Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSORCI UNIVERSITARI DEL CENTRE DE LA UNED A LES ILLES BALEARS

Núm. 8100
Aprovació definitiva de la modificació dels estatuts del Consorci Universitari del Centre de la UNED a les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant el present anunci es fa públic que, transcorregut el termini legalment establert sense que s’hagin presentat al·legacions o suggeriments contra l’aprovació inicial, amb data 04/05/2015 es considera definitivament aprovada i entra en vigor la modificació dels estatuts, i es publica el text íntegre des estatus modificats.

 

ESTATUTS DEL CONSORCI DEL CENTRE ASSOCIAT DE LA UNED A LES ILLES BALEARS

CAPÍTOL I

DISPOSICIONS GENERALS

Article 1. Constitució i composició del Consorci.

1.- El Consorci del Centre Associat de la UNED a les Illes Balears és l’agrupació d’entitats o institucions sota la protecció o la cura de les quals es troba l’esmentat centre de la UNED.

2.- El Consorci queda constituït per:

- El Consell de Mallorca.

- El Consell de Menorca.

- El Consell d’Eivissa.

- I la Universitat Nacional d’Educació a Distància, sens perjudici que altres entitats s’hi puguin incorporar en el futur.

Article 2. Denominació.

L’Entitat Pública que es constitueix rebrà el nom de Consorci Universitari Centre Associat de la UNED a les Illes Balears.

Article 3. Personalitat jurídica i naturalesa.

1.- El present Consorci és una entitat de dret públic dotada de la personalitat jurídica i de la capacitat d’obrar que es requereixi per a la realització dels seus objectius.

2.- Els actes del Consorci es regiran per la normativa universitària i per les disposicions que sobre el procediment i règim jurídic contenen la legislació vigent de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, la Llei de Bases de Règim Local i altres preceptes que hi siguin d’aplicació.

3.- Els actes del Consorci seran impugnables davant els tribunals contenciosos administratius, excepte que, per la naturalesa concreta de l’acte de què es tracti, hi sigui d’aplicació una altra instància o jurisdicció.

4.-  De conformitat amb allò que es disposa a la disposició addicional vigèsima, paràgraf 2, de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en redacció donada per la Disposició Final segona de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de Racionalització i Sostenibilitat de L’Administració Local, el Consorci quedarà adscrit a la UNED.

Article 4. Objecte del Consorci.

El Consorci tindrà per finalitat el sotmetiment i la superior direcció del Centre Associat com a unitat d’estructura acadèmica de la UNED, a fi de servir de suport a l’ensenyament superior i de col·laborar en el desenvolupament cultural de l’entorn, així com altres activitats directament relacionades amb els objectius abans expressats i que acordi el Patronat del Consorci.

Article 5. Domicili social.

El Consorci tindrà com a domicili social l’Edifici situat al Camí Roig s/n, Polígon Son Castelló, Palma de Mallorca (07009), sens perjudici que pugui determinar-se’n com a domicili a efectes de notificacions o per a concretes qüestions altres seus adscrites a la Universitat, al Centre i a les seves Aules Universitàries o les unitats que l’integren.

Article 6. Locals i instal·lacions del Centre Associat.

1.- El Centre Associat està instal·lat a l’edifici Guillem Mesquida, situat al Camí Roig, s/n, Polígon de Son Castelló, 07009 de Palma. L’extensió de Menorca està instal·lada al Claustre del Carme, situat a la plaça Miranda, s/n, 07701 de Maó. L’extensió d’Eivissa i Formentera està instal·lada a l’edifici polivalent Cas Serres Dalt, situat al carrer d’Ernest Ehrenfeld, s/n, 07800 d’Eivissa. Aquests locals, destinats al Centre Associat, comptaran amb l’espai i les instal·lacions adequats a la normativa exigida amb caràcter general per la UNED.

