La Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa modifica diversos articles de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació i crea els cicles formatius de formació professional bàsica com a ensenyaments de formació professional en el sistema educatiu.
El Reial decret 127/2014, de 28 de febrer, pel qual es regulen aspectes específics de la formació professional bàsica dels ensenyaments de formació professional del sistema educatiu, s’aproven catorze títols professionals bàsics, es defineixen els seus currículums bàsics i es modifica el Reial decret 1850/2009, de 4 de desembre, sobre expedició de títols acadèmics i professionals corresponents als ensenyaments establerts en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, estableix en la disposició final tercera que els cicles de formació professional bàsica substituiran progressivament els programes de qualificació professional inicial i que el primer curs dels cicles de formació professional bàsica s’implantarà en el curs escolar 2014-2015.
L’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012 per la qual es regula el procediment d’admissió i de matrícula als mòduls obligatoris dels programes de qualificació professional inicial i als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu que s’imparteixen en règim d’ensenyaments presencials als centres educatius de les Illes Balears estableix, en la disposició final primera, l’autorització al director general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional per dictar les resolucions i les instruccions necessàries per a l’execució d’allò que es disposa en aquesta Ordre. Així, per tot el que s’ha exposat, totes les referències que l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012 fa als mòduls obligatoris dels programes de qualificació professional inicial s’han d’entendre referides als cicles de formació professional bàsica.
Per tot això, de conformitat amb la normativa indicada, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer :
-
Aprovar les instruccions que despleguen l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012 per la qual es regula el procediment d’admissió i de matrícula als mòduls obligatoris dels programes de qualificació professional inicial i als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu que s’imparteixen en règim d’ensenyaments presencials als centres educatius de les Illes Balears.
-
Aquestes instruccions s’adjunten com a annex 1 d’aquesta Resolució.
-
La documentació que s’ha d’aportar per a l’admissió als ensenyaments de formació professional es detalla a l’annex 2 d’aquesta Resolució.
-
L’annex 3 determina el calendari del procediment d’admissió i de matrícula als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu.
Segon : Aquesta Resolució entra en vigor l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos : Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada davant la consellera d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de publicar-se, d’acord amb l’article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 14 de maig de 2015
La directora general
Isabel Cerdà Moragues
ANNEX 1
Instruccions
Article 1
Objecte i àmbit d’aplicació
-
Aquestes instruccions concreten el procediment que s’ha de seguir per a l’admissió i la matrícula als cicles formatius de formació professional bàsica i als cicles formatius de grau mitjà i de grau superior de formació professional del sistema educatiu que s’han d’impartir, durant el curs 2015-2016, en règim d’ensenyament presencial, en la modalitat d’oferta completa als centres educatius sostinguts amb fons públics que imparteixen aquests ensenyaments a les Illes Balears.
-
Totes les referències que l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012 fa als mòduls obligatoris dels programes de qualificació professional inicial s’han d’entendre referides als cicles de formació professional bàsica.
Article 2
Informació necessària per a les persones sol·licitants
-
La informació sobre l’oferta formativa per al curs escolar 2015-2016 i el calendari d’admissió i de matrícula es poden trobar a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional <http://formacioprofessional.caib.es>. Aquesta informació també es pot trobar a qualsevol dels centres educatius que imparteixen cicles formatius de formació professional del sistema educatiu a les Illes Balears.
-
Els centres educatius han de posar a l’abast de les persones interessades, abans de l’inici del període d’admissió de sol·licituds, la informació sobre si l’horari en què s’han d’impartir els cicles formatius que tenen autoritzats és de matí o horabaixa i, si n’és el cas, informació addicional sobre els mòduls que s’imparteixen a instal·lacions que no pertanyin al centre.
-
Així mateix, els centres educatius han de donar publicitat, al tauler d’anuncis del centre, del nombre de places inicialment vacants per a cada cicle formatiu i dels horaris que s’han d’impartir al centre.
Article 3
Persones que poden demanar una plaça en els cicles de formació professional bàsica
-
Per a l’admissió als cicles de formació professional bàsica cal formalitzar la sol·licitud corresponent, encara que l’aspirant estigui cursant altres ensenyaments al mateix centre.
-
Han de presentar la sol·licitud d’admissió als cicles de formació professional bàsica les persones interessades a cursar aquests ensenyaments que tenguin fixat el domicili de residència a les Illes Balears i reuneixin les condicions per accedir a una plaça establertes en la normativa vigent.
Article 4
Persones que poden demanar una plaça en els cicles formatius de grau mitjà i/o grau superior
-
Per a l’admissió a un cicle formatiu de grau mitjà i/o de grau superior cal formalitzar la sol·licitud corresponent, encara que la persona interessada estigui cursant altres ensenyaments al mateix centre.
-
Han de presentar la sol·licitud d’admissió a un cicle formatiu de grau mitjà i/o de grau superior totes les persones interessades a cursar aquests ensenyaments que tenguin fixat el domicili de residència a les Illes Balears i reuneixin les condicions establertes per accedir a una plaça mitjançant una de les vies d’accés previstes.
-
Les persones interessades poden presentar la sol·licitud d’admissió a aquests ensenyaments si tenen la nacionalitat espanyola, han obtingut el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, o són titulars d’una autorització de residència o de residència i treball a Espanya en vigor, d’acord amb el que determina la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
-
Les persones que el darrer dia del termini ordinari per presentar la sol·licitud d’admissió per accedir al cicle via ESO o via batxiller no tenguin les condicions acadèmiques requerides, però les puguin obtenir al setembre, han de presentar, igualment, una sol·licitud d’admissió al cicle formatiu que vulguin cursar i podran matricular-s’hi en el període de matrícula corresponent si llavors compleixen els requisits acadèmics exigits i resulten admeses a les places que puguin quedar vacants.
-
Les persones que no tenen la convalidació o l’homologació dels estudis cursats mitjançant sistemes educatius estrangers però la poden obtenir al setembre han de presentar, igualment, una sol·licitud d’admissió al cicle formatiu que vulguin cursar, i podran matricular-s’hi en el període de matrícula corresponent si aleshores compleixen els requisits acadèmics exigits i resulten admeses a les places que puguin quedar vacants. Si llavors no tenen encara els requisits acadèmics, poden resultar admeses de forma condicionada a obtenir aquests requisits només si resten places vacants al cicle.
-
També han de presentar una sol·licitud d’admissió les persones matriculades en un cicle formatiu en el curs acadèmic anterior que hagin perdut el dret d’assistir-hi i ser avaluades, de conformitat amb la normativa vigent.
-
Han de tornar a participar en aquest procés d’admissió les persones que el curs acadèmic anterior cursaven un cicle formatiu, han de repetir el primer curs i els mòduls suspesos superen el 50 % de la càrrega lectiva anual dels mòduls matriculats. Les persones que han de repetir el primer curs amb un percentatge de mòduls suspesos inferior a l’establert només s’han de matricular al mateix centre on l’han cursat a les dates indicades per a les persones que no promocionen a segon curs.
-
Així mateix, les persones que en el curs acadèmic anterior varen formalitzar la matrícula al mòdul o mòduls que quedaven vacants una vegada finalitzat el termini ordinari d’admissió no han de participar en aquest procés d’admissió, sempre que hagin superat el 50 % de la càrrega lectiva anual dels mòduls matriculats.
Article 5
Model de sol·licitud
-
Les persones que poden demanar una plaça en els cicles de formació professional del sistema educatiu han d’emplenar un únic model de sol·licitud d’admissió. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació pertinent que s’indica en l’annex 2 d’aquestes instruccions, d’acord amb la situació en què es trobi la persona interessada.
-
El model oficial de sol·licitud es pot trobar a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional. També l’ha de facilitar el centre educatiu on la persona interessada vol cursar el cicle de formació professional que demana en primer lloc.
Article 6
Contingut de la sol·licitud d’admissió als ensenyaments de formació professional
-
La persona interessada ha d’indicar a la sol·licitud el cicle de formació professional que vol cursar, amb l’horari d’assistència que prefereix -matí (M) o horabaixa (H)- en el cas que l’ensenyament s’imparteixi en més d’un horari en el centre educatiu en què demana la plaça. A la sol·licitud també pot indicar per ordre de preferència, com a màxim, tres opcions més del cicle formatiu que vol cursar en el mateix o en altres centres educatius finançats amb fons públics, per si no obté plaça al cicle i centre que ha demanat com a primera opció.
-
Una vegada indicat l’ensenyament que es vol cursar, s’ha de seleccionar (marcar amb una X), la via d’accés per la qual sol·licita l’admissió, en el cas dels cicles formatius de grau mitjà i grau superior. A continuació, s’ha de marcar amb una X la documentació que s’adjunta a la sol·licitud, que acredita les condicions per sol·licitar una plaça per a l’ensenyament i la via corresponent. En cap cas s’ha d’indicar a la sol·licitud d’admissió cap altra dada no sol·licitada. A les caselles de qualificació no s’ha d’indicar la qualificació, sinó que s’aporta la documentació esmentada per elaborar el barem.
