Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ECONOMIA I COMPETITIVITAT

Núm. 8979
Resolució del conseller d’Economia i Competitivitat de 18 de maig de 2015 per la qual es convoquen ajudes a les PIME per a realitzar accions d’internacionalització

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 10.18 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, d’acord amb la redacció feta per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut, atribueix a aquesta comunitat autònoma la competència exclusiva en el foment del desenvolupament econòmic, d’acord amb les bases i la coordinació general de l’activitat econòmica.

L’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial (BOIB núm. 52, de 17 d’abril) fixa les bases per a aquesta convocatòria d’ajudes, tot això d’acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

L’article 2.2 del Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 60 ext.), atribueix a la Direcció General de Comerç i Empresa el foment en matèria de comerç i empresa.

La internacionalització es configura com un dels factors determinants de la competitivitat de les empreses i, per tant, de l’economia. Per això, és necessari promoure la diversificació de les fórmules tradicionals empleades per a aconseguir l’efectiva internacionalització de l’empresa i facilitar la realització de noves accions. Per exemple, el foment de la utilització de fórmules que en facilitin la projecció exterior a través de l’elaboració i posada en marxa de plans d’internalització de les empreses de les Illes Balears, i de la cooperació empresarial entre empreses de les nostres illes o entre empreses de les Illes Balears i empreses estrangeres.

Les subvencions compreses en aquesta convocatòria estan incloses dins el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2015, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 23 de gener de 2015. En el dit Pla figura, entre altres actuacions, la convocatòria d’ajuts per afavorir la internacionalització dels sectors industrials de les Illes Balears amb l’objectiu de minimitzar la insularitat.

D’altra banda, el Reglament (UE) número 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament  de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Unió Europea L 352/1, de 28 de desembre), estableix les condicions que s’han de tenir en consideració a l’hora de concedir segons quins tipus d’ajuda.

En aquesta convocatòria s’apliquen les mesures de simplificació establertes en el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental, i en la Llei 2/2012, de 4 d’abril, de suport als emprenedors i les emprenedores i a la micro, petita i mitjana empresa, pel que fa a la simplificació administrativa a emprenedors i a empreses.

D’acord amb l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, com també amb l’article 5 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Industria i Energia de 8 de abril de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de promoció empresarial, correspon aprovar la convocatòria d’aquestes ajudes mitjançant resolució.

Per tot això, dict la següent

   

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte

L’objecte d’aquesta Resolució es aprovar la convocatòria pública d’ajudes, en l’exercici de l’any 2015, destinades a petites i mitjanes empreses (PIME) que desenvolupen una activitat industrial, amb l’objectiu de donar suport al seu procés d’internacionalització, a fi d’iniciar-ne o consolidar-ne la presència en els mercats internacionals.

 

Segon

Beneficiaris

1. Poden ser beneficiàries d’aquesta línia d’ajudes les PIME que realitzin activitats de caràcter industrial amb seu social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Es considera PIME aquella empresa que en el moment de la sol·licitud compleixi la definició de PIME establerta en l’annex 1 del Reglament (CE) núm. 800/2008 de la Comissió, de 6 d’agost de 2008.

2. No en poden ser beneficiàries les comunitats de béns, les societats civils sense personalitat jurídica, com tampoc les associacions, fundacions, administracions públiques ni, en general, les entitats sense ànim de lucre.

3. Tampoc en poden ser beneficiàries les empreses intermediàries l’activitat de les quals consisteixi a afavorir l’exportació indirecta d’altres empreses. 

Tercer

Projectes o actuacions subvencionables i quantia de les ajudes

1. Són actuacions subvencionables:

a. Les despeses següents derivades de l’assistència a fires o exposicions comercials de caràcter internacional que es realitzin fora de la comunitat autònoma de les Illes Balears: les despeses de lloguer de l’estand, muntatge, decoració i gestió, i les despeses de promoció de la fira, incloent-hi les  publicitàries.

b. Les despeses derivades de la contractació d’un consultor extern especialitzat   en comerç exterior.

c. Les despeses derivades de la contractació d’un tècnic en exportació en mercats de destinació.

d. Les despeses derivades de la contractació d’un tècnic en comerç exterior pel departament d’exportació en la seu central de l’empresa.

