Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 8273
Bases de la convocatòria d'ajuts per a les activitats organitzades per les Apimes per a l'any 2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Bases de la convocatòria d'ajuts per a les activitats organitzades per les Apimes per a l'any 2015, text que s’insereix a continuació

 Mitjançant Resolució de regidoria de data 23/04/2015, s’han aprovat les bases de la convocatòria d'ajuts per a les activitats organitzades per les Apimes per a l'any 2015, text que s’insereix a continuació, d'acord amb l'article 17 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre,General de Subvencions:

BASES DE LA CONVOCATÒRIA D'AJUTS PER A LES ACTIVITATS ORGANITZADES PER LES APIMES I FEDERACIONS D'APIMES PER A L'ANY 2015

1.OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

És objecte de la present convocatòria la subvenció per a les activitats organitzades per les Apimes i Federacions d'Apimes, dirigides als centres educatius, col·legis i instituts d’aquest municipi per a l'any 2015, com a promoció de l'esport, ocupació del temps lliure, promoció de la cultura, promoció d'activitats, ordenació de les relacions de convivència, aprofitament dels centres públics i les seves instal·lacions esportives fora de l'horari escolar, entre d'altres.

2.LLOC I TERMINIS DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les entitats interessades poden presentar les seves sol·licituds en model normalitzat, presencialment al servei d'atenció al ciutadà (SAC) de l'Ajuntament, en horari de 8.00h a 14.30h i els dissabtes de 9,00h a 13,00h, o telemàticament amb certificat digital mitjançant la seu alaior.sedelectronica.es

El termini de presentació és del 5 de maig al 5 de juny de 2015, ambdós inclosos.

3.CRÈDITS DISPONIBLES

En el pressupost de l'ordinari la partida núm. 2015-8-3270-4800000 amb un crèdit de 13.000,00 euros per a entitats organitzades per les apimes o federacions d'apimes

4. REQUISITS DELS SOL·LICITANTS

Les persones interessades han de ser associacions de pares i mares d’alumnes o federació d’aquestes que realitzin activitats dirigides a centres educatius del municipi d'Alaior i complir els requisits esmentats en l'article 3 de l'ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Alaior.

5. OBLIGACIONS DELS SOL·LICITANTS

Serà obligació dels beneficiaris el compliment de l'article 4 de l'ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Alaior i en especial:

a) Dur a terme l'activitat o el programa objecte d'ajut d'acord amb les condicions establertes.

b) Acreditar davant l'Ajuntament d'Alaior la realització de l'activitat i el compliment dels requisits i les condicions que determini la concessió de la subvenció, així com notificar-li qualsevol modificació que es produeixi.

c) Incloure en tots els elements publicitaris o informatius de l'activitat el patrocini de l'Ajuntament d'Alaior. A aquest efecte només es podrà utilitzar el logotip oficial que facilitarà el mateix Ajuntament amb els documents per presentar la subvenció.

d) Tant per a les escoles d'estiu com per a les activitats extraescolars organitzades per les apimes, aquestes hauran de reservar un mínim de 3 places exemptes de pagament per nens de famílies amb dificultats econòmiques, previ informe dels serveis socials municipals.

6.CRITERIS DE VALORACIÓ DE SUBVENCIONS

Les subvencions s'atorgaran en base a dos apartats diferenciats:

Primer apartat:

- Crèdit: 10.800,00 euros.

- S'atorgarà en funció dels següents criteris

1.Nombre de socis de l'apima (10 punts).

2.Número d'activitats propostes per l'apima per a la realització durant  l'any 2015, excloses les del punt 5 d'aquests criteris.  (5 punts)

3.Pressupost individualitzat per a cada activitat segons el punt dos d'aquests criteris.(2 punts)

4.Repercussió social de l’activitat (5 punts).

5.Número d'accions formatives per l'alumnat: Cursos, debats, conferències, resolució conflictes escolars, bones pràctiques mediambientals, interculturalitat (10 punts).

6.Compromís de reserva de places exemptes de pagament per nens de famílies amb dificultats socioeconòmiques. (més de 3 places , 2 punts)

L'import de la subvenció d'aquest primer apartat a atorgar s'obtindrà segons els criteris de valoració a dalt esmentats repartits de manera proporcional segons la puntuació obtinguda.

Segon apartat:

- Crèdit: 2.200,00 euros a repartir proporcionalment d'acord amb el número total d'alumnes per centre que portin a terme activitats de reforç escolar per a alumnes amb dificultats socioeconòmiques, amb un màxim de 100 euros per alumne.

Si les sol·licituds sobrepassen el crèdit establert, es disminuirà l'import màxim de 100 euros per alumne de manera proporcional.

7.DOCUMENTS A ENTREGAR A LA SOL·LICITUD

Juntament amb la sol·licitud de subvenció (Model normalitzat a la pàgina web) s'haurà d’adjuntar la següent documentació per a la valoració de l’import a concedir:

Sol·licitud degudament emplenada i signada per la persona autoritzada

Còpia compulsada del NIF de l'entitat

Còpia compulsada del DNI de la persona autoritzada

Certificat del número de socis de l'Apima

Certificat del número d'alumnes del centre

Declaració d’altres subvencions sol·licitades.(sol·licitud)

Programa de l'activitat a portar a terme indicant:

1. Objectius a complir

2. Explicació de la necessitat de recórrer a la subvenció

3. Indicació compromís i número de places reservades d'acord amb les bases números 4 .d. i  6 d'aquesta convocatòria.

4. Previsió mitjançant un llistat amb el número total d'alumnes del centre que portin a terme activitats de reforç per a alumnes amb risc d'exclusió social

5. Programa de les activitats i calendari de la seva execució.

Document DRV de dades Bancàries ( Model normalitzat)

La falta de documentació implicarà la minoració de la subvenció a concedir, ja que aquesta es realitzarà sobre la base de la documentació presentada.