2.- L’Ajuntament de Palma cedí al Patronat del Centre Associat de la UNED a les Illes Balears l’edifici Guillem Mesquida, gratuïtament i per un període de 25 anys, segons conveni de 29 d’octubre de 1998. L’Ajuntament de Maó cedí a la UNED, gratuïtament i per un període de trenta anys, segons conveni de 3 de març de 1995, l’ús de la segona planta de l’ala nord del Claustre del Carme; i la UNED, al seu torn, la cedí al Patronat del Centre Associat de la UNED a les Illes Balears. El Consell d’Eivissa cedí al Patronat del Centre Associat de la UNED a les Illes Balears, gratuïtament, l’any 1989, l’ús compartit de l’edifici polivalent Cas Serres Dalt.

3.- Les despeses de rehabilitació, reparació o millora de l’edifici o els locals (façanes, sostres, ciments, etc.), obres d’interior, sigui quina sigui la seva naturalesa (envans, terres, sostres, conduccions de llum, aigua, calefacció, etc.), incloses les d’infraestructura tècnica, etc., seran costejades pel Consorci, en proporció al pressupost ordinari de cada institució. Respecte d’això, la UNED participarà amb l’ajut econòmic previst al RD 1317/1995, de 21 de juliol, o qualsevol altre ajut que permeti la legislació vigent. Tot això sens perjudici de les subvencions extraordinàries que hi puguin aportar els membres del Consorci.

4.- En el cas que les necessitats del Centre requereixin una ampliació dels locals del Centre, els nous locals hauran de comptar, en tot cas, amb la prèvia aprovació de la Universitat. Qualsevol canvi que afecti la ubicació del Centre, així com els possibles canvis parcials del lloc de qualque prestació docent, hauran de set autoritzats per la Seu Central.

Article 7. Àmbit territorial.

1.- L’àmbit territorial del Centre Associat comprèn la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i queda inclòs, a tots els efectes, en l’estructura que estableix la UNED per afavorir el funcionament en xarxa de L’Arquitectura de Tecnologia Educativa.

2.- El Centre Associat garantirà en el seu àmbit territorial el suport, com a mínim, del 50% dels estudis que, a cada moment, s’imparteixin a la UNED, i establirà anualment, en el seu cas, un Pla docent (tutories, convivències, seminaris, pràctiques de laboratori, etc.).

3.- El Centre Associat, de conformitat amb les normes d’admissió aprovades per la Junta de Govern, es compromet a admetre tot l’alumnat que cursi les carreres i els estudis tutoritzats en el Centre i que resideixi en el seu àmbit territorial. També haurà d’admetre alumnat d’altres zones quan la Universitat ho requereixi i hi hagi al Centre mitjans i recursos suficients per atendre’ls.

4.- El Patronat del Consorci podrà proposar a la Universitat la creació d’Aules per facilitar els estudis de l’alumnat que no resideixi a la zona on el Centre Associat té la seu. Aquestes Aules hauran de ser prèviament autoritzades. En els convenis subscrits i aprovats pel Patronat per a l’establiment d’Aules, s’hi hauran de consignar la prestació docent i el pressupost per cobrir la prestació.

CAPÍTOL II

GOVERN DEL CONSORCI

Article 8.

El Govern del Consorci correspon als següents òrgans:

  • El Patronat
  • El President
  • Els Vicepresidents

Article 9. El Patronat del Consorci.

1.- El Patronat assumirà les facultats que li corresponguin com a òrgan superior de direcció, administració i representació del Consorci davant de tercers.

2.- Constituiran el Patronat:

  • 4 representants del Consell de Mallorca
  • 3 representants del Consell de Menorca
  • 3 representants del Consell d’Eivissa
  • (1 representant de l’Ajuntament de Palma, en el cas que aquest entri a formar part del Consorci)
  • 3 representants de la UNED
  • 3 representants de l’alumnat del Centre Associat de la UNED a les Illes Balears, un dels quals té la representació conjunta de Mallorca, Menorca i Eivissa. Els altres dos representants, a les illes que no siguin la de la residència del primer.
  • El director del Centre Associat de la UNED a les Illes Balears
  • El representant del professorat tutor del Centre Associat de la UNED a les Illes Balears
  • El representant del personal d’administració i serveis del Centre Associat de la UNED a les Illes Balears
  • El secretari del Patronat, amb veu però sense vot
  • El coordinador de Menorca, amb veu però sense vot
  • El coordinador d’Eivissa, amb veu però sense vot

Assistirà a les reunions el Gerent (en cas que n’hi hagi), amb dret de veu, però sense vot.

