Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 9019
Resolució d’aprovació de la convocatòria pública d’ajudes econòmiques a entitats que duen a terme activitats en matèria de serveis socials per a l'any 2015
Us comunic que el 15 de maig, la presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials ha resolt:
“Resolució d’aprovació de la convocatòria pública d’ajudes econòmiques a entitats que duen a terme activitats en matèria de serveis socials per a l'any 2015.
Antecedents
1. El 31 de març de 2015 va entrar en el Servei Juridicoadministratiu un informe proposta del cap de la secció de Prestacions en funcions amb el vist i plau del coordinador de l’Àrea de Persones amb Discapacitat de l'IMAS, pel que sol·liciten iniciar la tramitació d'una convocatòria pública d'ajudes a entitats que duen a terme activitats en matèria de serveis socials per a l'any 2015.
2. S’ha elaborat l’esborrany de la convocatòria, sobre la qual es demana al Servei Jurídicoadministratiu l’informe corresponent.
Consideracions jurídiques
1. L'article 2.1 dels Estatuts disposa que l'Institut Mallorquí d’Afers Socials, en endavant IMAS, té per objecte l'exercici, en forma directa i descentralitzada, de les competències atribuïdes per qualsevol títol al Consell de Mallorca en matèria de serveis socials i menors i igualtat.
I, en concret, pel que fa als serveis socials, les transferides per la Llei 14/2001 de 29 d’octubre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social.
2. D'acord amb l'article 3 dels Estatuts de l'IMAS, aquest organisme té personalitat jurídica pròpia i la capacitat d'obrar necessària per complir els seus fins. Entre les seves facultats, es troba la d’atorgar subvencions.
3. L’article 7.2 g dels Estatuts de l'IMAS estableix que correspon a la Presidència aprovar i resoldre els procediments d’ajudes i subvencions.
4. D’acord amb l’art. 8 de la Llei 38/2003, general de subvencions , amb caràcter previ a l’atorgament de les subvencions, s’han d’aprovar les normes que estableixin les bases reguladores de concessió en els termes que preveu la Llei.
El Ple del Consell de Mallorca, en data 5 de maig de 2005, aprovà les bases reguladores de les ajudes a entitats de la Direcció de l’Àrea de Serveis Socials de l’Institut (BOIB núm. 99 de dia 30 de juny), d’acord amb què preveu la Llei 38/2003.
6.Existeix crèdit adequat i suficient per fer front a les despeses que genera aquesta convocatòria amb càrrec a la partida 40.23141.48905 del vigent pressupost de despeses de l’IMAS (referència comptable 22015006888).
7. Pel que fa al contingut, examinada la proposta de la convocatòria, s’entén que s’adequa al que exigeixen les normes legals aplicables, que són les esmentades en el paràgraf anterior.
8. Pel que fa al procediment, assenyalar que, un cop s’hagi aprovat la convocatòria, s’haurà de publicar el corresponent anunci en el BOIB per tal que totes les entitats que estiguin interessades puguin presentar-s’hi.
Per tot això,
Resolc
Primer. Convocar les ajudes econòmiques a entitats que duen a terme activitats en matèria de serveis socials per a l'any 2015., d’acord amb els punts següents:
1. Objecte, finalitat i bases reguladores
L’objecte d’aquesta convocatòria és fixar els criteris i el procediment de concessió de les ajudes econòmiques adreçades a donar suport al finançament de les actuacions que en matèria de serveis socials hagin realitzat les entitats i associacions sense ànim de lucre des de dia 1 de gener de 2014 i fins al 31 de desembre de 2014, d’acord amb les característiques i els requisits que estableix aquesta Resolució. Les actuacions poden ser de caràcter preventiu, assistencial, d’inserció i reinserció per a persones o col·lectius de l’illa de Mallorca, en alguna de les situacions amb necessitat d’atenció prioritària assenyalades a l’art. 6 de la llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les illes Balears.
S’exclouen d’aquesta convocatòria qualsevol tipus d’ajudes per a actuacions que no s’ajustin a les modalitats descrites a l’apartat 2, com són: infraestructures d’edificis (construcció i/o remodelació), equipaments, manteniment, creació de centres de serveis socials (d’estades diürnes i/o residencials) i estudis.
