Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 9934
Bases específiques que regiran la convocatòria per constituir una borsa d'aspirants mitjançant concurs-oposició per cobrir amb caràcter interí les possibles necessitats de provisió urgent i temporal de places de Policia Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, en sessió de data 27 de maig de 2015, va acordar:

Primer.- Aprovar la convocatòria específica para la creació d'una borsa d'agents de la Policia local interins, mitjançant concurs-oposició per subvenir necessitats urgents i temporals de places d'agents de la Policia Local en el municipi de Sant Antoni de Portmany, que s'acompanyen com ANNEX

Segon.- Acordar la publicació de l'esmentada convocatòria en el BOIB, en el lloc web de la Corporació i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

 

...ANNEX
BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA D'ASPIRANTS MITJANÇANT CONCURS-OPOSICIÓ PER COBRIR AMB CARÀCTER INTERÍ LES POSSIBLES NECESSITATS DE PROVISIÓ URGENT I TEMPORAL DE PLACES DE POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY.

Primera.-Objecte de la convocatòria.

1.L’objecte d’aquesta convocatòria és la constitució d’una borsa d’aspirants per proveir, com a funcionari interí, les possibles necessitats de provisió urgent de places de policia local de L’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

2. Les citades places pertanyen a l’escala d’Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, grup C1.

3. La present convocatòria es publicarà en el tauler d’anuncis de la Corporació i al lloc web municipal i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), sent la data de publicació en el BOIB la que servirà per al còmput del termini de presentació d’instàncies.

4. S’aplicarà a aquestes proves selectives la Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 28/2015, de 30 d’abril pel qual s’aprova el Reglament Marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, la Llei 7/2007,

de 12 d’abril, Estatut Bàsic de l’Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de

l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears;

Segona.-Requisits i condicions de les persones aspirants.

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per presentar les

sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir nacionalitat espanyola.

b) Tenir 18 anys complerts.

c) Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs de formació de la categoria de policia expedit per l’ EBAP o per l’ISPIB, de conformitat amb l’establert en el Decret 100/2012, de 7 de setembre, pel que s’estableixen els criteris  de revalidació i actualització dels diplomes d’aptitud dels policies locals. S’haurà  de presentar original i copia compulsada del mateix juntament amb la sol·licitud de participació en la convocatoria.

d) Estar en possessió del títol de Batxillerat, Formació Professional de segon grau o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar

l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació.

e) Estar en possessió del certificat del nivell B2 expedit per la Direcció de Cultura i Joventut del Govern dels Illes Balears o equivalent. En el cas de no posseir-ho, haurà de superar una prova de llengua catalana, que s’estableix a la base setena.

f)No patir cap malaltia o incapacitat física o psíquica, que impedeixi realitzar el correcte compliment de les funcions de la categoría de policia local . S’ha de adjuntar  a la instancia un certificat expedit  per facultatiu col·legiat en el qual s’indiqui que l’aspirant compleix les condicions estipulades en el quadre d’exclusions mèdiques de l’Annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d’abril del Reglament Marc de Coordinació de les Policies locals de les Illes Balears.

Aquest certificat ha d’estendre’s en l’imprès oficial editat pel Col·legi oficial de Metges d’Espanya ( OMC) i ha de dur estampat el segell del Col·legi Mèdic Provincial que hagi estès el certificat.

g) No haver estat separat del servei de les administracions local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.

h) No tenir antecedents penals per delictes dolosos, ni estar inclòs en un expedient disciplinari o en el compliment d’una sanció disciplinaria.

i) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A, B i BTP.

j) Compromís de portar armes de foc i, si és necessari, a utilitzar-les (es presentarà mitjançant declaració jurada).

Amb anterioritat al nomenament com a funcionari interí, l'interessat haurà de fer constar la manifestació que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels quals delimita l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal de les Administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació , retir o orfandat. En el cas de realitzar activitat privada, ha de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat de que la Corporació pugui adoptar sobre aquest tema acord de compatibilitat o incompatibilitat.

Tercera.-Sol·licitud i documentació

1.la sol·licitud per participar en les proves de selecció haurà de presentar-se en el Registre General d'aquesta Corporació, o en la forma establerta en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà al de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB. Les sol·licituds que es registrin fora del termini anterior seran excloses i s'arxivaran. Si l'últim dia de presentació es en diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins a l'endemà hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d'anuncis i a la pàgina web del’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

2. Les instàncies presentades en la forma prevista en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, no seran admeses encara que consti que es van lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, tret que es remeti la justificació de la data de remissió de la sol·licitud a l’OAC del Ajuntament de Sant Antoni per fax al 971 34 4175 o correu electrònic a rrhh@santantoni.net

3. Els aspirants han d’adjuntar a la sol·licitud correctament emplenada original o fotocòpia compulsada de la documentació que s’indica a continuació (excepte si aquests ja fossin en poder de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany., segons regulen els articles 35. F de la Llei 30/1992 i el 119.2.i de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, per a això haurà de declarar-se en la sol·licitud, aportant suficient informació perquè aquesta pugui ser localitzada):

a) Manifestar que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.

b) Fotocòpia compulsada del DNI.

c) Fotocòpia correctament compulsada, del diploma d’aptitud del curs de formació bàsica, expedit per l’ EBAP i en plena validesa o del certificat que acrediti haver superat la part teòrica del curs pertinent de formació bàsica per a policia local de l’Escola Balear d’Administració Pública.

d)Permisos de conducció A, B i BTP en vigor o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.

e) Acreditar el requisit del coneixement de la llengua catalana: per a l’acreditació d’aquest requisit s’ha de presentar juntament amb la sol·licitud el certificat emès per la Direcció de Cultura i Joventut, o si escau, els certificats declarats equivalents per la Conselleria

d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears.

f) Relació dels mèrits que disposin i que vulguin que se’ls tengui en compte en la fase de concurs. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex on es recullin ordenadament els mèrits al·legats. L’acreditació dels mèrits al·legats ha de fer-se en la forma i ordre de l’annex I (Barem de mèrits).

4.La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia en què finalitzi el termini per presentar les sol·licituds.

5. El fet de constar a la llista d’admesos no implica el reconeixement que es compleixen els requisits als interessats per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s’indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

6. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l’efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

Quarta.-Resolució de la convocatòria

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l’Alcadessa dictarà resolució en el termini màxim de 5 dies naturals en la qual es declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En la mateixa resolució, s'inclourà la relació dels aspirants que hagin acreditat el requisit del coneixement de la llengua catalana, conforme a l'establert en la clàusula segona i, si escau, la dels aspirants que no ho hagin acreditat, amb indicació del lloc, data i hora d'inici de la prova prevista si fos necessària, destinada a acreditar aquest requisit. Aquesta resolució es publicarà en el tauler d'anuncis de l’Ajuntament i a la web de la Corporació.

2. Els aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a partir del següent al de la publicació de la resolució indicada, per formular les reclamacions que creguin oportunes, dirigides a corregir els defectes que s'hagin pogut produir, o per adjuntar la documentació que es requereix a la convocatòria. S'adverteix que, en cas de no esmenar dins d'aquest termini els defectes a ells imputables que hagin motivat la seva exclusió, es considerarà que desisteixen de la seva petició.

3. En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d'admesos i exclosos, la llista s'entendrà definitiva a partir de l'endemà al de la finalització del termini de reclamacions. Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució de la Alcadessa en el termini màxim d'un mes. Aquesta resolució es publicarà en el tauler d'anuncis i al lloc web de la Corporació. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s'entendran desestimades.

4. En el cas que, per circumstàncies excepcionals, s'hagués de modificar el lloc, data o hora de celebració dels exercicis, aquesta modificació es publicarà en el tauler d'anuncis  i al lloc  web de l’Ajuntament.

5. Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.

6. A l’efecte d’admissió dels aspirants es tendran en compte les dades que aquests facin constar en la sol·licitud i serà responsabilitat seva la veracitat de les dades. El Tribunal qualificador podrà requerir, als efectes oportuns, l’acreditació dels aspectes necessaris quan cregui que hi ha inexactitud o falsedat en les dades dels aspirants, els quals podran ser exclosos motivadament de la convocatòria en qualsevol moment si no compleixen els requisits.

7. Una vegada realitzada la prova específica de llengua catalana, si fos necessària, segons el que es disposa a la base setena, La Alcadessa de l’Ajuntament dictarà una nova resolució en la qual declararà aptes o no aptes als aspirants que l’hagin realitzat, segons el resultat de la prova, i designarà el Tribunal Qualificador i també el lloc, data i hora de les properes proves. Aquesta resolució, es publicarà al BOIB, en el tauler d’anuncis i en la web de l’Ajuntament.

8. Si no fos necessària la celebració de la prova específica de llengua catalana per acreditar tots els aspirants el nivell exigit, la composició del Tribunal Qualificador es publicarà amb la resolució prevista a l’apartat 1 d’aquest article, que s’haurà de publicar al BOIB.

Quinta..-Tribunal Qualificador

1. En la mateixa resolució que declari aptes o no aptes als aspirants que hagin realitzat la prova de coneixement de la llengua catalana, s’efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador, com a òrgan encarregat de valorar els mèrits del concurs per confeccionar la borsa d’aspirants i fer la proposta oportuna a l’òrgan competent.

