Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
VICEPRESIDÈNCIA I CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA
Núm. 8757
Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l’Estat – Comunitat Autònoma d’Illes Balears en relació amb la Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears
Versió PDF
La Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l’Estat – Comunitat Autònoma d’Illes Balears ha adoptat l’Acord següent:
I. De conformitat amb les negociacions prèvies fetes pel Grup de Treball constituït per l’Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l’Estat – Comunitat Autònoma d’Illes Balears de data 23 de febrer de 2015 per a l’estudi i la proposta de solució de les discrepàncies competencials manifestades en relació amb l’article 124 de la Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears, ambdues parts consideren resoltes les discrepàncies quant al compromís següent:
La Comunitat Autònoma d’Illes Balears promourà la modificació de l’article 124 en els termes següents, per adaptar-lo a la normativa bàsica estatal, en matèria de garantia d’unitat de mercat i de contractació pública. Tot això, en el marc establert pel dret comunitari, la normativa del qual permet integrar els aspectes socials i mediambientals als contractes públics, tal com és voluntat del legislador autonòmic, a fi de promoure una contractació pública socialment responsable:
Capítol V. El subministrament a les institucions públiques de les Illes Balears de productes agraris i agroalimentaris
Article 124. Contractació pública de productes agraris i agroalimentaris
1. Les administracions públiques de les Illes Balears i la seva administració instrumental valoraran en la contractació pública de subministraments de productes agraris i agroalimentaris, de conformitat amb la legislació de l’Estat i, en els contractes prevists per les directives comunitàries, la normativa de la Unió Europea, entre altres aspectes, els socials, els mediambientals i els de qualitat diferenciada.
2. Sens perjudici de l’aplicació directa de l’apartat anterior, el Consell de Govern de les Illes Balears mitjançant decret podrà regular les condicions i els requisits de la valoració de les circumstàncies assenyalades per a la contractació dels subministraments dels productes agraris i agroalimentaris.
II. Comunicar aquest Acord al Tribunal Constitucional als efectes prevists en l’article 33.2 de la Llei orgànica 2/1979, de 3 d’octubre, del Tribunal Constitucional, així com inserir el present Acord en el Butlletí Oficial de l’Estat i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
9 d’abril de 2015
|
Cristóbal Montoro Romero Ministre d’Hisenda i Administracions Públiques |
|
Antonio Gómez Pérez Vicepresident i conseller de Presidència |