Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 9117
Bases que regulen la convocatòria de beques per a nins discapacitats d'escola infantil 2015
Versió PDF
L’Ajuntament Ple, en sessió extraordinària de dia 27 de març de 2015 va acordar:
PRIMER.- Aprovar les bases que regulen la convocatòria de beques per a nins discapacitats d’escola infantils 2015 que seguidament es transcriuen:
BASES QUE REGULEN LA CONVOCATÒRIA DE BEQUES PER A NINS DISCAPACITATS D’ESCOLA INFANTILS 2015.
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA I PUBLICACIÓ
L’Ajuntament d’Alcúdia, mitjançant el Departament de Serveis socials, i amb la finalitat de millorar la qualitat de vida de les famílies amb menors 0 a 5 anys en discapacitats al seu càrrec. Per tal d’ajudar en les tasques de l’educació i cura dels seus fills i filles, mitjançant la concessió d’un suport econòmic a l’escolarització infantil per a nins amb discapacitat per tal que aquestes famílies puguin conciliar la vida personal, familiar i laboral i adaptar-se a les exigències de la vida quotidiana front la situació d’atenció d’un infant en discapacitat.
La present convocatòria de beques per a nins amb discapacitat de 0 – 5 anys té per objecte establir les normes reguladores per a la seva concessió, d’infants amb d’edats compreses entre 4 mesos i 5 anys , amb una discapacitat reconeguda i que els pares/tutors d’aquests estiguin empadronats al municipi d’Alcúdia amb una antiguitat de sis mesos.
La concessió de l’ajut va dirigida a cobrir la matrícula i les quotes de l’escola infantil.
La present convocatòria de beques per a nins menors fins a cinc anys amb discapacitat reconeguda es farà publica en el tauler d’informació de l’ajuntament d’Alcúdia i a la seva plana web, www.alcudia.net.
Aquestes beques es destinaran exclusivament per a l’abonament de la matrícula i les quotes d’escoles infantils tan públiques com privades, dels menors amb discapacitat reconeguda. La cobertura de les quotes a les escoles infantils de caire privat es donarà al cas justificat d’impossibilitat de plaça pública, per tal de promocionar la conciliació de la vida personal, familiar i/o laboral.
No tindran aquesta consideració les despeses d’activitats extraescolars, menjador escolar, horaris especials i material. El nombre de beques, dependrà de la consignació pressupostària, que aquest any 2015 és de 3.500€.
Atès el caràcter finalista de la beca, no caldrà donar altra destinació diferent a l’assenyalada en aquesta convocatòria.
Es crearà un òrgan competent per a la instrucció i una comissió de valoració per tal de supervisar que les beques es destinen a l’objecte que es pretén.
2. ÀMBIT D’APLICACIÓ
La ubicació de les escoles infantils on es poden matricular els nins de 0 a 5 anys amb discapacitat pot esser en un municipi distint a Alcúdia, encara que el domicili en el qual resideixen les persones sol·licitants, serà el municipi d’Alcúdia.
3. PERSONES BENEFICIARIES
Podran beneficiar-se d’aquestes beques les persones i /o famílies amb menors als seu càrrec que compleixin els següents requisits:
- Residents al municipi d’Alcúdia, amb un antiguitat de 6 mesos com a mínim.
- Estar matriculat a escola infantil de 0-5 anys
- El menor tingui entre 0-5 anys i presenti discapacitat reconeguda
- Presentar la sol·licitud en temps i forma establerts al registre de l’Ajuntament i dirigir-lo a l’Àrea de Benestar Social de l’ajuntament d’Alcúdia.
4. PROCEDIMENT PER PRESENTAR LES SOL·LICITUDS
Les famílies que vulguin presentar una sol·licitud podran demanar cita prèvia per ser ateses pels tècnics adscrits al Departament de Benestar Social i presentar la sol·licitud juntament amb la següent documentació:
· Fotocòpia del DNI, NIE o passaport dels progenitors
· Llibre de Família
· Fotocòpia compulsada de la resolució del grau de discapacitat, en cas de tindre germans o progenitors amb discapacitat; la resolució de reconeixement de grau de discapacitat d’aquests.