Actuarà com a Secretari del Patronat el Secretari del Centre Associat, amb veu, però sense vot.

En el cas que algun membre del Patronat no pugui assistir a una reunió, hi podrà enviar delegat amb veu i vot, en el supòsit que compti amb el dret de vot.

Article 10. Competències del Patronat.

El Patronat, com a òrgan superior de direcció, administració i representació del Consorci, podrà delegar solidàriament o conjuntament algunes de les seves competències, però sempre en virtut d’acord exprés i per a actes concrets. En tot cas seran indelegables aquells acords que requereixin un quòrum especial per a la seva aprovació, la ratificació dels ens consorciats o que tinguin caràcter pressupostari o de control financer.

Entre d’altres, tindrà les següents competències:

1.- La proposta de redacció i la modificació dels Estatuts que regeixin el funcionament del Consorci que, en tot cas, hauran de ser aprovades per totes les institucions consorciades.

2.- Aprovar la incorporació de noves entitats.

3.- Proposar a la Universitat la creació d’Aules que, en qualsevol cas, aquesta haurà d’autoritzar.

4.- Acordar la implantació de nous ensenyaments reglats i no reglats, de conformitat amb allò que es disposa a la legislació vigent.

5.- Aprovar l’estimació de la despesa necessària que s’ha d’incloure en el pressupost per a la implantació de nous  ensenyaments reglats en el Centre.

6.- La concessió de subvencions a altres entitats públiques o privades sense ànim de lucre, així com d’ajuts o beques en l’àmbit dels seus objectius.

7.- L’aprovació del pressupost anual i la seva liquidació, dels estats de comptes,  de la memòria anual i de l’inventari.

8.- L’aprovació de les despeses extraordinàries. Això sens perjudici de la ratificació que en seu cas escaigui.

9.- L’adquisició, disposició, administració i alienació dels béns i dels drets del Centre Associat sempre que no suposin alteració de la voluntat i dels fins fundacionals.

10.- L’aprovació dels drets o els ingressos de qualsevol classe procedents de les activitats del Centre Associat, d’acord amb les normes de la UNED.

11.- L’aprovació i la modificació del Reglament de Règim Interior del Centre Associat en el seu cas, de conformitat amb les directrius fixades per la Junta de Govern de la UNED.

12.- L’aprovació dels plans i dels projectes d’obres i serveis del Consorci, la seva contractació quan excedeixi dels límits establerts a les bases d’execució del Pressupost i la determinació del seu règim de gestió.

13.-  El nomenament del President i Vicepresident del Patronat.

14.- Elevar al rector la proposta de nomenament del Director del Centre Associat, d’acord amb el que estableix el Conveni.

15.-  El nomenament del Gerent del Centre Associat.

16.-  Acordar la firma de contractes amb el personal directiu, administratiu i de serveis.

17.-  Fixar el nombre i les condicions econòmiques i laborals de tot el personal del Centre Associat.

18.-  Determinar anualment les places de Professorat Tutor que impartirà docència en el Centre Associat i efectuar les convocatòries per a la seva selecció d’acord amb les directrius fixades per la Junta de Govern, així com la proposta de nomenament del Professorat Tutor del Centre Associat.

19.-  El control y la fiscalització  les activitats del Centre Associat i de les seves Aules.

20.-  La dissolució i la liquidació del Consorci.

Article 11. Reunions del Patronat.

