Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN
Núm. 9171
Bases i convocatòria per la constitució d'una borsa d'aspirants per a proveir de personal funcionari interí possibles vacants de policies locals de l'Ajuntament des Migjorn Gran, mitjançant procediment extraordinari
Versió PDF
Es fa públic que la Junta de Govern Local de data 22.5.2015, en sessió extraordinària, va aprovar la convocatòria i les bases específiques que regiran la constitució d'una borsa d'aspirants per proveir de personal funcionari interí possibles places vacants de policies locals de l'Ajuntament des Migjorn Gran, que es transcriuen a continuació:
"Bases específiques que regiran la constitució d’una borsa d'aspirants per proveir de personal funcionari interí possibles places vacants de policies locals de l'Ajuntament des Migjorn Gran, mitjançant procediment extraordinari
PRIMERA. OBJECTE, CARACTERÍSTIQUES I NORMATIVA APLICABLE
1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la creació d'una borsa de treball per al procediment extraordinari, després de haver-se exhaurit la borsa creada per procediment ordinari, per cobrir, amb caràcter interí, possibles vacants de policia local que es puguin produir per baixes laborals, excedències i altres supòsits similars.
2. Les places vacants de policia local per poder ser cobertes amb funcionaris interins, han d’estar dotades pressupostàriament amb el sou corresponent al personal funcionari de carrera del grup C1, nivell de destí 15, jornada completa, complement específic, triennis i la resta de retribucions complementàries corresponents segons la legislació vigent.
3. S'aplicaran a aquestes proves selectives la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 7/2007, de 12 d'abril de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l'ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears (en la part vigent); el Decret 146/2001, de 21de desembre, pel qual s'estableixen la formació, l'ingrés, la promoció i la mobilitat dels policies locals de la comunitat autònoma de les Illes Balears (en la part vigent); i el Decret 69/2004, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora de les policies locals de les Illes Balears en matèria d'organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat; el Decret 67/2007, de 7 de juny, per al que s'aprova el Reglament marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears, el Decret 28/2015, de 30 d'abril, per al qual s'aprova el Reglament Marc de Coordinació de les policies locals de les Illes Balears; i demés disposicions legals vigents en matèria de policia local i de funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
SEGONA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
El procediment de selecció, per la constitució de la borsa de treball per procediment extraordinari per cobrir, amb caràcter interí, les necessitats assenyalades en la base primera, serà el de concurs de mèrits, pel sistema de torn lliure, d'acord amb als articles 32.1, 32.2, 37 i 41 de l'esmentada Llei 4/2013, de 17 de juliol.
TERCERA. REQUISITS i CONDICIONS GENERALS DELS ASPIRANTS
Els aspirants hauran de complir els requisits següents:
Tots els aspirants han d'estar en possessió dels requisits el dia en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies de la convocatòria corresponent.
Els documents acreditatius dels requisits s'han de presentar per original o fotocopia compulsada, i s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es pugui presentar en cap altre moment.
QUARTA. SOl·LICITUDS: DOCUMENTACIÓ
1. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud i s'han de presentar en el registre general de l'Ajuntament des Migjorn Gran i en qualsevol dels llocs que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
En cas d'utilitzar l'oficina de correus o el registre de qualsevol altre òrgan administratiu que no sigui l'Ajuntament des Migjorn Gran, les sol·licituds hauran de ser presentades abans de la finalització del termini establert a l'efecte, en sobre obert, per ser datades i segellades pel funcionari corresponent. Així mateix, s'haurà de remetre còpia de la instància presentada al fax 971370372 i dirigida al Registre General d'entrada de l'Ajuntament des Migjorn Gran, dins del termini de presentació de sol·licituds. Només així, podrà ser admès a la convocatòria sempre que es doni compliment al que s'ha exposat anteriorment.
2. El termini de presentació de soll·licituds serà de 15 dies hàbils a partir de l'endemà del dia que es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat el primer dia hàbil següent.
