Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 8397
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Creació del concepte retributiu Gran Gala
En data 22 d’abril de 2015 s’ha aprovat per Acord de Junta de Govern el següent:
PRIMER.- Aprovar el document de creació del concepte retributiu “Gran Gala”, vinculat a la realització de serveis extraordinaris programats per la jefatura del Cos de la Policia local, com processons, gales, actes protocol·laris, etc, així com les condicions per poder accedir a la prestació dels esmentats serveis.
El document referenciat s’adjunta com annex al present acord.
SEGON.- Publicar el present Acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
ANNEX
Al llarg de l’any hi ha una sèrie d’esdeveniments i actes protocol·laris que requereixen la participació representativa de la policia local amb uniformitat de gran gala. No existeix una unitat amb aquestes funcions específiques i els agents que venen fent aquesta tasca pertanyen a seccions diferents dins l’organigrama de la policia local. Donada aquesta duplicitat de tasques es considera que això implica un increment de les funcions pròpies i per aquesta circumstància percebrien un plus.
No es tractaria de definir uns nous llocs de treball, sinó més bé, incrementar les funcions pròpies d'un comandament i 6 agents de l’escala bàsica del Cos de Policia Local, ajustant-se aquest plus a la categoria de la persona que l’ocupi. Aquesta plus seria un complement de reforç en cap de setmana o festiu i especial horari
L’acord regulador d’aquest plus quedaria de la següent manera:
1. FUNCIONS.
Realitzar serveis representatius amb uniformitat de gran gala per a cobertura d’operatius extraordinaris programats per la Prefectura del cos (processons, gales, actes protocol·laris).
2. PLANTILLA.
Inicialment la plantilla del Servei de Gran Gala estarà composta pel mateix nombre de personal que fins a l’aprovació d’aquest acord (1 oficial i 6 policies locals). Aquesta plantilla es podrà ampliar fins a 8 policies locals.
3. CONDICIONS DE FEINA.
Podran esser requerits per a la cobertura de serveis extraordinaris programats per la Prefectura del cos (processons, gales, actes protocol·laris) i sempre que la demanda de reforç en cap de setmana, festiu i jornades d’especial incidència anteriors a festius (5 de gener, 19 de gener, etc) o el canvi de torn es comuniqui als agents amb la màxima antelació i en qualsevol cas amb un mínim de set (7) dies naturals. Per cada dia que siguin requerits, d’un màxim de 6, a renunciar a un lliure de cap de setmana o festiu, es retornarà un dia lliure, que haurà d’esser gaudit, de dilluns a divendres no festius, dins el mateix període de 28 dies o en el seu defecte dins la primera quinzena del quadrant següent.
Es portarà un règim de control i sancions similar al del procediment de control i gestió dels serveis extraordinaris, el qual podrà ser revisat i modificat si es detecten conductes doloses d’incompliment dels nomenaments de serveis dels 6 dies en cap de setmana o festiu o dels canvis de torn en dia feiner. Els agents sancionats hauran de retornar els havers indegudament percebuts durant la tramitació d’aquest procediment i la pertinent comunicació a nòmines.
4. CONDICIONS ECONÒMIQUES.
Plus de Gran Gala s’equipara al de renúncia a dia lliure en cap de setmana i festiu, per un import de cent trenta-quatre (134) euros repartits en 14 pagues (1.876 euros anuals) per als policies i amb el corresponent càlcul proporcional per a la resta de càrrecs.
5. PROVISIÓ.
Es consideren integrats en aquest complement, tots el agents que formen part del servei de gran gala a l’entrada en vigor d’aquesta modificació.
Les futures convocatòries per a la provisió de aquest complement, seran bianuals i es durien a terme mitjançant un concurs específic entre tots els agents de l’escala bàsica que ho sol·licitin.
6. COMISSIÓ DE VALORACIÓ.
Per resolució de l’òrgan competent, i juntament amb la convocatòria de provisió, es designarà una comissió de Valoració.
Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segon l’article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 12 de maig de 2015
El cap de departament de Personal
p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 15/03/2014)
Juan García Lliteras