Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 8463
Disciplina: DO-2012/32 Notificació requerir al promotor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a  MAGDALENA CLAVEROL MUT i BLUE HOUSE MOVIL SL, exp.núm. DO-2012/32 i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a BLUE HOUSE MOVIL SL, de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Us notific que, per Decret del president del Consell de Gerència d’Urbanisme núm. 3198, de 02/03/2015, s'ha disposat el següent:

Els informes emesos pel personal inspector de la Gerència d’Urbanisme, citats a la part dispositiva d’aquest decret, denuncien la comissió d’infraccions urbanístiques al constatar la realització d’accions que no s’ajusten a les disposicions legals i reglamentàries vigents en matèria urbanística, en especial al disposat a la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl, al PGOU vigent, i al reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el text refós de la Llei del sòl.

Davant la comissió d’accions que no s’ajusten a la legislació i ordenació urbanístiques és preceptiu iniciar un procediment per al restabliment de l’ordre jurídic pertorbat d’acord amb el disposat als articles 132, 149, 151 i 161 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl. Aquest procediment es regeix principalment per la citada legislació urbanística, les disposicions legals vigents referides al règim local i al procediment administratiu comú, en especial la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases de règim local i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

La cap de negociat que subscriu considera que, d’acord amb els decrets de batlia núm. 8436, de 13 de maig de 2013, de nomenament dels titulars de les àrees de govern i núm. 954, de 27 de gener de 2014, d’organització dels serveis administratius, i altra normativa aplicable, el president del Consell de la Gerència i tinent de batlia d’Urbanisme i Habitatge pot dictar el següent:

DECRET

1r. Requerir les persones responsables que es relacionen a continuació perquè en un termini de 2 mesos, a partir de l’endemà de la notificació d'aquest acord, legalitzin els actes o usos descrits, en compliment del que exigeixen els articles 134, 136, 151, 161 i 162 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl i 37 a 43 del pla general d’ordenació urbanística vigent.

A MAGDALENA CLAVEROL MUT, com a propietari, a BLUE HOUSE MOVIL SL, com a promotor i representat per JAIME MORENO PONS, per les accions efectuades al ce Catalunya 4, denunciades per l’informe del zelador de 14/12/2011 consistents en: “col•locació de cartell publicitari i s’han realitzat obres de reforma del local consistents en paviments, fusteria, instal•lació elèctrica i aire condicionat”, així com qualsevol altre tipus d'acte de transformació o ús del sòl, del vol o del subsòl executats sense concurrència dels pressupòsits legals per a la seva legitimitat (Exp. DO-2012/32).

Si una vegada transcorregut el termini de dos mesos la persona interessada no ha sol•licitat la legalització o no s’hagin ajustat les obres a les condicions que s’hi assenyalen, o quan aquesta fos denegada, el Consell de Gerència d'Urbanisme, després de la proposta formulada per l’instructor de l’expedient, acordarà la demolició o restitució a l’estat físic i jurídic anterior de les obres fetes a càrrec de las persona interessada i impedirà definitivament els usos a què podria donar dret.

2n. Designar com a instructora de l’expedient que s’instrueix per a la protecció de la legalitat urbanística, a la cap del servei.

3r. Notificar la present resolució als interessats.

L’article 151.4 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl estableix que el termini màxim en què s’ha de notificar la resolució expressa que es dicti en el procediment de restabliment de l’ordre jurídic pertorbat serà d’un any a comptar de la data de la seva iniciació. El període de dos mesos previst per instar la legalització i el temps de la seva tramitació suspenen el termini de caducitat del procediment de restabliment.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d'un mes, comptat des de l'endemà de rebre la present notificació. En aquest cas, no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'ha de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, o a les dependències a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l'art. 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre la present notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.

Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local);  OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous  (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

Palma, 11 de maig de 2015

La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis

P.D. Decret de Batlia núm. 3000 de 26/02/2014, (BOIB núm. 30 de 04/03/2014)

Elvira Salvà Armengod