· En cas de separació dels pares, sentència judicial i /o conveni regulador.
· Factura o pressupost del cost de l’escola.
· Document bancari, a on constin les dades del compte i el titular de la mateixa. S’acreditarà amb una fotocòpia de la cartilla o xec bancari.
· Declaració jurada de no haver rebut cap altre ajut pel mateix concepte.
· Certificat de convivència
· Declaració de Renta de la unitat familiar.
· Contracte laboral dels progenitors i dues darreres nòmines, si és el cas.
· En cas de no tindre cap ingrés o cobrar prestacions; Certificat de l’INSS i del SEPE de totes les persones majors d’edat components de la unitat de convivència.
· Justificant d’orfandat, si cal.
· Justificants mèdics, si cal.
· Certificat d’estar al corrent de pagament amb la seguritat social, hacienda i en l’Ajuntament d’Alcúdia.
Les sol·licituds es presentaran al Registre d’entrada de l’ajuntament d’Alcúdia. La presentació de la sol·licitud implicarà l’autorització a l’ajuntament d’Alcúdia, per a què, en nom del sol·licitant, realitzi les gestions pertinents per a la tramitació de les ajudes.
El model de sol·licitud, les presents bases i tota la informació complementària es podrà trobar als següents llocs:
· Tauló d’anuncis de l’ajuntament d’Alcúdia
· Departament de Benestar Social de l’ajuntament d’Alcúdia
· Pàgina web de l’ajuntament d’Alcúdia
5. TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquestes bases al butlletí oficial de les Illes Balears.
Les sol·licituds es presentaran al registre d’entrada de l’Ajuntament d’Alcúdia junt amb la documentació sol·licitada.
6. FINANÇAMENT, QUANTIA I PAGAMENT DE LES BEQUES
Per a la concessió de beques d’escoles infantils per a menors amb discapacitat reconeguda, es tindran en consideració els principis de publicitat, igualtat, concurrència competitiva i objectivitat, atenent el marc legislatiu vigent; seran adjudicades fins al límit del crèdit disponible en l’aplicació pressupostària en l’any que correspon.
El finançament per atendre aquestes beques es farà amb càrrec a l’aplicació pressupostària consignada a tal efecte al Departament de Benestar social, Ajudes per escola infantil discapacitat, partida: BS 231481000.
El pagament de la beca es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte indicat per la persona sol·licitant.
Les factures es presentaran fins el dia 1 de desembre de 2015 com a màxim, al registre d’entrada de l’Ajuntament dirigit a l’Àrea de Benestar Social. Es cobriran les factures emeses dintre del període després de l’aprovació d’aquestes bases fins el dia de l’entrega de les mateixes.
Aquestes beques seran del import justificat per les factures emeses per l’escola infantil i, es destinaran exclusivament per a l’abonament de les quotes d’escola infantils de menors amb discapacitat.
La quantia de les ajudes s’establirà en funció de la quantitat d’alumnes amb sol·licitud aprovada per l’òrgan d’instrucció, la Comissió de Valoració i del total de la partida del pressupost municipal destinada a tal fi.
7. RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA
La comissió de valoració aprovarà la resolució de la convocatòria, la qual serà exposada en els llocs d’informació assenyalats a les bases d’aquesta convocatòria.
8. ORGAN COMPETENT; COMISSIÓ DE VALORACIÓ I ATORGAMENT.
L’òrgan competent estarà format pels treballadors del Departament de Benestar Social d’aquest Ajuntament.
Les funcions de l’òrgan seran les següents:
1. Avaluar cada una de les sol·licituds presentades
2. Baremar cada una de les sol·licituds presentades
3. Admetre o excloure les sol·licituds que pertoqui, en relació als criteris que s’emmarquen a les presents.
La comissió de valoració estarà integrada per la coordinadora de Benestar Social i una administrativa, aquesta comissió formularà la proposta de concessió i/o desestimació i confeccionarà la llista definitiva de persones beneficiàries i la quantitat de l’ajut atorgat, així com les sol·licituds excloses amb indicació de la causa d’exclusió.
