Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 7921
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Convocatòria per a la creació d’un borsí per a la cobertura interina de places de TAE Superior Enginyer/a Agrònom/a

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 6.887 de 22 d’abril de 2015, va acordar el següent:

PRIMER.- Convocar concurs oposició per cobrir una plaça de TAE Superior enginyer/a agrònom/a, vacant a la plantilla de funcionaris d’aquest Ajuntament i inclosa a l’oferta d’ocupació per promoció interna de l’any 2013. Aquesta plaça està enquadrada a l’Escala d’Administració Especial, Subescala tècnica, classe Personal superior, Grup A, Subgrup A1.

SEGON.- Nomenar el tribunal que avaluarà aquesta convocatòria, la constitució del qual serà la següent:

PRESIDENT: Designat per la Corporació:

  • Titular: Urbano Sánchez-Pastor Dotor
  • Suplent: Antoni Sbert Casasayas

VOCALS:

- Primer: Designat per sorteig

  • Titular: Sr. Francisco Javier Pomar Moyá Prats
  • Suplent: Sra. Josefa Maria Arola Serra

- Segon: Designat per sorteig

  • Titular: Sr. Jorge Aguiló Segura
  • Suplent: Sr. Antonio Vadell Cifre

- Tercer: Designat per sorteig:

  • Titular:  Sr. Damián Más Quetglas
  • Suplent: Sr. Miguel Femenia Reus

- Quart: Designat per sorteig:

  • Titular: Sra. Silvia Gordiola Llabrés
  • Suplent: Sra. Maria Serra de Gayeta Llobera

El secretari/a serà designat per votació d’entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

TERCER.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s’adjunten.

BASES ESPECÍFIQUES DEL CONCURS OPOSICIÓ PER A PROMOCIÓ INTERNA D’UNA PLAÇA D’ENGINYER/A AGRÒNOM/A.

Escala: Administració Especial, Subescala Tècnica, classe: Superior.

Grup: A, Subgrup: A1.

Requisits: Per prendre part a aquesta convocatòria serà necessari:

a) Ser personal funcionari de carrera d'aquest Ajuntament i ocupar en propietat una plaça d’enginyer/a tècnic/a agrícola.

b) Dur, com a mínim, dos anys de servei actiu a l’Ajuntament de Palma com a enginyer/a tècnic/a agrícola.

c) Estar en possessió del títol de Grau d’Enginyeria agrònoma o equivalent.

Procediment de selecció: Concurs Oposició per a promoció interna.

Qualificacions: Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.

Composició del tribunal qualificador: El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta i quatre vocals, designats per la Corporació per sorteig d’entre personal funcionari de carrera en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents.

El secretari/ària serà designat per votació d’entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Drets d'examen: 26,52 euros que s’hauran d’abonar dintre del termini de presentació d’instàncies.

Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 52, de 18 d’abril de 2013.

PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ

El concurs oposició constarà de dues parts.

FASE DE CONCURS

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies compulsades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.

Els requisits i els mèrits corresponents al personal funcionari de l’Administració de la l’ajuntament de Palma, s’han d’acreditar en la forma següent:

a) Els requisits s’acrediten amb els documents que consten en l’expedient personal.

b) L’Administració ha d’incorporar d’ofici en l’expedient del concurs un extracte dels mèrits que figuren en l’expedient personal de cada persona aspirant, amb referència al darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds.

c) A l’efecte de tenir la informació necessària per participar en aquesta convocatòria, el personal funcionari que vulgui comprovar les dades que figuren en el seu expedient en pot sol·licitar un extracte per conèixer els requisits i els mèrits que hi figuren i, si pertoca, per aportar al Servei de Registre de Personal del Departament de Personal, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, la documentació que no hi consti i que considerin adient per a la seva constància en el procediment del concurs.

d) Això no obstant, les persones candidates han d’acreditar el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats que no són susceptibles d’inscripció en l’expedient personal mitjançant documents originals o còpies compulsades dels certificats o títols corresponents, els quals s’han d’adjuntar a la sol·licitud. Serveis prestats en altres administracions com a personal funcionari, expedit per l’administració corresponent, amb l’expressió de la data d’inici i d’acabament, el cos, l’escala o l’especialitat.

e) Les persones interessades també poden adjuntar a la sol·licitud l’original o una fotocòpia compulsada de la documentació que consideren pertinent per completar o aclarir aquells certificats o títols que figuren en l’expedient personal o que han acreditat amb la sol·licitud, quan pertoqui, i que poden plantejar dubtes a les comissions tècniques sobre la procedència de valorar-los.

Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació.

1).- Valoració dels llocs ocupats: Puntuació màxima 4,40.

1.1 - Per serveis prestats a aquest Ajuntament o a qualsevol altre Administració Pública en el Grup AP –Agrupacions professionals- (anterior Grup E), Grup C Subgrup C1, Grup A Subgrup A1 i A2, o a una categoria equivalent a la plantilla laboral,  0,20 punts per any o fracció superior a 6 mesos, màxim: 1 punt.

1.2 - Per serveis prestats a aquest Ajuntament o a qualsevol altre Administració Pública en el Grup C, Subgrup C2  o a una categoria equivalent a la plantilla laboral, 0,40 punts per any o fracció superior a 6 mesos, màxim: 1,40 punts.

1.3.- Per serveis prestats i reconeguts a aquest Ajuntament, o a qualsevol altre Administració Pública, en els Subgrups A1, A2 o C1, o a una categoria equivalent a la plantilla laboral, 0,30 punts per any o fracció superior a 6 mesos, amb un màxim de 2 punts.

