Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 8113
Acord del Consell de Govern de 8 de maig de 2015 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 5 de maig de 2015 pel qual s’aprova l’inici de la fase ordinària del sistema de carrera professional del personal de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears
Versió PDF
L’article 41.1 de la Llei 16/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut, defineix la carrera professional com el dret dels professionals dels serveis de salut a progressar de manera individualitzada com a reconeixement al seu desenvolupament professional. A més, l’article 41.2 indica que són les comunitats autònomes les que han de desplegar la normativa bàsica estatal de la carrera professional.
Aquesta normativa bàsica va ser aprovada per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, en l’article 40 de la qual s’estableixen els criteris generals de la carrera professional que les comunitats autònomes han de desplegar, havent-los negociat prèviament en les meses corresponents, de manera que es possibiliti el dret a la promoció del personal estatutari dels serveis de salut conjuntament amb la millor gestió de les institucions sanitàries públiques.
L’antecedent d’aquest acord és l’Acord del Consell de Govern de 4 de juliol de 2008 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 26 de maig de 2008 pel qual s’aprova i es desenvolupa el model de carrera professional del personal del Servei de Salut de les Illes Balears pertanyent a categories o altres agrupacions de caràcter no sanitari i d’aquelles altres sanitàries que no requereixen titulació universitària (BOIB núm. 98/2008, de 15 de juliol).
D’altra banda, la disposició final primera de la Llei 1/2015, de 19 de febrer, per la qual es modifica l’ordenació farmacèutica de les Illes Balears (BOIB núm. 27/2015, de 24 de febrer), modifica la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015, permetent les modificacions dels acords o els nous acords en matèria exclusivament de carrera professional pel que fa al personal estatutari sanitari, que poden desplegar efectes econòmics en el darrer trimestre de l’any 2015, sempre que la incidència econòmica d’aquests acords el 2015 es relacioni directament amb un rendiment més alt dels recursos humans o amb la consecució de resultats, sens perjudici que es puguin preveure pagaments a compte de la manera i en els terminis que s’acordin, que s’imputarien i regularitzarien posteriorment, en el darrer trimestre de 2015, d’acord amb els criteris que s’estableixin.
Els apartats b i c de l’article 37.1 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, estableixen que han de ser matèries objecte de negociació la determinació i l’aplicació de les retribucions complementàries dels funcionaris, i les normes que fixin els criteris generals en matèria de carrera professional. A més, l’article 38.1 disposa que en el si de les meses de negociació corresponents els representants de les administracions públiques poden concertar pactes i acords amb la representació de les organitzacions sindicals legitimades a aquest efecte per determinar les condicions de feina dels funcionaris d’aquestes administracions.
De conformitat amb l’article 5 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, correspon al Consell de Govern establir la política general de l’Administració autonòmica en matèria de funció pública, dirigir-ne el desplegament i l’aplicació i exercir la iniciativa legislativa i la potestat reglamentària en aquesta matèria; en particular, li correspon aprovar els plans generals d’ordenació i els programes específics per optimitzar els recursos humans, i també exercir altres competències que la normativa vigent li atribueixi. A més, l’article 38 disposa que, perquè els acords que versin sobre matèries de competència dels consells de govern de les comunitats autònomes tenguin validesa i eficàcia, requereixen l’aprovació expressa i formal d’aquest òrgan.
Tenint en compte tota la normativa referida, el 5 de maig de 2015 les parts que integren la Mesa Sectorial de Sanitat varen adoptar l’Acord pel qual s’aprova l’inici de la fase ordinària del sistema de carrera professional del personal sanitari del Servei de Salut de les Illes Balears.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta del conseller de Salut, en la sessió de 8 de maig de 2015 adoptà, entre d’altres l’Acord següent:
“Primer. Ratificar l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 5 de maig de 2015 pel qual s’aprova l’inici de la fase ordinària del sistema de carrera professional del personal sanitari del Servei de Salut de les Illes Balears, que s’annexa, i establir que hom li confereix validesa i vigència.
Segon. Ordenar que es publiqui íntegrament l’Acord esmentat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Palma, 8 de maig de 2015
El secretari del Consell de Govern
Antonio Gómez Pérez
ANNEX
Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 5 de maig de 2015 pel qual s’aprova l’inici de la fase ordinària del sistema de carrera professional del personal de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears
Parts
Per l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el director general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis, i el director general del Servei de Salut de les Illes Balears, de conformitat amb l’article 2 de l’annex de l’Acord del Consell de Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel qual s’aprova el Reglament d’organització i funcionament de la Mesa Sectorial de Sanitat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per la part social, els representants de les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial de Sanitat, que consten com a signants d’aquest acord.
Antecedents
1. L’article 41.1 de la Llei 16/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut, defineix la carrera professional dels professionals dels serveis de salut com el dret d’aquests professionals a progressar de manera individualitzada com a reconeixement al seu desenvolupament professional. A més, l’article 41.2 remet a la normativa bàsica sobre la carrera professional aplicable al personal del Sistema Nacional de Salut, que les comunitats autònomes han de desplegar.
2. Aquesta normativa bàsica va ser aprovada per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, en l’article 40 de la qual s’estableixen els criteris generals de la carrera professional perquè les comunitats autònomes els despleguin, havent-los negociat prèviament en les meses corresponents, de manera que facin possible el dret a la promoció del personal estatutari dels serveis de salut conjuntament amb la millor gestió de les institucions sanitàries públiques.
3. El procediment d’implantació del sistema de carrera professional regulat en aquest acord es du a terme a fi de desplegar l’article 40.1 de la Llei 55/2003, d’acord amb la previsió del seu article 3. S’aprova, doncs, un model de carrera professional que pretén la implicació voluntària i motivada del personal inclòs en el seu àmbit d’aplicació, orientada a la consecució de les finalitats i dels objectius de les institucions sanitàries del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà del reconeixement exprés i individual dels coneixements i de les activitats professionals del personal afectat pel seu àmbit d’aplicació.
4. L’Acord del Consell de Govern de 4 de juliol de 2008 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 26 de maig de 2008 pel qual s’aprova i desenvolupa el model de carrera professional del personal del Servei de Salut de les Illes Balears que pertany a categories o altres agrupacions de caràcter no sanitari i d’aquelles altres sanitàries que no requereixen titulació universitària (BOIB núm. 98/2008, de 15 de juliol).
5. La disposició final primera de la Llei 1/2015, de 19 de febrer, per la qual es modifica l’ordenació farmacèutica de les Illes Balears (BOIB núm. 26/2015, de 24 de febrer), modifica la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015, i estableix el següent:
2. El segon paràgraf de l’apartat 5 de l’article 23 de la Llei 13/2014, ja esmentada, queda modificat de la manera següent:
Això no obstant, i a més del règim específic que preveu el segon paràgraf de l’article 22 d’aquesta llei, les modificacions dels acords o els nous acords en matèria exclusivament de carrera professional pel que fa al personal estatutari sanitari, d’una banda, al personal docent, d’una altra, i a la resta de personal funcionari, estatutari i laboral, d’una altra, poden desplegar efectes econòmics en el darrer trimestre de l’any 2015, sempre que la incidència econòmica d’aquests acords l’any 2015 es relacioni directament amb un major rendiment dels recursos humans o amb l’assoliment de resultat, sens perjudici que es puguin preveure pagaments a compte de la manera i en els terminis que s’acordin, els quals s’han d’imputar i regularitzar posteriorment en el darrer trimestre de l’any 2015 d’acord amb els criteris que s’estableixin. En aquests casos, i en la mesura que aquests acords afectin alguns dels acords a què fan referència els apartats anteriors d’aquest article o l’article 21.2, s’ha d’entendre aixecada la suspensió fins al 31 de desembre de 2015 dels acords respectius o de la part d’aquests acords que estableixen els preceptes esmentats.
