Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 9121
Modificació de l'Ordenança municipal de publicitat dinàmica
Versió PDF
El Ple municipal en la sessió celebrada el dia 26 de març de 2015 va acordar aprovar inicialment la Modificació de l'Ordenança Municipal de Publicitat Dinàmica
Durant el període d'informació pública es van presentar al·legacions. Una vegada informades, conforme a l'establert en l'article 102 d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local dels Illes Balears, el Ple de l'Ajuntament, mitjançant acord de 21 de maig, va resoldre per majoria aprovar definitivament la Modificació de l'Ordenança Municipal de Publicitat Dinàmica, estimant-se en part, d'acord amb l'informe tècnic emès sobre aquest tema, les al·legacions presentades.
Es publica el text íntegre de l'Ordenança en compliment del que disposa l'article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local dels Illes Balears, en relació a l'article 113 de la referida Llei, a l'efecte de la seva entrada en vigor.
Contra el present acord, que esgota la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciós Administrativa del Tribunal Superior de Justícia dels Illes Balears en el terme de dos mesos, a explicar des del dia de la publicació del present edicte en el Butlletí Oficial dels Illes Balers, d'acord amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa.
Calvià, 21 de maig de 2015
El Tinent de Batle de Comerç
Manuel Grillé Espasandín
ARTICLES MODIFICATS DE L'ORDENANÇA MUNICIPAL DE PUBLICITAT DINÀMICA DEL TERME MUNICIPAL DE CALVIÀ
Article 52.- Requisits de la llicència.
1.- Les sol·licituds s'han se presentaran amb impresos normalitzats per l'Ajuntament de Calvià que hauran d'anar acompanyats de la següent documentació:
a) Alta de l'Impost d'Activitats Econòmiques de la persona sol·licitant.
b) Esdeveniment, promoció, actuació, etc. que desitja promocionar-se a través de propaganda manual.
c) NIF, CIF del sol·licitant.
d) Domicili a efectes de notificacions i comunicats derivats de la seva sol·licitud i / o llicència que se'n derivi.
e) Acreditació que el local on es pretén publicitar l'esdeveniment, promoció, actuació, etc., disposa de la corresponent llicència d'obertura i funcionament, així com qualsevol altra autorització que pugui resultar exigible.
f) Dates i hores previstes per a la realització de l'activitat, esdeveniment, actuació, etc. així com per a l'exercici de l'activitat de propaganda.
g) Document acreditatiu de la liquidació dels drets, taxes, derivades de l'exercici de l'activitat de propaganda manual.
h) Relació de persones que proposen com a agents, amb especificació del seu NIF, o document que el substitueixi, adreça, còpia del contracte de treball que li vinculi amb l'empresa titular de l'activitat principal i còpia dels documents relatius a la incorporació al règim de la Seguretat Social dels / de les agents vinculats amb l'empresa titular de l'activitat principal, així com dues fotografies mida carnet de les persones proposades.
i) Mostra de la publicitat que es va a difondre, si s'escau.
2.- Només s'autoritzarà un agent per cada 100m2 efectius de local, això sense perjudici del compliment de les ràtios establertes en l'article 11.3 de la Llei 5/1997, de 15 de juliol, de Publicitat Dinàmica de la CAIB.
En tot cas, el nombre màxim de llicències a atorgar per a bars, restaurants i similars serà de 2 llicències, i cafès concert serà de 4 llicències, i en el cas de discoteques un màxim de 10 llicències.
3.- Les llicències es concediran per temps determinat , mai superior a un any , i hauran de finalitzar el 31 de desembre de l'any en curs .
4.- Les sol·licituds s'han de presentar amb una antelació mínima de 7 dies a l'inici de la promoció de l'esdeveniment , activitat o actuació etc.
5- Les persones físiques o jurídiques titulars de la llicència de propaganda manual / oral estaran obligades , sota la seva responsabilitat , a comunicar a l'Ajuntament de Calvià els canvis de domicili assenyalats en els apartats d ) i h ) de l'apartat primer del present article, en el termini màxim de dos dies des que aquest canvi s'hagi produït .
Article 55.- Àmbit d'actuació.
1.- Segons la naturalesa de l'activitat, esdeveniment, actuació, i la ubicació de l'empresa afectada per la llicència, la Batlia o Tinent de Batle en qui hagi delegat podrà delimitar la zona d'actuació on exclusivament puguin exercir la seva activitat els agents de propaganda manual i / o oral.
2.- No es podrà exercir l'activitat de propaganda manual i / o oral fora de les zones degudament autoritzades.
3.- L'horari de l'exercici de l'activitat de propaganda manual i / o oral serà el que estableixi en cada cas la Batlia o Tinent de Batle en què aquest hagi delegat.
Queda limitat el seu exercici fins a una hora abans de la que es fixi oficialment per al tancament de l'establiment o de l'activitat promocionats i fins a dues hores abans de la fixada oficialment per al seu tancament quan la publicitat es refereixi a sales de festes, discoteques, cafès concert, o establiments que desenvolupin preferentment la seva activitat en horari nocturn. En el cas de restaurants, podran exercir l'activitat de propaganda manual i/o oral durant l'horari que aquests tinguin obert al públic, fins a una hora abans del seu tancament.