Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT D'INCA
Núm. 9507
Notificació d'execució subsidiària de l'ordre d'execució de tancament i neteja de solar
Versió PDF
Atès que no ha estat possible dur a terme la notificació personal pels mitjans legalment establerts d’acord amb allò previst a l’art. 59 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu comú, modificada per la llei 4/99, de 13 de gener, es notifica al Sr. Miguel Cañellas Company (78178724E), el següent decret de batlia núm. 214/2015:
“VIST l’informe emès pel servei d’inspecció municipal de l’Ajuntament d’Inca en data 21 d’octubre de 2014, motivat per les reiterades queixes dels veïns del solar situat al carrer de FRA PERE JOAN CERDÀ, núms. 12-22-26, d’Inca, informant que aquest solar es troba amb abundant vegetació, amb escombraries i en estat d’abandó. També que el seu tancament està fet amb tanca metàl·lica i que n’ha desaparegut un tram, cosa que permet l’entrada de persones. Tot plegat incompleix l'article 232.1 del Pla General d'Ordenació Urbana d’Inca, i l'article 29 de l'Ordenança municipal de neteja.
VIST que a data d’avui no s’ha executat la neteja, desratització del solar, així com les obres necessàries per procedir al seu tancament i, per tant, no s’han complit les condicions de seguretat, salubritat,i ornament públic, així com l’obligació de conservació que determina l’article 9 del Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de sòl per totes les edificacions, en relació amb les articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística i el Text Refós de la Llei sobre règim del sòl i ordenació urbana de 9 d’abril de 1976.
VIST que el propietari d’aquest solar és el Sr. MIGUEL CAÑELLAS COMPANY, amb DNI núm. 78178724-E i domicili al carrer Ramón Llull, núm. 48, baixos, de Santa Maria.
VIST l’informe de l’Arquitecte Tècnic Municipal mitjançant el qual es valoren les tasques a realitzar per complir amb l’ordre d’execució en la quantitat de 6.458,95 €.
ATÈS el que disposa el PGOU d’Inca i l’Ordenança de Policia i bon Govern d’Inca de 1993; així com els articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística, l’ article 181.2 del Text refós de la Llei sobre règim de Sòl i ordenació urbana de 9 d’abril de 1976 i l’article 9.1 del Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny pel qual s’aprova el Text Refós de Llei del Sòl, on es disposa l’obligació i deures dels propietaris mantenir i conservar les edificacions en les condicions legals de seguretat, salubritat, accessibilitat i ornat públic.
ATÈS el que disposa l’article 98 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació a la potestat de l’Administració Pública per executar de forma subsidiària aquells actes no personals que no han estat complits pels administrats.
Per tot això, i d’acord amb les competències que m’atribueix la Llei 7/1985, de 2 d’abril reguladora de les bases de règim local, i demés normativa d’aplicació, HE RESOLT:
1.- EXECUTAR SUBSIDIARIAMENT l’ordre d’execució consistent en el tancament, la neteja i desratització del solar situat a al carrer de FRA PERE JOAN CERDÀ, núms. 12-22-26, d’Inca, als efectes d’adoptar les mesures de conservació per complir amb les condicions legals de seguretat, salubritat i ornament públic que determina l’article 9.1 del Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny pel qual s’aprova el Text Refós de Llei del Sòl..
Les obres de conservació per garantir la seguretat, salubritat i ornament públic, consistiran en el següent, d’acord amb l’informe de l’Arquitecte Tècnic Municipal que a continuació es transcriu:
“Proyecto: CERRAMIENTO SOLAR-CALLE FRA PERE JOAN CERDA, 12-22-26
Capítulo Importe
Capítulo 1 LIMPIEZA SOLAR 169,26
Capítulo 2 CERRAMIENTO SOLAR 4.509,78
Presupuesto de ejecución material 4.679,04
13% de gastos generales 608,28
6% de beneficio industrial 280,74
Suma 5.568,06
16% IVA 890,89
Presupuesto de ejecución por contrata 6.458,95.”
2.- CONCEDIR AUDIÈNCIA al Sr. MIGUEL CAÑELLAS COMPANY, perquè durant un termini de 10 dies hàbils pugui formular les al·legacions que estimi convenients i presentar els documents o altres elements de judici que es trobin adients i assumir les obres als efectes de què la Corporació Municipal no tingui que dur a terme l’execució subsidiària.
3.- ADVERTIR que les obres d’adequació que dugui a terme la Corporació Municipal per un valor de 6.458,95 €, d’acord amb la valoració realitzada per l’Arquitecte Tècnic Municipal, seran amb càrrec del propietari sense perjudici d’imposar les sancions i reclamar els danys i perjudicis que es puguin derivar de l’incompliment les obres i adopció de les condicions de salubritat, higiene i seguretat necessàries.
4.- COMUNICAR al Sr. MIGUEL CAÑELLAS COMPANY, que ha de procedir a dipositar de forma provisional la quantitat de 6.458,95 € dins la Tresoreria municipal, en concepte del cost de les actuacions i obres a realitzar segons informe tècnic municipal abans esmentat, en el terminis següents i fins la finalització de l’obra:
a) Si la notificació es rep entre els dies 1 i 15 de cada mes, el pagament s’haurà de dur a terme des de la data de la notificació fins el dia 5 del mes següent o l’immediat hàbil posterior.
b) Si la notificació es rep entre els dies 16 i últim de cada mes, el pagament s’haurà de dur a terme des de la notificació fins el dia 20 del mes següent o l’immediat hàbil posterior.
Realitzada l’actuació es procedirà a la liquidació final de cost de les mateixes i, en el seu cas, al retorn de la quantitat sobrant o reclamació de la diferència en el supòsit de que les obres impliquin un major cost.
Una vegada transcorregut aquest termini sense que s’hagi efectuat el pagament voluntari de la present liquidació, per aquest Corporació municipal es procedirà al cobrament del seu import per la via de constrenyiment i, si n’és el cas, a l’embargament de béns i drets que pertanyen a dita persona obligada, en quantitat suficient per cobrir l’import d’aquesta liquidació i els recàrrecs, els interessos i les costes.
5.- NOTIFICAR aquest decret a l’interessat amb indicació dels recursos procedents.”
La qual cosa US COMUNICO, perquè en prengueu coneixement i tengui els efectes oportuns.
Contra aquest acord que esgota la via administrativa, de conformitat amb l’article 109.c) de la Llei 30/92 de 26 de novembre, modificada per la Llei 4/99 i l’article 52.2 de la Llei 7/85 de 2 d’abril de 1985 de Bases de Règim Local i altres normes concordants i complementàries, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.
Inca, 27 de maig de 2015
El Batle en funcions
Rafel Torres Gómez