1.- El Patronat es reunirà almenys dues vegades l’any en sessió ordinària, i es convocaran els membres amb un mínim de 10 dies hàbils d’antelació, o de 6 dies si fos convocatòria extraordinària.

2.- Per a la vàlida constitució del Patronat, caldrà l’assistència en primera convocatòria de la majoria absoluta dels membres que el formen i l’assistència de dos vocals en segona convocatòria, exclosos el President i el Secretari. En ambdós casos caldrà l’assistència del President (o persona que el substitueixi).

Per al còmput del quòrum d’assistència només es tindrà en compte la presència dels membres amb dret de veu i vot.

Article 12. El President.

El Patronat elegirà, de manera rotatòria i d’entre els membres de les institucions finançadores del Centre Associat, la persona que l’ha de presidir i que tindrà les següents atribucions:

1.- La representació legal i institucional del Consorci.

2.- Assegurar el compliment de les lleis.

3.- Convocar, presidir, moderar, suspendre i aixecar les sessions. Visar les actes i les certificacions dels acords de l’òrgan.

4.- Supervisar i vigilar les activitats del Consorci.

5.- Exercir la resta de funcions i facultats per a les quals el Patronat el delegui expressament

Article 13. Els Vicepresidents.

Els Vicepresidents del Patronat seran elegits per aquest d’entre els membres de les institucions finançadores del Centre Associat.

Hi haurà un Vicepresident primer  i un Vicepresident segon.

El Vicepresident primer suplirà el President en els casos de vacant, absència o malaltia i quan aquesta la delegui per a actuacions concretes.

El Vicepresident segon suplirà el Vicepresident primer en els casos de vacant, absència o malaltia i quan el President la delegui per a actuacions concretes.

   

CAPÍTOL III

RÈGIM FINANCER I ECONÒMIC

Article 14. Règim pressupostari, financer i de control.

1.- El règim de pressupost, comptabilitat i control del Centre Associat de la UNED a les Illes Balears, serà l’aplicable a l’Administració Pública a la qual està adscrit, sense perjudici de la seva subjecció a allò que es preveu a la Llei Orgànica 2/2012 de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera. En tot cas, es realitzarà una auditoria del Comptes Anuals que serà responsabilitat de l’òrgan de control de l’Administració a la qual s’adscriu el Centre, formarà part dels seus pressupostos i haurà d’incloure’s al compte general de l’Administració Pública d’adscripció, sens perjudici del règim de gestió que pugui establir la Junta Rectora.

2.- Les Entitats consorciades s’obliguen a incloure anualment en els seus pressuposts ordinaris les partides necessàries per subvencionar les despeses del Centre, en funció de les seves necessitats, d’acord amb el pressupost que s’aprovi.

3.- La Universitat Nacional d’Educació a Distància concedirà al Centre Associat l’ajut econòmic previst per als centres no integrats a la Xarxa Bàsica en el Reial Decret 1317/1995, de 21 de juliol, o qualsevol altre ajut que permeti la legislació vigent. Aquesta aportació es farà efectiva mitjançant lliuraments quadrimestrals.

4.- La resta de les institucions que financen el Centre Associat es comprometen a actualitzar anualment les seves aportacions econòmiques en funció de les necessitats del Centre, d’acord amb el pressupost previst i segons les aportacions aprovades per aquelles.

5.- El Centre Associat no podrà percebre cap quantitat de l’alumnat matriculat a la Universitat pels ensenyaments reglats ni li podrà imposar cap tipus d’activitats complementàries per les quals hagi de desemborsar cap quantitat. Tampoc hi podrà haver vinculació de cap classe entre el Centre i altres Entitats, no autoritzades per la UNED, que proporcionin ensenyament a l’alumnat d’aquesta Universitat.

6.- Per a la incorporació d’una nova entitat al Consorci es requerirà acord del seu òrgan col·legiat, amb especificació de la quantia de la seva aportació ordinària.

