Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 8278
Bases de la convocatòria d'ajuts per a les activitats esportives extraordinàries i esportistes per a l'any 2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Bases de la convocatòria d'ajuts per a les activitats esportives extraordinàries i esportistes per a l'any 2015, text que s’insereix a continuació

Mitjançant Resolució de regidoria de data 23/04/2015, s’han aprovat les bases de la convocatòria d'ajuts per a les activitats esportives extraordinàries i esportistes per a l'any 2015, text que s’insereix a continuació, d'acord amb l'article 17 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre,General de Subvencions:

BASES DE LA CONVOCATÒRIA D'AJUTS PER A LES ACTIVITATS ESPORTIVES EXTRAORDINÀRIES I ESPORTISTES PER A L'ANY 2015

1.OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

És objecte de la present convocatòria la concessió de subvencions per el foment de l'esport consistent en activitats extraordinàries organitzades per entitats esportives i per activitats d'esportistes individuals.

S'entenen incloses dins aquesta convocatòria la organització de torneigs, la participació esportiva alaiorenca fora de Menorca, així com la participació o organització d'activitats formatives esportives per a l’any 2015.

2.LLOC I TERMINIS DE PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD

Els subjectes interessats poden presentar les seves sol·licituds en model normalitzat, presencialment al servei d'atenció al ciutadà (SAC) de l'Ajuntament, en horari de 8.00h a 14.30h i els dissabtes de 9,00h a 13,00h, o telemàticament amb certificat digital mitjançant la seu alaior.sedelectrònica.es

El termini de presentació és del 5 de maig 5 de juny de 2015, ambdós inclosos.

3.CRÈDITS DISPONIBLES

En el pressupost de l'ordinari hi ha la partida núm. 5 3410-4800000 amb un crèdit total de 8.000,00 euros per a les diferents tipologies de subvencions distribuïts de la següent forma:

3-1) Activitats extraordinàries..........................................5.000,00 €

3-2) Activitats d'esportistes:

  • Formació tècnica i activitats formatives...................1.000,00 € 
  • Participació esportiva alaiorenca fora de Menorca..2.000,00 €

En el cas de què en alguna de les tipologies no s'esgotés el crèdit previst, es podrà distribuir entre les altres en funció de les sol·licituds presentades.

4.TIPUS D'AJUTS I REQUISITS.

4-1) Requisits generals per a tots els ajuts:

Els interessats hauran de ser entitats esportives o esportistes d'Alaior, es trobin o no federades i que compleixin els requisits esmentats en l'article 3 de l'ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Alaior.

4-2) Requisits específics en funció de la tipologia de l'ajut:

1. Activitats extraordinàries

Podran ser objecte de la següent subvenció les entitats esportives locals que realitzin una activitat esportiva extraordinària a Alaior amb participació d’esportistes desplaçats de fora de l’illa.

2. Activitats d'esportistes

Formació tècnica i Activitats Formatives

- Ser tècnic o esportista d’una entitat esportiva d’Alaior.

- Que el club  o l'esportista en el qual participa sol·liciti la formació.

- Que no es tracti d’estudis reglats.

- Justificar l’assistència i la superació de la fase formativa.

- La destinació de l’ajuda sempre serà finalista encara que la tramitació es faci a través del club.

1.  Participació d'esportistes alaiorencs fora de l'illa de Menorca.

Ser esportista alaiorenc que participi en campionats d'Espanya o altres de similar rellevància, fora de Menorca.

