Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 8277
Bases de la convocatòria d'ajuts per a les activitats d'entitats beneficoassistencials per a l'any 2015
Bases de la convocatòria d'ajuts per a les activitats d'entitats beneficoassistencials per a l'any 2015, text que s’insereix a continuació
Mitjançant Resolució de regidoria de data 22/04/2015, s’han aprovat les bases de la convocatòria d'ajuts per a les activitats d'entitats beneficoassistencials per a l'any 2015, text que s’insereix a continuació, d'acord amb l'article 17 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre,General de Subvencions:
BASES DE LA CONVOCATÒRIA D'AJUTS PER A LES ACTIVITATS D'ENTITATS BENEFICO-ASSISTENCIALS PER A L'ANY 2015
1.OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
És l’objecte de la present convocatòria la subvenció per a activitats organitzades per entitats benefico-assistencials i/o voluntariat per a l’any 2015, tal com la prestació de serveis d'atenció a les persones, activitats relacionades amb l'acollida d'immigrants o promoció d'activitats de caire social entre d'altres i activitats de voluntariat
2.LLOC I TERMINIS DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Les entitats interessades podran presentar les seves sol·licituds en model normalitzat presencialment al servei d'atenció al ciutadà (SAC) de l'Ajuntament, en horari de 8,00h a 14.30h i els dissabtes de 9,00h a 13.00h, o telemàticament amb certificat digital mitjançant la seu alaior.sedelectronica.es
El termini de presentació és del 5 de maig al 5 de juny de 2015, ambdós inclosos.
3.CRÈDITS DISPONIBLES
En el pressupost de l'ordinari hi ha en la partida núm. 6-2310-4800000 un crèdit de 3.500,00 euros per a les entitats benefico-assistencials.
4.REQUISITS DELS SOL·LICITANTS
Les entitats beneficiàries han de ser entitats benefico-assistencials degudament constituïdes, sense ànim de lucre, amb una activitat al municipi d’Alaior, o grup organitzador de voluntariat i complir els requisits esmentats en l'article 3 de l'ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Alaior.
5.OBLIGACIONS DELS SOL·LICITANTS
Serà obligació dels beneficiaris el compliment de l'article 4 de l'ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Alaior i en especial:
a) Dur a terme l'activitat o el programa objecte d'ajut d'acord amb les condicions establertes.
b) Acreditar davant l'Ajuntament d'Alaior la realització de l'activitat i el compliment dels requisits i les condicions que determinin la concessió de la subvenció, així com notificar-li qualsevol modificació que es produeixi.
c) Incloure en tots els elements publicitaris o informatius de l'activitat el patrocini de l'Ajuntament d'Alaior i convidar la representació municipal a tots els actes de presentació, demostració i cloenda. A aquest efecte només es podrà utilitzar el logotip oficial que facilitarà el mateix Ajuntament.
6. CRITERIS DE VALORACIÓ DE SUBVENCIONS
La subvenció atorgada cobrirà els següents apartats d’acció, segons els punts assignats d'acord als criteris següents:
- Número d'activitats previstes per fer durant l'any (10 punts)
- Que les activitats es portin a terme al municipi d'Alaior (10 punts)
- Activitats per desenvolupar programes de promoció de la convivència: programes col·lectius socials amb funció lúdic-formativa i d'aprofitament del temps lliure (7 punts)
- Abast Social dels projectes presentats: àmbit territorial del poble, número de persones objecte del programa( 7 punts)
- Activitats d'inserció social de col·lectius desfavorits (7punts)
- Actuacions que suposin una continuïtat en la millora de prestacions de serveis i desenvolupament de l'associació al municipi (7 punts)
- Pertinència a un col·lectiu amb menor capacitat de gestió (5 punts)
L'import de la subvenció a atorgar s'obtindrà segons els criteris de valoració a dalt esmentats repartits de manera proporcional segons la puntuació obtinguda.
7.DOCUMENTS A ENTREGAR A LA SOL·LICITUD
Juntament amb la sol·licitud de subvenció s'haurà d’adjuntar la següent documentació per a la valoració de l’import a concedir, a més de la necessària per a la concessió de la subvenció.
Sol·licitud degudament emplenada i signada per la persona autoritzada.
Còpia compulsada del NIF de l'entitat.
Còpia compulsada del DNI de la persona autoritzada.
Certificat del nombre de socis.
Justificant d’altres subvencions sol·licitades (sol·licitud)
Programa de les activitats a realitzar (format lliure)
Pressupost detallat de les despeses i els ingressos prevists per portar a terme l'activitat.(format lliure)
Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries (document oficial)
La falta de documentació implicarà la minoració de la subvenció a concedir, ja que aquesta es realitzarà sobre la base de la documentació presentada.