3. A la sol·licitud s’hauran d’acompanyar, a més, els següents documents:
4. Els anuncis successius es publicaran en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i a la pàgina web.
CINQUENA. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de cinc dies hàbils, l’alcalde dictarà resolució declarant aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, la qual es farà pública mitjançant exposició en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i en la pàgina web. La llista de persones excloses es publicarà, a més, en el BOIB, fent constar la causa de la no admissió, i fitxant un termini de cinc dies hàbils per esmenar els defectes o presentar al·legacions.
2. En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, la llista s’entendrà definitiva a partir de l’endemà de la finalització del termini de reclamacions. Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució de la Batlia en el termini màxim de cinc dies hàbils, la qual es publicarà en la mateixa forma que la llista de persones admeses. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s'entendran desestimades.
SISENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR
1. En la mateixa resolució que declari aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses s’efectuarà el nomenament dels membres del Tribunal Qualificador, com òrgan encarregat de valorar els mèrits del concurs per confeccionar la borsa d’aspirants, i fer la proposta oportuna a l’òrgan competent.
2. El Tribunal Qualificador quedarà constituït en la forma que determina l’article 150.4 del Decret 28/2015, de 30 d'abril. Estarà compost de la forma següent:
President:
- titular i suplent, funcionari de carrera d'experiència reconeguda designat per l'ajuntament des Migjorn Gran.
Vocals:
- 1 vocal, titular i suplent, designat per la Direcció General d'Interior, Emergències i Justícia, competent en matèria de coordinació de les policies locals.
- 1 vocal, titular i suplent, designat per l'escola Balear de l'administració Pública (Ebap).
- 1 funcionari de carrera, titular i suplent designat per l'ajuntament des Migjorn Gran.
Secretari/a:
Designat per l'Ajuntament des Migjorn Grani, amb veu i vot
3. Tots els membres del Tribunal Qualificador, excepte el president, hauran de tenir una titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l’exigida a les persones aspirants per a la promoció.
4. El Tribunal Qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el president i el secretari o qui legalment els substitueixi.
5. Tots els membres del Tribunal Qualificador tindran veu i vot, i les seves decisions hauran d’adoptar-se per majoria simple, en cas d'empat, decidirà el president. Resoldran les incidències i reclamacions que es puguin produir. El tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre dubtes que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les Bases.
6. L'actuació del Tribunal Qualificador s'ajustarà a l'establert en aquestes bases i en la legislació supletòria que sigui d'aplicació. Les resolucions del Tribunal Qualificador vinculen l'Administració sense perjudici que aquesta, si és el cas, pugui revisar-les d'acord amb les previsions de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
7. Les funcions bàsiques del Tribunal Qualificador són les següents:
8. Els membres del Tribunal Qualificador hauran d’abstenir-se d’intervenir, comunicant-ho, en el seu cas, a l’autoritat convocant, i els aspirants podran recusar-los, quan concorrin les circumstàncies previstes en l’article 28 de la Llei de règim jurídic de las administracions públiques i del procediment administratiu comú o si s’haguessin realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
9. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, conforme al que preveu l’article 29 de la LRJPAC.
10. Als efectes previstos al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquesta Tribunal Qualificador queda classificat amb la categoria de segona.
SETENA. FASE DE CONCURS, VALORACIÓ DE MÈRITS
Puntuació de la fase del concurs de les borses extraordinàries d'interins.
La puntuació màxima que poden aconseguir els mèrits al·legats és de 77,40 punts. Per a la part de concurs del concurs oposició la puntuació màxima és el 40 % de la puntuació total del procés, que es calcularà segons la fórmula establerta en l'article 147 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, d'acord amb l'establert als següents apartats.
El tribunal avaluarà els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el següent barem:
1. Valoració del curs de capacitació
1.1 Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix
Solament es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts. En la resta de categories a les quals els sigui exigible el curs de capacitació per a l'accés és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,5 fins a un màxim de 5 punts.
1.2 Valoració del curs de capacitació d'una categoria superior a la categoria a la qual s'accedeix
La valoració del curs de capacitació d'una categoria superior a la categoria a la qual s'accedeix solament es valorarà en els procediments de promoció interna, externa, mobilitat i de provisió de llocs de treball.
Solament es valoren els cursos expedits o homologats pel EBAP que estiguin en vigor. La valoració per la possessió del curs de capacitació corresponent és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,4 fins a un màxim de 4 punts.