Aquesta comissió informarà sobre les reclamacions que s’hi presenten.
9. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ
· Correcció de defectes: Amb la finalitat de corregir defectes de les sol·licituds o, si és procedent, l’omissió d’algun document preceptiu , es requerirà als interessats mitjançant notificació , perquè en el termini de 10 dies a partir de la recepció , puguin corregir el defecte o aportar els documents preceptius amb indicació que , si no ho fan , s’entendrà que desisteixen de la seva petició , prèvia resolució.
· Resolució –atorgament
Vista la proposta de la comissió , amb la fiscalització prèvia adient, resoldrà atorgant les beques o desestimant-les. La resolució la farà publica en el tauler d’anuncis de l’ajuntament i en la plana web, en la qual es publicarà un extracte de la llista dels beneficiaris. Les persones interessades podran acudir a les oficines de l’Àrea de Benestar Social a fi de conèixer més dades del procediment.
Termini de reclamacions: s’obrirà una vegada publicada la llista i serà de cinc dies hàbils, els escrits de reclamacions, adreçats a la batllessa es presentaran en el registre d’entrada de l’ajuntament d’Alcúdia.
Llista definitiva: La comissió, resoldrà les reclamacions (en el cas d’haver-n’hi) i es farà immediatament publica la llista definitiva, per rigorós ordre de puntuació .
10. CRITERIS I BAREMS
Per a la concessió de les beques o ajudes els requisits indispensables es detallen a l’apartat 5 d’aquestes bases, en el cas de no complir-les es denegarà dita petició segons Llei 50/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Comprovat que la documentació a què es refereix l’apartat 4 de la present convocatòria està completa, l’òrgan competent per a la instrucció valorarà cada sol·licitud atenent els requisits exigits i prestant atenció a les circumstàncies especials de la persona sol·licitant.
Per aprovar les sol·licituds de la beca d’escola infantils amb nins amb discapacitat , s’establirà un ordre de prioritat segons la puntuació obtinguda, d’acord amb el següent barem:
A. NIVELL D’INGRESSOS DE LA UNITAT FAMILIAR
Es tindrà en compte el nivell d’ingressos de la unitat familiar;
1. Tindran prioritat les unitats familiars que no disposin d’una renda per càpita superior als següents percentatges de l’indicador públic de renda d'efectes múltiples (IPREM) de forma mensual:
|
No de membres de la unitat familiar |
percentatge IPREM |
|---|---|
|
1 |
50% 266.25€ |
|
2 |
75% 399.58€ |
|
3 |
100% 552.51€ |
|
4 |
125% 665.65€ |
|
5 |
150% 798.76€ |
|
6 |
175% 931.89€ |
S'entén per renda per càpita els ingressos de la unitat familiar menys l’import del rebut de lloguer o hipoteca. S'entén per ingressos de la unitat familiar la suma de tots els ingressos nets de tots els membres familiars que conviuen en el domicili al llarg de l’any.
Es computaran com a ingressos tots aquells que siguin percebuts pels conceptes següents:
-Nòmines, pensions i altres prestacions econòmiques.
-Beneficis i pèrdues del treball per compte propi.
-Interessos bancaris.
-Col·laboracions familiars i pensions alimentàries.
-Prestacions socials.
-Transferències rebudes d’altres llars.
-Ingressos percebuts per fills per naturalesa, adopció o acollits a càrrec.