-
Els codis dels centres els ha d’emplenar el centre educatiu en el qual es tramita la sol·licitud, mentre que els codis dels cicles formatius els han d’emplenar les persones sol·licitants.
-
La persona interessada ha de facilitar dos números de telèfon en els quals se la pugui localitzar durant tot el procés d’admissió. És responsabilitat de la persona interessada i/o dels seus pares o tutors, en el cas de sol·licitants menors d’edat, comunicar qualsevol canvi relacionat amb aquests dos números de telèfon.
Article 7
Compatibilitat de sol·licituds
És possible presentar una sol·licitud per a l’admissió a cicles de grau mitjà, una per a cicles de grau superior i una altra per a batxillerat, i matricular-se simultàniament en els diferents ensenyaments, sempre que sigui possible compatibilitzar l’assistència presencial.
Article 8
Centre per sol·licitar plaça en els cicles de formació professional
-
Les persones interessades a cursar un cicle formatiu han de presentar la sol·licitud d’admissió, juntament amb la documentació necessària, únicament en el centre educatiu en el qual volen cursar l’ensenyament corresponent que demanen en primer lloc. La sol·licitud s’ha de presentar en l’horari d’oficina de la secretaria del centre esmentat.
-
Les persones que compleixin els requisits per cursar cicles de grau mitjà i cicles de grau superior i demanin l’admissió a cicles d’aquests dos nivells han de presentar dues sol·licituds, una en el centre que imparteix el cicle formatiu de grau mitjà que es vol cursar en primera opció i l’altra en el centre que imparteix el cicle formatiu de grau superior que es vol cursar en primera opció, centre que pot ser el mateix que imparteix el cicle de grau mitjà o bé un altre centre educatiu. En aquest cas, si la persona interessada resulta admesa als dos cicles, només s’hi pot matricular si pot compatibilitzar l’assistència presencial a ambdós cicles.
-
Quan una persona estigui interessada a cursar un cicle que s’imparteix en un centre situat en una illa diferent de la del seu domicili, pot presentar la sol·licitud i la documentació que ha d’adjuntar-hi al centre educatiu que imparteixi cicles formatius que tengui més a prop. Aquest centre ha de compulsar les còpies dels documents que s’adjunten a la sol·licitud i ha d’enviar, per fax, al centre en què es demana la plaça, una còpia de la sol·licitud i de la documentació adjunta. Un cop acabat el termini d’admissió de sol·licituds ha de trametre al centre esmentat els originals de les sol·licituds i tota la documentació adjunta.
Article 9
Termini d’admissió de sol·licituds
-
Les sol·licituds s’han de presentar del 8 al 30 de juny de 2015, ambdós inclosos.
-
Una vegada finalitzat aquest termini, les persones interessades a cursar algun d’aquests ensenyaments han de sol·licitar l’admissió fora del termini ordinari per via telemàtica de l’1 de juliol al 18 de setembre de 2015. L’accés a la sol·licitud electrònica d’admissió fora del termini ordinari es pot trobar a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional.
Article 10
Documentació que s’ha d’aportar per a l’admissió als ensenyaments de formació professional
-
Amb la sol·licitud d’admissió s’han de presentar original i còpia de la documentació que s’indica en l’annex 2 d’aquestes instruccions, d’acord amb la situació en què es trobi la persona interessada.
-
Tota aquesta documentació serveix perquè, mitjançant l’aplicació informàtica per a la gestió educativa de les Illes Balears, es faci el barem de les sol·licituds de conformitat amb els criteris que consten en l’annex 2 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012, per la qual cosa si la documentació es presenta fora de termini (excepte en el cas que el centre la demani d’ofici) o no es presenta de forma procedent durant el termini establert, no es pot tenir en compte als efectes de computar el concepte afectat en el barem.
Article 11
Nombre d’alumnes per grup
-
El nombre de places disponibles de cada grup (vacants) es concreta a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional.
-
S’ha de reservar el 50 % del nombre d’alumnes per grup en els cicles de formació professional bàsica per als alumnes procedents del mateix centre. Prèviament a aquest càlcul, s’ha d’establir una reserva del 5 % del nombre de places disponibles de cada grup per a persones amb discapacitat, d’acord amb el capítol III de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012, així com la reserva del 5 % per a les persones que acrediten la condició d’esportistes d’alt nivell o d’alt rendiment, d’acord amb el capítol IV de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012.
-
S’ha de calcular el nombre de places per a cada una de les vies d’accés als cicles formatius de grau mitjà de formació professional d’acord amb els criteris següents:
-
Per a l’accés amb el títol de graduat en educació secundària obligatòria (accés via ESO) s’ha de fer una reserva del 60 % del nombre d’alumnes per grup.
-
Per a l’accés mitjançant la superació dels mòduls obligatoris d’un programa de qualificació professional inicial (accés via mòduls obligatoris PQPI) s’ha de fer una reserva del 20 % del nombre d’alumnes per grup.
-
Per a l’accés mitjançant la superació del curs de formació específic per a l’accés a cicles de grau mitjà, la superació de la prova d’accés a cicles formatius de grau mitjà, la superació de la prova d’accés a cicles formatius de grau superior o la prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys (accés per altres vies), s’ha de fer una reserva del 20 % del nombre d’alumnes per grup.
-
S’ha de calcular el nombre de places per a cada una de les vies d’accés als cicles formatius de grau superior de formació professional, d’acord amb els criteris següents:
-
Per a l’accés amb títol de batxiller (accés via batxiller) s’ha de fer una reserva del 60 % del nombre d’alumnes per grup.
-
Per a l’accés amb títol de tècnic de grau mitjà més la superació del curs de formació específic per a l’accés a cicles de grau superior (accés via títol de grau mitjà i curs específic a grau superior) s’ha de fer una reserva del 20 % del nombre d’alumnes per grup.
-
Per a l’accés mitjançant la superació de la prova d’accés a cicles formatius de grau superior o la prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys (accés per altres vies) s’ha de fer una reserva del 20 % del nombre d’alumnes per grup.
-
S’ha d’establir una reserva del 50 % de les places disponibles (vacants) de cada grup dels cicles formatius de grau mitjà que s’imparteixen a l’IES Centre de Tecnificació Esportiva de les Illes Balears (CTEIB) per als esportistes d’alt nivell de les Illes Balears que sol·liciten l’accés via ESO.
-
S’ha d’establir una reserva del 50 % de les places disponibles (vacants) de cada grup dels cicles formatius de grau superior que s’imparteixen a l’IES CTEIB per als esportistes d’alt nivell de les Illes Balears que sol·liciten l’accés via batxiller.
-
Del nombre de places disponibles (vacants) de cada un dels grups, prèviament al càlcul de les reserves establertes en els apartats 3 i 4 d’aquest article, s’ha d’establir una reserva del 5 % per a les persones que acrediten la condició d’esportistes d’alt nivell o d’alt rendiment, d’acord amb el capítol IV de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012. S’ha d’aplicar el percentatge amb independència de la via d’accés mitjançant la qual sol·licita l’admissió als ensenyaments de formació professional. Per adjudicar aquestes places reservades s’han de considerar els criteris concrets per a aquestes persones, determinats en l’annex 2 de l’Ordre esmentada.
-
Així mateix, prèviament al càlcul de les reserves establertes en els apartats 3 i 4 d’aquest article, s’ha d’establir una reserva del 5 % del nombre de places disponibles de cada grup per a persones amb discapacitat, d’acord amb el capítol III de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012. S’ha d’aplicar el percentatge amb independència de la via d’accés per la qual sol·licita l’admissió als ensenyaments de formació professional. Per adjudicar aquestes places reservades s’han de considerar els criteris concrets per a aquestes persones, determinats en l’annex 2 de l’Ordre esmentada.
-
Les vacants de les places reservades per a les persones amb discapacitat i les dels esportistes d’alt nivell o d’alt rendiment s’acumulen a la resta de les places de l’accés via ESO i via batxiller.
-
En cas que no es cobreixin les places reservades en alguna de les vies d’accés, les places que quedin vacants s’han d’adjudicar de forma proporcional a la resta de les reserves de cada via d’accés.
-
La Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional pot autoritzar que els centres ofereixin un nombre distint de places segons les situacions especials, com poden ser convenis amb empreses o requeriments propis del cicle formatiu.
Article 12
Actuacions dels centres prèvies al procés d’admissió
-
Abans de l’inici del procés d’admissió, els centres educatius que imparteixen els ensenyaments de formació professional han de comprovar el nombre de places que s’ofereixen per a cada cicle de formació professional bàsica, per a cada cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior i per a cada horari de cada cicle formatiu que consta en l’aplicació informàtica que s’ha de fer servir en el procés d’admissió (GestIB).
-
També s’han d’introduir en el GestIB, al més tard el dia 24 de juny, el nombre de persones que han de repetir curs i no han de tornar a participar en el procés d’admissió, d’acord amb el que es determina en el punt 7 de l’article 4 d’aquestes instruccions. Així mateix, també s’han d’incloure el nombre de persones que reuneixen els requisits del punt 8 de l’article esmentat.