2. No són objecte de subvenció les despeses següents:

a. Les despeses de desplaçament i allotjament.

b. Les despeses de publicitat sobre petits objectes (marxandatge: bolígrafs, clauers, samarretes, bosses) i de material d’oficina que no estigui relacionat directament amb la fira o exposició.

c. Els serveis de consultoria en activitats permanents o periòdiques relacionats amb les despeses d’explotació normals de l’empresa, com els serveis rutinaris d’assessoria fiscal, els serveis jurídics periòdics o els de publicitat.

3. El projecte o actuació presentat haurà de tenir un import mínim de 4.000 euros (IVA exclòs), i obtenir una puntuació mínima de 20 punts.

4. L’import de l’ajuda serà del 50 % del cost elegible (IVA exclòs), amb un màxim de 15.000 euros per empresa.

5. D’acord amb l’article 3.1 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial, aquestes subvencions són compatibles amb altres ajudes de qualsevol entitat atorgades per a dur a terme l’acció d’internacionalització proposada, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l’activitat objecte de subvenció.

Quart

Import econòmic de la convocatòria

1. L’import econòmic d’aquesta convocatòria és de 250.000 euros. Les ajudes s’han de concedir amb càrrec al pressupost de la comunitat autònoma de les Illes Balears, concretament, amb càrrec a la  partida pressupostaria 19301 723A01 47 000 00 de l’exercici de l’any 2015.

2. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es pot augmentar l’import d’aquesta convocatòria.

Cinquè

Sol·licituds i documentació

1. Les sol·licituds, que s’han d’adreçar al conseller d’Economia i Competitivitat, s’han de presentar en el Registre de la Conselleria, en el de les seves delegacions o en qualsevol altre lloc dels que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

2. Inicialment, els sol·licitants han de presentar la documentació següent:

a) Sol·licitud i declaració responsable, en model normalitzat,  que figura com a annex I, i que es troba disponible a http://dgcomerc.caib.es

b) Pla o projecte de promoció exterior, d’acord amb l’annex III, aprovat per l’empresa, en el qual s’han de descriure les accions previstes per a l’any 2015 i indicar els objectius que es volen assolir. En cas que l’empresa hagi iniciat el seu pla d’expansió internacional, ha de detallar les accions duites a terme i indicar els objectius assolits.

3. Una vegada publicada en la pàgina web la proposta de resolució, els qui hagin obtingut una proposta de resolució favorable han de presentar, dins el termini de 30 dies, la documentació següent:

- Un pressupost o factures proforma de l’actuació proposada. Es considera que només són despeses subvencionables les que afectin directament l’acció que s’ha de realitzar. En cas d’inversions ja realitzades, s’han de presentar els originals de les factures de la inversió.

Per als projectes de quantia superior a 18.000,00 euros sense IVA, en cas de subministrament de béns d’equip o prestació de serveis per una empresa de consultoria o assistència tècnica, s’han de presentar, com a mínim, tres ofertes anteriors a l’execució del projecte, llevat que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per a poder fer-les, o llevat que la despesa s’hagi fet anteriorment a la sol·licitud. L’elecció de les ofertes presentades s’ha de fer de conformitat amb els criteris d’eficàcia i d’economia, i s’ha de justificar expressament en cas que l’elecció no hagi recaigut en la proposta econòmica més avantatjosa.

4. La proposta de resolució esmentada en el punt anterior ha d’incloure els proposats com a beneficiaris de les ajudes i els suplents, per si s’escau que algun dels possibles beneficiaris no reuneixi els requisits establerts o no presenti la documentació corresponent.

5. Quan el sol·licitant aporti en la sol·licitud un número de fax, s’entén que aquest es facilita a l’efecte de notificacions dels actes de tràmit, d’acord amb l’article 59 de la Llei 30/1992.

6. La Conselleria d’Economia i Competitivitat, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessàries per a resoldre l’expedient.

7. En el supòsit que algun dels documents esmentats, en ocasió de la tramitació d’altres expedients a la Conselleria d’Economia i Competitivitat, ja s’hagin presentat, no és necessari aportar-lo de nou, sempre que es facin constar la data i l’òrgan o dependència en què es va presentar o, si s’escau, en què es va emetre, que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l’acabament del procediment corresponent i que no hagi sofert modificacions.

8.  Als beneficiaris d’aquesta convocatòria se’ls ha d’aplicar la norma de les ajudes de minimis. que determina que l’import total de les ajudes de minimis a una única empresa no pot ser superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals (article 3 del Reglament UE núm. 1407/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013).