6. L’accés al grau de carrera professional s’articula sobre la base de l’avaluació pertinent, els criteris estandarditzats de la qual han estat aprovats per la Direcció General del Servei de Salut havent-los negociat prèviament en el si de la Mesa Sectorial de Sanitat.
7. Els apartats b i c de l’article 37.1 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’estatut bàsic de l’empleat públic, estableixen que han de ser matèries objecte de negociació la determinació i l’aplicació de les retribucions complementàries dels funcionaris, i les normes que fixin els criteris generals en matèria de carrera professional.
8. Tenint en compte el dilatat període de temps transcorregut des de la convocatòria per implantar el sistema de carrera professional (24 d’octubre de 2008) i la data establida a l’efecte de computar els períodes de serveis prestats (fins al 30 d’octubre de 2006), i que durant aquest temps hi ha hagut una reducció de personal que ha exigit un esforç més gran del personal fix per mantenir la qualitat del servei prestat als usuaris, es considera convenient incloure en aquest acord un procediment extraordinari que tengui en compte l’absència de convocatòries que no han permès al personal estatutari fix progressar en el grau de la carrera professional reconegut, motiu pel qual s’acorda que a aquest personal se li tendran en compte els serveis prestats a partir del 31 d’octubre de 2006 fins al darrer dia del termini per presentar sol·licituds de la convocatòria de carrera professional, la qual cosa li permetrà el següent:
– Ascendir un grau respecte al que tengui reconegut, havent acreditat prèviament un mínim de cinc anys de serveis prestats al Servei de Salut de les Illes Balears.
– Que se li reconegui el grau 1 o el grau 2, segons acrediti un mínim de cinc o de deu anys, respectivament, de serveis prestats al Servei de Salut.
– Les persones sol·licitants que disposin de fraccions de temps romanents que no hagin estat utilitzades per al reconeixement o l’ascens del grau regulat en aquest punt poden computar-les —per una sola vegada i excepcionalment— en el primer procediment ordinari de carrera a què es presentin.
9. Mitjançant aquest Acord s’esmena l’omissió continguda en l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 d’abril de 2015 pel qual s’aprova el calendari perquè el personal estatutari percebi les quantitats que tengui reconegudes en els acords de 2006 i 2008 sobre el sistema de promoció, desenvolupament professional i carrera professional del personal dependent del Servei de Salut de les Illes Balears i que no incloïa en el seu àmbit d’aplicació, i ho havia de fer, el personal sanitari local (titular d’APD), integrat en els equips d’Atenció Primària del Servei de Salut de les Illes Balears que ja té reconegut un grau determinat de carrera professional.
10. L’article 38.1 de la Llei 7/2007 disposa que en el si de les meses de negociació corresponents els representants de les administracions públiques poden concertar pactes i acords amb la representació de les organitzacions sindicals legitimades a aquests efectes per determinar les condicions de feina dels funcionaris d’aquestes administracions. A més, l’article 38.3 estableix que els acords han de versar sobre matèries que siguin competència dels òrgans de govern de les administracions públiques i que, perquè tenguin validesa i eficàcia, cal que aquests òrgans els aprovin expressament i formalment. Quan aquests acords hagin estat ratificats i afectin temes que poden ser decidits de manera definitiva pels òrgans de govern, el seu contengut serà directament aplicable al personal inclòs en el seu àmbit d’aplicació, sens perjudici que a efectes formals es requereixi modificar o derogar la normativa reglamentària corresponent.
Per tot això, l’Administració i les organitzacions sindicals amb representació a la Mesa Sectorial de Sanitat que signen aquest document, de conformitat amb l’article 80.1 de la Llei 55/2003 ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per subscriure el següent
ACORD
Capítol I
Disposicions generals
1. Objecte
Aquest acord regula el procediment i els requisits que han de complir les persones que participin en la fase ordinària de la carrera professional del personal de gestió i serveis perquè el Servei de Salut de les Illes Balears la reconegui.
2. Àmbit d’aplicació i vigència
2.1. Àmbit objectiu
Aquest acord és aplicable a totes les fases ordinàries de les convocatòries que el Servei de Salut faci per reconèixer individualment el grau de carrera professional del personal estatutari de gestió i serveis.
2.2. Àmbit subjectiu
Aquest acord és aplicable al personal estatutari de gestió i serveis fix (i a l’interí i al de substitució en allò que es prevegi expressament) del Servei de Salut de qualsevol de les categories per a les quals es requereixi un títol o un certificat dels que figuren en l’article 7 de la Llei 55/2003.
3. Requisits de les persones participants
3.1. Tota persona interessada a participar en el procediment de la fase ordinària per al reconeixement individual del grau de la carrera professional ha de complir els requisits següents:
a) Tenir la condició de personal estatutari fix, interí o de substitució del Servei de Salut i, depenent del nivell acadèmic del títol o certificat per ingressar-hi, estar inclosa en la classificació establida en l’article 7 de la Llei 55/2003.
b) Haver completat en el Servei de Salut en el mateix grup i en la situació de servei actiu —o en una d’assimilada— amb reserva de lloc de feina un mínim de cinc anys de serveis prestats en el grau de carrera professional reconegut o haver completat al Servei de Salut cinc anys de serveis prestats abans de la convocatòria si no li han reconegut prèviament cap grau.
3.2. S’entenen com a serveis prestats al Servei de Salut els expressats en el punt 1 de la disposició addicional primera d’aquest acord.
3.3. També es considera com a període de serveis prestats —exclusivament als efectes de computar els serveis prestats— el temps dedicat a formació quan es compleixin tots els requisits següents:
a) Que la gerència corresponent hagi emès un informe en el qual consti que la formació millora els coneixements de la persona sol·licitant, que és aplicable al seu exercici professional i que suposa un benefici per als usuaris o per a l’administració sanitària.
b) Que el període que es vulgui computar no superi un mes de durada en els darrers cinc anys.
3.4. D’altra banda, també és un requisit presentar la sol·licitud d’acord amb els termes establits en la convocatòria.
3.5. Finalment, cal superar l’avaluació corresponent.
4. Òrgans d’avaluació
Tenen la consideració d’òrgans d’avaluació de caràcter permanent la Comissió Central i els comitès específics constituïts al Servei de Salut.
5. Òrgans amb funcions de suport
Les gerències del Servei de Salut han de facilitar al personal que tenguin adscrit la informació necessària sobre el procediment ordinari per al reconeixement individual de la carrera professional, sobre la tramitació de les sol·licituds i sobre la tramesa de la documentació al comitè específic.
Capítol II
Graus de la carrera professional
i procediment per al reconeixement individual
6. Grups de personal estatutari i graus de la carrera professional
|
|
Grup A1 |
Grup A2 |
Grup C1 |
Grup C2 |
Grup AP |
|
Grau IV |
IV |
IV |
IV |
IV |
IV |
|
Grau III |
III |
III |
III |
III |
III |
|
Grau II |
II |
II |
II |
II |
II |
|
Grau I |
I |
I |
I |
I |
I |
7. Iniciació del procediment i presentació de sol·licituds
7.1. El procediment s’inicia una vegada que s’hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la resolució del director general del Servei de Salut per la qual es convoquin els accessos als diferents graus de la carrera professional.
7.2. A partir de l’any 2016, les convocatòries per als diferents graus de la carrera professional es publicaran anualment, en el primer semestre. Les persones interessades disposaran d’un termini de vint dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació per presentar la sol·licitud.
7.3. Per participar en el procediment s’ha d’utilitzar el model de sol·licitud que es publicarà com a annex en cada resolució de convocatòria. Aquest model de sol·licitud també estarà disponible en format d’imprès a les gerències i en el web del Servei de Salut (www.ibsalut.es).
7.4. En presentar la sol·licitud, la persona interessada accepta les bases de la convocatòria. A l’efecte, ha de presentar una declaració responsable —que igualment es publicarà com a annex en cada resolució de convocatòria— relativa a la veracitat de les dades incloses en la seva sol·licitud i al compromís de col·laborar amb el comitè específic i de facilitar-li els documents que li requereixi durant el procés d’avaluació. Aquest model de declaració també estarà disponible en format d’imprès a les gerències i en el web del Servei de Salut.