2. Valoració dels serveis prestats
2.1 Concurs per a l'ingrés a la categoria de policia local, o policia en ajuntaments sense cos de policia local i del concurs de les borses extraordinàries d'interins per a aquesta categoria.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 12 punts, d'acord amb els criteris següents:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic en les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, en els cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d'altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
2.2 Concurs en el sistema d'accés per promoció, borsí extraordinari, provisió de llocs de treball i concurs de mèrits de mobilitat d'altres categories.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els següents criteris:
a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.
b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.
c. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.
d. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de sotsinspector: 0,05 punts.
e. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.
f. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.
g. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.
h. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.
3. Antiguitat
L'antiguitat com a funcionari de carrera no es valora en els procediments d'accés a la categoria de policia.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els següents criteris:
Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.
La data de referència per realitzar la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'acreditarà mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
4. Estudis acadèmics oficials
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis realitzats a l'estranger, s'acreditarà l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.
Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-ho, excepte el cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els següents criteris:
a. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,5 punts, fins a un màxim de 1,5 punts.
b. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins a un màxim de 3 punts.
c. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.
d. Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.
e. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord en l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.
f. Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.
Únicament es valoraran la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, excepte el cas del títol de doctor, que se sumeixi a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents.
5. Valoració dels coneixements de llengües
5.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana
Es valoren els certificats expedits per la EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:
a. Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt
b. Nivell B1: 1,25 punts
c. Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts
d. Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts
e. Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts
f. Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts
Únicament es valorarà el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en cas que estar en possessió d'un determinat nivell de català sigui requisit per participar en el concurs, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior a l'exigit com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.
5.2 Coneixements d'altres llengües
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, la EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la següent taula:
|
Nivells del marc comú Europeu |
EOI |
Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
|---|---|---|---|---|
|
1r curs de nivell inicial |
0,10 |
|||
|
2º curs de nivell inicial |
0,20 |
|||
|
A1 |
0,40 |
0,30 |
1r curs de nivell elemental |
0,30 |
|
A2 |
0,60 |
0,40 |
2º curs de nivell elemental |
0,40 |
|
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r curs de nivell mitjà |
0,60 |
|
B1+ |
1 |
0,80 |
2º curs de nivell mitjà |
0,80 |
|
B2 |
1,20 |
1 |
1r curs de nivell superior |
1 |
|
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2º curs de nivell superior |
1,20 |
|
C1 |
1,60 |
1,40 |
||
|
C2 |
1,80 |
1,60 |
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoraran amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.
D'una mateixa llengua, solament es valoren les titulacions de nivell superior.
6. Valoració dels cursos de formació
Solament es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per la *EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.
Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, solament es valora la que imparteixin i homologuin la EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins dels plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial realitzats abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les *Illes *Balears, també es valoren.
En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.
6.1 Formació relacionada amb l'àrea professional
6.1.1. Accions formatives relacionades
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeix. En concret, solament es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a. Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b. Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
c. Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.
No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, tret que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.
1. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat
No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, tret que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.
6.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.
a. Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt
b. Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim de 1,5 punts.
c. Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim de 1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
6.2 Formació no relacionada amb l'àrea professional
6.2.1. Accions formatives no relacionades
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeix, es considerin d'interès general. En concret, solament es valoraran per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de la EBAP.
a. Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora
b. Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora
1. Formació universitària no oficial no relacionada
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.
a. Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim de 1 punt.
b. Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim de 1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
7. Reconeixements honorífics
Valoració dels reconeixements honorífics.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts, d'acord amb els següents criteris:
Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:
Felicitacions públiques: 0,01 punts
S'acreditarà mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.
Els reconeixements honorífics i les medalles concedits per un ajuntament solament es valoraran en els procediments per accedir a un lloc de treball d'aquest mateix ajuntament. En el supòsit de concessió d'una medalla de la Comunitat Autònoma i una altra de l'ajuntament corresponent pel mateix motiu solament es pot valorar a l'efecte de concurs una de les dues.
Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'acreditaran mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:
a. Curs de capacitació: certificat en vigor de la EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta o a una de superior.
b. Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
c. Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'acreditarà l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.
d. Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.
e. Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.
f. Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per la EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.
g. Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.
VUITENA. LLISTA DEFINITIVA D'APROVATS
1. Un cop finalitzades les proves selectives, el Tribunal publicarà en el tauler d’anuncis de la corporació i en la pàgina web, la relació provisional de les persones aspirants que hagin resultat seleccionats per accedir a les places que es convoquin d'acord amb ordre de puntuació total obtinguda, amb indicació de la puntuació final obtinguda i del DNI. Les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el Tribunal. A la revisió podran assistir acompanyats d’un assessor.
2. El Tribunal té un termini de set dies per resoldre les reclamacions que es presentin i, tot seguit, ha de fer pública la llista definitiva d'admesos, per ordre de puntuació.
3. En cas d’empat en l’ordre de prelació s’haurà d’atendre, en primer lloc, a la puntuació obtinguda en la valoració del mèrits "dels serveis prestats". Si l’empat persisteix, s’estarà a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit "del curs bàsic de capacitació", i, en cas de persistir la igualtat, finalment es resoldrà per sorteig.
4. El Tribunal elevarà la llista definitiva a l’òrgan competent per al cas que s’hagi de formular un nomenament.
5. Una vegada es cridi als interessats per ordre de puntuació per cobrir alguna vacant, disposaran del termini de tres dies per presentar en el Registre General de l'Ajuntament els documents següents:
a) Certificat mèdic, en model oficial, en la que consti que la persona aspirant no pateix malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.
b) Còpia acarada del títol acadèmic exigit en les bases o certificat acadèmic que acrediti haver realitzat tots els estudis per a l’obtenció del títol i haver abonat les taxes de sol·licitud de la seva expedició.
c) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat/da per a l’exercici de funcions públiques.
d) Declaració jurada o promesa de no estar exercint cap lloc o activitat en el sector públic o privat delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, ni de rebre pensió de jubilació, retir o orfandat, indicant, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat.
e) Declaració jurada o promesa de no trobar-se sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.
f) Fotocòpia acarada del DNI.
g) Dues fotografies de mida carnet.
h) També haurà de presentar, si escau, la documentació acreditativa de la resta de requisits específics exigits que no s'hagin presentat amb anterioritat.
6. Les persones que no presentin la documentació dins el termini establert, excepte en casos de força major, no podran ser nomenades i quedaran anul·lades totes les actuacions concernents a aquest aspirants, sense perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat en la sol·licitud.
NOVENA. NOMENAMENT I PRESA DE POSSESSIÓ
1. Transcorregut el termini de presentació de documentació, una vegada que els aspirants aprovats hagin presentat la documentació requerida de conformitat, la batlia efectuarà el nomenament de les persones propostes pel Tribunal Qualificador per l’ordre que hagi quedat establert, les quals hauran d'efectuar el jurament o la promesa i prendre possessió del lloc de treball interinament en el termini de tres dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la notificació.
2. A les persones aspirant que hi renunciïn de forma expressa o tàcita- d’acord amb el punt anterior d’aquest article- se les ha d’excloure de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, dins del termini establert a l’apartat anterior, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment dins del tres dies hàbils següents:
3. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l’Ajuntament des Migjorn Gran l’acabament de les situacions previstes en el punt 2 d’aquest article, excepte la de l’apartat b, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa
4. En cas de dur a terme una activitat privada, ho hauran de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.
DESENA.
La cobertura dels llocs de treball objecte de la present convocatòria, o l’acabament de la circumstància que la va propiciar determinarà el cessament en el lloc de treball proveït de forma interina o en comissió de serveis. Si el nombre de places convocades corresponent al mateix tipus de lloc de treballs fos de dues o més i, com a resultat de la present convocatòria, no es procedeixi a la provisió de totes les convocades, haurà de cessar el personal amb menys antiguitat en el lloc de treball seguint l’ordre de menor a major antiguitat.
ONZENA. IMPUGNACIÓ I RECURSOS
La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del tribunal, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerta per la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Es Migjorn Gran, 22 de maig de 2015
EL BATLE
Pedro G. Moll Triay