Així mateix, queden exclosos d’aquesta convocatòria aquelles entitats a les que s’hagi atorgat una subvenció nominativa o un contracte o concert per part de l’IMAS, respecte de l’exercici 2014. A aquests efectes, es requerirà informe preceptiu i vinculant del servei Jurídic Administratiu.
Es regeixen, a més de pel règim legal aplicable, per les bases reguladores de les ajudes econòmiques a entitats, aprovades pel Ple del Consell de Mallorca de 5 de maig de 2005, (BOIB núm. 99, de 30 de juny), i modificades el 6 de febrer de 2006 (BOIB núm. 53, d’11 de abril).
2. Modalitats de les ajudes
Podran ser objecte de subvenció els projectes o activitats que s’hagin desenvolupat i que s’enquadrat dins les actuacions següents:
2.1 Activitats de caràcter preventiu, d’informació, d’atenció i de suport social, psicològic i emocional a persones afectades per situacions que generen vulnerabilitat, dependència, risc d’aïllament, discriminació, marginació i exclusió social.
2.2 Activitats d’inserció, rehabilitació i integració sociolaboral de persones i/o col·lectius amb dificultats socials, més desfavorits i/o exclosos socialment; així com actuacions que complementin programes d’assistència, inserció i reinserció social de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials i/o dels serveis socials d’atenció primària que es gestionin des de l’àmbit municipal.
L’àmbit d’aplicació material d’aquesta convocatòria és l’illa de Mallorca, de forma que únicament se subvencionaran projectes que continguin activitats que s’hagin desenvolupat en aquesta illa.
3. Import màxim de la convocatòria i crèdit pressupostari
L’import màxim que es destina a la convocatòria és de 145.445,34 €, amb càrrec a la partida 40.23141.48905 del pressupost de despeses de l’IMAS per a l’any 2015.
4. Beneficiaris
Podran sol·licitar una ajuda en el marc d’aquesta convocatòria les entitats i les associacions que presentin un projecte que hagin dut a terme entre alguna de les activitats que s’esmenten en el punt 2 d’aquesta convocatòria, sempre que, a més, reuneixin els requisits següents:
a) Estar legalment constituïdes.
b) No tenir ànim de lucre.
c) Tenir domicili social (representació o delegació) a l’illa de Mallorca.
d) Estar inscrita en el Registre Central de Serveis Socials de la comunitat autònoma de les Illes Balears o en el que correspongui, abans de la data de la sol·licitud en el marc d’aquesta convocatòria.
e) Tenir capacitat jurídica i d’obrar.
f) Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell de Mallorca i amb l’IMAS i de les altres obligacions tributàries i amb la Seguretat Social que venguin imposades per la normativa vigent.
g) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari que estableix l’art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
5. Presentació de les sol·licituds
Les entitats que compleixin els requisits generals que determinen les bases reguladores i els específics d'aquesta convocatòria, o estiguin en condicions de complir-los en el termini de presentació de sol·licituds, poden presentar les sol·licituds d’acord amb els models normalitzats relacionats en els annexos d’aquesta convocatòria que seran facilitats per l’IMAS a les oficines que s'indiquen o a la web www.imasmallorca.com
Per tal de facilitar la tramitació de les ajudes que figuren en aquesta convocatòria, es pot contactar amb la unitat d’Atenció al Ciutadà de l’IMAS a Palma o amb les seves delegacions d’Inca i de Manacor.
En qualsevol cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l’entitat i el seu representant legal i han d’anar acompanyades de la resta de la documentació que s’indiquen a aquesta Resolució.