7.5. La sol·licitud, juntament amb la declaració responsable, s’ha de presentar en el mode i per algunes de les vies que la convocatòria estableixi, dirigida al comitè específic de la gerència on la persona interessada presti servei.
7.6. Quan el Servei de Salut disposi de l’eina informàtica adequada, el procediment regulat en aquest acord es durà a terme únicament utilitzant mitjans electrònics, a fi d’aconseguir l’agilitat, l’eficàcia, l’eficiència, la seguretat i la qualitat necessàries. Les persones interessades podran accedir a les dades contengudes en el seu expedient personal, que inclourà els mèrits curriculars que hagin aportat. Quan estiguin establits els objectius que s’hagin de complir, l’expedient personal inclourà anualment la valoració sobre l’aproximació del personal al compliment d’aquests objectius.
8. Admissió de sol·licituds
8.1. Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds, en el període màxim de dos mesos es publicarà en el web del Servei de Salut i en els taulers d’anuncis de les gerències la resolució del director general del Servei de Salut —a proposta del comitè específic— que contendrà la llista provisional de persones admeses, la llista de les que han d’esmenar les deficiències de la seva sol·licitud i la llista de les que han estat excloses, indicant-ne la causa de l’exclusió.
8.2. Les persones sol·licitants disposaran d’un termini de deu dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la resolució que conté les llistes provisionals per esmenar les deficiències i per formular al·legacions contra l’exclusió.
8.3. Una vegada resoltes les esmenes i les al·legacions, a proposta del comitè específic el director general dictarà la resolució que contendrà la llista definitiva de persones admeses i la d’excloses, indicant-ne la causa d’exclusió, que es publicarà de la mateixa manera que les llistes provisionals.
8.4. Una vegada publicada aquesta resolució, es podrà interposar en contra un recurs de reposició davant del director general del Servei de Salut en el termini d’un mes o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del Jutjat Contenciós Administratiu.
9. Autoavaluació dels mèrits curriculars
9.1. La gerència corresponent ha de notificar —per mitjà del correu electrònic corporatiu— a les persones sol·licitants la sol·licitud de les quals hagi estat admesa la manera i el termini per accedir a l’apartat del web del Servei de Salut per tal que facin l’autoavaluació dels seus mèrits curriculars.
9.2. Una vegada rebuda la notificació, la persona interessada disposarà de vint dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de la notificació per completar l’autoavaluació dels seus mèrits curriculars de formació (i de docència i recerca, si en té), referits als darrers deu anys, que han de ser suficients per assolir els crèdits mínims requerits per a cada grup professional i grau de carrera, de conformitat amb el barem aprovat per la Mesa Sectorial de Sanitat, que es publicarà com a annex en cada convocatòria.
9.3. Per poder valorar els crèdits de les activitats formatives, aquestes activitats han d’haver estat impartides o organitzades per alguna de les institucions següents: centres universitaris, serveis de salut, conselleries de salut de les comunitats autònomes, Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, Institut Nacional de l’Administració Pública o els seus homòlegs en les comunitats autònomes, escoles de salut pública adscrites a qualsevol dels organismes esmentats, organitzacions sindicals, col·legis professionals, societats científiques, el SEPE, institucions públiques o entitats sense ànim de lucre degudament registrades que tenguin com a finalitat la formació.
9.4. Cada comitè específic valorarà els mèrits curriculars de l’autoavaluació emetent un informe motivat d’avaluació favorable o desfavorable sobre cada sol·licitud, llevat els casos de les sol·licituds d’accés al grau IV de la carrera professional, en què els mèrits seran valorats per la Comissió Central.
9.5. En qualsevol moment del procés el comitè específic pot sol·licitar a les persones interessades els aclariments o la documentació addicional que consideri necessaris per comprovar els mèrits al·legats, els requisits o les dades consignades, o qualsevol altre aspecte que consideri necessari aclarir.
9.6. El comitè específic notificarà cada persona interessada el caràcter favorable o desfavorable de l’informe remetent-l’hi a fi que pugui presentar davant de la Comissió Central reclamacions contra l’informe en el termini de 10 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data en què rebi la notificació.
9.7. Una vegada conclòs el període d’autoavaluació dels mèrits curriculars, el comitè específic els valorarà en el termini màxim de dos mesos i emetrà un informe, que ha de ser motivat quan sigui desfavorable. Les persones interessades disposaran aleshores d’un termini de 10 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data en què rebin la notificació per presentar reclamacions o al·legacions davant de la Comissió Central contra aquest informe, les quals seran resoltes durant els 30 dies hàbils següents.
10. Autoavaluació dels mèrits assistencials, de l’acompliment del lloc de feina i del perfil professional
10.1. Les persones interessades que hagin obtengut l’informe favorable passaran a la fase següent, que consisteix en l’autoavaluació dels seus mèrits d’activitat i competència professional, d’acompliment del lloc, i d’implicació i compromís amb l’organització, que han de valorar seguint el barem establit per la Mesa Sectorial de Sanitat i publicat com a annex en cada convocatòria. Per completar aquesta autoavaluació disposaran d’un termini de vint dies hàbils des de l’endemà de la data en què hagin rebut la notificació del caràcter favorable de l’informe, i ho han de fer per mitjà del web del Servei de Salut. A fi de facilitar aquesta tasca es publicaran els manuals oportuns.
10.2. La Direcció General del Servei de Salut comprovarà que les autoavaluacions s’han fet de conformitat amb el barem publicat com a annex en cada convocatòria.
11. Resolució
11.1. La Comissió Central —en vista de l’expedient de cada professional i amb la ratificació prèvia de l’avaluació a càrrec del comitè específic, o quan aquella hagi atès les reclamacions formulades contra els informes desfavorables del comitè específic— elevarà la seva proposta al director general del Servei de Salut, que dictarà una resolució per reconèixer o denegar el grau de carrera professional sol·licitat per les persones interessades.
11.2. Aquesta resolució de reconeixement del grau es publicarà, sense llistes, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. No obstant això, es notificarà individualment a cada persona interessada la resolució de concessió o denegació del grau sol·licitat, la qual indicarà que exhaureix la via administrativa i els recursos que es poden interposar en contra.
11.3. El termini màxim per resoldre el procediment serà de sis mesos des del venciment del termini per presentar sol·licituds.
11.4. Una vegada reconegut el grau de la carrera professional, tendrà efectes econòmics a partir de l’endemà del venciment del termini per presentar sol·licituds establit en cada resolució de convocatòria.
Capítol III
De l’avaluació i dels òrgans d’avaluació
12. Sistema d’avaluació
12.1. L’avaluació consisteix a valorar els mèrits presentats i acreditats pel personal de gestió i serveis que sol·liciti l’accés a un grau de carrera professional.
12.2. Per mantenir actualitzat el sistema de carrera professional de manera que respongui a la realitat i a les necessitats canviants del Servei de Salut i del seu personal de gestió i serveis, els mèrits que s’hagin d’avaluar s’agruparan per àrees, cada una composta per diversos paràmetres, que podran ser modificats pel director general del Servei de Salut, a proposta del Comitè Central d’Avaluació, per incloure’ls com a annex en la convocatòria ordinària de carrera professional que el Servei de Salut publiqui, havent-los negociat prèviament amb els agents socials.
12.3. Amb caràcter general per al personal inclòs en l’àmbit d’aplicació d’aquest acord, els mèrits que s’avaluaran són els següents:
a) Respecto al personal de gestión y servicios al que se le haya exigido para ingresar cualquiera de los títulos previstos en el artículo 7.2.a de la Ley 55/2003, los parámetros susceptibles de ser evaluados se agrupan en tres áreas/bloques:
• Área I: actividad y competencia profesional
- Se evalúan la participación individual en lograr los objetivos establecidos; la eficiencia en la gestión de los recursos; la introducción de innovaciones técnicas que mejoren la calidad del servicio; la actualización y la mejora de los métodos de trabajo y de los procesos, y otras actividades que se determinen en los anexos correspondientes.