7.- Les subvencions contemplades en aquesta estipulació s’hauran de fer efectives a l’inici de l’exercici pressupostari i, en tot cas, no més tard del mes de març, prèvia presentació de l’Acta d’aprovació del Pressupost on constin les aportacions de cadascun dels ens consorciats, així com memòria, liquidació i conceptes anuals corresponents al darrer exercici aprovat.

Article 15. Patrimoni del Consorci.

1.- El Consorci serà titular del patrimoni que s’incorporarà com a Annex a aquests Estatuts i podrà, a més, adquirir, posseir, administrar, gravar i alienar els seus béns, d’acord amb la normativa establerta per a l’Administració Pública.

2.- No es consideraran patrimoni propi del Consorci els béns que puguin aportar les entitats que el formin si no tenen el caràcter de transmissió en propietat.

Article 16. Ingressos del Consorci.

Es consideraran ingressos del Consorci els següents:

a) Ingressos de dret privat.

b) Els ingressos per prestació de serveis per la realització d’activitats de la seva competència.

c) Els procedents d’operacions de crèdit.

d) Aportacions ordinàries i extraordinàries o altres aportacions de dret públic.

Article 17. Ordenació de despeses.

Les despeses es podran autoritzar en la forma i amb els límits que a continuació s’indiquen:

a) Fins al 5% del pressupost podrà ser autoritzat pel Director, amb la firma conjunta del Gerent (en el cas que n’hi hagi); si no hi hagués la figura del Gerent, amb la firma conjunta del Secretari.

b) Des del 5% en endavant, l’autorització correspon al Patronat.

     

CAPÍTOL IV

DE L’ADMINISTRACIÓ DEL CENTRE

Article 18. Del Director

1.- El Centre comptarà amb un Director, que haurà de ser doctor i serà nomenat pel Rector per un període de quatre anys a proposta del Patronat, mitjançant concurs públic. Per a la renovació del mandat del Director, el Patronat, un cop obtingut l’informe del Claustre, haurà de proposar al Rector la renovació o el cessament del Director.

2.- Abans que hagi transcorregut el termini per al qual va ser nomenat, el Director, només podrà ser cessat pel Rector de la UNED, oït el Ple del Patronat, si hi hagués justa causa per a això.

3.- És responsabilitat del Director del Centre vetllar per l’estricte compliment dels acords continguts en aquests Estatuts, i haurà de posar en coneixement del Rector de la UNED i del Patronat qualsevol circumstància que en pugui suposar un incompliment. Aquesta responsabilitat serà exigible en els termes previstos en el paràgraf anterior.

Article 19. Funcions del Director

Entre d’altres, seran atribucions del Director:

1. Exercir la representació legal i institucional del Centre.

2. Adoptar totes les mesures acadèmiques, administratives i econòmiques que calguin per al normal funcionament del Centre Associat. Les mesures econòmiques, les adoptarà d’acord amb l’establert a l’article 17 d’aquests Estatuts.

3.   Convocar i presidir el Claustre i el Consell de Direcció del Centre.

4.   Dirigir, coordinar i supervisar l’activitat del Centre.

5.   Complir i fer complir els acords dels òrgans de govern del Centre o del Patronat.

6.  Elaborar, juntament amb el Gerent, en el cas que n’hi hagi, els Projectes de Pressuposts d’ingressos i despeses per a la seva aprovació definitiva, si escau, pel Patronat.

7. Presentar als òrgans competents, juntament amb el Gerent, en el cas que n’hi hagi, la liquidaciócomptable i pressupostària de cada exercici fiscal per a la seva aprovació, si escau.

8. Supervisar el compliment de les obligacions del personal docent.

9. Elaborar la memòria anual d’activitats del Centre, que es presentarà als òrgans competents.

10. Disposicions d’efectiu, d’acord amb l’establert a l’article 17 d’aquests Estatuts, en els termes i quanties que estableixi el Patronat.

Article 20. El Gerent.