5. OBLIGACIONS DELS SOL·LICITANTS

Serà obligació dels beneficiaris el compliment de l'article 4 de l'ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Alaior i en especial:

a) Dur a terme l'activitat o el programa objecte d'ajut d'acord amb les condicions establertes.

b) Acreditar davant l'Ajuntament d'Alaior la realització de l'activitat i el compliment dels requisits i les condicions que determinin la concessió de la subvenció, així com notificar-li qualsevol modificació que es produeixi.

c) Incloure en tots els elements publicitaris o informatius de l'activitat el patrocini de l'Ajuntament d'Alaior i convidar la representació Municipal a tots els actes de presentació, demostració i cloenda. A aquest efecte només es podrà utilitzar el logotip oficial que facilitarà el mateix Ajuntament (Servei Municipal d'Esports).

d) Per a la subvenció de formació tècnica és obligatori assistir al curs i superar la fase formativa en la qual participi.

e) Per participació d'esportistes fora de Menorca en campionats d'Espanya o altres de similar rellevància és indispensable la presentació de certificat d'haver participat en el campionat o document que acrediti la seva participació en l'esmentat campionat.

6..CRITERIS DE VALORACIÓ DE SUBVENCIONS

Com a norma general, la quantitat màxima que es podrà atorgar per cada sol·licitud serà del 33% del pressupost per a aquesta classe d'ajut.

Es tindran en compte els següents criteris amb la ponderació següent:

1- Per a les activitats extraordinàries

- Número de participants. (25%)

- Pressupost. (25%)

- Repercussió social de l’activitat. (25%)

- Difusió fora de l’illa.(25%)

2- Activitats d'esportistes

Quant a la subvenció singular per esportista, formació tècnica, activitats formatives i participació en campionats fora de l'illa de Menorca es seguiran els següents criteris:

- Aval tècnic.

- Classificació en la seva corresponent categoria.

- Cost de la seva formació.

- Durada de la formació.

- Programa i fitxa tècnica del curs.

- Formació esportiva del sol·licitant.

- No rebre més d’una ajuda anual.

- Que la formació que es pretén realitzar sigui reconeguda i l’ entitat organitzadora de reconegut prestigi.

- Criteri d'importància i rellevància del campionat o tornegi on participin

En aquest cas es considera que tots els criteris tenen el mateix pes relatiu per a la valoració de les sol·licituds, d'acord amb l'article 60.2 del RGLS

7.DOCUMENTS A ENTREGAR EN LA SOL·LICITUD

Sol·licitud degudament emplenada i signada per la persona autoritzada.

Còpia compulsada del NIF de l'entitat

Còpia compulsada del  NI de la persona autoritzada

Declaració responsable de la veracitat de dades bancàries (Model Normalitzat)

Justificant de la federació corresponent o de la inexistència de federació de l'organisme competent.

Certificat del número d'esportistes i del número d'equips

Programa de les activitats a realitzar

Pressupost detallat de les despeses i els ingressos prevists en el programa de les activitats a realitzar.

Declaració d’altres subvencions sol·licitades. (a la sol·licitud)

Els esportistes a més hauran de entregar la següent documentació addicional:

Programa i fitxa tècnica dels cursos a realitzar per a les subvencions de formació tècnica i activitats formatives. (només per esportistes)

Certificat o document que acrediti la participació en un campionat de rellevància fora de Menorca. (només per esportistes)

La falta de documentació implicarà la minoració de la subvenció a concedir, ja que aquesta es realitzarà sobre la base de la documentació presentada.

No serà necessari justificar allò que ja consta en poder de l'Administració municipal amb una antiguitat no superior a cinc anys, llevat que es produeixin canvis o l’Ajuntament ho demani expressament.

Si no es reuneixen tots els requisits establerts en la convocatòria, l'òrgan competent requerirà la persona interessada perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de deu dies; li indicarà que, si no ho fes així, es considerarà que ha desistit de la seva sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes prevists en l'article 71 de la Llei 30/1992.

Per a les subvencions de formació tècnica la sol·licitud haurà d’estar firmada pels dos interessats, l’entitat i l’assistent al curs.

8.PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ, TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ

Les subvencions es concediran mitjançant el procediment de concurrència competitiva

L'òrgan competent per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de subvencions serà el regidor delegat, que realitzarà d'ofici totes les actuacions que cregui necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals es formuli la proposta de resolució.