- También se evalúan la relación interprofesional y el trabajo en equipo; el compromiso y la identificación con el servicio; la iniciativa y la mejora continua; la adaptabilidad a los cambios, y otras actividades que se determinen en los anexos correspondientes.
• Área II: implicación y compromiso con la organización
- Se evalúan la participación del profesional en la gestión interna del servicio o unidad para mejorar la calidad y el compromiso de los profesionales con la organización en que prestan servicio o en su ámbito profesional y funcional del Servicio de Salud; la responsabilidad organizativa reconocida; ser miembro de los comités de evaluación, de los tribunales de selección o provisión; participar en la integración de nuevos profesionales o en grupos de trabajo para preparar proyectos, y otras actividades que se establezcan en los anexos correspondientes.
• Área III: formación, docencia e investigación
- Se evalúan las actividades de formación autorizada, relacionadas y específicas del ámbito profesional o funcional; la actividad formativa no específica que esté relacionada con los objetivos de la organización, y otras actividades que se establezcan en los anexos correspondientes.
- En cuanto a la docencia como difusión del conocimiento técnico y organizativo, se evalúan la docencia en formación continuada y otros aspectos que se establezcan. Cuando se relacionen con el ámbito profesional, se evalúan los proyectos de investigación, haber hecho una tesis doctoral y otros factores de investigación que se establezcan en los anexos correspondientes.
b) Respecto al personal de gestión y servicios al que se le haya exigido para ingresar cualquiera de los títulos o certificados previstos en los artículos 7.2.b y 7.2.c de la Ley 55/2003, los parámetros susceptibles de ser evaluados se agrupan en tres áreas/bloques:
• Área I: desempeño del puesto
- Se evalúan las competencias generales y las competencias específicas del puesto ocupado.
• Área II: implicación y compromiso con la organización
- Se evalúan la participación del profesional en la gestión interna del servicio o unidad para mejorar la calidad y el compromiso con la organización en que presta servicio o en su ámbito profesional y funcional del Servicio de Salud; la responsabilidad organizativa reconocida; ser miembro de los comités de evaluación o de los tribunales de selección o provisión; participar en la integración de nuevos profesionales, y otras actividades que se establezcan en los anexos correspondientes.
• Área III: formación
- Se evalúan las actividades de formación autorizada relacionadas y específicas del ámbito profesional o funcional; la actividad formativa no específica que esté relacionada con los objetivos de la organización y otras actividades que se establezcan en los anexos correspondientes.
12.4. Per superar l’avaluació, durant cada un dels cinc anys anteriors a la convocatòria cal haver obtengut almenys la mitjana anual de crèdits exigits per a cada àrea o bloc, segons el grup professional i el grau de carrera professional a què s’opti.
12.5. La Direcció General del Servei de Salut ha de pactar amb cada gerència territorial —i, pel seu costat, aquesta ho ha de fer amb els diferents serveis que la integrin— l’establiment dels objectius que s’han de complir en els indicadors assistencials de l’annex, la consecució dels quals donarà lloc a la valoració percentual dels crèdits corresponents. Els indicadors assistencials, tendents a valorar la implicació individual i la seva contribució als objectius, s’han de fixar amb caràcter anual per a cada gerència depenent de les particularitats de cada centre i de les necessitats canviants de les oportunitats de millora. La seva valoració, també anual, ha de ser coneguda pels professionals i s’ha d’integrar en els mèrits corresponents.
13. Avaluació i crèdits
13.1. Els mèrits que s’hagin d’avaluar i el seu pes específic a cada àrea varien segons la titulació exigida per ingressar-hi i el grau al qual s’accedeixi.
13.2. El procés per accedir a cada grau requereix haver obtengut prèviament un mínim de crèdits a cada una de les tres àrees. La distribució global dels crèdits que corresponen a cada àrea i la dels mínims exigibles a cada grau han de figurar en cada convocatòria. En cap cas no es poden valorar ni tenir en compte més d’una vegada els mateixos mèrits ni els temps d’exercici professional per accedir a diferents graus de la carrera professional.
13.3. Una vegada que s’hagi constatat que les persones interessades compleixen els requisits per participar en la convocatòria, l’accés als graus de la carrera professional s’efectuarà avaluant els mèrits al·legats a fi de reconèixer els crèdits necessaris per accedir a un grau, seguint aquest ordre:
a) El comitè específic (o bé el Comitè Central en cas de voler accedir al grau IV) revisarà l’autoavaluació curricular dels mèrits de formació (i, si escau, docència i recerca) i emetrà un informe favorable o desfavorable respecte de la continuació del procediment per obtenir l’accés al grau de carrera sol·licitat.
b) L’avaluació dels mèrits d’activitat i competència professional o, si escau, l’acompliment del lloc seran auditables perquè l’administració sanitària emeti l’informe favorable, bé directament o mitjançant una entitat externa a la qual s’encomani aquesta funció.
13.4. Perquè el personal de gestió i serveis pugui obtenir l’informe favorable, ha d’abastar un nombre de crèdits mínims en cada àrea/bloc d’avaluació i per a cada un dels quatre graus:
|
Mesa de valoració |
Grau I |
Grau II |
Grau III |
Grau IV |
|
|
Bloc I |
Personal dels grups A1 i A2 Activitat i competència professional |
50 |
50 |
50 |
50 |
|
Personal dels grups C1, C2 i AP Acompliment del lloc de treball |
50 |
50 |
50 |
50 |
|
|
Bloc II |
Per a tots els grups Implicació i compromís amb l’organització |
20 |
20 |
20 |
20 |
|
Bloc III |
Per als grups A1 i A2 Formació, docència i recerca |
30 |
30 |
30 |
30 |
|
Per als grups C1, C2 i AP Formació |
30 |
30 |
30 |
30 |
|
13.5. Per ascendir de grau es tendran en compte els mèrits adquirits a partir de la sol·licitud del reconeixement del grau anterior. Els crèdits excedents en formació, titulació i activitat docent i investigadora, sempre que no hagin estat utilitzats amb anterioritat, es poden fer valer per les persones interessades en les convocatòries següents de carrera ordinària.
14. Òrgans d’avaluació
14.1. L’avaluació dels mèrits correspon als comitès específics d’avaluació de cada gerència i al Comitè Central d’Avaluació.
14.2. Els comitès d’avaluació de la carrera professional tenen la consideració d’òrgans col·legiats, i el seu funcionament es regeix pel capítol II del títol II de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
14.3. Els membres dels comitès estan obligats a servar secret sobre els informes, les avaluacions, les deliberacions i els comentaris fets sobre les persones avaluades.
15. Comitè Central d’Avaluació
15.1. Seu: el Comitè Central d’Avaluació per a les diferents categories de personal de gestió i serveis previstes en aquest acord té seu als Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears.
15.2. Funcions:
a) Revisar els annexos amb tots els paràmetres necessaris per a l’avaluació que integren cada una de les tres àrees avaluables, amb caràcter previ a la publicació que doni inici als períodes d’avaluació. Per fer-ho pot comptar amb el suport d’assessors i col·laboradors.
b) Distribuir els crèdits mínims exigibles en la convocatòria per a cada grau i per a cada àrea.
c) Coordinar el funcionament correcte dels comitès d’avaluació de les gerències i establir la unificació dels criteris per al desenvolupament de la seva activitat.
d) Altres funcions que li atribueixin.
15.3. Composició:
a) Presidència: l’ha d’ocupar el director general del Servei de Salut o la persona que delegui.
b) Vocalies: les han d’ocupar professionals del mateix grup de gestió i serveis que el del personal estatutari avaluat. Es poden nomenar avaluadors externs designats per agències de qualitat o societats científiques del seu àmbit de competència.
c) Secretaria: l’ha d’ocupar una persona designada per l’administració amb funcions administratives. Hi actua amb veu però sense vot.
