Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 8196
Baixa de ciutadans amb certificat d’inscripció al registre central d’estrangers expedit fa més de 5 anys sense moviments posteriors

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BAIXA D’OFICI NO ENCSARP

CIUTADANS AMB CERTIFICAT D’INSCRIPCIÓ AL REGISTRE CENTRAL D’ESTRANGERS EXPEDIT FA MÉS DE 5 ANYS SENSE MOVIMENTS POSTERIORS.

El Batle en data 19 de març de 2015 ha dictat la resolució que a continuació s’inserta:

“Havent-se rebut els fitxers mensuals enviats per la Delegació Provincial de les Illes Balears de l’Institut Nacional d'Estadística amb les incidències mensuals en què inclouen registres de ciutadans per a la seva comprovació periòdica de la residència dels estrangers que no estan obligats a renovar la seva inscripció padronal NO - ENCSARP ( Ciutadans de la Unió Europea i d'altres Estats part en l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu, d'altres estats diferents als anteriors amb targeta de Residència de Règim Comunitari o amb Autorització de Residència Permanent ) i que consten inscrits en el Registre Central d'Estrangers, però la seva inscripció padronal té més de 5 anys d'antiguitat sense moviments posteriors;  proposant l'inici del tràmit per part de l'Ajuntament de la baixa d'ofici en el Padró Municipal d'Habitants.

Vist l’informe de comprovació dels fets que han sigut emesos per la Policia Local de santa Margalida, a petició del Padró Municipal d’Habitants, en el que es posa de manifest que els habitants relacionats a l’annexa I veïnats d’aquest Municipi no resideixen en el domicili on estan empadronats.

FONAMENTS DE DRET

I.- L’article 54.1 del Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals, aprovat pel RD 1690/1986 de 11 de juliol, que diu que tota persona que visqui a Espanya està obligada a inscriure’s en el padró del municipi on resideix habitualment.

II.- L’article 72 de l’esmentat reglament diu que als Ajuntaments donaran de baixa d’ofici, per inscripció indeguda, als qui figurin empadronats incomplint els requisits establerts en l’article 54 del Reglament.

En base als fets i fonaments de dret exposats,

RESOLC:

PRIMER.- INICIAR el procediment d’incoació d’expedient de baixa d’ofici al Padró Municipal d’habitants dels habitants relacionats a l’annex I, per no viure habitualment al domicili on figuren empadronats, segons acta de comprovació de l’habitatge realitzada per la Policia Local, incomplint el requisit de l’article 54 de l’esmentat Reglament.

SEGON.-  Posar-ho de manifest a l’interessat perquè, en un termini de quinze dies, pugui al·legar i presentar els documents i justificants que estimi oportuns en ordre d’acreditar la seva residència la major part de l’any en aquest municipi.

TERCER.- Un cop practicada la notificació, aquesta no es pugui dur a terme per absència o ignorant el domicili de la persona interessada, l’Ajuntament comunicarà l’inici del procediment d’incoació d’expedient de baixa d’ofici al Tauler d’Anuncis d’aquest Ajuntament i al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), segons el que disposa l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu comú, habilitant un termini de quinze dies, contats des de el dia següent a la publicació, perquè en cas de desacord, pugui formular i presentar els documents que estimi oportuns.

QUART.- Un cop realitzats els tràmits anteriors, tots els casos en els que no s’hagin presentat al·legacions, es trametran al Consell d’Empadronament de l’Institut Nacional d’Estadística, per tal de que d’acord amb l’article 72 de l’esmentat Reglament, adopti la decisió sobre la procedència de la baixa d’ofici.”

El que es fa públic pel coneixement general.

Contra la present Resolució, que posa fi a la via administrativa, pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a explicar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, davant l'Alcalde d'aquest Ajuntament de Santa Margalida, de conformitat amb els articles 116 i 117 de Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, o recurs contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos, a explicar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això sense perjudici que pugui interposar Vè. qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.

 

Santa Margalida, 19 de març de 2015.

 

El Batle

Antoni Reus Darder