El regidor delegat per raó de la matèria presentarà propostes de resolució a la comissió informativa competent, que al seu torn, elevarà proposta de resolució a l'òrgan competent.

Quan la proposta provisional sigui inferior a la que figura en la sol·licitud es podrà instar al beneficiari a reformular la sol·licitud per ajustar-se als compromisos i a les condicions de la subvenció atorgable.

Aquest acord no generarà dret a favor del beneficiari mentre no sigui ferm, és a dir, mentre no transcorri el termini per a la presentació de recursos administratius de totes les persones interessades de l'expedient i aquests hagin estat resolts.

L’acord resolutori es podrà notificar via telemàtica a l’adreça de correu electrònic que hagi facilitat l’interessat, contra el qual podran presentar recurs de reposició davant l’òrgan que va dictar l’acte en el termini d’un mes.

L'expedient s'iniciarà amb la convocatòria i conclourà amb la resolució definitiva, havent de tramitar-se en el termini màxim de 6 mesos si no és que hi hagi causes de suspensió degudament justificades.

9. JUSTIFICACIÓ I COBRAMENT DE LES SUBVENCIONS

Segons marca l'article 13 de l'Ordenança Municipal de la Concessió de Subvencions per procedir al cobrament de la subvenció, el beneficiari haurà de presentar escrit de sol·licitud acompanya dels següents documents:

Factures per import de la quantia subvencionada

Compte justificatiu de la subvenció, en el qual heu d'incloure liquidació del projecte executat amb relació definitiva d'ingressos i despeses de les activitats realitzades.

Memòria de les activitats realitzades durant l'exercici amb referència màxima a 31 de desembre de l'any en que es rep la subvenció.

Aquests documents es presentaran com a tard el 15 de gener de l'any següent . Els models per a justificar la subvenció i sol·licitar el cobrament de la mateixa es trobaran al registre general de l'Ajuntament o a la pàgina web.

Es considerarà complert l'objectiu per al qual es va sol·licitar l'ajut, i per tant tindrà dret al cobrament del 100% de la subvenció quan hagi assolit al menys el 75% del pressupost presentat.

La subvenció es pagarà una vegada s'hagi justificat. No obstant això, es podrà resoldre una bestreta d'acord amb la base número 23 de les bases d'execució del pressupost municipal.

JUSTIFICACIÓ AMB TIQUETS O REBUTS SENSE IDENTIFICACIÓ:

Quant a la presentació de tiquets per justificar les despeses, i ja que els tiquets són documents impersonals on no surt el nom de l'entitat que realitza la compra  o la despesa, s'hauran de complir els  criteris següents:

1- Valor de tiquet màxim acceptat: 60 euros ( a partir d'aquest import s'ha de demanar factura on figurin les dades acceptades per la normativa mercantil)

2- El valor màxim de justificació mitjançant tiquets, serà d'un 20% de la subvenció concedida En cas de superar aquest 20%, s'haurà de justificar el perquè de la seva presentació.

10. COMPATIBILITAT I CONCURRÈNCIA AMB ALTRES SUBVENCIONS

Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions.

D'acord amb l'article 19 de la LGS, l'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos procedents d'altres administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals per a la mateixa finalitat, superin el cost de  l'activitat subvencionada.

11. REVOCACIÓ I DEVOLUCIÓ DE LES SUBVENCIONS

Quan l'entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions contretes en aquestes bases en ser atorgades la subvenció donarà lloc a la revocació i devolució total o parcial de la subvenció

Qualsevol alteració significativa de les condicions tingudes en compte per la concessió de la subvenció, i obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions, persones o ens públics o privats, no notificades amb anterioritat, podrà donar lloc a la modificació de la proposta de resolució.

12. RÈGIM JURÍDIC APLICABLE

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que preveuen aquestes bases reguladores; l' Ordenança municipal de la concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Alaior; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial Decret 887/2006 , de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Documents adjunts