  1. El Centre Associat podrà disposar d’un Gerent, que haurà de ser titulat universitari. Serà nomenat i cessat pel Patronat.
  2. Les seves competències seran les establertes i consignades en aquests Estatuts i totes aquelles per a les quals el Patronat el delegui.
  3. El Gerent assistirà, amb veu però sense vot, a les reunions del Patronat.

Article 21. El Secretari.

1. El Centre Associat tindrà un Secretari, que haurà de ser titulat superior, i serà nomenat i cessat pel Patronat a proposta del Director del Centre, i posteriorment es comunicarà al Rectorat de la UNED.

2. El Secretari del Centre Associat ho serà també del Patronat, i assistirà a les seves reunions amb veu però sense vot.

Article 22. El Personal d’Administració i Serveis.

El Centre Associat disposarà del personal d’administració i serveis, necessari per atendre la gestió administrativa i econòmica, que asseguri el correcte funcionament del Centre. En cas que aquest personal no sigui cedit per les distintes Corporacions, la seva vinculació amb el Centre serà de caràcter laboral, i es regirà per  la legislació aplicable al personal de la UNED i, en cap cas, les seves  retribucions podran superar les establertes per a llocs de treball equivalents a la Universitat.

   

CAPÍTOL V

RÈGIM FUNCIONAL I ADMINISTRATIU

Article 23.

1.- El Centre Associat depèn acadèmicament de la UNED, de la qual rebrà les instruccions oportunes, i està sotmès igualment a les directrius de la Junta de Govern, Juntes de Facultat, Departaments, professors encarregats de la docència i als altres òrgans directius de la UNED dins l’àmbit de les seves competències respectives.

2.- En l’ordre acadèmic i docent, el Centre Associat queda plenament incorporat a la UNED com a unitat d’estructura acadèmica.

Article 24.

1.- El govern i l’administració del Centre s’ajustaran al que consigna el Reglament marc de Règim Interior que aprovi la Junta de Govern de la UNED.

2.- El règim interior del Centre dependrà del Patronat, que elaborarà un Reglament de règim interior ajustat a les directrius fixades per la Junta de Govern. La Junta de Govern de la Universitat l’haurà de ratificar. En el Reglament s’assegurarà la deguda participació del professorat tutor, de l’alumnat i del PAS en els òrgans col·legiats.

Article 25. Presentació de Memòria d’activitats i remissió dels Comptes Anuals.

El Centre remetrà anualment a la UNED, en els terminis que la UNED fixi amb caràcter general, una Memòria de les activitats realitzades durant el curs, els Comptes Anuals i la resta de documents administratius que li sol·licitin. Aquesta documentació, haurà d’ajustar-se als procediments electrònics i models que la UNED estableixi per als Centres Associats.

Article 26. Servei de llibreria

1.- El Centre podrà comptar amb un servei de llibreria amb capacitat de venda directa a l’alumnat.

2.- La UNED podrà retenir de la subvenció ordinària les quantitats pendents de liquidar pel Centre Associat en concepte de material didàctic.

  

Article 27. Supòsits de majories qualificades

a) Caldrà el vot favorable de la majoria absoluta de membres amb dret de vot del Patronat del Consorci per a l’adopció dels acords següents:

1.-  La proposta de redacció o modificació dels Estatuts del Consorci, que haurà de ser ratificada per les institucions signants del Conveni.

2.- La modificació del règim ordinari d’aportacions i l’aprovació d’aportacions o responsabilitats econòmiques extraordinàries.

3.- L’aprovació i la modificació dels Reglaments de Funcionament i del de Règim Interior del Centre Associat o dels altres creats pel Consorci.

4.- La creació d’Aules.

5.- La implantació de nous estudis, carreres i altres ensenyaments a distància.

6.- L’aprovació d’operacions financeres o de crèdit quan el seu import excedeixi del 25% dels recursos ordinaris del pressupost.

7.- La dissolució i la liquidació del Consorci.

b) Els acords que suposin alteració de la voluntat inicial i els que impliquin aportació o responsabilitat econòmica extraordinària, i en especial els senyalats amb els números 1, 2, 6 i 7 d’aquest article, hauran de ser ratificats pels respectius òrgans de govern de les institucions consorciades i sense aquest requisit no tindran validesa.

   

CAPÍTOL VI

DEL RÈGIM ACADÈMIC

Article 28. El Professorat Tutor.

1.- Per dur a terme les seves tasques docents, el Patronat comptarà amb Professorat Tutor. Les condicions del concurs i la selecció s’atendran a les disposicions i les normes emanades de la Junta de Govern de la Universitat, de conformitat amb el que disposa la legislació vigent.

2.- La vinculació del Professorat Tutor amb el centre associat serà l’establerta a la legislació vigent (RD 2005/86, de 25 de setembre). El Professorat Tutor haurà de cobrir un mínim d’hores fixat a la UNED, i respectar la legislació sobre incompatibilitats.

3.- El Professorat Tutor haurà de reunir els requisits previstos per la legislació vigent i serà nomenat pel rector o la rectora de la UNED.

4.- Per al nomenament del Professorat Tutor serà requisit indispensable que els candidats es comprometin per escrit a assistir a la reunions que el departament corresponent de la seu central convoqui. El Professorat Tutor no estarà obligat a assistir a més de dues reunions per curs.

5.- El Professorat Tutor no podrà exercir cap activitat docent dirigida a l’alumnat de la UNED en Centres no autoritzats per la Universitat. El Centre Associat farà el que calgui per fer respectar aquesta prohibició.

6.- El Centre Associat comptarà, almenys, amb el nombre mínim de Professorat Tutor que fixi la UNED, atenent al nombre i la dificultat de les assignatures que s’imparteixin en el centre i el nombre d’alumnes que s’hi matriculi. El mínim de Professorat Tutor no podrà ser inferior, en cap cas, al d’un per cada departament de la Universitat. Aquest Professorat Tutor haurà de cobrir un mínim d’hores fixat per la UNED, i respectar en tot cas l’establert en matèria d’incompatibilitats.

Article 29. Pla docent anual.

1.- El pla docent anual, dissenyat pels òrgans acadèmics previstos en el Reglament de Règim Interior del Centre d’acord amb les directrius fixades en caràcter general per la UNED, serà supervisat per la Universitat.

2.- En el Centre Associat s’imparteixen, actualment, la totalitat del cursos i de les carreres de la UNED.

3.- El Patronat es compromet expressament a proporcionar els recursos necessaris per finançar les despeses per facilitar la tutorització de les carreres completes el primer curs de les quals es comenci en el centre.

4.- Per tal que el Centre es faci càrrec de la tutorització d’altres cursos i carreres, caldrà la sol·licitud expressa a l’efecte del Patronat i la prèvia autorització de la Universitat, la qual només serà concedida prèvia justificació que el Centre compta amb mitjans suficients per fer-se’n càrrec.

5.- D’igual manera, a petició del Patronat, la UNED podrà autoritzar la supressió d’algun dels cursos o carreres. En aquest supòsit, l’extinció s’efectuarà de forma gradual.

 

Article 30. Activitats culturals i universitàries.

1.- La programació de tot tipus d’activitats d’Educació Permanent i Extensió Universitària que s’organitzin en el Centre Associat s’ajustarà a les normes establertes per la Junta de Govern de la Universitat. En qualsevol cas, el Patronat haurà d’aprovar els pressuposts corresponents a aquest tipus d’activitats.

2.- El Centre durà a terme els programes especials aprovats o que aprovi la Junta de Govern per impartir cursos d’especialització procedents d’acords amb institucions públiques (Centres Penitenciaris, Programa d’especialització, etc.). Així mateix, donaran suport als programes d’ensenyaments oberts i de formació del professorat i d’educació permanent en general.

Article 31. Orientació pedagògica

1.- El centre podrà organitzar un servei d’orientació pedagògica, la funció del qual consistirà fonamentalment a aconsellar l’alumnat, abans de formalitzar la matrícula, sobre la forma de planificar els seus estudis.