Les instàncies s’han de dirigir a la Presidència de l’IMAS i es poden presentar al Registre General de l’IMAS a Palma i a les seves delegacions d’Inca i de Manacor, a les oficines de Registre del Consell de Mallorca, o a qualsevol dels llocs que preveu l'art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Cal destacar que actualment té signats convenis de col·laboració amb 25 ajuntaments de Mallorca per implantar un registre únic d’entrada de documents (BOIB núm. 24, de 19 de febrer de 2015). No existeix cap tipus de conveni de col·laboració signat entre l’IMAS i/o el Consell Insular de Mallorca i la resta dels municipis de Mallorca, i, per tant, pel que fa a la presentació de la documentació no serà vàlid el registre d’entrada realitzat en els diversos ajuntaments que no hagin signat el conveni corresponent, (ni tan sols els realitzats a l’anomenada “Finestreta Única” que els municipis hagin implantat) sinó que es tindrà en compte la data d’entrada de les sol·licituds en el Registre de l’IMAS o del Consell de Mallorca, a excepció del registre de l’Ajuntament de Palma.
Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar a l’oficina de correus en un sobre obert per tal que l’exemplar destinat a l’IMAS es dati i segelli per part del personal de correus abans que se certifiqui, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial Decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En el cas que l’oficina de correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d’entrada al registre de l’IMAS.
En cas que la sol·licitud es presenti a les oficines de correus i s’enviï per correu certificat, s’haurà de trametre per fax a l’Àrea d’Inclusió Social (secció de Prestacions, Fax: 971 498 794) el full de la sol·licitud amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini, durant les 24 h següents a l’acabament d’aquest.
El termini per a la presentació de les sol·licituds és de quaranta dies naturals, comptadors a partir del següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia fos inhàbil, s’entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent. En cas que el darrer dia fos dissabte, caldrà realitzar la presentació al registre del Consell de Mallorca situat C/ del Palau Reial, núm.1 de Palma o a qualsevol oficina de correus.
Si la sol·licitud no reuneix els requisits legals i els que es deriven de les bases reguladores de les subvencions i d’aquesta convocatòria, s’ha de requerir l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú perquè, en un termini no superior a quinze dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució expressa en els termes que estableix l’article 42 d’aquesta Llei.
6. Documentació que s’ha de presentar
A la sol·licitud de subvenció (annex 1) , s’haurà d’adjuntar la documentació següent:
a) Fotocòpia del document acreditatiu que la persona sol·licitant és el representant legal de l’entitat i el seu DNI.
b) Fotocòpia acarada de la targeta d’identificació fiscal de l’entitat.
c) Fotocòpia acarada dels estatuts degudament legalitzats.
d) Acreditació de la inscripció en el Registre Central de Serveis Socials de la comunitat autònoma de les Illes Balears o en el que correspongui.
e) Sol·licitud de transferència bancària per als pagaments expedida a nom de l’entitat beneficiària de l’ajuda, signada i segellada pel seu representant legal i per l’entitat bancària (annex 2)
f) Certificat acreditatiu d’estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la hisenda estatal, vigent, com a mínim, durant els quatre mesos posteriors a la presentació de la sol·licitud.
g) Certificat acreditatiu d’estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la hisenda autonòmica, vigent, com a mínim, durant els quatre mesos posteriors a la presentació de la sol·licitud.
h) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditatiu d’estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.
i) Documentació acreditativa d’estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb l’IMAS i amb el Consell de Mallorca. A aquest efecte, la sol·licitud de la subvenció implica l’autorització perquè l’IMAS pugui obtenir de la Tresoreria del Consell de Mallorca informació relativa al compliment d’aquestes obligacions. No obstant això, l’entitat interessada pot optar per presentar aquesta documentació juntament amb la sol·licitud de la subvenció.
j) Declaració en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap ( annex 3)
k) Declaració responsable de no incórrer en cap de les causes per ser beneficiari que estableix l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. (annex 4)
l) Acreditació de l'exempció de l'IVA, quan escaigui.
m) memòria tècnica econòmica (annex 5 ) de l’activitat subvencionada, signada i segellada
n) Còpia acarada de la documentació econòmica indicadora de les despeses realitzades a 2014 i esborrany-proposta signat i segellat del compte justificatiu d’acord amb el model (annex 6)
7. Procediment i criteris objectius que han de regir l’atorgament de la subvenció
El procediment de concessió de subvencions es farà mitjançant concurs, és a dir, a través de la comparació en un únic procediment de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d’establir una prelació entre aquestes d’acord amb els criteris de valoració, amb la suma total de les puntuacions obtingudes entre totes les entitats, una vegada presentades, i amb el límit del crèdit pressupostari disponible per a aquesta convocatòria.