2. El tribunal qualificador quedarà constituït en la forma que determina l'article 6 del Decret 146/2001, de 21 de Desembre.

3. El Tribunal qualificador serà col·legiat i la seva composició haurà d’ajustar-se als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home.

4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

5. Els càrrecs de naturalesa política, els representants de les empleades i empleats públics i el personal eventual de l’administració, així com els funcionaris interins no poden formar part del mateix.

6. El Tribunal qualificador estarà format per un nombre imparell de membres, no inferior a cinc, havent de designar-se el mateix nombre de membres suplents, entre els quals haurà de figurar un president, un secretari i tres vocals, havent de posseir tots ells un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’accés a les places convocades.

7. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència, com a mínim, del president i secretari o dels qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, de la resta dels seus membres amb dret a vot, titulars o suplents, indistintament. En cas d’absència del president titular o del suplent, el primer designarà d’entre els vocals amb dret a vot un substitut que el suplirà. En el supòsit que el president titular no designi a ningú, la seva substitució es farà amb el vocal de major edat amb dret a vot.

8. Els membres del tribunal hauran abstenir-se, i hauran de notificar-ho a l’òrgan convocant, quan es trobin en alguna de les circumstàncies previstes en l’article 28.2 de la Llei 30/1992, o quan hagin impartit cursos o treballs per a la preparació dels aspirants a proves selectives en els dos anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Igualment, els aspirants podran recusar als membres del tribunal quan concorrin les circumstàncies previstes.

9. El Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors o especialistes per totes o algunes de les proves.

10. Els membres del Tribunal són personalment responsables de l'estricte compliment de les bases de la convocatòria, de la subjecció als terminis establerts per a la realització i valoració de les proves, i per a la publicació dels resultats. Els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació de l'aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que hagi de fer-se en els casos no previstos, seran resoltes pel Tribunal, per majoria. En cas d'empat es repetirà la votació fins a una tercera vegada en la qual, si persisteix l'empat, aquest ho dirimirà el President amb el seu vot.

11. Als efectes previstos en l'article 30 del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquest Tribunal qualificador queda classificat amb la categoria de segona.

Sisena.-Desenvolupament del procés selectiu

1. El sistema de selecció serà el de concurs-oposició, que constarà de dues fases successives:

Una fase d’oposició lliure, una de concurs, en la qual només participaran els aspirants que hagin superat la fase d’oposició.

D’acord al que estableix la base tercera de les Bases Generals, els aspirants han d’adjuntar a la sol·licitud de participació els documents acreditatius dels mèrits a valorar.

Els mèrits al·legats i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats.

La data límit per al·legar els mèrits i la presentació dels documents relatius a aquests serà la de finalització del termini de presentació de sol·licituds per participar en la convocatòria.

La puntuació final del concurs oposició s’ha de calcular amb la fórmula següent:

   60           40

Pt= ——– o + —— c

     O            C

Pt: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase d’oposició

o: puntuació obtinguda en la fase d’oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda en la fase de concurs

FASE D’OPOSICIÓ

Totes les proves de la fase d’oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. És necessari aprovar una prova per poder passar a la següent.

a) Prova de coneixements tipus test. Consisteix a respondre per escrit les preguntes dun qüestionari amb quatre respostes alternatives, de 50 preguntes,  de les quals només una és correcta, proposat pel tribunal qualificador dentre els temes que figurin a l’Annex I . La valoració daquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. 

Les preguntes no resoltes, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si hi figura més d’una resposta se penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de lexercici sha daplicar la fórmula següent:

{A-(E/4)} x 50

Q =—————————-

P

 

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de lexercici

b)  Prova tipus test d’Ordenances i de  coneixements del termino municipal  i llocs d’interés de Sant Antoni de Portmany, que consisteix en respondre per escrit les preguntes dun qüestionari de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta.

( temas inclosos en l´Annex II així com en el lloc web municipal).Sha de qualificar laspirant com a apte o no apte. La valoració daquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per obtenir la valoració dapte. Aquesta prova és obligatòria i eliminatoria.

Les preguntes no resoltes, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si hi figura més d’una resposta se penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de lexercici sha daplicar la fórmula següent:

{A-(E/4)} x 50

Q =—————————-

P

  

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de lexercici

FASE DE CONCURS

Es regira per lo dispost en l´Annex 4 del Decret 28/2015 de 30 d´abril del Reglament Marc de coordinació policial de les Illes Balears.