2.- Al començament de cada curs s’haurà d’organitzar una reunió amb el nou alumnat per explicar-li les peculiaritats de la UNED i els mitjans que la Universitat i el Centre Associat posen a la seva disposició per facilitar-li els estudis.

 

CAPÍTOL VII.
DRET DE SEPARACIÓ I DISSOLUCIÓ DEL CONSORCI. MODIFICACIÓ D’ESTATUTS

Article 32. Dret de Separació.

El dret de separació podrà ser exercit per qualsevol de les parts en els termes previstos a l’article 12 de la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del Sector Públic i altres mesures de reforma administrativa. En cas que l’exercici del dret de separació no comporti la dissolució del consorci s’ajustarà a allò disposat a l’article 13.2 de la referida llei.

Article 33. Dissolució del Consorci.

1.- El Consorci es dissoldrà per algun dels següents motius:

  • Per disposició legal.
  • Per impossibilitat de complir la seva finalitat i objectius.
  • Per insuficiència de mitjans econòmics.
  • Per l’exercici del dret de separació per la UNED o per qualsevol dels altres membres, tret que en aquest últim cas la UNED acordi amb els membres que no desitja separar-se la continuïtat en els termes i amb les condicions i efectes previstos en l’article 13.1 de la Llei 15/2014.

2.- En cas de dissolució del Consorci, cada Entitat assumirà la responsabilitat del personal que de la seva plantilla estigués adscrit al Centre Associat.

3.- El destí dels béns inventariables serà el següent: si varen ser aportats per una sola entitat fundadora, revertiran a ella automàticament i quedaran desafectats si és un ens públic. Si varen ser aportats per vàries entitats i formessin un conjunt inseparable, correspondran a qui hagués aportat la porció de major valor, però haurà d’indemnitzar a la resta per l’import del valor de les seves aportacions actualitzades en el moment de la liquidació, i s’entendran, en el seu cas, desafectats.

4.- No obstant això, abans que les entitats consorciades decideixin la dissolució del Consorci, el Consell de Govern de la UNED, a la vista de la disponibilitat dels seus recursos econòmics i previ informe de viabilitat econòmica, podrà continuar amb les activitats administratives i docents en el Centre Associat si considerés que pot fer front a totes les depeses.

Article 34. Modificació dels Estatuts.

Igualment acorden que la UNED proposarà en el termini de divuit mesos des de l’ aprovació del present instrumento a la Junta Rectora un projecte d’Estatuts en els quals es reculli un text refós dels mateixos que incorpori les modificacions introduïdes, els adapti i harmonitzi i reculli les disposicions pertinents per a l’adaptació dels mateixos als canvis normatius i organitzatius motivats pel desenvolupament legal i reglamentari previst en les Lleis 27/2013, de 27 de desembre, de Racionalització i Sostenibilitat de l’ Administració Local i 15/2014, de 16 de setembre, de Racionalització i Sostenibilitat del Sector Públic i altres Mesures de Reforma Administrativa.

 

Disposició addicional primera.

L’efectiva impartició de tots els estudis corresponents a les titulacions queda sotmesa, prèvia aprovació del Patronat, a la demanda real i disponibilitat pressupostària, sens perjudici que per a posar en marxa el Centre s’hagin d’impartir, com a mínim, el 50% de les carreres.

Disposició derogatòria.

Queda derogat l’anterior conveni i totes aquelles normes d’igual o inferior rang que s’oposin a les establertes en aquests Estatus.

Disposició final.

Els presents Estatus no tan sols obliguen al compliment d’allò que expressament es pacte, sinó també a totes les conseqüències que, per la seva naturalesa, siguin conformes a la bona fe, així com als Estatus pels quals es regeixi la Universitat Nacional d’Educació a Distància.

Palma de Mallorca, 7 de maig de 2015

 

El President del Patronat del Consorci Universitari

del Centre Associat de la UNED de Les Illes Balears

Joan Rotger Seguí