Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT LLUIS

Núm. 10124
Bases i convocatòria dels ajuts per realitzar activitats culturals al terme de Sant Lluís, any 2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de dia 22.05.15 va aprovar les bases que regulen les condicions per atorgar els ajuts per realitzar activitats culturals al terme municipal de Sant Lluís 2015, d’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’ordenança reguladora de la concessió de subvencions d’aquest Ajuntament,  per un import màxim de 4.000 euros.   Igualment, va aprovar la convocatòria corresponent a l’any 2015, que es regirà per les bases a les quals s’ha fet referència anteriorment. A continuació,  es transcriuen les bases:

BASES DELS AJUTS PER REALITZAR ACTIVITATS CULTURALS AL TERME MUNICIPAL DE SANT LLUÍS 2015

Article 1.- Objecte i àmbit d’aplicació

És objecte d’aquestes bases col·laborar amb les entitats i/o persones que realitzen activitats culturals dins del terme municipal de Sant Lluís.

Article 2.- Finançament i import màxim de la convocatòria

1.- Els ajuts seran atesos amb càrrec a l’aplicació pressupostària 334.489.00 del Pressupost General de 2015, amb un import màxim conjunt de 4.000,00 €.

2.- Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en el punt anterior, aquestes es prioritzaran segons els principis i criteris continguts en l’article 7.

Article 3.- Règim de compatibilitat dels ajuts

1.- Els ajuts que s’atorguin de conformitat a aquestes bases seran compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho a aquest Ajuntament en la forma establerta en aquestes bases.

2.- L’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

Article 4.- Beneficiaris

Tindran la consideració de beneficiari:

a) Les persones físiques

b) Les persones jurídiques. Els membres associats del beneficiari que es comprometin a efectuar la totalitat o part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció en nom i per compta del primer tindran igualment la consideració de beneficiaris.

c) Les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, sense tenir personalitat jurídica, puguin dur a terme les actuacions que motiven la concessió de la subvenció.

Els beneficiaris, en tots tres casos abans esmentats, hauran d’estar empadronats i/o domiciliats en el terme municipal de Sant Lluís

Article 5.- Requisits dels sol·licitants

1.- Els sol·licitants que es vulguin acollir a aquests ajuts hauran de reunir els següents requisits:

a) Presentar una proposta i/o iniciativa temporal d’interès per al municipi de Sant Lluís en l’àmbit del foment de la cultura.

b) No incórrer en cap dels supòsits de l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

c) No incórrer en les causes de prohibició previstes en els apartats 5 i 6 de l’article 4 de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del Dret d’Associació, així com en l’article 30.4 de la mateixa.

d) Estar al corrent amb el compliment de les seves obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, així mateix, de qualsevol obligació en relació a aquest Ajuntament.

2.- Queden expressament excloses:

a) Cooperatives.

b) Centres docents o d’ensenyament.

c) Entitats polítiques o sindicals.

d) Associacions de Pares i Mares d’Alumnes.

Article 6.- Forma de concessió dels ajuts

La concessió d’aquests ajuts es realitzarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d’establir la prelació d’aquestes segons els criteris prevists a l’article 7 d’aquesta convocatòria.

Article 7.- Sol·licituds i documentació a presentar

Les sol·licituds s'han de presentar en el termini de quinze dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de les bases al BOIB, concretament al Registre General de l’Ajuntament de Sant Lluís, amb el model normalitzat que s’adjunta com a annex 1, i juntament amb la següent documentació:

a) Còpia acarada del document d’identitat fiscal (CIF) de l’entitat.

b) Fotocòpia acarada del DNI del representant.

c) Document de designació del compte bancari per rebre l’import de l’ajut.

d) Certificat del representant legal de l’entitat indicant el nombre de socis de l’entitat.

e) Descripció de l’objecte de l’entitat i les activitats més destacades realitzades els darrers anys.

f) Projecte o memòria que inclogui una descripció de les activitats a realitzar o realitzades durant l’any per les quals es demana la subvenció, amb un calendari, fitxa tècnica i el pressupost detallat d’aquestes.

g) Declaració responsable signada pel representant legal de l’entitat de tots els ajuts obtinguts i/o sol·licitats de les Administracions Públiques per a l’execució de l’acció/accions per a la qual se sol·licita l’ajut (conforme l’apartat de l’annex 1).

h) Declaració responsable signada pel representant legal de l’entitat de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l’article 13.2 de la Llei general de subvencions (conforme al model que s’adjunta com a annex 2).

i) Si es tracta d’agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades sense personalitat, haurà de fer-se constar a la sol·licitud:

a) Els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de subvenció a aplicar per cadascun d'ells, que tindran igualment la consideració de beneficiaris.

b) Nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poder per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponguin a l'agrupació.

En cas que la Comissió Avaluadora hagi de requerir documentació que sigui necessària per l’expedient, s’establirà un període per subsanar la documentació de 15 dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la recollida del requeriment.

Article 8.- Criteris en la concessió dels ajuts

1.- L’import màxim per sol·licitant serà de 1.000 €.

2.- En la selecció de les sol·licituds i la graduació dels ajuts, les sol·licituds seran valorades d’acord amb els següents criteris tenint en compte la dotació pressupostària de l’article 2:

  • Contingut de la memòria d’activitats i tipologia de les mateixes.
  • Repercussió cultural en el municipi.
  • Viabilitat tècnica i econòmica del programa presentat.
  • Nivell d’autofinançament.
  • Accessibilitat del públic en general a les activitats, número de beneficiaris directes o indirectes de l’activitat.
  • Cost econòmic de l’activitat proporcional a l’acció desenvolupada (capacitat de l’entitat de dur a terme activitats a costos baixos.)
  • Caire innovador i/o inèdit de les actuacions.
  • Dels projectes presentats per entitats sense ànim de lucre, es valorarà positivament que aquestes estiguin degudament inscrites en el Registre Municipal d’Associacions.
 