Article 13
Admissió i gestió de les sol·licituds
-
El centre docent que rep la sol·licitud d’admissió ha de comprovar amb la persona sol·licitant que està ben emplenada i que hi adjunta tota la documentació que s’indica. Ha de compulsar les còpies de la documentació que presenta, s’ha de quedar l’exemplar de la sol·licitud per al centre i li ha de lliurar l’exemplar per al sol·licitant una vegada datat i segellat perquè acrediti la petició.
-
També ha de comprovar que la persona interessada té l’edat requerida per iniciar els ensenyaments en què sol·licita la plaça.
-
Els centres no poden percebre cap quantitat pel fet de gestionar una sol·licitud d’admissió, d’acord amb la normativa vigent.
Article 14
Detecció de la duplicitat de sol·licituds
-
L’aplicació informàtica per a la gestió educativa detecta si hi ha més d’una sol·licitud d’admissió a un cicle formatiu mitjançant una mateixa via d’accés presentada a diferents centres per una mateixa persona. En aquest cas, per complir el que preveu l’apartat 3 de l’article 10 del Decret 37/2008, de 4 d’abril, pel qual s’estableix el règim d’admissió d’alumnes als centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, només es té en compte el que consta a la primera de les sol·licituds que hagi estat introduïda en el GestIB i no és possible introduir el que consta a la resta de sol·licituds, les quals queden anul·lades.
-
En el cas que un centre detecti que s’han falsejat les dades d’una sol·licitud, l’ha d’excloure del procés d’admissió i ho ha de comunicar a la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional perquè aquesta n’informi la Comissió de Garanties d’Admissió, prevista a l’article 41 d’aquestes instruccions.
Article 15
Trasllat de les dades de les sol·licituds a l’aplicació informàtica per a la gestió educativa
-
Les dades que consten a les sol·licituds d’admissió presentades en el termini corresponent, una vegada confrontades amb la documentació que s’hi adjunta, s’han de traslladar al GestIB, al més tard el dia 3 de juliol de 2015.
-
En el cas que la persona interessada no indiqui l’horari en què vol cursar un cicle formatiu, el centre educatiu que ha rebut la sol·licitud pot traslladar a l’aplicació informàtica la petició per cursar el cicle en l’horari que estimi convenient d’entre tots els possibles, sense dret a reclamació per part de la persona interessada.
Article 16
Sorteig per determinar les lletres del criteri per dirimir les situacions d’empat
-
La Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional ha d’efectuar un sorteig públic, presidit per la directora general o persona en qui delegui, per determinar la combinació de dues lletres a partir de la qual s’ordenen alfabèticament les sol·licituds per dirimir les situacions d’empat en l’admissió als cicles formatius. Aquest sorteig s’ha de fer el dia 1 de juliol de 2015.
-
El resultat del sorteig s’ha d’introduir en l’aplicació informàtica GestIB perquè es pugui fer l’ordenació automàtica de les sol·licituds. També s’ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional.
Article 17
Procediment per determinar quines persones s’han d’admetre
-
Transcorregut el termini d’admissió de sol·licituds, l’aplicació informàtica per a la gestió educativa ordenarà totes les sol·licituds, de conformitat amb el que s’estableix en l’annex 2 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012. L’ordenació automàtica aplica el barem amb relació a la primera petició que consti a la sol·licitud.
-
Cada centre educatiu obté les llistes provisionals de persones admeses a cada un dels cicles formatius i horaris que s’hi imparteixen mitjançant l’aplicació informàtica per a la gestió educativa. En aquestes llistes també hi consten les persones que no han obtingut plaça en un dels ensenyaments que s’imparteixen en aquest centre en un horari concret, ja que aquest ensenyament l’ha sol·licitat un nombre de persones superior al de places assignades a la via d’accés corresponent (llistes d’espera provisionals de primeres opcions).
-
Les llistes que facilita l’aplicació informàtica GestIB són les úniques llistes vàlides per al procés d’admissió als cicles formatius. A les llistes provisionals, hi consten totes les persones que han sol·licitat una plaça, ordenades de major a menor dret a obtenir-la segons els criteris establerts en l’annex 2 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012, i publicades per ordre alfabètic amb indicació de la puntuació de cada sol·licitant.
Article 18
Publicació de les llistes provisionals
-
El dia 10 de juliol de 2015 els centres educatius han de publicar la llista provisional de persones admeses a les places dels cicles de formació professional bàsica i la llista provisional de persones admeses a les places de cada una de les vies d’accés en el cicle i centre que han demanat com a primera opció (llista provisional de persones admeses en primeres opcions).
-
En aquestes llistes hi han de constar la resta de persones que compleixen els requisits d’admissió, les quals han demanat plaça en el cicle i centre com a primera opció però no consten com a admeses provisionalment perquè no hi ha més places disponibles (llista provisional de persones en espera en primeres opcions).
-
Els centres educatius també han de publicar, si escau, la llista de persones excloses provisionalment per cada via d’accés en els cicles formatius de grau mitjà i superior i per cada cicle formatiu de formació professional bàsica, amb menció explícita de la causa d’exclusió.
-
Totes les llistes que es publiquin han de dur el segell del centre i la signatura del director.
-
La publicació de les llistes de cada centre s’ha de fer al tauler d’anuncis o bé s’ha de posar a l’abast de les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web de cada centre educatiu. La publicació de les llistes té els efectes de notificació a les persones interessades.
Article 19
Termini per presentar reclamacions i rectificacions
-
Es poden formular reclamacions i rectificacions sobre el que consta a les llistes provisionals esmentades durant els dies 10, 13 i 14 de juliol de 2015.
-
Les reclamacions s’han d’adreçar a la direcció del centre en què es vol cursar l’ensenyament demanat com a primera opció.
-
Durant aquest termini poden aportar la documentació que els requereixi expressament el centre educatiu. Aquesta documentació ha de tenir data d’emissió, al més tard, el darrer dia del termini d’admissió; és a dir, dia 30 de juny de 2015.
Article 20
Resolució i publicació de les reclamacions i rectificacions
Les rectificacions i la resolució de les reclamacions s’han de fer públiques el dia 15 de juliol de 2015 al tauler d’anuncis del centre que imparteix l’ensenyament corresponent, o s’han de posar a l’abast de les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web de cada centre educatiu. La publicació al tauler d’anuncis o mitjançant aquest altre sistema tindrà tots els efectes de notificació a les persones interessades. Aquesta informació, que facilita l’aplicació informàtica GestIB, és la única vàlida per al procés d’admissió als cicles formatius.
Article 21
Publicació de la llista definitiva de persones admeses
-
El dia 21 de juliol de 2015 s’ha de publicar la llista de persones admeses definitivament a les places dels cicles de formació professional bàsica i cicles formatius de grau mitjà i grau superior per cada una de les vies d’accés. En aquestes llistes hi ha de constar la resta de persones que han demanat plaça com a primera opció i que no han estat admeses, perquè no queden més places, amb indicació expressa, si escau, de l’admissió en segona opció o en opcions següents (llista definitiva de persones admeses i en espera amb totes les opcions).
-
El mateix dia, cada centre educatiu ha de publicar la llista d’espera definitiva del seu centre, que és diferent a la llista esmentada en el punt precedent. Aquestes llistes d’espera definitives per centres les facilita l’aplicació informàtica GestIB.
-
Els centres educatius també han de publicar, si escau, la llista de persones definitivament excloses, amb menció explícita de la causa d’exclusió.
-
El mateix dia 21 de juliol també s’ha de publicar la llista de les persones que han demanat plaça en un cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior, però que no poden obtenir els requisits d’accés via ESO o batxiller fins al setembre, així com les persones que estan pendents de la convalidació o l’homologació dels estudis cursats mitjançant sistemes educatius estrangers.
-
La publicació de les llistes de cada centre s’ha de fer al tauler d’anuncis o bé s’ha de posar a l’abast de les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web de cada centre educatiu. Les llistes definitives que facilita l’aplicació informàtica per a la gestió educativa són les úniques vàlides per al procés d’admissió als ensenyaments de formació professional. La publicació de les llistes té els efectes de notificació a les persones interessades.
-
Totes aquestes llistes han de dur el segell del centre i la signatura del director.
-
A la llista definitiva de persones admeses el centre educatiu ha d’indicar el dia i l’hora en què s’han de matricular les persones que hi consten. També s’ha d’indicar el dia, l’hora i el lloc del procediment de crida única per a aquells sol·licitants que no han obtingut plaça a cap de les opcions demanades, d’acord amb el que es preveu a l’article 24 d’aquestes instruccions.
-
Contra la llista definitiva de persones admeses i excloses es pot interposar recurs d’alçada davant la directora general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, en el termini d’un mes, a comptar des de l’endemà de la publicació de la llista. La resolució del recurs exhaureix la via administrativa.
