Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 9138
Consell Executiu.
Aprovació de les bases que regulen la concessió dels ajuts del Consell Insular de Menorca destinats a la millora d'instal·lacions esportives i de la convocatòria de l'any 2015
Versió PDF
Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 4 de maig de 2015, va adoptar el següents acords:
Primer.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d'ajuts destinats a la millora d’instal·lacions esportives, que s'adjunten a aquesta proposta.
Segon.- Aprovar simultàniament la convocatòria corresponent a l'any 2015, que es regirà per les bases i els annexos abans esmentats d'acord amb les condicions següents:
a) Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a la partida pressupostària i amb l'import màxim que s'indiquen a continuació:
|
Partida |
Quantia màxima |
|---|---|
|
5.34100.7800000 |
70.000 euros |
b) El termini de presentació de sol·licituds per acollir-se a aquests ajuts serà de 30 dies naturals a partir de l'endemà d'haver-se'n publicat la convocatòria en el BOIB.
Tercer.- Aprovar, així mateix, la constitució de la comissió avaluadora per a la concessió de les sol·licituds presentades, segons el punt 9.2 de les bases de concessió d'ajuts destinats a millora d’instal·lacions esportives.
BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A LA MILLORA D’INSTAL·LACIONS ESPORTIVES
PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS
1. L’objecte dels ajuts és finançar les actuacions de millora i manteniment d’instal·lacions esportives, públiques i privades, de titularitat o gestionades per entitats sense ànim de lucre de caràcter esportiu.
2. La finalitat d’aquests ajuts és la millora de l’estat de les instal·lacions esportives per a una major qualitat en la pràctica esportiva, i per a fomentar-la
SEGONA. FINANÇAMENT I IMPORTS MÀXIMS
1. L’import màxim que es destina als ajuts objecte d’aquestes bases és de 70.000 euros, que aniran amb càrrec a la partida 5.34100.7800000 del pressupost del Consell per a l’exercici 2015.
2. Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima esmentada, es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.
3. L’import màxim que pot percebre cada entitat beneficiària és de 6.000 euros.
TERCERA. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS
1. Poden ser objecte de subvenció les actuacions de millora i manteniment d’instal·lacions esportives, públiques i privades, de titularitat o gestionades per entitats sense ànim de lucre, realitzades o que es realitzin entre l’1 d’octubre de 2014 i el 31 d’octubre de 2015.
2. Les actuacions poden consistir en obres, subministraments i reparacions. S'hi poden incloure també les prestacions de serveis i els treballs accessoris necessaris (honoraris de redacció de projectes, assistències tècniques, prestacions de serveis i altres) per dur a terme l’actuació principal.
3. Queden exclosos del procediment de concessió dels ajuts establerts en aquestes bases les actuacions dutes a terme a les instal·lacions esportives, de titularitat pública o privada, que siguin gestionades per persones, empreses o entitats que tenguin ànim de lucre, i les que es duguin a terme fora de les dates esmentades en l’apartat anterior.
4. Les actuacions que es presentin a aquesta convocatòria s'han de dur a terme en la seva totalitat en el termini establert en aquestes bases, encara que només se sol·liciti l’ajut per a una part de l'actuació.
QUARTA. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma que s'estableix en l’apartat g) de la clàusula dotzena d’aquestes bases.
2. L’import dels ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
CINQUENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
1. Poden ser beneficiàries dels ajuts les entitats sense ànim de lucre que siguin titulars o gestionin instal·lacions i equipaments esportius, tant públics com privats, i que estiguin inscrites en el Registre d’Entitats Esportives de les Illes Balears, en els termes prevists en el Decret 33/2014, d’1 d’agost, que regula l’esmentat registre.
2. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
SISENA. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex 1 d’aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó i a les oficines administratives de Ciutadella.
A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:
2.1. Documentació administrativa general
S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats a), b), c) i f) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular i sempre que no hagi experimentat variacions. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud als espais reservats a l’efecte.
2.2. Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts:
Les entitats sol·licitants han de presentar la documentació següent:
a) Memòria explicativa de l’actuació per a la qual es demana la subvenció, amb el contingut mínim següent:
b) Declaració responsable en la qual s’indiqui:
Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i a aquells ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei que, a la data de la convocatòria, són tots els de l’illa excepte els de Ciutadella i de Maó. Així mateix, es poden presentar a qualsevol altre punt d'acord amb el que estableix l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.
Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà d'haver rebut el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, i es dictarà una resolució en els termes prevists en l’article 42 de l’esmentada llei.
SETENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
Les propostes d’actuació es valoraran d'acord amb els criteris següents i amb la puntuació associada a cadascun d’aquests:
a) Per les hores d’activitat que dugui a terme l’entitat, s’assignarà fins a un màxim de 30 punts, distingint entre hores dedicades a entrenaments, que es valoraran fins a un màxim de 20 punts, de les de competició, per a les quals s’assignarà un màxim de 10 punts.
b) Pel nombre de socis de l’entitat s’assignarà fins a un màxim de 30 punts, distingint entre els socis que practiquin l’esport objecte de l’entitat o en tenguin la condició d’esportistes, que es valorarà amb un màxim de 20 punts, dels que no tenen aquesta condició, per als quals s’assignarà un màxim de 10 punts.
c) Per les característiques de l’actuació proposada s’assignarà fins a 40 punts, amb el detall següent:
c.1. El caràcter innovador de l’actuació es valorarà fins a un màxim de 20 punts.
c.2 Per la major oferta esportiva que comporta o duu associada l’actuació, s’assignarà un màxim de 20 punts.
Per calcular els punts que s’assignen a cada proposta pel que fa als criteris dels apartats a) i b) anteriors, la comissió avaluadora utilitzarà la fórmula següent: es dividirà el nombre de punts de cada criteri per la suma d’unitats (hores d’activitat i nombre de socis) de totes les propostes, i el resultat es multiplicarà per les unitats de cada proposta, donant com a resultat els punts que obté la proposta per al criteri corresponent.
Per calcular la subvenció que correspon a cada entitat es procedirà de la manera següent: la totalitat de punts obtinguts per totes les propostes en conjunt es dividirà per 70.000, que és l’import màxim que es pretén concedir, donant com a resultat la quantitat d’euros que es donarà per cada punt. Després es multiplicarà aquest import pel nombre de punts obtinguts per cada entitat, del qual resultarà la subvenció que s'atorgarà.
VUITENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.
A instrucció correspondrà a un tècnic del departament que tengui atribuïda la competència en matèria d’Esports, que haurà de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la comissió avaluadora.
Una vegada examinades les sol·licituds per la comissió avaluadora corresponent, i després que aquest o aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, el qual dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
Quan la quantia de l’ajut proposat per la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.
La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
Si la subvenció implica una despesa plurianual, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d’exercicis a què s’aplicarà la despesa i la quantitat màxima què s’ha d’aplicar a cada exercici.
El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior, aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.
NOVENA. COMISSIÓ AVALUADORA
La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l’òrgan instructor competent.
La comissió avaluadora estarà formada pels membres següents:
DESENA. ABONAMENT DELS AJUTS
Els ajuts s'abonaran en el termini màxim de 60 dies hàbils d'ençà la correcta justificació de la subvenció, sempre d'acord amb les disponibilitats de Tresoreria.
ONZENA. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES
1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a l'ajut econòmic concedit abans del 31 d’octubre de 2015. Si hi hagués causes excepcionals que ho impedissin, els beneficiaris les han d’al·legar per escrit i, a la vista d’aquestes causes, l’òrgan competent per atorgar els ajuts podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.
2. La subvenció es justificarà mitjançant la presentació d’un compte justificatiu simplificat, d’acord amb l’article 75 de l'RD 887/2006, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei de subvencions. El compte justificatiu ha d’incloure: una memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de subvenció, amb indicació del que s’ha fet i el resultat de l’actuació; una relació classificada de les despeses i inversions, amb identificació del creditor o tercer, el document, el seu import, la data d’emissió i amb indicació de les desviacions produïdes respecte del pressupost presentat, i el detall d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’actuació subvencionada amb indicació de l’import i la seva procedència.
Si la documentació presentada fos incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.
La manca de rectificació implicarà el desistiment del cobrament de la subvenció, de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92 de 26 de novembre, i es dictarà una resolució en els termes prevists a l’article 42 de l’esmentada llei.
Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si, pel contrari, la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.
El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les actuacions subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
En el cas que l’actuació difereixi de la presentada a la convocatòria, s'haurà de presentar una memòria justificativa que motivi el canvi, la variació o la modificació.
DOTZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Són obligacions dels beneficiaris:
1. Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorregut quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.
2. Dur a terme l’actuació objecte de la subvenció en el termini màxim establert.
3. Dur a terme les actuacions que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
4. Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l’Agència Tributària.
5. Proporcionar la informació sobre l’actuació subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.
6. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
7. Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat, en el termini de 10 dies des de la data de la sol·licitud o de l’obtenció.
8. Fer constar de manera expressa el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les actuacions subvencionades.
9. Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
TRETZENA. POSSIBLES INCOMPLIMENTS: REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS
La comissió avaluadora haurà de valorar, en tot cas, el grau d'incompliment, si aquest s'ha produït a causa d'actuacions doloses o negligents i si hi ha hagut bona o mala fe, i s'ha de notificar al beneficiari.
Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable.
CATORZENA. INFRACCIONS I SANCIONS
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions del que estableixen aquestes bases i la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb el que estableix l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.
QUINZENA. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre un recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.
Normativa general aplicable
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents: Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).
Maó, 14 de maig de 2015
El secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón