Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA
Núm. 8467
Convocatòria per constituir una borsa d’aspirants per proveir, com a funcionaris interins, places vacants de policia local o policies interins de l’Ajuntament de Sant Joan de Labritja
Versió PDF
Havent estat aprovades, per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 28 d’abril de 2015, les Bases específiques que regiran la convocatòria per constituir una borsa d’aspirants per proveir, com a funcionaris interins, places vacants de policia local o policies interins de l’Ajuntament de Sant Joan de Labritja, es publiquen a continuació les mateixes, als efectes adients.
Sant Joan de Labritja, 12 de maig de 2015
L’ALCALDE
Antoni Marí Marí
Bases específiques que regiran la convocatòria per constituir una borsa d'aspirants per proveir, com a funcionaris interins, places vacants de policia local o policies interins de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja.
PRIMERA. OBJECTE, CARACTERÍSTIQUES I NORMATIVA APLICABLE
1. L'objecte d'aquesta convocatòria és constituir una borsa d'aspirants per proveir, com a funcionaris interins, places vacants de policia local o policies interins, de l’escala d’Administració especial, subescala de serveis especials.
2. S'aplicaran a aquestes proves selectives la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears (en la part vigent); el Decret 146/2001, de 21de desembre, pel qual s'estableixen la formació, l’ ingrés, la promoció i la mobilitat dels policies locals de la comunitat autònoma de les Illes Balears (en la part vigent); i el Decret 69/2004, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora de les policies locals de les Illes Balears en matèria d'organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat; el Decret 67/2007, de 7 de juny, per el que s'aprova el Reglament marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears; i resta de disposicions legals vigents en matèria de policia local de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
SEGONA. FORMA DE SELECCIÓ
El procediment de selecció, per a la constitució de la borsa de treball per cobrir places vacants de policies , com a funcionaris interins, serà el de concurs de mèrits, pel sistema de torn lliure, d'acord amb la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
TERCERA. REQUISITS i CONDICIONS GENERALS DELS ASPIRANTS
Per participar en aquesta convocatòria, els aspirants hauran de complir els requisits següents:
Tots els aspirants han d'estar en possessió dels requisits el dia en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies de la convocatòria corresponent.
Els documents acreditatius dels requisits, per original o fotocòpia compulsada, s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es pugui presentar en cap altre moment.
QUARTA. SOL·LICITUDS, DOCUMENTACIÓ I DRETS D'EXAMEN
1. Les sol·licituds es dirigiran a l’Alcalde de la corporació. El termini de presentació d’instàncies serà de 10 dies hàbils des de la publicació de les bases al BOIB.
2. La presentació de sol·licituds i la documentació acreditativa esmentada en la base anterior, podrà fer-se en el Registre General de la corporació o en la forma establerta per l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en redacció dada per la Llei 4/1999, de 13 de gener (LRJPAC) i per el Reial Decret Llei 8/2011, de 1 de juliol.
Les instàncies que no es presentin al Registre General de l’Ajuntament i es presentin per les altres formes previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/92, haurà de remetre a l’Ajuntament per fax (971 33 32 18) o e-mail (secretaria@santjoandelabritja.com), la justificació de la data de remissió de la sol·licitud el mateix dia que s’envia.
La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la in admissió de l’aspirant al procés selectiu.
3. A la sol·licitud s’hauran d’acompanyar, a més, els següents documents :
|
RELACIÓ BANCS |
Núm. COMPTA |
|---|---|
|
BANC DE SABADELL |
IBAN ES 10 0081.1404.16.0001001505 |
|
SANTANDER CENTRAL HISPANO |
IBAN ES 98 0049.2959.41.1810114550 |
|
BANCA MARCH, S.A. |
IBAN ES 71 0061.0134.82.0118700118 |
|
LA CAIXA |
IBAN ES 21 2100.1936.17.0200000277 (consultar codi d’operació) |
4. Els anuncis successius es publicaran en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i la pàgina web de l’Ajuntament.
CINQUENA. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils, l’alcalde dictarà resolució en què declararà aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, així com la designació del membres de la comissió tècnica de valoració i el lloc, dia i hora de la realització de la valoració dels mèrits de l’apartat vuit de la base setena, la qual es farà pública mitjançant exposició en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i en la pàgina web de l’Ajuntament.
2. Els aspirants tindran el termini de 3 dies hàbils per a la formulació d’alegacions contra les llistes provisions de persones aspirants admeses i excloses.
3.En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, la llista s’entendrà definitiva a partir de l’endemà de la finalització del termini de reclamacions. Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució de la Batlia en el termini màxim de tres dies hàbils, i es publicarà en la mateixa forma que la llista de persones admeses. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s'entendran desestimades.
3. En el supòsit que, per circumstàncies excepcionals, s'hagués de modificar el lloc, data o hora de celebració, si escau, dels mèrits contemplats a l’apartat vuit de la base setena, aquesta modificació es publicarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat.
SISENA. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ
1. En la mateixa resolució que declari aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses s’efectuarà el nomenament dels membres de la Comissió Tècnica de Valoració, com a òrgan encarregat de valorar els mèrits del concurs per confeccionar la borsa d'aspirants, i fer la proposta oportuna a l'òrgan competent.
2. La Comissió Tècnica de Valoració quedarà constituïda en la forma que determina l’article 6 del Decret 146/2001, de 21 de desembre, abans esmentat. Estarà compost de la forma següent:
La designació de la Comissió Tècnica inclourà la dels corresponents suplents, el seu nomenament es farà públic en el tauler d’anuncis al mateix temps que la llista definitiva d'admesos. Podran nomenar-se assessors de la Comissió, els quals actuaran amb veu però sense vot. La Comissió Tècnica de Valoració tindrà la consideració d'òrgan dependent de l'autoritat de l’alcalde.
3. Tots els membres de la Comissió Tècnica, excepte el president, hauran de tenir una titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l’exigida a les persones aspirants per a la promoció.
4. La Comissió Tècnica no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el president i el secretari o qui legalment els substitueixi.
5. Tots els membres de la Comissió Tècnica de Valoració tendran veu i vot, i les seves decisions hauran d’adoptar-se per majoria simple, en cas d'empat, decidirà el president. Resoldran les incidències i reclamacions que es puguin produir. La Comissió queda facultada per interpretar aquestes bases, resoldre dubtes que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les Bases.
6. L'actuació de la Comissió Tècnica s'ajustarà a l'establert en aquestes bases i en la legislació supletòria que sigui d'aplicació. Les resolucions de la Comissió Tècnica de Valoració vinculen l'Administració sense perjudici que aquesta, si és el cas, pugui revisar-les d'acord amb les previsions de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
7. Les funcions bàsiques de la Comissió Tècnica de Valoració són les següents:
a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats en forma per cada un dels participants, desglossats pels diferents apartats del barem que es detalla a la base setena.
b) Elaborar una llista dels aspirants presentats per ordre de puntuació; hi han de figurar totes les persones aspirants que l'han sol·licitat i les puntuacions finals obtingudes per cadascú.
c) Aquesta llista es convertirà en una borsa de treball de la categoria objecte d'aquesta convocatòria, on seràn sol.licitats per ordre de puntuació quant l´Ajuntament vulgui cobrir places vacants.
8. Els membres de la Comissió Tècnica de Valoració hauran d’abstenir-se d’intervenir, i comunicar-ho, si és el cas, a l’autoritat convocant, i els aspirants podran recusar-los, quan concorrin les circumstàncies previstes en l’article 28 de la Llei de règim jurídic de las administracions públiques i del procediment administratiu comú o si s’haguessin realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
9. Als efectes previstos al Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquesta Comissió tècnica queda classificada amb la categoria de segona.
SETENA. VALORACIÓ DE MÈRITS BAREM GENERAL DE MÈRITS DELS CONCURS PER A L’INGRÉS EN EL BORSÍ D´ASPIRANTS PER A PLACES DE POLICIA LOCAL INTERINES DE L´AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA.
La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 54 punts,d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents, per a cada tipus de mèrit.
1 Valoració del curs bàsic de capacitació
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La
valoració per la possessió del Curs bàsic de capacitació serà el resultat de multiplicar-ne la nota per un determinat coeficient, fins a un màxim de 10 punts,d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
2 Valoració dels serveis prestats
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
3 Antiguitat
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:
Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol altra categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts per any.
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments o del Ministeri corresponent.
4 Estudis acadèmics oficials
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada titulació de tècnic superior de formació profesional o tècnic de grau superior : 0,5 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.
c) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria , grau o equivalent: 5 punts.
d) Per cada títol de doctor: 1 punt.
Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix.
La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions del apartat d és acumulable.
En cap cas no es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeixi.
5 Valoració dels coneixements de llengües
5.1 Coneixements orals i escrits de la llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 2 punts:
a) Coneixements inicials (certificat A), A2 : 0,75 punt.
b) Coneixements elementals (certificat B) o B2 : 1,25 punts.
c) Coneixements mitjans (certificat C) o C1 : 1,50 punts.
d) Coneixements superiors (certificat D) o C2 : 1,75 punts.
e) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts.
Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti. En cas de noves titolacions s´adaptaran a les puntuacions anteriorment expresades.
5.2 Coneixements d’altres llengües
Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, fins a un màxim de 4 punts, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:
a) Primer curs d’escola oficial d’idiomes , nivell inicial de l’EBAP o A1 : 1punt.
b) Segon curs d’escola oficial d’idiomes , nivell elemental de l’EBAP o A2 : 1,25 punts.
c) Tercer i quart curs d’escola oficial d’idiomes , nivell mitjà 1 i 2 de l’EBAP o B1 : 1,50 punts.
d) Quart curs d’escola oficial d’idiomes, nivel avançat-1 o B2 : 1,75 punts.
e) Cinquè curs d’escola oficial d’idiomes, nivel avançat-2 o B2+: 2 punts.
Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.
En cas de noves titolacions s´adaptaran a les puntuacions anteriorment expresades.
6 Valoració dels cursos de formació
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.
En el cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s’ha d’atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació i Cultura.
6.1 Formació relacionada amb l’àrea professional
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
c) Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora.
6.2 Formació no relacionada amb l’àrea professional
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts, amb la puntuació que s’indica a continuació:
a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
7. Valoració dels reconeixements honorífics
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa: 2 punts per cada medalla amb distintiu blau,
b) 1 punt si el distintiu és blanc, i 0,5 punts si el distintiu és verd.
c) Per cada felicitació lliurada pel Ple o la Junta de Govern de l’ajuntament: 0,35 punts.
d) Per cada felicitació lliurada per la batlia : 0,25 punts.
S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per l’ajuntament corresponent.
8. Mèrits objectius de lliure determinació per part de cada corporació relacionats amb l’exercici de les funcions policials.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, i els criteris de valoració seran els següents:
Coneixements del terme municipal, el qual s’acreditarà mitjançant entrevista personal.
VUITENA. LLISTA DEFINITIVA DE LA BORSA DE TREBALL I PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS
1. Un cop finalitzades les proves selectives, el Tribunal publicarà en el tauler d’anuncis de la corporació i en la pàgina web, la relació provisional de les persones aspirants que compondran el borsí per ordre de puntuació per accedir a places vacants de l´Ajuntament de Sant Joan de Labritja. D'acord amb l’ordre de puntuació total obtinguda, amb indicació de la puntuació final obtinguda i del DNI. Les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el Tribunal. A la revisió, podran assistir-hi acompanyats d’un assessor.
2. El Tribunal té un termini màxim de 3 dies hàbils per resoldre les reclamacions que es presentin i, tot seguit, ha de fer pública la llista definitiva del borsí , per ordre de puntuació.
3. En cas d’empat en l’ordre de prelació s’haurà d’atendre, en primer lloc, a la puntuació obtinguda en la valoració del mèrits "dels serveis prestats". Si l’empat persisteix, s’estarà a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit "del curs bàsic de capacitació", i, en cas de persistir la igualtat, finalment es resoldrà per sorteig.
NOVENA. INCORPORACIÓ AL LLOC DE TREBALL I VIGÈNCIA
1. Crida.
Quan sigui necessari incorporar a un aspirant de la borsa, es realitzarà la crida per estricte ordre de puntuació, comunicant a la persona aspirant que correspongui el lloc i el Termini en que haurà de presentar-se.
Les crides es realitzaran per qualsevol sistema que permeti tenir constància de la recepció de l'oferta, o d'haver intentat la comunicació infructuosament.
L’aspirant disposarà d’un termini de 24 hores per comunicar la seva decissió d’incoroporar-se o no a la plaça ofertada, i en cas contrari s’entendrà que renuncia.
2. Funcionament de la borsa
Els aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita seran exclosos de la borsa de treball, excepte que al·leguin i justifiquen documentalment, dins dels tres dies hàbils següents, trobar-se en alguna de les situacions següents:
a) Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu, incloent el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per cura de fills per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar serveis com a funcionari interí o com a personal laboral en una Administració.
c) Patir una incapacitat temporal.
d) Estar exercint funcions sindicals.
Els aspirants que hagin comunicat trobar-se en alguna de les situacions previstes anteriorment i vulguin seguir formant part de la borsa, estan obligats a comunicar per escrit la fi de la situació en un termini no superior a deu dies hàbils des que aquesta finalitzi. La falta de comunicació en el termini determinarà la seva exclusió de la borsa.
L'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat o, una vegada ocupat, la posterior renúncia voluntària, suposarà l'exclusió de la borsa de treball, excepte que aquestes circumstàncies es produïssin per causa de força major.
3. Incidències
En tot allò no previst a les presents bases s'estarà al que es disposa en la normativa d'aplicació. La present convocatòria i quants actes administratius es derivin d’ella i de l'actuació del Tribunal qualificador podran ser impugnats en els casos i en la forma establerts per la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
4. Vigència.
Aquesta borsa estarà vigent fins que la Corporació constitueixi una altra de la mateixa categoria professional i, en tot cas, tindrà una vigència màxima de dos anys.
DEZENA. IMPUGNACIÓ I RECURSOS
La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del Tribunal, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerta per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.