-Resultats de declaracions d’imposts.
|
TAULA VALORACIÓ ECONÒMICA |
Punts |
|---|---|
|
Ingressos inferiors al 25% dels ingressos de l’IPREM |
20 |
|
Ingressos entre el 25 i el 50% dels ingressos de l’IPREM |
18 |
|
Ingressos entre el 50 i el 75% dels de l’IPREM |
16 |
|
Ingressos entre el 75% i el 100% dels ingressos de l’IPREM |
14 |
|
Renta per càpita fins 1.750,00 euros: |
5 |
|
Renta per càpita de 1.750,01 euros fins 5.200,00 euros: |
4,5 |
|
Renta per càpita de 5.200,01 euros fins 4.670,00 euros: |
4 |
|
Renta per càpita de 4.670,01 euros fins 6.140,00 euros: |
2 |
|
Renta per càpita de 6.140,01 euros fins 7.610,00 euros: |
1 |
|
Renta per càpita superior |
0 |
B. SITUACIÓ FAMILIAR
1. Membres de la unitat familiar amb menor discapacitat
· - 3 membres 2 punts
· - 4 membres 3 punts
· - 5 membres 4 punts
· - 6 membres o més 5 punts
· -Família monoparental (un fill o més) 5 punts
2. Orfandat
Absoluta 2 punts
De pare o mare 1 punt
3. En el cas de dos o mes germans amb discapacitat 5 punts
C. SITUACIÓ LABORAL DELS PARES
· Cap dels pares treballa 3 punts
· Un dels pares o tutors treballa jornada completa i l’altre es fa càrrec del menor amb discapacitat 3 punts
· A càrrec d’un sol progenitor que treballa a jornada completa 3 punts
· Pares que treballen els dos a jornada completa 3 punts
· Un dels pares treballa a jornada completa i l’altre a temps parcial 2 punts
· A càrrec d’un sol progenitor que treballa a temps parcial 2 punts
D. SITUACIÓ SOCIAL
· Pares perceptors de renda mínima d’inserció 1 punt
· Progenitors amb discapacitat reconeguda 5 punts
· Progenitors amb problemes de salut greus/tractament mèdic 5 punts
Per a l’assignació econòmica de cada sol.licitud s’aplicarà la següent fórmula
Qⁿ = 3.500 Euros x Numero de Punts del Sol·licitant
Suma dels punts de tots els sol·licitants
L’import màxim concedit serà el pressupost presentat a la sol·licitud.
En el cas que la partida pressupostària no quedi esgotada es repartirà en parts iguals la quantia restant, sempre que hi hagi més de cinc sol·licituds i la quantia total no superi el 95% del pressupost objecte de l’ajuda.
11. INCOMPATIBILITATS
La percepció de les beques d’escola infantil per a nins amb discapacitat del Departament de Benestar social serà incompatible amb qualsevol altra subvenció o ajuda econòmica, pública o privada, amb la mateixa finalitat i beneficiari. Els pares o tutors podran triar la que consideren més convenient i hauran de renunciar a les altres subvencions concedides.
12. OBLIGACIONS DE LES PERSONES SOL·LICITANTS
Els perceptors de les beques estan obligats a:
Que el menor per a qui es sol·licita la beca acudeixi de forma regular a l’escola.
Comunicar al departament de Benestar social l’obtenció d’altres subvencions o ajudes, procedents d’altres administracions publiques o d’altres ens, públics o privats, nacionals o internacionals que financen l’assistència del menor a l’escola infantil.
Els beneficiaris es troben subjectes a la comunicació de qualsevol incidència envers l’assistència a l’escola amb un temps màxim de 10 dies, al departament de Benestar Social.
Si per qualsevol motiu es renuncia a la beca, s’haurà de fer per escrit al registre de l’Ajuntament dirigit al departament de Benestar social.
En el cas d’haver cobrat la beca de manera indeguda per a la comunicació retardada d’incidència o baixa es procedirà al retorn d’aquesta quantia segons les indicacions de l’àrea de benestar social.
13. EXTINCIÓ DE LA BECA
· Pèrdua d’alguns dels requisits que justificaren la concessió.
· Actuació fraudulenta per a l’obtenció o el manteniment de la beca.
· Ocultació d’informació, si aquesta ha condicionat la concessió de la beca.
· Renúncia voluntària dels interessats: pare, mare o tutors (mitjançant instància entregada al registre oficial i dirigida al Departament de Benestar Social).