No serà necessari justificar allò que ja consta en poder de l'Administració municipal amb una antiguitat no superior a cinc anys, llevat que es produeixin canvis o que l’Ajuntament ho sol·liciti expressament.

Si no es reuneixen tots els requisits establerts en la convocatòria, l'òrgan competent requerirà la persona interessada perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de deu dies; li indicarà que, si no ho fa així, es considerarà que ha desistit de la seva sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes prevists en l'article 71 de la Llei 30/1992.

8. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ, TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ

Les subvencions es concediran mitjançant el procediment de concurrència competitiva

L'òrgan competent per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de subvencions serà el regidor delegat, que realitzarà d'ofici totes les actuacions que cregui necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals es formuli la proposta de resolució.

El regidor delegat per raó de la matèria presentarà propostes de resolució la comissió informativa competent, que al seu torn, elevarà proposta de resolució a l'òrgan competent.

Quan la proposta provisional sigui inferior a la que figura en la sol·licitud es podrà instar al beneficiari a reformular la sol·licitud per ajustar-se als compromisos i a les condicions de la subvenció atorgable.

Aquest acord no generarà dret a favor del beneficiari mentre no sigui ferm, és a dir, mentre no transcorri el termini per a la presentació de recursos administratius de totes les persones interessades de l'expedient i aquests hagin estat resolts.

L’acord resolutori es podrà notificar via telemàtica a l’adreça de correu electrònic que hagi facilitat l’interessat, contra el qual podran presentar recurs de reposició davant l’òrgan que va dictar l’acte en el termini d’un mes.

L'expedient s'iniciarà amb la convocatòria i conclourà amb la resolució definitiva, havent de tramitar-se en el termini màxim de 6 mesos si no és que hi hagi causes de suspensió degudament justificades.

9. JUSTIFICACIÓ I COBRAMENT DE LES SUBVENCIONS

Segons marca l’article 13 de l’Ordenança Municipal de la Concessió de Subvencions, per procedir al cobrament de la subvenció, el beneficiari haurà de presentar escrit de sol·licitud acompanyat  dels següents documents:

Factures per import de la quantia subvencionada.

Compte justificatiu de la subvenció, en la qual ha d’incloure liquidació del projecte executat amb relació definitiva d’ingressos i despeses de les activitats realitzades.

Memòria de les activitats realitzades durant l’exercici amb referència màxima a 31 de desembre de l’any en què es rep la subvenció .

Per justificar la part de la subvenció que fa referencia  a les activitats de reforç escolar per a alumnes amb dificultat socioeconòmiques s'haurà d'aportar:

- Llistat amb noms, cognoms i curs dels alumnes que han fet servir aquest servei amb la coordinació dels serveis socials municipals.

Aquests documents es presentaran com a tard el 15 de gener de l'any següent . Els models per a justificar la subvenció i sol·licitar el cobrament de la mateixa es trobaran al registre general de l'Ajuntament o a la pàgina web.

Es considerarà complert l'objectiu per al qual es va sol·licitar l'ajut, i per tant tindrà dret al cobrament del 100% de la subvenció quan hagi assolit al menys el 75% del pressupost presentat.

La subvenció es pagarà una vegada s'hagi justificat. No obstant això, es podrà resoldre una bestreta d'acord amb la base número 23 de les bases d'execució del pressupost municipal.

JUSTIFICACIÓ AMB TIQUETS O REBUTS SENSE IDENTIFICACIÓ:

Quant a la presentació de tiquets per justificar les despeses, i ja que els tiquets són documents impersonals on no surt el nom de l'entitat que realitza la compra  o la despesa, s'hauran de complir els  criteris següents:

1- Valor de tiquet màxim acceptat: 60 euros ( a partir d'aquest import s'ha de demanar factura on figurin les dades acceptades per la normativa mercantil)

2- El valor màxim de justificació mitjançant tiquets, serà d'un 10% de la subvenció concedida En cas de superar aquest 10%, s'haurà de justificar la seva presentació.

10. COMPATIBILITAT I CONCURRÈNCIA AMB ALTRES SUBVENCIONS

Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions.

D'acord amb l'article 19 de la LGS, l'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos procedents d'altres administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals per a la mateixa finalitat, superin el cost de  l'activitat subvencionada.

11. REVOCACIÓ I DEVOLUCIÓ DE LES SUBVENCIONS

Quan l'entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions contretes en aquestes bases en ser atorgades la subvenció donarà lloc a la revocació i devolució total o parcial de la subvenció.

Qualsevol alteració significativa de les condicions tingudes en compte per la concessió de la subvenció, i obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions, persones o ens públics o privats, no notificades amb anterioritat, podrà donar lloc a la modificació de la proposta de resolució.

12. RÈGIM JURÍDIC APLICABLE

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que preveuen aquestes bases reguladores; l' Ordenança municipal de la concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Alaior; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial Decret 887/2006 , de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Documents adjunts