Un tècnic de la secció emetrà informe de valoració de cada projecte i se’n realitzarà una visita tècnica, de la que s’aixecarà el document corresponent, en que es recaptarà informació i documentació de les activitats realitzades a subvencionar.
Els criteris per fer la valoració dels projectes són els següents:
A. VALORACIÓ DEL PROJECTE O ACTIVITAT REALITZADA (màxim 14 punts) |
A1. Activitats realitzades per intervenir en la necessitat identificada (màxim 2 punts) |
A2 Mitjans tècnics, recursos humans, mitjans materials i econòmics necessaris utilitzats ( màxim 2 punts) |
A3 Nombre de persones usuàries ateses i la millora de les seves condicions (màxim 2 punts) |
A4 Material produït o editat (màxim 2 punts) |
A5 Coordinació amb les diverses xarxes de serveis socials, públics o privats (màxim 2 punts) |
A6 Situacions amb necessitats d’atenció sobre les quals s’ha intervingut (màxim 2 punts) |
A7 Avaluació global del projecte o activitat (màxim 2 punts) |
|
B. VALORACIÓ DE LA VISITA TÈCNICA A L’ENTITAT (màxim 6 punts) |
B1 Valoració tècnica de l’impacte de la intervenció sobre les situacions sobre les quals s’ha intervingut (màxim 2 punts) |
B2 Valoració tècnica dels resultats obtinguts (màxim 2 punts) |
B3 Valoració tècnica global del projecte (objectius, contingut, procés d’actuació) (màxim 2 punts) |
La puntuació mínima exigida per poder optar a una subvenció és de 5 punts i la puntuació màxima serà la suma dels parcials i podrà arribar fins als 20 punts.
En cap cas, l’import de les subvenció pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions de qualsevol administració pública o d’ens públics o privats, superi el cost total de l’activitat o el programa que s’ha dut a terme per l’entitat beneficiària.
No es valoraran projectes amb un pressupost de despesa realitzada total superior a 30.000,00 €.
La quantitat màxima que es pot concedir per projecte és de 15.000,00 € i cada entitat sol·licitant podrà presentar un únic projecte. En tot cas, el fons de la subvenció que concedirà l’IMAS, s’aplicarà sobre despesa acreditada, com a mínim, per al cost del projecte d’actuació que ha servit de base per a la concessió de la subvenció.
8. Instrucció del procediment
L’òrgan instructor és la coordinació de l’Àrea de Persones amb Discapacitat de l’IMAS, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen els articles 22 i següents de la llei general de subvencions, i ha de formular la proposta de resolució.
9. Comissió avaluadora
D’acord amb l’article 24 de la llei general de subvencions, es constitueix la Comissió Avaluadora, que ha d’estudiar i comprovar totes les sol·licituds presentades i, en base a l’informe tècnic pertinent, n’ha d’emetre l’informe que serveixi de base a l’òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució corresponent, que informi del compliment dels requisits pels beneficiaris als que se’ls concedeixi la subvenció.
Està formada pel següents membres:
President: El coordinador de l’Àrea de Persones amb Discapacitat, o persona que el substitueixi.
Vocals:
1. La interventora delegada o persona que la substitueixi
2. El director gerent de l’IMAS o persona que el substitueixi
3. La persona que ostenti la cabdalia de la secció de Prestacions o persona que el substitueixi
4. Un tècnic de la secció de Prestacions, o persona que el substitueixi
Secretària amb veu però sense vot:
- La secretària delegada de l’IMAS o persona que la substitueixi.
10. Obligacions de les entitats beneficiàries
Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions previstes a l’article 14 de la Llei general de subvencions, les que s’especifiquen a les bases reguladores i, en particular, les següents:
1. Haver dut a terme l’activitat subvencionada que fonamenta la concessió de la subvenció.
2. Justificar la realització de l’activitat, com també el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió de la subvenció.