15.4. El sindicat que tengui representació en la Mesa Sectorial de Sanitat pot designar com a observadora (sense vot) una persona de la mateixa categoria que la que és avaluada perquè estigui present a les reunions del Comitè Central d’Avaluació.
16. Comitès específics d’avaluació de les gerències
16.1. Naturalesa: són comitès creats a cada gerència per avaluar el personal estatutari fix de gestió i serveis que hagi sol·licitat el reconeixement de grau professional a la seva categoria o especialitat. A cada gerència s’han de constituir comitès específics d’avaluació del personal estatutari no sanitari fix previst en aquest acord.
16.2. Funcions:
a) Rebre les sol·licituds d’accés als graus de la carrera professional.
b) Avaluar els requisits i els mèrits dels professionals que sol·licitin l’accés a cada grau.
c) Supervisar els informes emesos per l’òrgan competent.
d) Emetre els informes que li sol·licitin sobre l’exercici de les seves funcions.
e) Elevar l’informe favorable o desfavorable al director general del Servei de Salut sobre el resultat de l’avaluació.
f) Altres funcions que li atribueixin.
16.3. Suport: els comitès específics d’avaluació de les gerències per dur a terme les seves funcions poden comptar amb el suport d’assessors i col·laboradors.
16.4. Composició:
a) Presidència: l’ha d’ocupar el director gerent o la persona que delegui.
b) Vocalies: les han d’ocupar professionals del mateix grup que el del personal estatutari avaluat, representants del servei o de la unitat a la qual pertanyi el professional avaluat. Es poden nomenar avaluadors externs designats per agències de qualitat o societats científiques del seu àmbit de competència.
c) Secretaria: l’ha d’ocupar una persona designada per l’administració amb funcions administratives. Hi actua amb veu però sense vot.
Capítol IV
Auditories
17. Auditoria, control i seguiment
17.1. La Direcció General del Servei de Salut pot auditar i revisar el procés de carrera professional des del començament —fent el seguiment de les sol·licituds presentades— fins a l’acabament per mitjà de resolucions del director general del Servei de Salut, per a la qual cosa pot requerir la documentació que consideri necessària.
17.2. Els professionals a qui s’hagi reconegut el grau de carrera professional sol·licitat estan obligats a col·laborar en les auditories i en els controls.
17.3. Si, com a conseqüència de les auditories o els controls, es constaten irregularitats invalidants imputables a la persona interessada o falsedats a les sol·licituds presentades, sens perjudici de les responsabilitats penals i/o administratives que es puguin imputar, s’iniciarà el procediment corresponent perquè quedi sense efecte el reconeixement del grau de la carrera professional i s’exigirà el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
Capítol V
Especialitats en el procediment d’avaluació de la carrera professional
18. Personal estatutari fix que ocupi llocs de caràcter directiu
18.1. El procediment s’ha d’ajustar amb caràcter general al que disposa aquest acord. No obstant això, correspon a la Comissió Central avaluar les sol·licituds de reconeixement de grau presentades per aquest personal.
18.2. En l’avaluació dels mèrits curriculars es valoraran les mateixes àrees competencials que les establides per a la resta del personal estatutari fix de gestió i serveis, segons escaigui.
18.3. En lloc de l’avaluació de l’activitat assistencial es valorarà l’acompliment del lloc de caràcter directiu de conformitat amb el barem aprovat per la Mesa Sectorial de Sanitat i publicat en la convocatòria.
19. Personal estatutari fix en situacions especials
Es considerarà que la valoració del compliment dels objectius i de la professionalitat en l’acompliment de les funcions assignades ha estat igual a la mitjana del compliment dels objectius en l’àmbit del Servei de Salut, en la proporció corresponent, durant el temps en què el personal estatutari de gestió i serveis estigui en alguna de les situacions següents:
a) Permís per acció sindical.
b) Permís per raons de maternitat, paternitat, adopció o acolliment.
c) Permís o excedència voluntària per raó de violència de gènere.
d) Serveis especials.
e) Servei en altres administracions públiques.
f) Excedència voluntària per tenir cura de familiars.
g) Excedència forçosa.
Capítol VI
Grau de carrera reconegut i calendari de pagaments
20. Efectes econòmics del reconeixement de la carrera professional en la fase ordinària
20.1. La disposició final primera de la Llei 1/2015 permet que el reconeixement de la carrera professional desplegui efectes econòmics en el darrer trimestre de 2015 si es relaciona directament amb un rendiment més alt dels recursos humans o amb l’assumpció de resultats.
20.2. Les retribucions mensuals per als diferents graus de la carrera professional que figuren en aquest apartat són les establides en l’Acord del Consell de Govern de 4 de juliol de 2008, pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 26 de maig de 2008 pel qual s’aprova i desenvolupa el model de carrera professional del personal del Servei de Salut de les Illes Balears pertanyent a categories o altres agrupacions de caràcter no sanitari i d’aquelles altres sanitàries que no requereixen titulació universitària (BOIB núm. 98/2008, de 15 de juliol).
100 % de la carrera professional (acords de 2006 i 2008)
|
Grup A1 |
Grup A2 |
Grup C1 |
Grup C2 |
Grup AP |
|
|
Grau IV |
1.000,00 € |
720,00 € |
583,33 € |
458,33 € |
375,00 € |
|
Grau III |
750,00 € |
555,00 € |
437,50 € |
350,00 € |
250,00 € |
|
Grau II |
500,00 € |
380,00 € |
300,00 € |
241,67 € |
183,33 € |
|
Grau I |
250,00 € |
200,00 € |
166,67 € |
141,67 € |
108,33 € |
20.3. No obstant això, mentre no es derogui el Reial decret llei 8/2010, de 20 de maig, pel qual s’adopten mesures extraordinàries per a la reducció del dèficit públic (BOE núm. 126/2010, de 24 de maig), cal aplicar les minoracions que aquesta norma estableix.
20.4. Partint d’allò que estableix la disposició final primera de la Llei 1/2015, es fixa el calendari per abonar el complement de la carrera professional per al personal estatutari de gestió i serveis fix, interí i de substitució.