Article 22
Matrícula de les persones admeses
-
Les persones que consten a les llistes definitives de persones admeses als cicles formatius han de formalitzar la matrícula els dies 21, 22, 23 i 24 de juliol de 2015. El centre educatiu ha d’emetre un resguard de matrícula que ha de lliurar a la persona que s’ha matriculat.
-
Les persones que resultin admeses per primera vegada en els cicles de formació professional bàsica d’oferta obligatòria s’han de matricular a la totalitat dels mòduls del primer curs.
-
La documentació presentada en el moment de sol·licitar la plaça s’ha de fer servir en el procés de matriculació.
-
Si la persona admesa no formalitza la matrícula en el període establert es considera que renuncia a la plaça adjudicada i queda fora del procés d’admissió. Si encara està interessada a obtenir una plaça, ha de presentar una sol·licitud electrònica d’admissió fora de termini.
-
Els centres han de traslladar les dades de matrícula a l’aplicació informàtica GestIB.
Article 23
Procediment per a l’adjudicació de les places que queden vacants després de la matrícula
-
Els centres que, una vegada acabat el termini de matrícula, tenguin places vacants en alguna de les vies d’accés o en els cicles de formació professional bàsica perquè alguna de les persones admeses no s’ha matriculat i, a més a més, tenguin persones a les seves corresponents llistes d’espera de primeres opcions, les han d’adjudicar a les persones que hi consten, per rigorós ordre, fins que les places vacants s’hagin exhaurit. Aquest procediment s’ha de dur a terme els dies 27 i 28 de juliol de 2015.
-
Per fer això, el centre educatiu ha de comunicar personalment a la primera persona no admesa que consta a la llista d’espera, telefònicament o mitjançant un missatge a la bústia dels telèfons facilitats a la sol·licitud, que disposa d’una vacant. Les persones que accepten les places vacants han de formalitzar la matrícula els dies 27 i 28 de juliol de 2015. L’oficina d’escolarització pot gestionar la llista d’espera dels centres educatius, en el cas d’incompliment d’aquest procediment per part dels centres.
Article 24
Adjudicació de places que restin vacants als sol·licitants que no han obtingut plaça (crides úniques)
-
La Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, mitjançant l’oficina d’escolarització, ha de dur a terme el procediment de crida única per oferir les places que quedin vacants dels ensenyaments de formació professional impartits en la modalitat presencial a les Illes Balears als sol·licitants que no hagin obtingut plaça en cap de les opcions demanades.
-
A aquest efecte, s’ha de fer una crida única dels cicles de formació professional bàsica els dies 3 i 4 de setembre de 2015, les crides úniques de grau mitjà els dies 7 i 8 de setembre de 2015 i les de grau superior els dies 9 i 10 de setembre de 2015.
-
S’ha de cridar les persones interessades segons l’ordre en què consten en cada una de les llistes de persones que no han obtingut plaça, segons l’ensenyament i per cada una de les vies d’accés. En el cas dels sol·licitants que no hagin obtingut plaça en un cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior, per una via d’accés, si tenen la possibilitat que se’ls pugui adjudicar una plaça en un cicle que no està inclòs a la seva sol·licitud hauran d’acreditar documentalment que reuneixen els requisits d’accés per a la via corresponent al cicle formatiu concret.
-
En el cas de sol·licitants dels cicles de formació professional bàsica, en el procediment de crida única només poden accedir als cicles formatius que consten en el certificat sobre la proposta d’incorporació d’alumnes als cicles de formació professional bàsica. En el cas que hi hagi la possibilitat que se’ls pugui adjudicar una plaça en un cicle de formació professional bàsica diferent dels establerts en el certificat esmentat s’ha de tornar a presentar un nou certificat que permeti aquesta adjudicació.
-
Les persones interessades que acceptin una plaça vacant en el procés de crida única han de formalitzar la matrícula abans del dia 14 de setembre de 2015.
Article 25
Publicació de llistes de persones que han demanat admissió però que no poden obtenir els requisits d’accés fins al mes de setembre o no tenen la convalidació o l’homologació dels seus estudis
-
El dia 21 de juliol s’ha de publicar la llista de les persones que han demanat plaça en un cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior però que no poden obtenir els requisits d’accés fins al setembre. També s’ha de publicar la llista de persones que no tenen la convalidació o l’homologació dels estudis cursats mitjançant sistemes educatius estrangers.
-
Aquesta llista ha de dur el segell del centre i la signatura del director i s’ha de publicar al tauler d’anuncis del centre o bé s’ha de posar a l’abast de les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web de cada centre educatiu. La publicació de les llistes té els efectes de notificació a les persones interessades.
Article 26
Acreditació dels requisits de les persones que han demanat admissió però que no poden obtenir els requisits d’accés fins al mes de setembre o no tenen la convalidació o l’homologació dels seus estudis
-
Les persones que estan pendents de l’obtenció dels requisits d’accés als cicles formatiu de grau mitjà o grau superior, esmentats a l’article anterior, i que han obtingut aquests requisits d’accés a les Illes Balears, no han d’aportar la documentació que ho acredita, ja que està a disposició de l’Administració educativa, mitjançant l’aplicació informàtica GestIB. Si els requisits no s’han obtingut en aquesta comunitat autònoma les persones interessades han d’aportar la documentació que ho acredita, al més tard, el dia 10 de setembre de 2015.
-
Aquesta informació s’ha de traslladar a l’aplicació informàtica GestIB, al més tard, el dia 11 de setembre.
Article 27
Llista provisional de les persones que han demanat admissió però que no poden obtenir els requisits d’accés fins al mes de setembre o no tenen la convalidació o l’homologació dels seus estudis
-
El dia 15 de setembre, s’ha de publicar la llista provisional de les persones que acrediten que han obtingut els requisits acadèmics al mes de setembre, així com les persones que aporten la documentació amb la resposta favorable a la convalidació o l’homologació dels estudis cursats mitjançant sistemes educatius estrangers. En aquesta llista hi ha de constar la qualificació mitjana dels estudis cursats.
-
Aquesta llista ha de dur el segell del centre i la signatura del director i s’ha de publicar al tauler d’anuncis del centre o bé s’ha de posar a l’abast de les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web de cada centre educatiu. Les llistes que facilita l’aplicació informàtica GestIB són les úniques llistes vàlides per al procés d’admissió als cicles formatius. La publicació de les llistes té els efectes de notificació a les persones interessades.
Article 28
Termini per presentar reclamacions i rectificacions
-
Els dies 15, 16 i 17 de setembre de 2015 es poden formular reclamacions i rectificacions sobre el que consta a la llista provisional de les persones que acrediten que han obtingut els requisits acadèmics al mes de setembre i de les persones que aporten la documentació amb la resposta favorable a la convalidació o l’homologació dels estudis cursats mitjançant sistemes educatius estrangers.
-
Les reclamacions s’han d’adreçar a la direcció del centre en què es vol cursar el cicle formatiu demanat com a primera opció.
-
Durant aquest termini poden aportar la documentació que els requereixi expressament el centre educatiu. Aquesta documentació ha de tenir data d’emissió, al més tard, del darrer dia del termini d’acreditació dels requisits; és a dir, dia 10 de setembre de 2015. Únicament es pot aportar la documentació que requereixi expressament el centre educatiu.
-
El centre educatiu ha de resoldre les reclamacions presentades i introduir les rectificacions pertinents al GestIB.
Article 29
Publicació de les rectificacions i de la resolució de les reclamacions
Les rectificacions i la resolució de les reclamacions de les persones que acrediten que han obtingut els requisits acadèmics al mes de setembre i de les persones que aporten la documentació amb la resposta favorable a la convalidació o l’homologació dels estudis cursats mitjançant sistemes educatius estrangers, s’han de fer públiques el dia 18 de setembre de 2015 al tauler d’anuncis del centre o bé s’ha de posar a l’abast de les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web de cada centre educatiu. La publicació de les llistes té els efectes de notificació a les persones interessades.
Article 30
Publicació de la llista definitiva de les persones que han obtingut els requisits acadèmics al mes de setembre, la convalidació o l’homologació dels seus estudis
-
El dia 21 de setembre de 2015, s’ha de publicar la llista definitiva de les persones que han obtingut els requisits acadèmics al mes de setembre, la convalidació o l’homologació dels seus estudis. En aquesta llista hi ha de constar la qualificació mitjana dels estudis cursats.
-
Aquesta llista ha de dur el segell del centre i la signatura del director, i s’ha de publicar al tauler d’anuncis del centre o bé s’ha de posar a l’abast de les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web de cada centre educatiu. Les llistes que facilita l’aplicació informàtica GestIB són les úniques llistes vàlides per al procés d’admissió als cicles formatius. La publicació de les llistes té els efectes de notificació a les persones interessades.
-
A la llista definitiva s’ha d’indicar el dia, l’hora i el lloc en què s’han de convocar al procediment de crida única per tal d’oferir les places que quedin vacants.
-
Contra aquesta llista definitiva es pot interposar recurs d’alçada davant la directora general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la publicació de la llista. La resolució del recurs exhaureix la via administrativa.