· Destinar l’import a altres finalitats no contemplades en aquestes bases.
14. RECURSOS
Les resolucions que es dicten a l’empara de la present convocatòria exhaureixen la via administrativa i contra aquestes podrà interposar-se recurs potestatiu en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia de la recepció de la notificació de l’acte davant l’òrgan que ha resolt, de conformitat amb el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 50/92 , de 26 de novembre , modificada per la Llei 4/99, de 15 de gener.
Davant la desestimació per silenci administratiu , contra l’acte presumpte es pot interposar idèntic recurs en el termini de cinc mesos , comptadors des del dia que hagi acabat el termini per a dictar i justificar la resolució expressa.
Tot això sense perjudici que, en aquests dos supòsits, la persona interessada pugui interpolar directament recurs contenciós administratiu en la forma, el termini i les condicions fixades en els articles 8,14 i 46 de la Llei 29/98, de 15 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa (BOE núm 167 de 14-7-1998), o qualsevol altre recurs que s’estimi procedent.
SOL·LICITUD BECA NINS 0-5 ANYS AMB DISCAPACITAT MATRICULAT A ESCOLA INFANTIL
|
Ex.núm. |
|
|
TS assignada |
|
|
Data |
|
|
Data entrada |
|
1. CONCEPTE DE LA SOL·LICITUD
( ) Beca per a menor de 0-5anys matriculat a l’escola infantil de: __________________________________________
2. DADES D'IDENTIFICACIÓ PERSONA SOL·LICITANT/REPRESENTANT LEGAL:
|
Llinatges: |
Nom: |
||
|
DNI/NIE/Passaport: |
Data naixement: |
Home / Dona |
|
|
Adreça: |
|||
|
Telèfon: |
Temps empadronament: |
||
3. DADES DEL(S) BENEFICIARI (S) DE L'AJUT
|
Cognoms: |
Nom: |
|
|
DNI/NIE/Passaport: |
Data naixement: |
Home / Dona |
|
Cognoms: |
Nom: |
|
|
DNI/NIE/Passaport: |
Data naixement: |
Home / Dona |
|
Cognoms: |
Nom: |
|
|
DNI/NIE/Passaport: |
Data naixement: |
Home / Dona |
4. DOCUMENTACIÓ QUE CAL ADJUNTAR AMB LA SOL·LICITUD
Documentació general:
· Fotocòpia del DNI, NIE o passaport
· Llibre de Família
· Fotocòpia de la resolució del grau de discapacitat.
· En cas de separació dels pares, sentència judicial i /o conveni regulador.
· Factura o pressupost del cost de l’escola (matriculació i quotes mensuals)
· Document bancari, a on constin les dades del compte i el titular de la mateixa. S’acreditarà amb una fotocòpia de la cartilla o xec bancari.
· Declaració jurada de no haver rebut cap altre ajut pel mateix concepte
· Certificat de convivència
· Certificat d’estar al corrent de pagament amb la Seguritat Social
· Certificat d’estar al corrent de pagament amb Hacienda
· Autorització per a la tramitació del certificat d’estar al corrent de pagament amb l’Ajuntament d’Alcúdia.
· Altre documentació
.................................................................................................................................................................
Si una vegada presentada la sol·licitud la documentació requerida no es presenta en el termini de 10 dies, l’expedient s’arxivarà sense més tràmits.
Localitat,........................., de....................20
Signatura de l’interessat/da o representat legal
DIRIGIT A LA BATLESSA DE L’AJUNTAMENT D’ALCÚDIA
SEGON.- Aprovar la convocatòria de les beques per a nins discapacitats d’escola infantils 2015 d’acord a les bases abans descrites, per un import màxim de 3.500 € en càrrec a la partida pressupostària BS2311481000.
TERCER.- Publicar en el BOIB, taulell d’anuncis de la Corporació i a la web de l’Ajuntament les bases i convocatòria regulades d’aquestes beques.
Alcúdia, 19 de maig de 2015
La Batlessa
Coloma Terrasa Ventayol