Sisè

Termini de presentació

El termini per a presentar les sol·licituds és d’un mes a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Setè

Competència i resolució

1. La Direcció General de Comerç i Empresa és l’òrgan competent per instruir i tramitar els procediments i ha de fer d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de pronunciar la Comissió Avaluadora, i aquesta ha d’emetre un informe que ha de servir de base per a elaborar la proposta de resolució. La directora general de Comerç i Empresa ha d’emetre  les propostes de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la llista dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, com també els exclosos amb el motiu d’exclusió.

D’acord amb l’article 59.6 de la Llei 30/1992, els actes a què es refereix el paràgraf anterior s’han de notificar a les persones interessades mitjançant la seva publicació en la pàgina web de la Direcció General de Comerç i Empresa i al tauler d’anuncis de la Conselleria d’Economia i Competitivitat, plaça de Son Castelló, número 1.

2. La resolució expressa del conseller d’Economia i Competitivitat finalitza el procediment de concessió de la subvenció, ha de motivar i fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida, i s’ha de notificar als interessats, d’acord amb l’article 59 de la Llei 30/1992, mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les resolucions denegatòries del procediment s’han de publicar en la pàgina web de la Direcció General de Comerç i Empresa i al tauler d’anuncis de la Conselleria d’Economia i Competitivitat.

3. La resolució de concessió ha d’especificar els aspectes següents: beneficiari, pressupost total de l’activitat que se subvenciona, import de la subvenció concedida,  partida pressupostària a la qual s’aplica, termini per a dur a terme l’activitat,  justificació de les activitats objecte d’ajuda i termini per a presentar els justificants.

4. Les resolucions del conseller d’Economia i Competitivitat que concedeixin o deneguin l’ajuda sol·licitada finalitzen la via administrativa i, contra aquestes, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes; o bé, un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat.

Vuitè

Comissió Avaluadora

D’acord amb l’article 10 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial,  la Comissió Avaluadora que ha d’examinar les sol·licituds d’ajudes de subvencions d’aquesta convocatòria està composta per:

Presidenta: la directora general de Comerç i Empresa

Vocals:

-  El cap del Servei de Promoció Empresarial, qui ha d’actuar com a secretari.

-  La cap del Servei de Comerç.

-  La cap del Servei de Suport Administratiu.

-  El director gerent de l’IDI.

- Un funcionari instructor o funcionària instructora dels expedients que s’avaluïn, que té veu però no vot.

 

Novè

Criteris de selecció i distribució

1. La concessió de subvencions s’ha de fer pel procediment de concurs mitjançant la comparació en un únic procediment de les sol·licituds presentades, a fi d’establir una prelació entre aquestes, d’acord amb els criteris de valoració següents:

a. Projecte d’internacionalització

a.1. Grau de novetat de l’activitat en l’àmbit de l’empresa

S’ha de valorar especialment que el projecte d’internacionalització sigui innovador en el marc de l’activitat habitual de l’empresa.

  • Primera vegada: 10
  • Habitual: 5

a.2. Mercats en què es desenvolupa l’acció

  • L’acció s’orienta al mercat de la Unió Europea: 5
  • Resta de països: 10

a.3. Tipus de projecte

  • Iniciació/consolidació: 5
  • Implantació comercial: 10

b. Empresa

b.1. Dimensió  de l’empresa

  • Microempresa: 10
  • Petita empresa: 5
  • Mitjana empresa: 3

b.2. Grau d’implicació de l’empresa en el projecte

S’han de tenir en compte els mitjans disponibles per a dur a terme la internacionalització que figurin en el pla o projecte de promoció exterior. Se n’ha de valorar especialment la viabilitat, la capacitat per dur-lo a terme i l’esforç econòmic de l’empresa. Fins a 30 punts.

c. Percepció d’altres ajudes

S’ha de valorar no haver rebut / no rebre altres ajudes pel mateix concepte del projecte presentat.

  • No: 10
  • Sí: 0

2. En el cas de projectes que obtinguin la mateixa puntuació, s’ha de tenir en compte la  data de presentació de les sol·licituds completes, i donar preferència a les més antigues.

3. S’ha d’establir una llista d’expedients susceptibles de ser subvencionats, classificats per ordre decreixent de puntuació obtinguda fins que s’exhaureixi la dotació pressupostària, que podrà contenir, atesa la possibilitat que alguna persona interessada no reuneixi els requisits establerts o no presenti la documentació, una llista de persones interessades suplents.