Setena.-Prova de català

Els aspirants que hagin presentat la corresponent instància per formar part de les proves selectives, que estiguin a la llista d’admesos, i que no puguin acreditar el coneixement de la llengua catalana, nivell B2 mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, realitzaran una prova de coneixements del nivell B2 de llengua catalana.

La prova serà obligatòria i eliminatòria, i la qualificació serà d’apte/no apte, i serà prèvia a la realització de les proves. La qualificació de no apte o la no assistència de l’aspirant, donarà lloc a la seva exclusió del procés selectiu.

Vuitena.-Resolució de la convocatòria i propostes de nomenament.

1. Acabada la valoració de les proves, el tribunal publicarà la llista provisional de les puntuacions dels aspirants que vagin a formar part de la borsa, en el tauler d'anuncis de la OAC i a la pàgina web de l’Ajuntament, que passaran a constituir la borsa d'interins que la Corporació utilitzarà per cobrir les vacants o baixes temporals que es produeixin en els llocs de treball de Policia Local, la qual serà utilitzada per rigorós ordre de puntuació global obtinguda.

2. Tots els aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a comptar des del següent al de la publicació de la llista provisional, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva valoració davant el Tribunal, a la qual podran assistir acompanyats d'un assessor.

3. El Tribunal tindrà un termini de 7 dies hàbils per resoldre les reclamacions presentades i, seguidament, farà pública la llista definitiva de les puntuacions dels aspirants. Així mateix, la llista definitiva pot incloure la correcció d'ofici dels errors detectats. En cas de no existir reclamació alguna, la llista provisional s'elevarà automàticament a definitiva, a partir del dia següent al de la finalització del termini de reclamacions.

Novena.-Nomenament i presentació de documents

1. L’aspirant proposat per al seu nomenament haurà de presentar en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, en el termini de 5 dies naturals, a partir de la publicació de la llista definitiva d’aprovats, sense requeriment previ, els documents següents:

a) Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix cap malaltia o incapacitat física o psíquica que impedeixi totalment o parcialment el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball.

b) Targeta d’afiliació a la Seguretat Social, si es disposa.

c) Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap Administració Pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en cap de les causes

legals d’incapacitat i incompatibilitat previstes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.

d) Declaració jurada de no tenir antecedents penals en vigor ni tenir un expedient disciplinari o en el compliment d’una sanció disciplinària. En el cas de comprovar-se d’ofici l’existència d’antecedents penals o expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.

e) Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l’article I de la llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

f) Declaració jurada del compromís de portar i utilitzar, si és procedent, armes de foc, d’acord amb el punt 2.1.i) d’aquestes bases.

2. L'aspirant que, dins del termini fixat, excepte en cas de força major, no presenta la documentació requerida o bé que, una vegada examinada, es comprovi que no compleix amb algun dels requisits assenyalats a la base segona, no podrà ser nomenat i s'anul·laran les seves actuacions. En aquest cas, es proposarà al següent aspirant que hagi obtingut la major puntuació per ordre estricte de puntuació.

3. Els candidats que rebutgin una oferta quedaran exclosos de la borsa, excepte que al·leguin i justifiquin en un termini de tres dies hàbils la concurrència d'alguna de les situacions següents: estar en període d'embaràs, maternitat, paternitat, adopció o acolliment, incloent el període en què sigui procedent la concessió d'una excedència per cura de fills per qualsevol dels supòsits anteriors; prestar serveis com a personal funcionari o laboral en una altra administració; sofrir malaltia o incapacitat temporal, o estar exercint funcions sindicals.

Desena.-Funcionament intern del borsí constituït

1. Els aspirants proposats passaran a constituir una borsa de treball en aquest Ajuntament i podran ser requerits, per estricte ordre de puntuació, per cobrir temporalment les vacants, substitucions i altres incidències que puguin sorgir en llocs de treball d’igual categoria i similars característiques.

Les necessitats de proveir llocs de treball es cobriran amb els aspirants que hagin superat les proves per estricte ordre de puntuació, de major a menor.

Els empats es dirimiran atenent successivament els criteris següents:

- Temps de feina feta prèviament en la mateixa categoria.

- Més edat.

- Sorteig.

2. El borsí d’interins creat mantindrà la seva vigència fins que es realitzi una nova convocatòria, amb el límit màxim de dos anys, d’acord amb l’establert en l’article 41 de la Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, a comptar des del següent al de la data de publicació de les qualificacions definitives del procés selectiu convocat.

3. L’Ajuntament podrà deixar sense efecte el nomenament, prèvia motivació, si durant els dos primers mesos des de la presa de possessió es produeix una manifesta inidoneïdad de l’aspirant per al desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de treball.