3. Sotmetre’s en qualsevol moment del desenvolupament de l’activitat a les actuacions de seguiment i avaluació tècnica que efectuï personal de la secció de Prestacions de l’IMAS, a les de control financer que corresponen a la Intervenció Delegada i a les previstes en la legislació de la Sindicatura de Comptes i aportar tota la informació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.
4. Comunicar a l’IMAS la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o la obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l’aplicació que s’hagi donat al fons percebut.
5. Acreditar, abans de dictar la proposta de resolució definitiva, que està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
6. Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.
7. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists legalment.
8. Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, ha d’incloure el suport de l’IMAS en tots els elements publicitaris de l’activitat subvencionada. I quan se’n faci publicitat, a Mallorca o qualsevol territori de parla catalana, es farà ús, com a mínim, de la llengua catalana. En cas d’utilitzar-se diverses llengües, la catalana tindrà el tractament de preferència.
9. Presentar una memòria tècnica de l’activitat subvencionada juntament amb la justificació econòmica.
Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
No es podrà reformular cap de les quanties del projecte a partir del moment en que la comissió avaluadora emeti l’informe que serveixi de base a l’òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució corresponent.
11. Resolució del procediment
L’òrgan competent per resoldre és la Presidència de l’IMAS, d’acord amb l’art. 7.2 g) dels Estatuts, que disposa a aquest efecte d’un termini de tres mesos comptadors des de l’endemà que hagi acabat el període de presentació de sol·licituds de les subvencions. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat una resolució expressa, la sol·licitud s’ha d’entendre desestimada.
Contra les resolucions que adopta la Presidència es pot interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca en el termini i amb els efectes de l'article 114 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
La resolució ha de ser expressa i motivada d’acord amb els criteris de valoració establerts i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
La resolució de l’expedient de concessió o de denegació dels ajuts és notificarà a les entitats interessades i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
12. Justificació
La justificació econòmica de la despesa objecte de la subvenció es presentarà en el termini de trenta dies naturals, comptadors des de l’endemà de la notificació de l’atorgament de la subvenció.
S’entendrà que desisteix de la seva sol·licitud l’entitat que no presenti en el termini previst per la convocatòria, la justificació econòmica del projecte/activitat.
Per justificar l’ajut econòmic, les entitats deuran presentar la següent documentació:
a) Compte justificatiu (annex 6, a, b, c, d i e) degudament emplenat, en paper i en suport digital, per correu electrònic a la adreça de correu que s’indicarà des de la secció de Prestacions.
b) Prèviament al seu acarament, els justificants originals presentats es segellaran amb una estampilla, facilitada per la secció de Prestacions, indicant en la mateixa el nom del projecte objecte de subvenció, l’import imputat al projecte, l’import subvencionable i la data de resolució de la concessió.
c) Les despeses s’han de justificar mitjançant:
1. Còpia acarada de les factures corresponents a les despeses efectuades, que han d’expressar clarament: nom complet i CIF de l’entitat expedidora i del receptor o de la receptora, número i data, concepte, retenció IRPF i IVA (si correspon) i l’especificació de que s’ha abonat mitjançant la inscripció o segell corresponent de que ha estat abonada o bé, amb el comprovant de transferència bancària. En el cas d’un càrrec bancari que inclogui diverses despeses
2. Còpia acarada dels rebuts de salaris, butlletins de cotització a la seguretat social i l’especificació de que s’ha abonat mitjançant la inscripció o segell corresponent de que ha estat abonada o bé, amb el comprovant de transferència bancària.
3. Altres documents amb valor probatori equivalent.
En el cas presentar un càrrec bancari que inclogui diverses despeses, comprovant bancari del detall que correspon a cada despesa.