Desè

Pagament i justificació d’activitats

1. El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l’activitat subvencionada, mitjançant la presentació de la documentació següent:

a) Sol·licitud de pagament.

b) Memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb la indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

c) Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que ha de contenir:

1r. Una llista classificada de les despeses de l’activitat, amb la identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió i la data de pagament, d’acord amb el model que figura en l’annex II. En cas que la subvenció s’atorgui d’acord amb un pressupost, s’han d’indicar les desviacions esdevingudes, tot això acompanyat dels originals de les factures, que s’han de retornar als beneficiaris.

2n. Una llista detallada d’altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l’import i la procedència.

2. Els justificants de pagament s’han d’acreditar d’alguna de les maneres següents:

- Fotocòpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu de la transferència, en el qual figurin: la data de la transferència, l’import a transferir, la identificació del concepte de transferència a fi que quedi identificat el pagament de la factura, com també les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament.

Amb aquest document ha d’adjuntar l’extracte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència.

- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyat del corresponent extracte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré.

Això no obstant, per a les factures inferiors a 500 euros és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor.

No s’admeten factures justificatives inferiors a 100 euros (IVA inclòs). No s’han d’admetre, en cap cas, com a justificants de la inversió els tiquets de caixa.

En cas que l’expedient de pagament no tengui la documentació necessària per a comprovar la justificació i l’aplicació de la subvenció, l’òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents comptadors des de l’endemà d’haver rebut el requeriment d’esmena.

En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s’ha de revisar i s’ha de minorar proporcionalment.

3. Tota alteració de les condicions que s’han tingut en compte per a concedir la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

4. La falta de justificació en els termes i els terminis que estableixi la resolució d’atorgament de la subvenció, la modificació del projecte presentat sense que aquesta Conselleria l’hagi aprovada prèviament, com també la desviació de les subvencions o l’aplicació diferent a la que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.

5. Les inversions objecte de les sol·licituds s’han de fer i pagar en el període comprès entre l’1 de gener de 2015 i el 15 d’octubre de 2015 (ambdós inclosos).

6. No s’han de tenir en consideració, com a justificants de la inversió subvencionada, les factures emeses ni els pagaments fets amb anterioritat a l’1 de gener de 2015 ni posteriorment al 15 d’octubre de 2015.

7. El termini per justificar la realització de les activitats subvencionades en cap cas pot ser posterior al 15 d’octubre de 2015.

Onzè

Obligacions del beneficiari

A més del que s’estableixen l’article 15 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008 i l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, els beneficiaris queden obligats a:

a. Acreditar davant la Conselleria d’Economia i Competitivitat el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s’exigeixen per a concedir les ajudes.

b. Comunicar a la Conselleria d’Economia i Competitivitat la sol·licitud d’altres ajudes per a les mateixes inversions o activitats cursades davant qualsevol altra administració o organisme públic o privat i, si s’escau, la seva concessió i quantia.

c. Comunicar a la Conselleria d’Economia i Competitivitat l’obtenció de qualsevol altra ajuda de minimis rebuda durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l’exercici fiscal en curs.

d. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que faci la Conselleria d’Economia i Competitivitat i a les actuacions de control financer que duguin a terme la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, la Sindicatura de Comptes i altres autoritats de control.

 

Dotzè

Normativa d’aplicació

1. La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució i l’Ordre  de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial.

2. En tot allò que no estableixen ni aquesta Resolució ni l’Ordre esmentada s’ha d’aplicar el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Tretzè

Règim de minimis

Aquests ajuts estan sotmesos al règim de minimis, en els termes establerts en el Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del tractat CE de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis.

Catorzè

Publicació

Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 18 de maig de 2015

El conseller d’Economia i Competitivitat
Joaquín García Martínez

 

 

 ANNEX I
Sol·licitud d’ajuts i declaració responsable de dades, per a accions d’internacionalització per a PIME

Nom de l’empresa..................................…………….................................................

CIF: .......…............Telèfon: .…….….....……..........  Fax: ..........................................

Adreça: ……………………………………………………………………..………………………..…

Població: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..…..….….

Adreça electrònica: ................................................................................................

Nom i DNI del representant legal .........................................................................

Persona de contacte..............................................................................................

Epígraf de l’activitat econòmica de l’empresa..........................................................

Núm. de Registre Industrial o núm. de Registre d’Indústries Agràries.........................