No serà necessari justificar allò que ja consta en poder de l'Administració municipal amb una antiguitat no superior a cinc anys, llevat que es produeixin canvis o que l’Ajuntament ho sol·liciti expressament.
Si no es reuneixen tots els requisits establerts en la convocatòria, l'òrgan competent requerirà la persona interessada perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de deu dies; li indicarà que, si no ho fes així, es considerarà que ha desistit de la seva sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes prevists en l'article 71 de la Llei 30/1992.
8. PROCEDIMENT DE LA CONCESSIÓ, TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ
Les subvencions es concediran mitjançant el procediment de concurrència competitiva
L'òrgan competent per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de subvencions serà el regidor delegat, que realitzarà d'ofici totes les actuacions que cregui necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals es formuli la proposta de resolució.
El regidor delegat per raó de la matèria presentarà propostes de resolució la comissió informativa competent, que al seu torn, elevarà proposta de resolució a l'òrgan competent.
Quan la proposta provisional sigui inferior a la que figura en la sol·licitud es podrà instar al beneficiari a reformular la sol·licitud per ajustar-se als compromisos i a les condicions de la subvenció atorgable.
Aquest acord no generarà dret a favor del beneficiari mentre no sigui ferm, és a dir, mentre no transcorri el termini per a la presentació de recursos administratius de totes les persones interessades de l'expedient i aquests hagin estat resolts.
L’acord resolutori es podrà notificar via telemàtica a l’adreça de correu electrònic que hagi facilitat l’interessat, contra el qual podran presentar recurs de reposició davant l’òrgan que va dictar l’acte en el termini d’un mes.
L'expedient s'iniciarà amb la convocatòria i conclourà amb la resolució definitiva, havent de tramitar-se en el termini màxim de 6 mesos si no és que hi hagi causes de suspensió degudament justificades.
9. JUSTIFICACIÓ I COBRAMENT DE LES SUBVENCIONS
Segons marca l’article 13 de l’Ordenança Municipal de la Concessió de Subvencions, per procedir al cobrament de la subvenció, el beneficiari haurà de presentar escrit de sol·licitud acompanyat dels següents documents:
Factures per import de la quantia subvencionada.
Compte justificatiu de la subvenció, en la qual ha d’incloure liquidació del projecte executat amb relació definitiva d’ingressos i despeses de les activitats realitzades.
Memòria de les activitats realitzades durant l’exercici amb referència màxima a 31 de desembre de l’any en què es rep la subvenció.
Aquests documents es presentaran com a tard el 15 de gener de l'any següent . Els models per a justificar la subvenció i sol·licitar el cobrament de la mateixa es trobaran al registre general de l'Ajuntament o a la pàgina web.
Es considerarà complert l'objectiu per al qual es va sol·licitar l'ajut, i per tant tindrà dret al cobrament del 100% de la subvenció quan hagi assolit al menys el 75% del pressupost presentat.
La subvenció es pagarà una vegada s'hagi justificat. No obstant això, es podrà resoldre una bestreta d'acord amb la base número 23 de les bases d'execució del pressupost municipal.
JUSTIFICACIÓ AMB TIQUETS O REBUTS SENSE IDENTIFICACIÓ:
Quant a la presentació de tiquets per justificar les despeses, i ja que els tiquets són documents impersonals on no surt el nom de l'entitat que realitza la compra o la despesa, s'hauran de complir els criteris següents:
1- Valor de tiquet màxim acceptat: 60 euros ( a partir d'aquest import s'ha de demanar factura on figurin les dades acceptades per la normativa mercantil)
2- El valor màxim de justificació mitjançant tiquets, serà d'un 40% de la subvenció concedida En cas de superar aquest 40%, s'haurà de justificar el perquè de la seva presentació.
10. COMPATIBILITAT I CONCURRÈNCIA AMB ALTRES SUBVENCIONS
Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions.
D'acord amb l'article 19 de la LGS, l'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos procedents d'altres administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals per a la mateixa finalitat, superin el cost de l'activitat subvencionada.
11. REVOCACIÓ I DEVOLUCIÓ DE LES SUBVENCIONS
Quan l'entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions contretes en aquestes bases en ser atorgades la subvenció donarà lloc a la revocació i devolució total o parcial de la subvenció
Qualsevol alteració significativa de les condicions tingudes en compte per la concessió de la subvenció, i obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions, persones o ens públics o privats, no notificades amb anterioritat, podrà donar lloc a la modificació de la proposta de resolució.
12. RÈGIM JURÍDIC APLICABLE
El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que preveuen aquestes bases reguladores; l' Ordenança municipal de la concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Alaior; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial Decret 887/2006 , de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.