Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 7964
Notificació de la Resolució de denegació de l’ajuda, exp. TE-158/2009, en relació a la pròrroga dels compromisos assumits en la línia d’ajudes per a la lluita contra l’erosió en medis fràgils de cultius llenyosos a terrasses i pendents i el manteniment del paisatge rural, de l'exercici 2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Notificació de la Resolució de denegació de l’ajuda, exp. TE-158/2009, del vicepresident del FOGAIBA de dia 20 d’abril de 2015, en relació a la pròrroga dels compromisos assumits en la línia d’ajudes per a la lluita contra l’erosió en medis fràgils de cultius llenyosos a terrasses i pendents i el manteniment del paisatge rural, a l’ empara de la Resolució del president del FOGAIBA de dia 14 de febrer de 2014.

L’apartat 9.3 de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 14 de febrer de 2014,  per la qual s’aprova, per a l’any 2014, la pròrroga del compromisos assumits en la lluita contra l’erosió en medis fràgils de cultius llenyosos a terrasses i pendents i el manteniment del paisatge rural especifica que la resolució expressa es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears d’acord amb els termes que preveu l’article 60.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

L’expedient ha estat tramitat pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), en compliment del que disposa l’article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

El vicepresident del FOGAIBA, en data de 20 d’abril de 2015, signa la següent Resolució:

“Resolució de denegació definitiva referent a la sol·licitud d’ajuda presentada per SA MOLA SCP , exp. núm. TE-158/2009, en relació a la pròrroga dels compromisos assumits en la línia d’ajudes per a la lluita contra l’erosió en medis fràgils de cultius llenyosos a terrasses i pendents i el manteniment del paisatge rural. Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 14 de febrer de 2014.

Fets

1. En data 13/05/2011 el vicepresident del FOGAIBA va signar resolució de concessió de l’ajuda per a la lluita contra l’erosió en medis fràgils de cultius llenyosos a terrasses i pendents i el manteniment del paisatge rural, en base a la convocatòria d’Ajudes al Desenvolupament Rural de l’any 2009, per a 5 anualitats, a favor de SA MOLA SCP , amb NIF/CIF núm. J57483620 i núm. d’expedient TE-158/09.

2. En data 05/05/2014 i núm. 520 va tenir entrada en el Registre del FOGAIBA una sol·licitud de pròrroga de l’ajuda a nom de SA MOLA SCP , amb NIF/CIF núm. J 57483620, a l’empara del marc normatiu assenyalat abans.

3. Que la superfície aprovada a la convocatòria 2009, i màxima auxiliable, és de:

Mesura A (ha.)

Mesura B (ha.)

Mesura C (ha.)

0,00

20,64

4,00

4. Que l’import de l’ajuda concedit per a una anualitat a la convocatòria 2009 era de 3.628,80 euros, cofinançats pel FEADER en un 35% i en el 65% restant a càrrec del FOGAIBA, distribuïts de la manera següent:

a. 1.270,08 euros amb càrrec a la línia FEADER 050405012141004.

b. 2.358,72 euros amb càrrec al pressupost del FOGAIBA.

5. Els òrgans gestors han realitzat els controls administratius oportuns de la sol·licitud i de la documentació aportada, i s’han efectuat els requeriments necessaris per a la tramitació del present expedient.

6. Que un cop revisat l’expedient, es desprèn que hi ha canvis que afecten a la superfície d’aquesta pròrroga en relació a la convocatòria 2009. Que els motius de la reducció són els següents:

  • Segons l'informe resultant del control de camp, en recinte 7/2/22/32/44, de 6,19ha. no arriba al mínim de 100m./ha. de marge paret per a la mesura B i el recinte 45, de 3ha. declarades, no arriba al mínim de 5 arbres/ha. per a la mesura C, la qual cosa, està tipificada a la convocatòria com a compromís excloent de l'ajuda al no complir amb els compormisos adquirits en la convocatòria 2009, requisit per a ser beneficiari de la pròrroga de l'ajuda
  • La superfície SIGPAC del recinte 7/2/22/32/18 (segregat amb el recinte 47) s'ha reduït 0,29ha. per a la mesura B

7. Segons els criteris que figuren a l’informe tècnic del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural de dia 19/12/2014, sobre el compliment dels requisits exigits a la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 14 de febrer de 2014, i sobre la quantificació de l’ajuda, es desprèn que el sol·licitant i l’explotació agrària indicades a la sol·licitud no compleixen el requisit de mantenir els compromisos assumits a la convocatòria 2009, indicat al punt 1, c) de l’apartat tercer de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 14 de febrer de 2014.

8. En compliment del punt 1 de l’article novè de la resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 14 de febrer de 2014, la proposta provisional de resolució de denegació, de data 21/01/2015, s’ha publicat a la pàgina web de la CAIB en data 26/01/2015.