EXPÒS:

- Que estic interessat a demanar l’ajuda d’aquesta convocatòria corresponent a les accions d’internacionalització que es detallen en la memòria explicativa que s’adjunta, i formul la declaració responsable de veracitat següent:

L’empresa compleix les característiques de PIME atès que (assenyalau amb una X el vostre cas):

  • És una empresa mitjana:

El nombre de treballadors és:...............................(menys de 250 treballadors)

El volum de negoci és:..........................................(no superior a 50.000.000€)

El balanç general anual és:....................................(no superior a 43.000.000€)

  • És una empresa petita:

El nombre de treballadors és:...............................(menys de 50 treballadors)

El volum de negoci és:..........................................(no superior a 10.000.000€)

El balanç general anual és:....................................(no superior a 10.000.000€)

  • És una microempresa:

El nombre de treballadors és:...............................(menys de 10 treballadors)

El volum de negoci és:..........................................(no superior a 2.000.000€)

El balanç general anual és:....................................(no superior a 2.000.000€)

- Que no estic en cap dels supòsits establerts en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

- Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per a comprovar la realització correcta de l’objecte d’aquests ajuts.

- Que accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria i que totes les dades són certes.

- Que, per a l’actuació per a la qual sol·licit l’ajut (assenyalau amb una X el vostre cas):

No he sol·licitat ni he rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.

Sí he sol·licitat o he rebut una altra ajuda pel mateix concepte.

Organisme

Data de resolució

Quantia

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

- Que, per a l’actuació per a la qual sol·licit l’ajut (assenyalau amb una X el vostre cas):

No he rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2013, 2014 i 2015) cap subvenció  subjecta al règim de minimis.

Sí he rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2013, 2014 i 2015) les subvencions següents subjectes al règim de minimis.

Organisme

Data de resolució

Quantia

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

- Que les meves dades bancàries, a l’efecte de l’ingrés derivat del procediment són:

Entitat

Domicili, sucursal o oficina

 

 

 

CODI COMPTE

País 

(2 dígits)

Control IBAN

(2 dígits)

Codi entitat(4 dígits)

Codi sucursal o oficina (4 dígits)

DC (2 dígits)

Núm. compte o llibreta (10 dígits)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Que puc acreditar aquestes dades documentalment, en cas que se m’exigeixin.

AUTORITZ:

Que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l’òrgan competent o autoritzat, en l’àmbit de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin.

Que les dades i els documents d’altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l’òrgan gestor, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin, sempre que s’hagi establert per conveni amb l’Administració competent.

D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s’incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l’efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l’efecte estadístic. L’òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç i Empresa.

Per això,

SOL·LICIT:

L’ajut destinat a accions d’internacionalització per a PIME per a dur a terme les

actuacions següents (enumerau les actuacions i el seu import):

...................................................................................................................................................................................................................

…….........…, ………. de .........…… de 2015

 [Signatura del sol·licitant]           

ANNEX II.
COMPTE JUSTIFICATIU

Beneficiari: ..................................................................................... NIF ................................................................

Data concessió: ................ Import ajuda concedida: ................... €   Import altres ajudes ..................................... €

LLISTA ENUMERATIVA DE LES DESPESES DERIVADES DE L’EXPEDIENT NÚM.  ..................................

Núm. Ordre

Núm. factura

Data

Proveïdor

Concepte

Import base imposable

IVA

TOTAL

DATA I FORMA PAGAMENT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aquesta llista correspon al cost total definitiu de la inversió,  els justificants de la qual s’adjunten.

Data: ................................

Signat:

 

 ANNEX III
Guia de la memòria del pla o projecte de promoció exterior

El pla o projecte haurà de contenir el següent:

  • Presentació de l’empresa: història o antecedents de l’empresa, marc actual i descripció detallada dels seus productes.
  • Pla o projecte de promoció exterior: document en què es descriguin les accions previstes per al 2015, que indiqui els objectius que es volen assolir. En cas que l’empresa hagi iniciat el seu pla d’expansió internacional, haurà de detallar les accions duites a terme i indicar els objectius assolits. En ambdós casos, s’han de detallar els objectius per assolir, d’acord amb el projecte.

La memòria també ha de contenir els aspectes següents:

  • Dates previstes per a cada actuació.
  • Cost previst de l’actuació.
  • Mercat/Mercats de destinació.
  • Grau de novetat de l’activitat dins l’àmbit de l’empresa.
  • Descripció dels mitjans disponibles per a dur a terme el projecte d’internacionalització (recursos humans, pla de finançament, etc.)
  • Data i signatura del representant legal de l’entitat.