21. Calendari de pagament per al personal fix de gestió i serveis que abans del reconeixement en aquesta fase ordinària no percebia el complement de carrera, i que pot accedir com a màxim al grau II
21.1. A partir de l’1 d’octubre de 2015:
|
|
Grup A1 |
Grup A2 |
Grup C1 |
Grup C2 |
Grup AP |
|
Grau II |
125,00 € |
95,00 € |
75,00 € |
60,42 € |
45,83 € |
|
Grau I |
62,50 € |
50,00 € |
41,67 € |
35,42 € |
27,08 € |
21.2. Quantitat mensual que es percebrà a partir d’1 de gener de 2016:
|
|
Grup A1 |
Grup A2 |
Grup C1 |
Grup C2 |
Grup AP |
|
Grau II |
285,00 € |
216,60 € |
171,00 € |
137,75 € |
113,66 € |
|
Grau I |
142,50 € |
114,00 € |
95,00 € |
80,75 € |
67,16 € |
21.3. Quantitat mensual que es percebrà a partir de l’1 de gener de 2017 (percepció del 95 %, amb reducció del 5 % per a totes les categories, excepte per a les AP, que percebran el 99 %, d’acord amb el Reial decret llei 8/2010):
|
|
Grup A1 |
Grup A2 |
Grup C1 |
Grup C2 |
Grup AP |
|
Grau II |
475,00 € |
361,00 € |
285,00 € |
229,59 € |
181,50 € |
|
Grau I |
237,50 € |
190,00 € |
158,34 € |
134,59 € |
107,25 € |
22. Calendari de pagament per al personal fix de gestió i serveis que percep el complement de carrera i al qual es reconeix un nou grau de carrera professional en aquesta fase ordinària (percepció del 95 %, amb reducció del 5 % per a totes les categories, excepte per a les AP, que percebran el 99 %, d’acord amb el Reial decret llei 8/2010)
La quantia que es percebrà a conseqüència de la pujada de grau es distribueix en un percentatge de la diferència entre la quantitat que s’ha de percebre l’1 d’abril de 2015 i la que percebrà l’1 de gener de 2017, tal com consta en els quadres següents:
|
Grup A1 |
Percentatge |
20 % |
40 % |
40 % |
|
Dates |
01/04/2015 |
01/10/2015 |
01/01/2016 |
01/01/2017 |
|
Del grau 3 al grau 4 |
550,88 |
630,70 |
790,35 |
950,00 € |
|
Del grau 2 al grau 3 |
367,25 € |
436,30 € |
574,40 € |
712,50 € |
|
Del grau 1 al grau 2 |
183,63 € |
243,01 € |
362,50 € |
475,00 € |
|
Grup A2 |
Percentatge |
20 % |
40 % |
40 % |
|
Dates |
01/04/2015 |
01/10/2015 |
01/01/2016 |
01/01/2017 |
|
Del grau 3 al grau 4 |
407,65 € |
455,15 € |
624,25,46 € |
684,00 € |
|
Del grau 2 al grau 3 |
279,11 € |
326,61 € |
457,90 € |
527,25 € |
|
Del grau 1 al grau 2 |
146,90 € |
194,40 € |
286,90 € |
361,00 € |
|
Grup C1 |
Percentatge |
20 % |
40 % |
40 % |
|
Dates |
01/04/2015 |
01/10/2015 |
01/01/2016 |
01/01/2017 |
|
Del grau 3 al grau 4 |
321,35 € |
354,25 € |
494,63 € |
554,16 € |
|
Del grau 2 al grau 3 |
220,35 € |
253,25 € |
364,00 € |
415,63 € |
|
Del grau 1 al grau 2 |
122,42 € |
155,32 € |
237,34 € |
285,00 € |
|
Grup C2 |
Percentatge |
20 % |
40 % |
40 % |
|
Dates |
01/04/2015 |
01/10/2015 |
01/01/2016 |
01/01/2017 |
|
Del grau 3 al grau 4 |
257,08 € |
281,52 € |
391,16 € |
435,41 € |
|
Del grau 2 al grau 3 |
177,51 € |
201,95 € |
288,25 € |
332,50 € |
|
Del grau 1 al grau 2 |
104,06 € |
128,50 € |
193,25 € |
229,59 € |
|
Grup AP |
Percentatge |
20 % |
40 % |
40 % |
|
Dates |
01/04/2015 |
01/10/2015 |
01/01/2016 |
01/01/2017 |
|
Del grau 3 al grau 4 |
188,73 € |
225,23 € |
298,24 € |
371,25 € |
|
Del grau 2 al grau 3 |
138,40 € |
160,22 € |
203,86€ |
257,50€ |
|
Del grau 1 al grau 2 |
81,78 € |
101,72 € |
141,612€ |
181,50 € |
23. Comissió de Seguiment de l’acord
De conformitat amb l’article 38.5 de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, les parts acorden la constitució d’una comissió paritària les funcions de la qual seran les de seguiment d’aquest acord.
La Comissió estarà integrada per dos representants de cada una de les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial de Sanitat i per quatre representants de l’Administració, designats pel director o directora general de Funció Pública. Quan per raons de la temàtica que s’hagi de tractar la Comissió de Seguiment consideri necessari comptar amb l’ajuda de persones amb coneixements especialitzats en la matèria, les parts hi podran assistir acompanyes amb un assessor.
Disposició addicional primera
Tenint en compte el temps transcorregut des que es va abordar la implantació de la carrera professional del personal no sanitari del Servei de Salut i el desplegament normatiu de la fase ordinària que ara s’acorda, és procedent recollir algunes propostes sindicals, alguns criteris de l’Administració i criteris que la doctrina jurisprudencial ha assenyalat per a alguns supòsits:
1. Períodes de serveis computables a efectes de la carrera professional:
a) Períodes de temps treballats efectivament en el mateix grup de classificació, en la situació de servei actiu —o en una d’assimilada— amb reserva del lloc de feina, a les institucions sanitàries integrades orgànicament i funcionalment al Sistema Nacional de Salut.
b) S’entenen com a serveis computables, a més, els següents:
• Períodes prestats en el mateix grup en institucions sanitàries gestionades sota “noves formes de gestió”, definides en la Llei de 25 d’abril de 1997, o en empreses públiques com ara GESMA.
• Períodes prestats en institucions sanitàries de titularitat pública integrades a sistemes estatals de salut d’estats membres de la Unió Europea.
• Serveis prestats en institucions sanitàries públiques de xarxes hospitalàries autonòmiques.
• Serveis especials. Serveis en altres administracions públiques.
• Excedència voluntària per raó de violència de gènere, en els termes establits en l’article 89.5 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’estatut bàsic de l’empleat públic.
• Excedència per cures de familiars.
• Excedència forçosa.
2. El personal estatutari fix que hagi accedit a partir del 31 d’octubre de 2006 o que hi accedeixi pel procediment selectiu de promoció interna a una categoria d’un grup superior o equivalent a la que tenia ha d’iniciar la carrera professional en la nova categoria adquirida. No obstant això, continuarà percebent les retribucions corresponents al complement de carrera de la categoria anterior fins que es produeixi la seva absorció pel reconeixement del grau corresponent a la nova categoria.
Durant el temps en què el personal estatutari fix es trobi en promoció interna temporal, continuarà percebent el complement de carrera del grau reconegut en la categoria professional d’origen i podrà participar en les convocatòries per a l’accés als graus superiors de carrera en la categoria esmentada. En aquest cas, els serveis prestats i els mèrits reunits durant la promoció interna temporal seran avaluats d’acord amb les especificitats que s’estableixin en la convocatòria corresponent.
Si s’adquireix la condició de personal estatutari fix en la categoria professional després del període de promoció interna temporal, per accedir a la carrera professional en la nova categoria, a aquest personal se li tendrà en compte el temps de serveis prestats i els mèrits que no hagin estat avaluats en aplicar l’apartat anterior.
3. El personal estatutari fix que mitjançant un procediment de promoció interna obtengui una plaça fixa en una categoria d’un grup de classificació professional superior, podrà fer valer per una sola vegada, a l’efecte de complir el termini mínim requerit per poder participar en la convocatòria de grau de carrera del grup superior, els períodes de serveis prestats en la categoria de la qual procedeix, segons les equivalències de serveis prestats entre els diferents grups professionals que figuren en la taula següent:
|
Equivalència de serveis prestats entre els diferents grups professionals. *Les equivalències del Grup B seran d’aplicació quan estigui incorporat en els grups professionals del Servei de Salut de les Illes Balears |
|
|
Valor dia serveis prestats en el grup A1: |
|
|
Grup A1…1 |
|
|
Grup A2…0,60 Grup B….0.50 |
|
|
Grup C1…0,40 |
|
|
Grup C2…0,30 |
|
|
Grup Agrupacions Professionals (DA 7a EBEP)…. 0,20 |
|
|
Valor dia serveis prestats en el grup A2: |
|
|
Grup A1/A2…1 Grup B…. 0,60 |
|
|
Grup C1…0,50 |
|
|
Grup C2…0,40 |
|
|
Grup Agrupacions Professionals. (DA 7a EBEP)…. 0,30 *Valor dia serveis prestats en el grup B: Grup A1/A2/B….1 Grup C1….0,60 Grup C2….0,50 Grup Agrupacions Professionals (DA 7a EBEP)…. 0,40 |
|
|
Valor dia serveis prestats en el grup C1: |
|
|
Grup A1/A2/B/C1….1 |
|
|
Grup C2….. 0,60 |
|
|
Grup Agrupacions Professionals (DA 7a EBEP)…. 0,50 |
|
|
Valor dia serveis prestats en el grup C2 i Agrupacions Professionals: |
|
|
Grups: A1/A2/B/C1/C2/Agrupacions Professionals .……1 |
|
|
|
Aquesta taula també serà d’aplicació als serveis prestats pel personal fix en situació de promoció interna temporal, que, una vegada consolidi la plaça fixa, podrà utilitzar-los per completar el període de serveis prestats requerit per poder participar en la convocatòria de carrera de la categoria a què ha promocionat, enquadrant-se en el grau que li correspongui.