Article 31
Procediment de crida única de les persones que han obtingut els requisits acadèmics al mes de setembre, la convalidació o l’homologació dels seus estudis
-
La Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, mitjançant l’oficina d’escolarització, ha de dur a terme el procediment de crida única per tal d’oferir les places que quedin vacants a les persones que consten a les llistes definitives de les persones que han obtingut els requisits acadèmics al mes de setembre, la convalidació o l’homologació dels seus estudis.
-
A aquest efecte, s’ha de fer el procediment de crida única els dies 22 i 23 de setembre.
-
S’ha de cridar les persones interessades segons l’ordre en què consten a la llista definitiva de les persones que han obtingut els requisits acadèmics al mes de setembre, la convalidació o l’homologació dels seus estudis.
Article 32
Matrícula de les persones que han obtingut els requisits acadèmics al mes de setembre, la convalidació o l’homologació dels seus estudis
-
Les persones que consten a la llista definitiva de persones admeses que han obtingut els requisits acadèmics al mes de setembre, la convalidació o l’homologació dels seus estudis s’han de matricular del dia 22 al 24 de setembre de 2015, ambdós inclosos. El centre educatiu ha d’emetre un resguard de matrícula que ha de lliurar a la persona que s’ha matriculat.
-
Si la persona admesa no formalitza la matrícula en el període establert es considera que renuncia a la plaça adjudicada i queda fora del procés d’admissió.
Article 33
Termini de sol·licitud d’admissió fora del termini ordinari per via electrònica
-
Les persones interessades a cursar un cicle formatiu que sol·licitin l’admissió una vegada finalitzat el termini ordinari de presentació de sol·licituds, és a dir, amb posterioritat al dia 30 de juny, han de formalitzar la sol·licitud electrònica d’admissió fora de termini. L’accés a la sol·licitud electrònica d’admissió fora del termini ordinari es pot trobar a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional.
-
Les persones que demanin l’admissió fora del termini esmentat poden presentar la sol·licitud per via telemàtica de l’1 de juliol al 18 de setembre de 2015.
Article 34
Sol·licitud electrònica d’admissió fora de termini
-
Les persones que sol·licitin l’admissió fora del termini ordinari han d’emplenar la sol·licitud seguint les instruccions de l’assistent de la tramitació telemàtica que es troba a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional.
-
Perquè la sol·licitud electrònica d’admissió sigui vàlida, la persona interessada ha de completar obligatòriament els camps enunciats a continuació:
-
Nom i llinatges.
-
DNI/NIE.
-
Data de naixement.
-
Telèfon de contacte.
-
Adreça electrònica.
-
Accés a l’ensenyament: cicle de formació professional bàsica, cicle formatiu de grau mitjà i cicle formatiu de grau superior.
-
Aquest tràmit el pot fer el sol·licitant en nom propi o, també, el pare, mare o tutor d’una persona menor de 18 anys com a no sol·licitant. En aquest cas, han de constar les següents dades personals addicionals per validar el procés de sol·licitud d’admissió fora del termini ordinari:
-
Nom i llinatges del tutor
-
DNI del tutor.
-
Una vegada emplenada la sol·licitud d’admissió fora de termini per via telemàtica, es genera automàticament un justificant de la sol·licitud en format PDF, que la persona interessada ha d’imprimir i ha de presentar a la data i en el lloc prevists a la llista de les persones que han sol·licitat l’admissió fora del termini ordinari.
-
En el cas que la persona interessada tramiti més d’una sol·licitud, només es considera vàlida la darrera que s’hagi tramitat telemàticament.
Article 35
Publicació de la llista de persones que han sol·licitat l’admissió fora del termini ordinari
-
El dia 23 de setembre de 2015 s’ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional la llista de les persones que han sol·licitat l’admissió fora de termini per via telemàtica. En aquesta llista hi ha de constar el dia, l’hora i el lloc en què cal convocar al procediment de crida única les persones que hi consten.
-
La publicació de la llista a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional té els efectes de notificació a les persones interessades.
Article 36
Procediment de crida única per a les persones sol·licitants fora del termini ordinari
-
A partir del 25 de setembre de 2015, la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, mitjançant l’oficina d’escolarització, ha de dur a terme el procediment de crida única per poder oferir les places que quedin vacants dels ensenyaments de formació professional a les persones que han sol·licitat l’admissió fora del termini ordinari.
-
En aquest procediment de crida única, les persones interessades s’han de presentar en el dia, l’hora i el lloc en què consten a la llista de persones esmentades en l’article precedent. En aquest moment s’ha d’acreditar que es compleixen els requisits per accedir a l’ensenyament sol·licitat presentant la documentació que s’indica en l’annex 2 d’aquestes instruccions, d’acord amb la situació en què es trobi la persona interessada.
-
S’ha de cridar les persones interessades per l’ordre en què apareixen a la llista de persones que han sol·licitat l’admissió fora del termini ordinari. Si la persona interessada no es presenta en el moment de la crida, es considera que renuncia a la cita assignada i queda fora del procés d’adjudicació de places que queden vacants.
-
Per adjudicar una plaça vacant, els sol·licitants dels cicles formatius han de presentar la documentació que s’indica en l’annex 2 d’aquestes instruccions, segons el nivell de l’ensenyament sol·licitat. La documentació que s’aporti ha de tenir data d’emissió, al més tard, del 18 de setembre de 2015.
-
En el cas de sol·licitants dels cicles de formació professional bàsica, en aquest procediment de crida única només poden accedir als cicles formatius que consten en el certificat sobre la proposta d’incorporació d’alumnes als cicles de formació professional bàsica. En el cas que hi hagi la possibilitat que se’ls pugui adjudicar una plaça en un cicle diferent dels establerts en el certificat esmentat, s’ha de tornar a presentar un nou certificat que permeti aquesta adjudicació.
-
Les persones interessades que acceptin una plaça vacant en aquest procediment de crida única dels sol·licitants fora de termini han de formalitzar la matrícula en el termini de dos dies hàbils, comptadors des de l’acceptació de la plaça vacant o en el termini que els indiqui l’oficina d’escolarització. En el cas que no es formalitzi la matrícula en el període establert, es considera que renuncia a la plaça adjudicada i queda fora d’aquest procés d’admissió.
Article 37
Matrícula a mòduls que quedin vacants
-
Els mòduls que quedin vacants dels cicles formatius de formació professional bàsica, una vegada matriculades les persones que demanen plaça a tot el curs d’aquest ensenyament i els alumnes que repeteixen curs, es poden oferir a les persones que superin l’edat d’escolarització obligatòria que puguin accedir a aquests ensenyaments. L’ordre per ocupar aquestes places vacants és el següent: primer, els alumnes de 16 anys; segon, els alumnes de 17 anys i, en tercer lloc, excepcionalment, els alumnes de 18 anys. Només poden accedir als cicles formatius que consten en el certificat sobre la proposta d’incorporació d’alumnes als cicles de formació professional bàsica. En el cas que hi hagi la possibilitat que se’ls pugui adjudicar una plaça vacant en un cicle diferent dels establerts en el certificat esmentat, s’ha de tornar a presentar un altre certificat que permeti aquesta adjudicació.
-
Quan hi hagi vacants en determinats mòduls del primer curs dels cicles formatius de formació professional bàsica, l’oficina d’escolarització les ha d’oferir, en primer lloc, a les persones que consten en qualsevol de les llistes d’espera i, després, a les persones que han sol·licitat plaça fora del termini ordinari, fins a completar el nombre màxim d’alumnes autoritzat, sempre seguint l’ordre marcat per ocupar aquestes places vacants establert en el punt anterior.
-
Quan hi hagi vacants en determinats mòduls del primer curs dels cicles formatius de grau mitjà i de grau superior, l’oficina d’escolarització les ha d’oferir, en primer lloc, a les persones que consten en qualsevol de les llistes d’espera, llavors, a les persones que consten a la llista d’espera de persones admeses que han obtingut els requisits acadèmics al mes de setembre, la convalidació o l’homologació dels seus estudis i, després, a les persones que han sol·licitat plaça fora del termini ordinari, fins a completar el nombre màxim d’alumnes autoritzat.
-
L’oficina d’escolarització pot oferir vacants de determinats mòduls del primer curs d’un cicle formatiu en els procediments de crida única, o ho pot comunicar personalment (telefònicament o mitjançant un missatge a la bústia dels telèfons facilitats a la sol·licitud) a la primera persona no admesa que consti en qualsevol de les llistes d’espera definitives una vegada finalitzats els procediments de crida única. Si la persona interessada accepta el mòdul o mòduls vacants, ha de formalitzar la matrícula al centre educatiu en el termini de dos dies hàbils comptadors des de l’acceptació del mòdul o mòduls vacants. La matrícula s’ha de fer mitjançant l’aplicació informàtica GestIB. El centre ha d’emetre un resguard de matrícula que ha de lliurar a la persona que s’ha matriculat.
-
A les persones que formalitzin la matrícula del mòdul o mòduls que queden vacants, a més de l’assegurança escolar, només se’ls pot cobrar la part proporcional al nombre de mòduls matriculats respecte de la quantitat total màxima establerta de pagament que s’ha de fer per col·laborar a les despeses que genera el cicle complet.
-
La matrícula al mòdul o mòduls que queden vacants només comporta la reserva de plaça per a cursos escolars posteriors sempre que s’hagi superat el 50 % de la càrrega lectiva anual dels mòduls matriculats. Per això, si la persona interessada vol continuar el cicle formatiu i no supera el percentatge establert, ha de concórrer al procediment general d’admissió i matrícula per als propers cursos escolars.
Article 38
Adjudicació de places vacants derivades de l’anul·lació de matrícules
-
A partir del dia 15 d’octubre, si hi ha places derivades d’anul·lacions de matrícules, els centres educatius les han d’adjudicar a les persones que consten a les respectives llistes d’espera definitives de cada centre i a les persones que ho sol·licitin fora de termini, sempre que s’hagin exhaurit les llistes d’espera definitives.
-
Els centres que tenguin places vacants en algun dels cicles complets, o vacants a algun dels mòduls d’un cicle, les han d’adjudicar fins que totes les places es cobreixin.
-
L’oficina d’escolarització pot gestionar l’adjudicació d’aquestes vacants, en el supòsit d’incompliment d’aquest procediment per part dels centres.
Article 39
Matrícula excepcional als cicles de formació professional bàsica
-
Una vegada finalitzat el procediment d’admissió i de matrícula als cicles formatius de formació professional bàsica, regulat en aquestes instruccions, i com a mesura de caràcter excepcional per a la millora de l’eficiència educativa, els alumnes de 18 anys que, d’acord amb el que es determina en el certificat sobre la proposta d’incorporació d’alumnes als cicles de formació professional bàsica, poden cursar un cicle de formació professional bàsica, ho poden demanar directament a la direcció del centre educatiu on s’imparteix el cicle que volen cursar.
-
Si el centre té places vacants una vegada acabat el procediment d’admissió d’alumnes a aquests cicles, i hi està d’acord, ha de tramitar la petició al Departament d’Inspecció Educativa perquè n’autoritzi la incorporació excepcional. Per formalitzar la matrícula, els alumnes autoritzats excepcionalment han de presentar tota la documentació necessària per incorporar-se al cicle.
Article 40
Termini màxim per a la matrícula als ensenyaments de formació professional que es cursen segons l’organització temporal ordinària
El procediment d’adjudicació i de matrícula descrit en aquestes instruccions ha d’haver finalitzat, al més tard, el 30 d’octubre de 2015.
Article 41
Comissió de Garanties d’Admissió
-
La Comissió és l’òrgan supervisor del procés d’admissió de l’alumnat als cicles formatius de formació professional que s’imparteixen a les Illes Balears i del compliment de les normes que el regulen, d’acord amb el que estableix el capítol VI de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012.
-
Així mateix, també exerceix funcions com a òrgan consultiu i proposa solucions als recursos d’alçada que li siguin presentats per la seva complexitat. En aquests casos, pot elaborar una proposta de resolució no vinculant perquè la directora general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional l’elevi a definitiva o hi dicti resolució en contra.
-
La composició de la Comissió ve determinada en l’article 33 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012.
-
Aquesta Comissió es constitueix anualment i es reuneix, almenys, dues vegades per curs acadèmic durant el període d’admissió: la primera vegada, quan ha finalitzat la fase del procés d’admissió que es desenvolupa al juny i juliol, i la segona, quan ha finalitzat la fase corresponent a l’admissió del mes de setembre. La cap del Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals, com a presidenta, ha de convocar les reunions d’aquesta Comissió.
Article 42
Cofinançament
-
Els ensenyaments de formació professional bàsica estan cofinançats pel Fons Social Europeu en el marc del Programa Operatiu d’Ocupació, Formació i Educació 2014-2020. Per aquest motiu, tots els documents necessaris per desenvolupar aquests ensenyaments i per al procés d’admissió i matrícula han d’incloure l’emblema de la Unió Europea, amb una referència, mai abreujada, a la Unió Europea i al Fons Social Europeu; el logotip institucional del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, i el logotip de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats. Així mateix, els centres educatius han d’informar de l’ajut del Fons Social Europeu, tant a la pàgina web, si en tenen, com al tauler d’anuncis del centre.
-
Els ensenyaments de formació professional de grau mitjà estan cofinançats pel Fons Social Europeu i la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats en el marc del Programa Operatiu FSE Illes Balears 2014-2020. Per aquest motiu, tots els documents necessaris per desenvolupar aquests ensenyaments i per al procés d’admissió i matrícula han d’incloure el logotip i el lema del Fons Social Europeu, juntament amb el logotip institucional de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats. Així mateix, els centres educatius han d’informar de l’ajut del Fons Social Europeu, tant a la pàgina web, si en tenen, como al tauler d’anuncis del centre.
ANNEX 2
Documentació que s’ha d’aportar per a l’admissió als ensenyaments de formació professional
Documentació que s’ha d’aportar per a l’admissió als cicles formatius de formació professional bàsica
Amb la sol·licitud s’han de presentar original i còpia de la documentació següent:
-
Document oficial d’identificació de la persona que sol·licita la plaça, que acredita que reuneix el requisit d’edat per a l’accés a l’ensenyament sol·licitat. En el cas que la persona sol·licitant sigui menor d’edat, també s’han d’emplenar les dades d’ambdós pares o tutors legals, així com adjuntar-hi els seus documents oficials d’identificació.
-
Certificat sobre la proposta d’incorporació d’alumnes als cicles de formació professional bàsica. Els cicles formatius que consten en aquest document són els que consten a la proposta d’incorporació a un cicle de formació professional bàsica que forma part del consell orientador, regulat en l’article 28.7 de la LOE amb les modificacions introduïdes per la LOMQE. Aquest document, derivat de la proposta d’incorporació d’alumnes als cicles de formació professional bàsica, només té efectes per al procediment d’admissió a formació professional bàsica i no supleix el consell orientador. El model oficial s’ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional.
-
Certificat acadèmic en què constin les matèries avaluades dels estudis d’educació secundària obligatòria, amb la nota mitjana.
Documentació que s’ha d’aportar per a l’admissió als cicles de grau mitjà per a l’accés via ESO
-
Amb la sol·licitud per a l’accés via ESO s’han de presentar original i còpia de la documentació següent:
-
Document oficial d’identificació de la persona que sol·licita la plaça, que acredita que reuneix el requisit d’edat per a l’accés a l’ensenyament sol·licitat. En el cas que la persona sol·licitant sigui menor d’edat, s’ha d’acompanyar del document oficial d’identificació del pare, mare o tutor legal.
-
Documentació que acredita que en el moment de presentar la sol·licitud d’admissió la persona interessada té la nacionalitat espanyola, el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, o una autorització de residència o de residència i treball a Espanya en vigor, d’acord amb el que determina la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
-
Documentació que acredita que, en el moment de presentar la sol·licitud, té les condicions acadèmiques que li permeten accedir al cicle per aquesta via d’accés. La documentació indicada ha d’incloure la nota mitjana que va obtenir en els estudis esmentats. Si no hi consta, el centre receptor n’ha de fer el càlcul.
-
Les persones que varen demanar una plaça en el mateix cicle en processos d’admissió a cicles formatius anteriors i no la varen obtenir han d’aportar les sol·licituds d’admissió corresponents a aquests processos d’admissió.
-
Les persones que demanin una plaça en el cicle formatiu de grau mitjà d’Emergències sanitàries (SAN21) han de presentar amb la sol·licitud, a més, còpia del permís de conducció vigent de la classe B, com a mínim.
-
Si el darrer dia del termini d’admissió la persona interessada no té les condicions acadèmiques que li permeten accedir al cicle via ESO, però les pot obtenir al setembre, ha de presentar la resta de la documentació pertinent. Quant a la documentació que consta en l’apartat 1 c, cal que l’aporti, al més tard, el dia 10 de setembre de 2015 al centre que imparteix el cicle en què sol·licita la plaça com a primera opció, per si amb posterioritat encara li poden adjudicar una plaça que quedi vacant.
-
Les persones que no tenen la convalidació o l’homologació dels estudis cursats mitjançant sistemes educatius estrangers han de presentar la mateixa documentació que s’indica per a les persones que no tenen les condicions acadèmiques que els permeten accedir al cicle per aquesta via però les poden obtenir al setembre. A més, han d’afegir una còpia de la sol·licitud de convalidació o d’homologació dels seus estudis. La resposta favorable a la convalidació o l’homologació dels estudis l’han d’aportar, al més tard, el dia 10 de setembre de 2015 al centre que imparteix el cicle en què sol·liciten la plaça com a primera opció, per si amb posterioritat encara li poden adjudicar una plaça que quedi vacant.
