocal

- Organismes en procés d’extinció         

          VII.1 Àrea Delegada de Turisme, Comerç i Treball

                   VII.1.a. Turisme

                   VII.1.b. Comerç

                   VII.1.c. Treball i formació

                   VII.1.d. Promoció econòmica

                   VII.1.e. Adscripció d’organismes i empreses:

- Fundació Turisme Palma de Mallorca 365

- Palau de Congressos

- Agència de Desenvolupament Local de l’Ajuntament de Palma PALMAACTIVA

VIII.       Àrea de Benestar i Drets Socials

                  VIII.a. Benestar

                  VIII.b. Drets Socials

                  VIII.c. Infància

                  VIII.d. Adscripció d’organismes i empreses:

                      - Patronat Municipal de Reallotjament i Reinserció Social

IX.    Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics

                 IX.a. Igualtat

                 IX.b. Joventut

                 IX.c. Drets Cívics

                 IV.d. Majors

                 IV.e. Famílies

                 IX.f. Migració  

          IX.1.  Àrea Delegada de Sanitat i Consum

                IX.1.a. Salut pública

                IX.1.b. Consum i mercats

                IX.1.c. Adscripció d’organismes i empreses:

                  - MERCAPALMA SA (empresa mixta)    

13. Relació de competències específiques

La relació de competències específiques s’aprovarà amb una resolució a aquest efecte.”

 

Palma, 17 de juny de 2015

El secretari adjunt
Miquel Ballester Oliver