4. Les interrupcions en la prestació de serveis del personal interí i de substitució posteriors a la seva classificació als efectes de la carrera professional no afectaran aquesta classificació i no provocaran la pèrdua del complement de carrera professional, que es percebrà quan es reiniciï la prestació del servei, però només es reconeixerà i es consolidarà el grau de la carrera professional quan s’obtengui una plaça fixa en la mateixa categoria.
Disposició addicional segona
Es modifica el punt 2.2 de l'acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 d'abril de 2015 pel qual s'aprova el calendari perquè el personal estatutari percebi les quantitats que tengui reconegudes en els acords de 2006 i de 2008 sobre el sistema de promoció, desenvolupament professional i carrera professional del personal dependent del Servei de Salut de les Illes Balears, amb la redacció següent:
2.2 Àmbit subjectiu
Aquest acord és aplicable al personal estatutari fix tant de les categories sanitàries com de les categories o agrupacions de caràcter no sanitari del Servei de Salut de les Illes Balears i al personal sanitari local fix integrat als equips d'Atenció Primària que tengui reconegut un dels graus de carrera professional i al qual se li hagi minorat la quantia que havia de percebre per aquest concepte com a conseqüència de l'aplicació de les lleis per reduir el dèficit públic.
Disposició addicional tercera
L'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 d'abril de 2015 pel qual s'aprova l'inici de la fase ordinària del sistema de carrera professional del personal sanitari del Servei de Salut de les Illes Balears es modifica d'acord amb el que estableixen els apartats següents:
1. Es modifica el punt 2.2, amb la redacció següent:
2.2 Àmbit subjectiu
Aquest acord és aplicable al personal estatutari sanitari fix i al personal sanitari local fix integrat als equips d'Atenció Primària (i al personal interí i en de substitució en el que es prevegi expressament) del Servei de Salut de qualsevol de les professions previstes als articles 2 i 3 de la Llei 44/2003, de 21 de novembre, d'ordenació de les professions sanitàries, al que no s'hagi reconegut cap grau de carrera professional o que faci més de cinc anys que se li hagi reconegut i se li hagi exigit per ingressar qualssevol de les titulacions sanitàries previstes a l'article 6 de la Llei 55/2003.
2. Es modifica el punto13.5 que resulta amb el següent text:
13.5 Per ascendir de grau es tendran en compte els mèrits adquirits a partir de la sol·licitud del reconeixement del grau anterior. Els crèdits excedents en formació, titulació i activitat docent i investigadora, sempre que no hagin estat utilitzats anteriorment, podran fer-se valer per les persones interessades en les següents convocatòries de carrera ordinària.
3. S'inclou en l'Acord el punt 23 amb la redacció següent:
23. Comissió de Seguiment de l'acord
De conformitat amb l'article 38.5 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, les parts acorden la constitució d'una comissió paritària, la funció de la qual serà la de seguiment d'aquest acord.
La Comissió estarà integrada per dos representants de cadascuna de les organitzacions sindicals presents a la Mesa Sectorial de Sanitat i per quatre representants de l'Administració, designats pel director o directora general de Funció Pública. Quan per raons de la temàtica a tractar la Comissió de Seguiment cregui necessari comptar amb l'ajuda de persones amb coneixements especialitzats en la matèria, les parts podran assistir acompanyades amb un assessor.
4. Es dóna nova redacció a la disposició addicional primera:
Disposició addicional primera
Tenint en compte el temps transcorregut des que es va abordar la implantació de la carrera professional del personal no sanitari del Servei de Salut i el desplegament normatiu de la fase ordinària que ara s'acorda, és procedent recollir algunes propostes sindicals, alguns criteris de l'Administració i criteris que la doctrina jurisprudencial ha assenyalat per a alguns supòsits:
1. Períodes de serveis computables a l’efecte de la carrera professional:
a) Períodes de temps treballats efectivament en el mateix grup de classificació, en la situació de servei actiu —o una d'assimilada— amb reserva del lloc de treball, en les institucions sanitàries integrades orgànicament i funcionalment al Sistema Nacional de Salut.
b) S'entenen com serveis computables, a més, els següents:
• Període de formació sanitària especialitzada per obtenir el títol d'especialista en ciències de la salut, tant si el període s'ha prestat en institucions del Sistema Nacional de la Salut com en centres acreditats per a això de titularitat no pública.
• Períodes prestats al cos de metges forenses.
• Períodes prestats com a personal dels cossos sanitaris d'institucions penitenciàries.
• Períodes prestats com tècnics estatutaris de salut pública.
• Períodes prestats en el mateix grup en institucions sanitàries gestionades sota “noves formes de gestió”, definides en la Llei de 25 d'abril de 1997, o en empreses públiques com ara GESMA.
• Períodes prestats com inspectors estatutaris d'entitats gestores de la Seguretat Social o serveis autonòmics de salut.
• Períodes prestats en institucions sanitàries de titularitat pública integrades a sistemes estatals de salut d'estats membres de la Unió Europea.
• Serveis prestats en institucions sanitàries públiques de xarxes hospitalàries autonòmiques.
• Excedència voluntària per raó de violència de gènere, en els termes establerts a l'article 89.5 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'estatut bàsic de l'empleat públic.
• Excedència per cures de familiars.
• Excedència forçosa.
• Serveis especials.
• Servei en altres administracions públiques.
2. El personal estatutari fix que hagi accedit a partir del 31 d'octubre de 2006 o que accedeixi pel procediment selectiu de promoció interna a una categoria d'un grup superior o equivalent que tenia ha d'iniciar la carrera professional en la nova categoria adquirida. No obstant això, continuarà percebent les retribucions corresponents al complement de carrera de la categoria anterior fins que es produeixi la seva absorció pel reconeixement del grau corresponent a la seva nova categoria.
Durant el temps en què el personal estatutari fix es trobi en promoció interna temporal, continuaran percebent el complement de carrera del grau reconegut en la categoria professional d'origen i podran participar en les convocatòries per a l'accés als graus superiors de carrera en la categoria esmentada. En aquest cas, els serveis prestats i els mèrits reunits durant la promoció interna temporal seran avaluats d'acord amb les especificitats que s'estableixin en la convocatòria corresponent.
Si s'adquireix la condició de personal estatutari fix en la categoria professional després del període de promoció interna temporal, per accedir a la carrera professional en la nova categoria, a aquest personal se li tendrà en compte el temps de serveis prestats i els mèrits que no hagin estat avaluats en aplicar l'apartat anterior.
3. El personal estatutari fix que mitjançant un procediment de promoció interna obtengui una plaça fixa en una categoria d'un grup de classificació professional superior, podrà fer valer per una sola vegada, als efectes de complir el termini mínim requerit per poder participar en la convocatòria de grau de carrera del grup superior, els períodes de serveis prestats en la categoria de la qual procedeix, segons les equivalències de serveis prestats entre els diferents grups professionals que figuren a la taula següent:
|
Equivalència de serveis prestats entre els diferents grups professionals. *Les equivalències del Grup B seran d'aplicació quan estigui incorporat en els grups professionals del Servei de Salut de les Illes Balears |
|
|
Valor dia serveis prestats en el grup A1: |
|
|
Grup A1…1 |
|
|
Grup A2…0,60 Grup B….0.50 |
|
|
Grup C1…0,40 |
|
|
Grup C2…0,30 |
|
|
Grup Agrupacions Professionals (DA 7a EBEP)…. 0,20 |
|
|
Valor dia serveis prestats en el grup A2: |
|
|
Grup A1/A2…1 Grup B.... 0,60 |
|
|
Grup C1…0,50 |
|
|
Grup C2…0,40 |
|
|
Grup Agrupacions Professionals. (DA 7a EBEP)…. 0,30 *Valor dia serveis prestats en el grup B: Grup A1/A2/B….1 Grup C1….0,60 Grup C2….0,50 Grup Agrupacions Professionals (DA 7a EBEP)…. 0,40 |
|
|
Valor dia serveis prestats en el grup C1: |
|
|
Grup A1/A2/B/C1….1 |
|
|
Grup C2….. 0,60 |
|
|
Grup Agrupacions Professionals (DA 7a EBEP)…. 0,50 |
|
|
Valor dia serveis prestats al grup C2 i Agrupacions Professionals: |
|
|
Grups: A1/A2/B/C1/C2/Agrupacions Professionals .……1 |
|
|
|
Aquesta taula també serà d'aplicació als serveis prestats pel personal fix en situació de promoció interna temporal, que, una vegada que consolidi la plaça fixa, podrà utilitzar-los per completar el període de serveis prestats requerit per poder participar en la convocatòria de carrera de la categoria a què ha promocionat, enquadrant-se en el grau que li correspongui.