Documentació que s’ha d’aportar per a l’admissió als cicles de grau mitjà per a l’accés via mòduls obligatoris PQPI
-
Amb la sol·licitud per a l’accés via mòduls obligatoris PQPI s’han de presentar original i còpia de la documentació següent:
-
Document oficial d’identificació de la persona que sol·licita la plaça, que acredita que reuneix el requisit d’edat per a l’accés a l’ensenyament sol·licitat. En el cas que la persona sol·licitant sigui menor d’edat, s’ha d’acompanyar del document oficial d’identificació del pare, mare o tutor legal.
-
Documentació que acredita que en el moment de presentar la sol·licitud d’admissió la persona interessada té la nacionalitat espanyola, el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, o una autorització de residència o de residència i treball a Espanya en vigor, d’acord amb el que determina la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
-
Certificat acadèmic que acredita que s’han superat els mòduls obligatoris d’un programa de qualificació professional inicial. La documentació indicada ha d’incloure la nota mitjana que va obtenir en els mòduls obligatoris. Si no hi consta, el centre receptor n’ha de fer el càlcul. També hi ha de constar el perfil professional del programa de qualificació professional inicial.
-
Les persones que demanin una plaça en el cicle formatiu de grau mitjà d’Emergències sanitàries (SAN21) han de presentar amb la sol·licitud, a més, còpia del permís de conducció vigent de la classe B, com a mínim.
Documentació que s’ha d’aportar per a l’admissió als cicles de grau mitjà per a l’accés per altres vies
-
Amb la sol·licitud s’han de presentar original i còpia de la documentació següent:
-
Document oficial d’identificació de la persona que sol·licita la plaça, que acredita que reuneix el requisit d’edat per a l’accés a l’ensenyament sol·licitat. En el cas que la persona sol·licitant sigui menor d’edat, s’ha d’acompanyar del document oficial d’identificació del pare, mare o tutor legal.
-
Documentació que acredita que en el moment de presentar la sol·licitud d’admissió la persona interessada té la nacionalitat espanyola, el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, o una autorització de residència o de residència i treball a Espanya en vigor, d’acord amb el que determina la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
-
Certificat o document que acredita que es tenen els requisits que permeten accedir als cicles per aquesta via d’accés:
-
Certificat d’haver superat el curs de formació específic per a l’accés a cicles formatius de grau mitjà.
-
Certificat d’haver superat la prova d’accés a cicles formatius de grau mitjà de formació professional.
-
Certificat d’haver superat la prova d’accés de caràcter general als ensenyaments esportius de règim especial de grau mitjà i a les formacions esportives de nivell I.
-
Certificat d’haver superat la prova d’accés a qualsevol cicle formatiu de grau superior de formació professional.
-
Certificat d’haver superat la prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys.
-
Documentació que justifica l’exempció de fer la prova d’accés a grau mitjà:
-
Certificat de tenir superada una prova d’accés singular a un cicle formatiu de grau mitjà de formació professional.
-
Certificat de tenir superada una prova d’accés de caràcter general als ensenyaments esportius de règim especial de grau superior o a les formacions esportives de nivell III.
-
Certificat de tenir superada una prova d’accés de caràcter general a cicles formatius de grau superior d’ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny.
-
Certificat de tenir superada la prova general d’accés als ensenyaments artístics superiors de grau de Disseny, grau d’Art Dramàtic i grau de Música.
-
Documentació que justifica tenir l’exempció de fer totes les parts de la prova d’accés a cicles formatius de grau mitjà de formació professional.
-
Documentació que justifica tenir superada alguna de les parts de la prova d’accés a cicles formatius de grau mitjà de formació professional i l’exempció de fer la resta de les parts de la prova.
-
Declaració jurada que indiqui que, en el moment de sol·licitar la plaça, no té cap titulació o requisit que permet l’accés directe als cicles formatius de grau mitjà, d’acord amb el model que es troba a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional. Els centres educatius han de facilitar aquest model a la persona interessada que el demani.
-
Atès que l’experiència laboral és un criteri de desempat a l’hora d’adjudicar les places, si se’n té, s’han de presentar els documents que s’indiquen en els dos punts següents:
-
Certificat de l’empresa o de les empreses on s’ha adquirit l’experiència laboral (amb la durada del contracte o dels contractes, l’activitat laboral desenvolupada, el període i nombre total d’hores que s’ha dedicat a aquella activitat, el grup de cotització i la categoria o les categories professionals que va tenir). En el cas de treballadors que fan feina per compte propi, certificat d’alta en el cens d’obligats tributaris i una declaració de l’interessat sobre l’activitat laboral que desenvolupa. En el cas de treballadors del mar, en lloc d’un certificat d’empresa, la llibreta d’inscripció marítima expedida pel Ministeri de Foment (en aquest document oficial es fa constar cadascun dels embarcaments que ha fet la persona interessada, el dia d’inici i de finalització, el nom del lloc de feina al vaixell, el nom del vaixell i l’empresa a la qual pertany).
-
Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social o de la mutualitat laboral a la qual s’estigués afiliat en què s’esmenti l’empresa, el grup de cotització i el període de contractació o, si n’és el cas, el període de cotització en el règim especial de treballadors autònoms (informe de vida laboral). En el cas de treballadors del mar, en lloc del certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, o mutualitat laboral, el certificat que expedeix l’Institut Social de la Marina.
-
La persona que demani una plaça en el cicle formatiu de grau mitjà d’Emergències sanitàries (SAN21) ha d’adjuntar a la sol·licitud, a més, el permís de conducció vigent, com a mínim, de la classe B.
Documentació que s’ha d’aportar per a l’admissió als cicles de grau superior per a l’accés via batxiller
-
Amb la sol·licitud s’han de presentar original i còpia dels documents següents:
-
Document oficial d’identificació de la persona que sol·licita la plaça.
-
Documentació que acredita que en el moment de presentar la sol·licitud d’admissió la persona interessada té la nacionalitat espanyola, el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, o una autorització de residència o de residència i treball en Espanya en vigor, d’acord amb el que determina la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
-
Documentació que acredita que, en el moment de presentar la sol·licitud, es tenen els requisits acadèmics que permeten accedir al cicle per aquesta via d’accés. Aquesta documentació ha d’indicar la nota mitjana que va obtenir en els estudis esmentats. Si no hi consta, el centre receptor n’ha de fer el càlcul. A més, si s’ha cursat un batxillerat, hi ha de constar la modalitat del batxillerat i les matèries que s’han cursat.
-
Les persones que vulguin accedir al cicle formatiu de grau superior de Transport marítim i pesca d’altura (MAP32) han d’adjuntar a la sol·licitud, a més, un certificat mèdic oficial que acrediti que no pateixen cap alteració en la percepció dels colors que els pugui impedir l’exercici professional de l’activitat per a la qual prepara aquest cicle formatiu. Aquest certificat es pot substituir pel reconeixement mèdic d’embarcament marítim, vigent i apte sense restriccions, expedit per l’Institut Social de la Marina.
-
Si el darrer dia del termini d’admissió la persona interessada no té les condicions acadèmiques que li permeten accedir al cicle per aquesta via, però les pot obtenir al setembre, ha de presentar la documentació pertinent. Quant a la documentació que consta en l’apartat 1 c, cal que l’aporti, al més tard, el dia 10 de setembre de 2015 al centre que imparteix el cicle en què sol·licita la plaça com a primera opció, per si amb posterioritat encara li poden adjudicar una plaça que quedi vacant.
-
Les persones que no tenen la convalidació o l’homologació dels estudis cursats mitjançant sistemes educatius estrangers han de presentar la mateixa documentació que s’indica per a les persones que no tenen les condicions acadèmiques que els permeten accedir al cicle per aquesta via però les poden obtenir al setembre. A més, han d’afegir una còpia de la sol·licitud de convalidació o d’homologació dels seus estudis. La resposta favorable a la convalidació o l’homologació dels estudis l’han d’aportar, al més tard, el dia 10 de setembre de 2015 al centre que imparteix el cicle en què sol·licita la plaça en primer lloc, per si amb posterioritat encara li poden adjudicar una plaça que quedi vacant.
Documentació que s’ha d’aportar per a l’admissió als cicles de grau superior per a la via d’accés amb títol de grau mitjà i curs específic a grau superior
-
Amb la sol·licitud s’han de presentar original i còpia dels documents següents:
-
Document oficial d’identificació de la persona que sol·licita la plaça.
-
Documentació que acredita que en el moment de presentar la sol·licitud d’admissió la persona interessada té la nacionalitat espanyola, el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, o una autorització de residència o de residència i treball en Espanya en vigor, d’acord amb el que determina la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
-
Documentació que acredita que es tenen els requisits que permeten accedir als cicles per aquesta via d’accés:
-
Certificat d’haver superat el curs de formació específic per a l’accés a cicles formatius de grau superior.
-
El títol de tècnic corresponent a un cicle formatiu de grau mitjà o certificat acadèmic oficial que acredita que la persona interessada ha superat un cicle formatiu de grau mitjà. Aquesta documentació ha d’indicar la nota mitjana que va obtenir en els estudis esmentats. Si no hi consta, el centre receptor n’ha de fer el càlcul.