9. En data 13/03/2015 i núm. 150, va tenir entrada al Registre del FOGAIBA escrit d’al·legacions, en el qual es sol·licita aprovar l’expedient, ja que es troba dins el marge de tolerància que permet la convocatòria de l’ajuda. A més, al·lega indefensió en base a l’art. 59, punt 1 de la Llei 30/1992, al no haver rebut notificació de la proposta de resolució provisional de denegació de l’ajuda. Així mateix, al·lega errors en les superfícies de la sol·licitud d’ajuda, en referència als recintes 44 i 45, indicant que amb la rectificació de les dades estaria dins el marge del 10% de reducció permès a la convocatòria.

10. Vistes les al·legacions i revisat l’expedient de referència, es constata que no es poden acceptar dites al·legacions, pels següents motius:

El punt 1 c) de l’article Segon de la convocatòria de pròrroga de l’ajuda indica que abans de dictar la proposta provisional de resolució han de complir el requisit de “que s’avinguin a mantenir , durant l’any 2014, els compromisos assumits a la convocatòria anterior (2009)”.

El marge del 10% de reducció permès, fa referència a les obligacions que les explotacions hauran de mantenir durant l’any 2014, segons indica el punt 1 de l’article Desè de la convocatòria de la pròrroga de l’ajuda, per tant no es aplicable al cas.

En quan a la indefensió al·legada, el punt 6 del mateix article 59 de la Llei 30/1992 diu:

“La publicación, en los términos del artículo siguiente, sustituirá a la notificación surtiendo sus mismos efectos en los siguientes casos:

a) …

b) Cuando se trata de actos integrantes de un procedimiento selectivo o de concurrencia competitiva de cualquier tipo. En este caso, la convocatoria del procedimiento deberá indicar el tablón de anuncios o medios de comunicación donde se efectuarán las sucesivas publicaciones, careciendo de validez las que se lleven a cabo en lugares distintos.”

El punt 1 de l’article Setè de la convocatòria de la pròrroga de l’ajuda diu:

“El procediment per a la selecció dels beneficiaris de les ajudes convocades mitjançant la present Resolució serà el de concurrència competitiva.”

I el punt 1 de l’article Novè de la mateixa convocatòria diu:

“...En cas de ser necessari notificar la proposta de resolució, es farà mitjançant la seva publicació a la pàgina web http://www.caib.es.”

Per la qual cosa, no es pot acceptar l’argument d’indefensió.

Respecte als canvis de superfície sol·licitats, s’ha de tenir en compte el punt 3 de l’article 3 del Reglament (CE) 65/2011 de la Comissió, que diu:

“…Cuando la autoridad competente ya haya informado al beneficiario de la existencia de irregularidades, o lo haya avisado de su intención de efectuar un control sobre el terreno y ese control haya puesto de manifiesto posteriormente irregularidades, no se permitirá retirar las partes de la solicitud de ayuda afectadas por dichas irregularidades.”

Fonaments de dret

Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell, de 20 de setembre de 2005; Reglament (CE) núm. 1974/2006 de la Comissió, de 15 de desembre de 2006; Reglamento (CE) núm.: 65/2011 de la Comissió de 27 de gener de 2011; Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2007-2013; Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; Text refós de la Llei de subvencions (Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre); Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 4 de desembre de 2012 per la qual es modifica l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 18 de desembre de 2007 i s’aprova el Text refós de l’Ordre de bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2007-2013; Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 14 de febrer de 2014.

Tenint en compte que el crèdit existent, vista la Resolució d’ampliació de crèdit del president del FOGAIBA de data 13 d’agost de 2014, cobreix la totalitat de les peticions d’aquesta convocatòria, no hi ha cap impediment per resoldre individualment aquest expedient sense afectar el que disposa l’apartat setè de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 14 de febrer de 2014.

Per això, i d’acord amb el Text refós de l’Ordre de bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears,  vist l’expedient i atesa la proposta de resolució del cap del servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural, el vicepresident del FOGAIBA formula la següent:

Resolució

1. Denegar la pròrroga sol·licitada, de la subvenció, a favor de SA MOLA SCP, amb DNI/CIF núm. J57483620, dins la línia d’ajudes destinades a la lluita contra l’erosió en medis fràgils de cultius llenyosos a terrasses i pendents i el manteniment del paisatge rural i ordenar l’arxiu de l’expedient (expedient núm. TE 158/09).

2. D’acord amb el que estableix l’apartat desè de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 14 de febrer de 2014, el beneficiari està obligat a complir durant l’any 2014 determinats compromisos, entenent-se prorrogat el contracte d’assumpció de compromisos signat a la convocatòria 2009. En cas d’incompliment de les obligacions i compromisos establerts s’aplicarà el que estableix l’apartat dotzè de l’esmentada Resolució.

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant el conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent a la data de recepció de la notificació de la present resolució, d’acord amb el que s’estableix en l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i en els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99, de 13 gener.”

 

Palma, 21 d’abril de 2015

El director gerent del FOGAIBA
Joan Simonet Pons