Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 8211
Acord d’encomana de gestió de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori al Consorci de Transports de Mallorca per a la gestió del projecte de control i regulació del transport discrecional en l’aeroport de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

A Palma, 24 d'abril de 2015

REUNITS

D'una part, Gabriel Company Bauzá, conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori en virtut del Decret 11/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears,

I de l’altra, Rafael Oliver Barros, director del Consorci de Transports de Mallorca, en virtut del Decret 58/2013, de 20 de desembre, d’aprovació dels Estatuts i l’Acord del Consell d’Administració de data 10 de juny de 2013 pel qual es disposa el seu nomenament.

Ambdues parts es reconeixen la competència i la capacitat, respectivament, per formalitzar aquest acord.

ANTECEDENTS ADMINISTRATIUS

1. La Direcció General de Transports (DGT) pertany a l’estructura administrativa de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori, d’acord amb el Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Això suposa que li corresponen, entre d’altres, les funcions d’inspecció i control dels transports terrestres i la incoació i resolució dels expedients sancionadors en les matèries pròpies de les seves competències i, en particular, els expedients de control, inspecció i regulació del transport discrecional en l’aeroport de Palma.

Per gestionar i tramitar aquests expedients és necessari desenvolupar un projecte de control i crear un model integrat de dades, aplicacions i serveis que possibiliti l’estandarització, homologació i homogeneització del sistema ofimàtic.

Per a totes aquestes actuacions i assegurar una gestió correcta d’acord amb les exigències requerides és necessari disposar d’un personal tècnic qualificat.

2.  La Llei 8/2006, de 14 de juny, de creació del Consorci de Transports de Mallorca (CTM) estableix:

Article 1

Constitució

1. El Consorci de Transports de Mallorca, que es crea mitjançant aquesta llei, es constitueix d’acord amb el Pla director sectorial de transport de les Illes Balears amb la finalitat d’articular la cooperació econòmica, tècnica i administrativa entre les administracions i els ens públics i privats que s’hi adhereixin per exercir de manera conjunta i coordinada les competències que els corresponguin en matèria d’ordenació i gestió del transport públic regular de viatgers.

2. Integren inicialment el Consorci la comunitat autònoma de les Illes Balears —que actua mitjançant la conselleria competent en matèria de transports— i l’empresa pública Serveis Ferroviaris de Mallorca.

3. El Consorci pot ampliar la seva composició amb la incorporació d’altres administracions i entitats públiques o privades.

El Consorci de Transports de Mallorca es regula en el Decret 58/2013, de 20 de desembre, d’aprovació dels nous estatuts i que estableix:

Article 5

Concepte i àmbit d’aplicació

El CTM té per objecte articular la cooperació econòmica, tècnica i administrativa entre les administracions i els ens públics i privats que s’hi adhereixen per exercir de manera conjunta i coordinada les competències que els corresponguin en matèria d’ordenació i gestió del transport públic regular de viatgers.

Article 6

Règim jurídic

1. El CTM s’ha creat com un consorci, organisme de naturalesa corporativa amb personificació pública, amb personalitat jurídica i patrimoni propi i independent dels seus membres, i amb capacitat plena d’obrar per a la satisfacció de les seves finalitats en el marc de la legislació vigent.

2. El CTM s’adscriu a la conselleria competent en matèria de transports del Govern de les Illes Balears.

3. El CTM es regeix pel dret administratiu, amb caràcter general i sens perjudici de les particularitats que estableixin els Estatuts, i li són aplicables, a més de les normes que disposen la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i la resta de legislació aplicable específicament als consorcis, les disposicions relatives als organismes públics i, en particular, les que corresponen als organismes autònoms, en la mesura que siguin compatibles amb la peculiar naturalesa dels consorcis.

4. La DGT no disposa actualment del personal tècnic necessari ni disposa d’un model integrat de dades, aplicacions i serveis que possibilitin l’estandarització, homologació i homogeneització del sistema ofimàtic per dur a terme les actuacions enumerades inicialment. En canvi, el Consorci de Transports de Mallorca disposa del personal tècnic qualificat i d’un model integrat de dades, així com tota la infraestructura adequada per dur a terme totes aquestes tasques, d’acord amb les funcions esmentades.

FONAMENTS DE DRET

1. L’article 15 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions  públiques i del procediment administratiu comú tipifica l’encàrrec de gestió i estableix que la realització d’activitats de caràcter material, tècnic o de serveis de la competència dels òrgans administratius o de les entitats de dret públic pot ser encarregada a altres òrgans o entitats de la mateixa administració o d’una altra de diferent, per raons d’eficàcia o quan no es tinguin els mitjans tècnics idonis per a dur-la a terme.

2. L’article 30.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de Règim jurídic de l’administració de la CAIB, tipifica l’encomana de gestió i estableix que les activitats de caràcter material, tècnic o de serveis dels òrgans de l’Administració de la comunitat autònoma es poden encomanar a altres òrgans de la mateixa administració, inclosos altres ens públics dependents d’aquesta, per raons d’eficàcia o quan no es posseeixen els mitjans tècnics apropiats per dur-les a terme.

3. L’apartat 3 de l’article 30 de la Llei 3/2003, estableix que l’eficàcia de l’encomana de gestió queda condicionada a la publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

ACORD

Primer.   La Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori a través de la Direcció General de Transports encomana al Consorci de Transports de Mallorca la gestió d’un projecte tècnic pel control i regulació del transport discrecional en l’aeroport de Palma.

Segon. El CTM durà a terme l’objecte de l’encomana amb els mitjans propis sense suposar aquest fet un increment dels seus pressuposts.

Tercer. Les despeses de l’encomana de gestió seran a càrrec del pressupost del CTM.

Quart. L’encomana de gestió no suposa, en cap cas, la cessió de la titularitat de la competència ni dels elements substantius pel fet d’exercitar-la.

Cinquè. L’eficàcia de l’encomana de gestió queda condicionada a la publicació íntegra d’aquesta en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Sisè. L’encomana tendrà una duració d’un any a partir de la formalització d’aquest acord, prorrogable de manera tàcita per períodes d’un anys, tret de denúncia expressa de les parts.

Setè. L’encomana s’extingirà per acord mutu; per denúncia de les parts amb una antel·lació mínima de dos mesos a la data d’extinció; per revocació de l’Administració que fa la encomana i per renúncia de l’Administració gestora.

Vuitè. Correspon a la Conselleria competent en matèria de transport terretre interpretar les previsions d’aquest acord i resoldre tots els dubtes que puguin sorgir durant la vigència de l’encomana de gestió.

El conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori                          El  director gerent del Consorci de Transports de Mallorca

Gabriel Company Bauzá                                                                     Rafael Oliver Barros