Article 9.- Execució de les activitats

Les propostes d’activitats s’hauran d’haver executat íntegrament abans del 15 de novembre de 2015.

Article 10.- Tramitació i resolució dels ajuts

1.- La instrucció de l’expedient correspondrà a la regidoria de Cultura, que formalitzarà d’ofici les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar l’acord de concessió dels ajuts.

2.- Comissió Avaluadora. Es crea una Comissió Avaluadora que estarà formada per:

  • El regidor de Cultura de l’Ajuntament, que actuarà com a President.
  • Un/a tècnic/a de la regidoria de Cultura i el/la tècnic/a AODL que actuaran com a vocals: un d’ells, a més, actuarà com a secretari.

Les funcions de la Comissió seran examinar, avaluar i qualificar les sol·licituds d’acord amb els criteris i requisits que estableix aquesta convocatòria, i emetre informe on es concretarà el resultat de l’avaluació efectuada.

3.- La regidoria de Cultura, a la vista de l’expedient i de l’informe de la Comissió Avaluadora, formularà una proposta de resolució a la Junta de Govern Local, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

4.- La resolució de l’expedient ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, l’import específic de cadascun dels ajuts i la despesa subvencionable.

5.- El termini màxim per resoldre serà d’un  mes, comptadors des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds. Si no recau resolució en el termini indicat, les sol·licituds presentades s’entendran com desestimades.

6.- La resolució del procediment es notificarà als interessats d’acord amb allò previst en l’article 58 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment administratiu comú.

7.- La resolució de concessió dels ajuts es publicarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

Article 11.- Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Complir amb l’objectiu, executar el projecte o realitzar l’activitat que fonamenta la concessió de les subvencions.

b) Justificar davant l’Ajuntament el compliment dels requisits i condicions recollits a l’article 4 d’aquestes bases.

c) Justificar la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió de la subvenció.

d) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control que pertoquin per part de l’Ajuntament, la Sindicatura de Comptes o d’altres òrgans de control extern. Així mateix es comprometen a facilitar tota la informació que els sigui requerida per aquestes en relació amb els ajuts concedits.

e) Comunicar a l’Ajuntament l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades.

f) Acreditar que es troben al corrent amb el compliment de les seves obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, així mateix, de qualsevol obligació en relació a aquest Ajuntament.

g) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents en els termes de la legislació sectorial aplicable.

h) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguin ser objecte de les activitats de comprovació i control.

i) Donar l’adequada publicitat del caràcter públic del finançament dels programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguin objecte de subvenció, en els termes reglamentàriament establerts.

Article 12.- Abonament dels ajuts

1.- L’import de la subvenció s’abonarà, per defecte, un cop es justifiqui la despesa.

2.- Es podran sol·licitar bestretes degudament justificades de fins al 75% de la subvenció concedida després d’haver acreditat l’inici del projecte, sempre i quan la Comissió Avaluadora ho informi favorablement (conforme al model que s’adjunta com a annex 3).

Article 13.- Justificació de les subvencions. Forma i règim de pagament

1.- La justificació de la inversió proposada en la resolució s’haurà de realitzar abans de l’1 de desembre de 2015. La documentació a lliurar per aquest fi serà la següent:

  • Declaració d’haver realitzat la inversió projectada i d’haver acomplert la finalitat per a la qual se sol·licitava la subvenció.
  • Memòria relativa al projecte executat, amb la descripció de les activitats realitzades i relació definitiva de tots els ingressos i les despeses com també de les subvencions rebudes o que estiguin pendents de rebre per a aquests conceptes.
  • Factures o altres comprovants de la despesa efectuada, les quals hauran d’anar acompanyades d’un llistat-resum on consti les següents dades per a cadascuna de les factures presentades: número de factura, descripció, proveïdor i import amb IVA inclòs.

2.- En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi complert parcialment la finalitat per a la qual va ser concedida, es procedirà a la revisió de la quantia, tot minorant-se proporcionalment a la part no justificada.

Article 14.- Cancel·lació de la subvenció

L’Ajuntament de Sant Lluís podrà acordar la inhabilitació de les entitats sol·licitants, per a posteriors subvencions que es convoquin, i la cancel·lació de l’ajut concedit, amb l'obligació de l’entitat subvencionada a reintegrar les quanties percebudes junt amb l’interès de demora des del moment de la seva percepció, en els següents supòsits:

  • La no realització dels programes o activitats subvencionades.
  • Haver falsejat les dades de la sol·licitud o de la documentació aportada, no reunint l’entitat sol·licitant els requisits establerts en la convocatòria.
  • Incomplir alguna de les condicions que estableixen aquestes Bases.
  • Aplicar les subvencions a finalitats diferents per les quals foren concedides.
  • No justificar l’import de la subvenció en el termini establert.
  • Per negar-se l’entitat beneficiària a sotmetre’s a les actuacions de control establertes per l’Ajuntament per a comprovar la finalitat de la subvenció.

Article 15.- Normativa aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases serà d’aplicació l’Ordenança general reguladora de la Concessió de subvencions, aprovada inicialment pel Ple de l’Ajuntament de 23 de febrer de 2012 i publicada definitivament en el BOIB núm. 58, de 24.04.2012. En qualsevol dels casos seran aplicables les disposicions contingudes en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 18/11/2003) i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB 31/12/2005).

 

Sant Lluís, 9 de juny de 2015

El Batle en funcions de l’Ajuntament de Sant Lluís
Cristóbal Coll Alcina

Documents adjunts