Onzena.-Incidències

1. El Tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i les incidències que sorgeixin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot el no previst a les bases.

Abans de la constitució del tribunal, s'atribueix a la Alcadessa de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, la facultat d'interpretar aquestes bases i de resoldre les incidències i recursos.

2. Dins d'aquestes facultats s'inclouen les de desqualificar als aspirants i en conseqüència, no puntuar les seves proves, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.

Dotzena.-Impugnació

Les presents bases i tots els actes administratius que es derivin d'aquestes i de les actuacions del tribunal qualificador, podran ser impugnades conforme a l'establert en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

Tretzena.-Protecció de dades personals

De conformitat amb el que es disposa a l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa als aspirants que les dades personals contingudes a la sol·licitud d'admissió, documentació que l'acompanyi o que es generi com a resultat d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de dades de caràcter personal corresponent, del qual és responsable L’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany que té per finalitat, entre altres, la convocatòria , tramitació , qualificació i resolució d'aquesta convocatòria .

Les dades personals que siguin necessaris poden ser publicats en el BOIB, tauler d'edictes d’aquest Ajuntament i web d'aquesta institució (www.santantoni.net ), d'acord amb el que es disposa a les bases d'aquesta convocatòria i l'article 59.6 . b ) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre , de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

L'òrgan administratiu davant el qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i altres drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany ( Passeig de la Mar num. 16, 07820, Sant Antoni de Portmany).

Catorzena.-Vigència

Aquest borsí tendrà vigència fins a la resolució del proper procés selectiu que prevegi la creació d’un nou borsí en substitució d’aquest, o durant un termini de dos anys, de conformitat amb l’art. 41 de la Llei 4/2013.

 

 

 

ANNEX I
PROGRAMA ÀREA COMPLEMENTÀRIA

1. La constitució de 1978. Estructura i principis fonamentals.

2. Drets i deures fonamentals.

3. Estatut d’autonomia. Títol I. Títol III.

4. El municipi: elements que el configuren.

5. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears.

6. L’EBEP. Títol II. Classes de personal al servei de les administracions públiques.

7. L’EBEP. Títol VI. Situacions administratives.

8. El procediment administratiu. L’acte administratiu.

9. La responsabilitat patrimonial de l’Administració pública.

10. Decret 28/2015, de 30 d’abril pel qual s’aprova el Reglament Marc de coordinació de les policies locals de les illes Balears.

11. Els procediments penals.

12. La detenció. L’habeas corpus.

13. Concepte del dret penal. La llei penal en el temps i en l’espai. Principis del dret penal.

14. Concepte de delicte i falta. Infracció penal i infracció administrativa.

15. Graus d’execució del delicte. Accions o omissions.

16. Circumstàncies modificatives de la responsabilitat penal: eximents, atenuants i agreujants.

17. L’homicidi i les seves formes.

18. Les lesions.

19. Delictes contra la llibertat: detencions il·legals i segrestos, amenaces i coaccions.

20. Delictes contra la llibertat i indemnitat sexuals.

21. La inviolabilitat del domicili.

22. Delictes contra el patrimoni: furt, robatori, extorsió i robatori i furt d’ús de vehicles; de les defraudacions, danys i altres conductes afins.

23. Delictes contra la seguretat col·lectiva: incendis i salut pública.

24. Delictes contra la seguretat col·lectiva: seguretat vial.

25. Delictes contra l’ordre públic: atemptats contra l’autoritat, els seus agents i els funcionaris públics.

26. Delictes contra l’Administració pública.

27. Delictes contra l’Administració de justícia.

28. Les faltes i les seves penes.

29. Inici del procés penal: denúncia, querella i atestat.

30. Protocol d’actuació amb menors en l’àmbit penal.

ANNEX II

1. Ordenança municipal reguladora de la remor i les vibracions

2. Ordenança municipal reguladora de l'ocupació de la via pública

3. Ordenança municipal de tràfic, circulació i seguretat vial

4. Ordenança reguladora de la tinença d'animals domèstics

5. Ordenança municipal dels locals que prestin serveis en matèria de telecomunicacions al municipi (CAT)

6. Ordenança municipal sobre la protecció del medi ambient (CAT)

7. Ordenança municipal reguladora d'ús i aprofitament de platges

8.. Ordenança reguladora dels horaris d'establiments, espectacles públics i activitats recreatives

9. Ordenança municipal de publicitat dinàmica (CAT i CAS)

10. Ordenança de mesures per fomentar i garantir la convivència al municipi de Sant Antoni de Portmany

      

En Sant Antoni de Portmany, 1 de juny de 2015

   

L'Alcaldessa

Josefa Gutierrez Costa.