En el cas de justificar, quilometratge, l’entitat haurà d’aportar informe signat que descrigui i acrediti les activitats relatives a la realització de la despesa justificada.
d) Còpia acarada del model 110 o 111 i 190 de l’IRPF de tot l’any 2014 i del comprovants dels seus pagaments.
e) Informe signat i segellat per l’entitat, que descrigui els criteris d’imputació de costos utilitzats per l’entitat, que doni resposta als percentatges aplicats en els diferents costs, que servirà per donar compliment a l’art. 72 del Reial Decret 887/2006, del Reglament de la llei 38/2003, general de subvencions.
f) Certificat actualitzat acreditatiu d’estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la hisenda estatal.
g) Certificat actualitzat acreditatiu d’estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.
No s’entendrà del tot justificada l’aplicació dels fons a percebre fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que ha servit de base a la concessió de la subvenció.
I en el cas que no es justifiqui totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi complert, encara que parcialment, la finalitat per a la qual aquesta fou concedida, es revisarà i minorarà en aplicació del criteri de proporcionalitat la quantia proposada a subvencionar.
La justificació de despeses de manteniment o despeses indirectes dins d’un projecte no poden superar el 25% de projecte.
El procés de comprovació d’imputació de les despeses es fonamentarà en la distribució de les despeses contingudes en el compte justificatiu (annex 6).
Si la documentació definida en els punt anteriors fos incompleta o incorrecta, es requerirà a l’entitat beneficiària perquè en faci la rectificació o esmena oportuna, i la presenti en un termini no superior als 15 dies hàbils, comptadors des de la notificació.
I per a l’esmena d’objeccions que pugui formular el servei de Gestió Econòmica i per les formulades per òrgans de fiscalització, es requerirà a l’entitat beneficiària perquè en faci la rectificació oportuna i les presenti en un termini no superior als 15 dies hàbils, comptadors des de la notificació, en cadascun dels casos.
13. Pagament
El pagament de la subvenció s’ha de fer efectiu un cop comprovat i justificat el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir i es pot fer en un sol moment a partir de la finalització de l’activitat.
14. Revocació
D’acord amb el que disposa la normativa vigent, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.
Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l’acte de concessió i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
15. Reintegrament
L’entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s’acordi el reintegrament, en els casos prevists a l’article 37 de la Llei general de subvencions
Per al reintegrament s’han d’aplicar els procediments prevists a aquest efecte a la legislació de finances, en els quals s’ha de garantir l’audiència a les persones interessades.
Les quanties reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
16. Infraccions o sancions
L’incompliment dels requisits que preveu aquesta convocatòria dóna lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert en el títol IV de la llei general de subvencions.
17. Deures de col·laboració i Inspecció
Les entitats beneficiàries s’han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi sigui d’aplicació i, especialment, al que assenyala l’art. 46 de la Llei general de subvencions.
18. Normativa aplicable
En tot allò no previst a la present convocatòria es tindran en compte les bases reguladores de les ajudes econòmiques a entitats, aprovades pel Ple del Consell de Mallorca de 5 de maig de 2005 (BOIB núm. 99 de 30 de juny) i modificades pel Ple del Consell de Mallorca de 6 de febrer de 2006 (BOIB núm. 53 d’11 d’abril); el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, publicat en el BOIB número 132, de 3 de novembre de 2001, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i pel seu Reglament aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006)
Segon. Autoritzar la despesa dimanant d'aquest expedient per l’import total de cent-quaranta cinc mil quatre-cents quaranta-cinc euros i trenta-quatre cèntims (145.445,34 €), amb càrrec a la partida 40.23141.48905 del pressupost de despeses de l’IMAS de 2015 (referència comptable 22015006888 )
Tercer. Ordenar la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB.
Quart. Notificar aquesta resolució a la secció de Prestacions de l’Àrea d’Inclusió Social de l’IMAS, , al coordinador de l’Àrea de Persones amb Discapacitat, al servei de Gestió Econòmica i a la Intervenció Delegada de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials.
Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 27.2 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d’Afers Socials, aprovats pel Ple del Consell de Mallorca en data 9 de febrer de 2012 (BOIB núm. 28, de 21 de febrer), recurs d’alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.
Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú..”
La qual cosa ús comunico perquè tingueu coneixement i als efectes oportuns.
Palma, 15 de maig de 2015
La secretària delegada
(BOIB núm.160 de 14-11-2006)
Immaculada Borrás Salas