-
Les persones que vulguin accedir al cicle formatiu de grau superior de Transport marítim i pesca d’altura (MAP32) han d’adjuntar a la sol·licitud, a més, un certificat mèdic oficial que acrediti que no pateixen cap alteració en la percepció dels colors que els pugui impedir l’exercici professional de l’activitat per a la qual prepara aquest cicle formatiu. Aquest certificat es pot substituir pel reconeixement mèdic d’embarcament marítim, vigent i apte sense restriccions, expedit per l’Institut Social de la Marina.
Documentació que s’ha d’aportar per a l’admissió als cicles de grau superior per a l’accés per altres vies
-
Amb la sol·licitud s’han de presentar original i còpia de la documentació següent:
-
Document oficial d’identificació de la persona que sol·licita la plaça.
-
Documentació que acredita que en el moment de presentar la sol·licitud d’admissió la persona interessada té la nacionalitat espanyola, el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, o una autorització de residència o de residència i treball a Espanya en vigor, d’acord amb el que determina la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
-
Certificat o document que acredita que es tenen els requisits que permeten accedir als cicles per aquesta via d’accés:
-
Certificat d’haver superat la prova d’accés a cicles formatius de grau superior de formació professional. S’accedeix al cicle o cicles de grau superior que consten en el certificat.
-
Documentació que justifica l’exempció de fer totes les parts de la prova d’accés a cicles de grau superior de formació professional. S’accedeix al cicle o cicles de grau superior de formació professional que permet, segons la normativa vigent, l’exempció de fer la part específica presentada.
-
Documentació que justifica tenir superada alguna de les parts de la prova d’accés a cicles formatius de grau superior de formació professional i l’exempció de fer l’altra part de la prova. Si la part superada és la part específica, s’accedeix als cicles formatius de grau superior de les famílies professionals incloses en l’opció corresponent, segons la normativa vigent. Si la part superada és la part comuna, s’accedeix al cicle o cicles de grau superior de formació professional que permet, segons la normativa vigent, l’exempció de fer la part específica presentada.
-
Certificat de tenir superada la prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys (PAU) en què consti l’opció superada i la qualificació final obtinguda. En el cas de sol·licitar l’accés a cicles de grau superior de la mateixa família professional que l’opció de la prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys superada, de conformitat amb el que es determina en l’annex 2 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012, es té en compte la qualificació final que consta en el certificat. En el cas que la persona interessada sol·liciti l’admissió a un cicle formatiu d’una família professional diferent a la de l’opció de la PAU superada, s’ha d’entendre que aquesta persona té una qualificació de 5 a l’efecte d’establir el barem.
-
Declaració jurada que indiqui que, en el moment de sol·licitar la plaça, no té cap titulació o requisit que permeti l’accés directe als cicles formatius de grau superior, de conformitat amb el model que es troba a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional. Els centres educatius han de facilitar aquest model a la persona interessada que el demani.
-
Atès que l’experiència laboral és un criteri de desempat a l’hora d’adjudicar les places, si se’n té, s’han de presentar els documents que s’indiquen en els dos punts següents:
-
Certificat de l’empresa o de les empreses on s’ha adquirit l’experiència laboral (amb la durada del contracte o dels contractes, l’activitat laboral desenvolupada, el període i nombre total d’hores que s’ha dedicat a aquella activitat, el grup de cotització i la categoria o les categories professionals que va tenir). En el cas de treballadors que fan feina per compte propi, certificat d’alta en el cens d’obligats tributaris i una declaració de l’interessat sobre l’activitat laboral que desenvolupa. En el cas de treballadors del mar, en lloc d’un certificat d’empresa, la llibreta d’inscripció marítima expedida pel Ministeri de Foment (en aquest document oficial es fa constar cadascun dels embarcaments que ha fet la persona interessada, el dia d’inici i de finalització, el nom del lloc de feina al vaixell, el nom del vaixell i l’empresa a la qual pertany).
-
Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social o de la mutualitat laboral a la qual estigués afiliat en què s’esmenti l’empresa, el grup de cotització i el període de contractació o, si n’és el cas, el període de cotització en el règim especial de treballadors autònoms (informe de vida laboral). En el cas de treballadors del mar, en lloc del certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, o mutualitat laboral, el certificat que expedeix l’Institut Social de la Marina.
-
Les persones que vulguin accedir al cicle formatiu de grau superior de Transport marítim i pesca d’altura (MAP32) han d’adjuntar a la sol·licitud, a més, un certificat mèdic oficial que acrediti que no pateixen cap alteració en la percepció dels colors que els pugui impedir l’exercici professional de l’activitat per a la qual prepara aquest cicle formatiu. Aquest certificat es pot substituir pel reconeixement mèdic d’embarcament marítim, vigent i apte sense restriccions, expedit per l’Institut Social de la Marina.
Documentació que han d’aportar les persones amb discapacitat
Les persones amb una discapacitat que vulguin accedir a una de les places reservades als cicles formatius, d’acord amb la normativa vigent, han de presentar, a més de la documentació necessària per accedir a l’ensenyament de formació professional concret i per a la via d’accés a grau mitjà o a grau superior, si n’és el cas, el dictamen d’escolarització emès pels equips d’orientació educativa i psicopedagògica o pel departament d’orientació del centre del qual provenen, i/o el certificat oficial que acredita el tipus i grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria de serveis socials.
Documentació que han d’aportar els esportistes d’alt nivell o d’alt rendiment
Els esportistes d’alt nivell o d’alt rendiment que vulguin accedir a les places que tenen reservades en els cicles formatius de formació professional, d’acord amb la normativa vigent, han d’aportar, a més de la documentació necessària per a la via d’accés corresponent, la documentació que acrediti aquesta condició.
ANNEX 3
Calendari del procés d’admissió als cicles formatius de formació professional
Curs 2015-2016
|
PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS D’ADMISSIÓ.
|
Del 8 al 30 de juny
|
|
La DGOIFP fa el sorteig de lletres per al desempat.
|
1 de juliol
|
|
Publicació de la llista provisional de persones admeses i en espera (primeres opcions).
|
10 de juliol
|
|
Reclamacions, rectificacions i revisions.
|
10, 13 i 14 de juliol
|
|
Publicació de les rectificacions i de la resolució de les reclamacions.
|
15 de juliol
|
|
Publicació de la llista definitiva de persones admeses i en espera (totes les opcions).
Publicació de la llista de persones pendents de setembre, d’homologació i de convalidació.
|
21 de juliol
|
|
MATRÍCULA ALS CICLES FORMATIUS.
|
21, 22, 23 i 24 de juliol
|
|
Procediment per a l’adjudicació i la matrícula, per part dels centres, de les places que queden vacants després de la matrícula (persones en llista d’espera de primeres opcions).
|
27 i 28 de juliol
|
|
Publicació de vacants de tots i cada un dels cicles formatius (pàgina web).
|
31 de juliol
|
|
Sol·licitud d’admissió fora de termini per via electrònica (tràmit telemàtic).
|
De l’1 de juliol al 18 de setembre
|
|
Crida única per a l’adjudicació de vacants d’FP bàsica i matrícula.
|
3 i 4 de setembre
|
|
Crida única per a l’adjudicació de vacants de CFGM i matrícula.
|
7 i 8 de setembre
|
|
Crida única per a l’adjudicació de vacants de CFGS i matrícula.
|
9 i 10 de setembre
|
|
Matrícula de les adjudicacions de les crides úniques.
|
3 al 14 de setembre
|
|
Termini màxim per aportar la documentació les persones pendents de requisits al setembre i de les persones pendents d’homologació i de convalidació.
|
10 de setembre
|
|
Publicació de les llistes provisionals de persones pendents de setembre, d’homologació i de convalidació.
|
15 de setembre
|
|
Reclamacions, rectificacions i revisions.
|
15, 16 i 17 de setembre
|
|
Publicació de les rectificacions i de la resolució de les reclamacions.
|
18 de setembre
|
|
Publicació de la llista definitiva amb assignació de cita de persones pendents de setembre, d’homologació i de convalidació.
|
21 de setembre
|
|
Crida única per a l’adjudicació de vacants a les persones pendents de setembre, d’homologació i de convalidació i matrícula.
|
22 i 23 de setembre
|
|
MATRÍCULA de les persones que demanaren plaça al juny i que han obtingut els requisits acadèmics al setembre, i de les persones pendents d’homologació i de convalidació.
|
Del 22 al 24 de setembre
|
|
Publicació de la llista de persones que han sol·licitat l’admissió fora del termini ordinari, amb assignació de cita.
|
23 de setembre
|
|
Inici de la crida única dels sol·licitants fora de termini, adjudicacions i matrícula en els centres.
|
25 de setembre
|
|
Si hi ha baixes a partir d’aquesta data, el centre les ofereix a les persones que consten en qualsevol de les llistes d’espera definitives del centre i als sol·licitants fora de termini.
|
Del 15 al 30
d’octubre
|
|
Termini màxim per a la matrícula als ensenyaments de formació professional que es cursen segons l’organització temporal ordinària.
|
30 d’octubre
|