4. Les interrupcions en la prestació de serveis del personal interí i de substitució posteriors a la seva classificació a l’efecte de la carrera professional no afectaran la classificació esmentada i no provocaran la pèrdua del complement de carrera professional, que es percebrà quan es reiniciï la prestació de servei, però només es reconeixerà i es consolidarà el grau de la carrera professional quan s'obtengui una plaça fixa en la mateixa categoria.
5. S'introdueix la disposició addicional tercera amb el text següent:
Disposició addicional tercera.
Aquest acord és d'aplicació al personal funcionari sanitari dependent de la Mesa Sectorial de Sanitat.
6. S'introdueix la lletra e) en la disposició transitòria primera amb la redacció següent:
e) Les persones sol·licitadores que disposin de fraccions de temps romanents que no hagin estat utilitzades per al reconeixement o ascens de grau regulat en aquest punt, podran computar-les —per una sola vegada i excepcionalment— en el primer procediment ordinari de carrera a què es presentin.
Disposició addicional quarta
Aquest acord és d’aplicació al personal funcionari dependent de la Mesa Sectorial de Sanitat.
Disposició addicional cinquena
Es faculta al director general del Servei de Salut per dictar les resolucions i les instruccions necessàries per desenvolupar i fer complir aquest acord.
Disposició transitòria primera. Personal estatuari fix de gestió i serveis sense reconeixement de carrera professional anterior o que ascendeix de grau de carrera professional
En virtut del que estableix la Llei 1/2015 modificant els articles 22 i 23 de la Llei 13/2014 i atès que es tracta de matèria exclusivament de carrera professional per al personal estatutari de gestió i serveis i que la seva incidència econòmica es relaciona directament amb un rendiment més alt dels recursos humans, o amb l’assumpció de resultats, s’acorda el següent:
1. Que, sens perjudici del reconeixement administratiu anterior, el desplegament dels efectes econòmics de la carrera ordinària tendrà efectes a partir de l’1 d’octubre de 2015.
2. Que, si l’1 d’octubre de 2015 no ha acabat la primera fase ordinària de la carrera professional, s’efectuaran pagaments a compte seguint el calendari previst en aquest acord, els quals s’imputaran i es regularitzaran posteriorment, després del nou reconeixement del grau de la carrera professional al personal estatutari fix de gestió i serveis.
3. Que s’estableix un sistema extraordinari i únic que permet el personal estatuari fix de gestió i serveis ascendir un grau respecte al grau reconegut sempre que hagin transcorregut un mínim de cinc anys de serveis prestats al mateix grup professional de gestió i serveis al Servei de Salut o en les situacions previstes en el punt 1 de la disposició addicional primera d’aquest acord, comptadors a partir de l’endemà de la data tenguda en compte a aquests efectes en la darrera convocatòria de carrera (30 d’octubre de 2006) i fins al darrer dia del termini per presentar sol·licituds de participació en la convocatòria.
4. Que s’estableix un sistema extraordinari i únic que permet al personal estatuari fix de gestió i serveis sense reconeixement de carrera professional ascendir al grau I o al grau II sempre que disposi, respectivament, de cinc o de deu anys de serveis prestats en el mateix grup professional de gestió i serveis al Servei de Salut, comptadors fins al darrer dia del termini per presentar sol·licituds de participació en la convocatòria.
Disposició transitòria segona .-
Personal estatuari interí o de substitució de gestió i serveis sense reconeixement previ del grau de la carrera professional
1. Tenint en compte que el període transcorregut des de la darrera convocatòria de carrera professional al Servei de Salut —en el qual va participar el personal amb serveis prestats fins al 30 d’octubre de 2006— i l’absència d’ofertes d’ocupació pública en aquests darrers anys, les parts acorden de manera excepcional que el personal estatutari interí o de substitució de gestió i serveis que no hagi estat classificat en cap convocatòria de carrera ordinària anterior serà classificat amb efectes administratius a partir de l’1 d’octubre de 2015 de la manera següent:
a) En el grau I de la carrera professional si acredita un mínim de cinc anys de serveis prestats en la categoria.
b) En el grau II de la carrera professional si acredita un mínim de deu anys de serveis prestats en la categoria.
c) Tant el personal del paràgraf a com el del paràgraf b precedents percebran mensualment a partir d’aquesta classificació el 25 % de la quantitat establida per al grau I de la categoria del grup corresponent, segons la taula següent:
|
Grup |
A1 |
A2 |
C1 |
C2 |
AP |
|
Total 25 % del grau |
59,37 € |
47,50 € |
39,58 € |
33,65 € |
26,81 € |
2. Aquest personal consolidarà el grau I o el grau II de la carrera professional en què hagi estat classificat quan obtengui la condició de personal estatutari fix de gestió i serveis, i a partir de la presa de possessió de la plaça percebrà el total de la quantitat establida per al grau professional corresponent en la mateixes condicions que la resta del personal estatutari fix.
3. Sens perjudici de la classificació administrativa anterior, el desplegament dels efectes econòmics tendrà efectes a partir de l’1 d’octubre de 2015.
4. Si l’1 d’octubre de 2015 no ha conclòs la fase ordinària de la carrera professional, s’efectuaran pagaments a compte a aquest personal segons el que s’estableix en l’apartat 1.c d’aquesta disposició transitòria, els quals s’imputaran i es regularitzaran posteriorment, després de la classificació d’aquest personal en el grau I de la carrera professional.
Disposició transitòria tercera. Personal temporal classificat en un grau de carrera professional anteriorment a aquest acord
1. Fins que aquest personal no obtengui una plaça fixa en la mateixa categoria, continuarà percebent el 25 % de la quantia corresponent al grau I de la carrera professional. No obstant això, sense que això suposi modificar la quantitat percebuda, podrà optar a ser classificat en el grau II de la carrera professional en el supòsit de no haver-ho estat com a resultat de la convocatòria de carrera anterior. Una vegada que obtengui la plaça fixa en la mateixa categoria, se li reconeixerà i es consolidarà el grau de carrera en el qual havia estat classificat.
2. Les interrupcions en la prestació de serveis d’aquest personal no afectaran la seva classificació del grau de la carrera professional ni provocaran la pèrdua del complement de carrera professional, però només el percebrà quan presti servei en la categoria en què hagi estat classificat.
Disposició final. Vigència
1. Aquest acord s’aplicarà a partir de la data en què es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a totes les convocatòries d’inici de la fase ordinària del sistema de carrera professional del personal estatutari fix de gestió i serveis que faci públiques el Servei de Salut.
2. Aquest acord deroga i deixa sense efecte de manera expressa tot pacte o acord anterior que s’oposi al seu contengut.
Com a prova de conformitat, signam aquest acord en dos exemplars.
Palma, 5 de maig de 2015
Per l’Administració
Per les organitzacions sindicals
CCOO CSI-F FSES
UGT USAE