Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ECONOMIA I COMPETITIVITAT
Núm. 10140
Resolució del director general d’Innovació i Desenvolupament Tecnològic relativa a l’autorització del canvi de titularitat de tres llicències de comunicació audiovisual radiofònica amb modulació de freqüència a favor d’Unedisa Comunicaciones, SLU
Versió PDF
Antecedents
1. Per l’Acord de Consell de Govern de 25 de maig de 2007, la societat Unidad Editorial Internet, SLU, amb CIF núm. B-81868697, va resultar adjudicatària provisional de les següents llicències (en aquell moment, concessions) per a la prestació de serveis de comunicació audiovisual radiofònica en ones mètriques amb modulació de freqüència a l’àmbit territorial de les Illes Balears:
91.6 MHz _ Palma
98.7 MHz _ Eivissa
102.1 MHz _ Ciutadella
2. Per Resolució del director general d’Innovació i Desenvolupament Tecnològic de 10 d’abril de 2014, es va aprovar el canvi de titularitat de les llicències de ràdio esmentades a favor de la societat Unidad Editorial Información Deportiva, SLU.
3. Per Resolució del director general d’Innovació i Desenvolupament Tecnològic de 7 d’octubre de 2014, es va aprovar el canvi de titularitat de les llicències de ràdio esmentades a favor de la societat Unidad Editorial Radio, SLU.
4. El 9 de març de 2015 (registre d’entrada núm. 8158/2015) va entrar a la Direcció General d’Innovació i Desenvolupament Tecnològic un escrit signat pel senyor Aloysio Araujo de Albuquerque Filho, en nom i representació de la societat Unedisa Comunicaciones, SLU, amb CIF núm. B-82448960, mitjançant el qual sol·licita l’autorització del canvi de titularitat de les llicències de ràdio a favor d’aquesta societat.
Ha adjuntat a l’escrit una còpia de l’escriptura pública de fusió mitjançant absorció d’Unidad Editorial Radio, SLU, que s’extingeix, per Unedisa Comunicaciones, SLU, que és l’empresa absorbent.
5. El 28 de maig de 2015 va entrar a la Direcció General d’Innovació i Desenvolupament Tecnològic més documentació addicional, justificativa de la modificació estructural de les societats esmentades en el punt anterior.
6. La totalitat de les participacions socials de l’empresa que ha estat absorbida, Unidad Editorial Radio, SLU, és propietat del grup Unidad Editorial, SA.
7. La totalitat de les participacions socials de l’empresa absorbent, Unedisa Comunicaciones, SLU, és propietat del grup Unidad Editorial, SA.
8. Com a conseqüència de l’operació mercantil de fusió per absorció, la titularitat de les llicències de radiodifusió sonora esmentades en el punt 1 d’aquests antecedents passarà a ser d’UNEDISA COMUNICACIONES, SLU.
Fonaments de dret i consideracions jurídiques
1. El Decret 36/2008, de 4 d’abril, pel qual es regula el règim jurídic aplicable a l’atorgament de títols habilitants per a la prestació del servei de radiodifusió sonora per ones terrestres i a la inscripció d’aquests títols en el Registre de Títols Habilitants per a la Radiodifusió Sonora a l’àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
L’article 10.1 del Decret disposa que el canvi de titularitat d’una emissora pot ser autoritzat pel conseller d’Economia, Hisenda i Innovació (actualment conseller d’Economia i Competitivitat), amb la sol·licitud prèvia dels interessats i sempre que compleixin els requisits i les obligacions exigibles i la resta de condicions establertes per a l’atorgament del títol habilitant.
2. El Plec de clàusules administratives que va regir la convocatòria i el procediment de contractació del servei de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència de l’any 2007, pel qual es va adjudicar a Unidad Editorial Internet, SLU la concessió de les tres emissores esmentades, estableix en la clàusula 19 que “és necessària l’autorització prèvia de la persona titular de la conselleria competent de la CAIB per a tots els actes o negocis jurídics que impliquin la transmissió, la disposició o el gravamen de les accions o participacions socials i, en general, per a qualsevol modificació del capital social, llevat de les ampliacions de capital que es facin de manera idènticament proporcional entre tots els titulars del capital social inicial”.
3. El fet que la societat Unidad Editorial Radio, SLU, no hagi sol·licitat, dins el termini i en la forma escaient, l’autorització prèvia per a la realització de les operacions de modificació de l’estructura accionarial esmentades en els antecedents, es pot considerar una irregularitat no invalidant que es pot esmenar.
4. L’operació de modificació estructural esmentada en els antecedents ha suposat un canvi formal en la titularitat de les tres llicències de radiodifusió sonora amb modulació de freqüència que té adjudicades Unidad Editorial Radio, SLU, a l’àmbit d’aquesta comunitat autònoma. No obstant això, el soci únic de l’empresa que ha resultat titular de les llicències continua sent el mateix d’abans de produir-se les modificacions (Unidad Editorial, SA).
5. La Llei 7/2010, de 31 de març, general de la comunicació audiovisual. D’acord amb la seva disposició final sisena, té caràcter de legislació bàsica.
L’article 29 de la Llei 7/2010 regula els negocis jurídics sobre llicències de comunicació audiovisuals i estableix que es poden transmetre les llicències amb prèvia autorització de l’autoritat audiovisual competent si es compleixen una sèrie de condicions. Concretament, l’article 29 de la Llei 7/2010 estableix:
1. La formalització de negocis jurídics l’objecte dels quals sigui una llicència de comunicació audiovisual requereix autorització prèvia de l’autoritat audiovisual competent i estan subjectes, en tot cas, al pagament d’una taxa que ha de determinar el Govern, per a les llicències d’àmbit estatal, o les comunitats autònomes, per a la resta dels supòsits. Aquesta autorització només pot ser denegada quan el sol·licitant no acrediti el compliment de totes les condicions legalment establertes per a la seva obtenció o no se subrogui en les obligacions del titular anterior.
2. La transmissió i arrendament estan subjectes, a més, a les condicions següents:
a) Per a la formalització dels dos negocis jurídics han d’haver transcorregut almenys dos anys des de l’adjudicació inicial de la llicència.
e) Al compliment de l’oferta mitjançant la qual es va obtenir l’adjudicació de la llicència.
6. L’article 37 de la Llei 7/2010 estableix les limitacions que han de complir els titulars de llicències administratives del servei de radiodifusió sonora terrestre per garantir el pluralisme en el mercat audiovisual radiofònic.
7. La Llei 5/2013, d’1 d’octubre, audiovisual de les Illes Balears.
8. El Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i les seves modificacions posteriors.
9. La Resolució del conseller d’Economia i Competitivitat de 13 de maig de 2013 de delegació de competències i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Autoritzar el canvi de titularitat de les llicències per a la prestació de serveis de comunicació audiovisual radiofònica amb modulació de freqüència de les localitats de Palma (91.6 MHz), Eivissa (98.7 MHz) i Ciutadella (102.1 MHz), produït a causa de l’operació de fusió mitjançant absorció d’Unidad Editorial Radio, SLU, que s’extingeix, per d’, que és l’empresa absorbent i nova titular.
2. Notificar aquesta Resolució a la societat Unedisa Comunicaciones, SLU.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general d’Innovació i Desenvolupament Tecnològic, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 2 de juny de 2015
El director general d’Innovació i
Desenvolupament Tecnològic
Antonio J. Mateos Sastre