Es computaran els serveis prestats amb caràcter interí reconeguts d’acord amb la Llei 70/78, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs a l’Administració Pública.

2).- Antiguitat.- Per serveis prestats a l’administració pública, puntuació màxima 2,40 punts:

- Els primers cinc anys.......0,10 punts per any

- dels sis als deu anys.........0,20 punts per any

- a partir dels onze anys.....0,40 punts per any

Es computaran els serveis prestats amb caràcter previ reconeguts d’acord amb la llei 70/78, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs a l’Administració Pública.

No es tindran en compte les fraccions de temps inferiors a un any.

3).- Cursos de formació i perfeccionament  Puntuació màxima: 3 punts.

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions.

Es valoren en tots els casos els següents:

  • cursos realitzats en el marc dels acords de formació contínua a les administracions públiques (IV AFCAP i anteriors)
  • cursos realitzats pel mateix Ajuntament, tant del seu propi Pla de formació com del de formació contínua
  • cursos d’informàtica
  • cursos en  matèria de normativa o aplicació pràctica del contingut propi de les competències municipals
  • cursos de prevenció de riscs laborals, així com les seves diverses especialitzacions
  • cursos en matèria d’igualtat
  • cursos en matèria de qualitat
  • cursos homologats en matèria sindical
  • especialistes, i altra formació pròpia diferent de les titulacions oficials, impartits per les universitats.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament. Els cursos que hagin estat impartits es valoren amb la mateixa puntuació que els cursos d’aprofitament.

No es valoren els cursos específics de capacitació per a l’accés al lloc de feina ni el curs teoricopràctic que es realitza durant el procés de selecció del concurs oposició d’administratius per a promoció interna d’auxiliars administratius, o qualsevol altre de similar.

Tampoc es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.

L’hora d’aprofitament o impartició es valora amb... 0,02 punts

L’hora d’assistència es valora amb............................0,01 punts

4).- Idiomes. Puntuació màxima 2,70 punts.

4.1.- Coneixement de la llengua catalana. Puntuació màxima: 2 punt. Es valoraran les següents titulacions:

- Les expedides per l’EBAP, a partir de 1994.

- Les recollides en el Decret 80/2004, de 10 de setembre, de la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació i Cultura, (BOIB número 132, de 21-09-2004), sobre avaluació i certificació de coneixements de català.

- Les de l’Estudi G. Lul·lià expedits fins el curs 1983/1984, no tenint reconeixement oficial les expedides a partir d’aquesta data.

La puntuació d’aquest apartat serà la següent:

  • Nivell basic (certificat A2): 0,25 punts
  • Nivell llindar (certificat B1: 0,35 punts
  • Nivell avançat (certificat B2): 0,50 punts
  • Nivell de domini funcional efectiu (certificat C1): 1 punt.
  • Nivell de domini (certificat C2): 1,50 punts.
  • Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s’acrediti, a més del certificat de nivell de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’acumularà a la de l’altre certificat que s’acrediti. En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que s’hi ha d’atorgar, es pot sol·licitar un informe de la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria de Cultura i Joventut.

4.2.- Coneixement de llengües estrangeres. Puntuació màxima: 0,70 punts.

  • A1 Bàsic 1 (1r curs del nivell basic) de l’Escola Oficial d’Idiomes o primer curs de nivell inicial de l’Escola Balear d’Administració Pública..........0,05 punts.
  • A2 Bàsic 2 (2n curs de nivell basic) de l’Escola Oficial d’Idiomes o nivell mitjà de l’Escola Balear d’Administració Pública..........0,10 punts.
  • B1 Intermedi 1,           Primer curs de nivell intermedi de l’Escola Oficial d’Idiomes o primer curs de nivell mitjà de l’Escola Balear d’Administració Pública..........0,15 punts.
  • B1+ Intermedi 2 Segon curs de nivell intermedi de l’Escola Oficial d’Idiomes o segon curs de nivell mitjà de l’Escola Balear d’Administració Pública..........0,20 punts.
  • B2 Avançat Primer curs de nivell avançat o primer curs de nivell superior de l’Escola Balear d’Administració d’Administració Pública..........0,25 punts.
  • B2+ Avançat B2+ Segon curs de nivell avançat o segon curs de nivell superior de l’Escola Balear d’Administració d’Administració Pública..........0,30 punts.

Altres certificats del Marc comú europeu considerats equivalents que es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes:

Anglès

Puntuació

A1

0,05

A2

Certificat de nivell bàsic EOI

KET (Key English Test). Cambridge University

ISE 0 (Integrated Skills in English). Trinity College London

0,10

B1

Certificat de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental)

PET (Preliminary English Test). Cambridge University

ISE I (Integrated Skills in English). Trinity College London

0,20

B2

Certificat de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d’aptitud)

Diplomat universitari especialista llengua anglesa (mestre o altres)

FCE (First Certificate in English). Cambridge University

ISE II (Integrated Skills in English). Trinity College London

0,30

C1

CAE (Certificate in Advanced English). Cambridge University

ISE III (Integrated Skills in English). Trinity College London

0,40

C2

Llicenciat en filologia anglesa

Llicenciat en traducció i interpretació: llengua anglesa

CPE (Certificate of Proficiency in English). Cambridge University

ISE IV (Integrated Skills in English). Trinity College London

0,50

Francès

Puntuació

A1

DELF (diplôme d’études en langue française) A1

0,05

A2

Títol de nivell Elemental EOI

DELF A2

0,10

B1

Títol de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental)

DELF B1

0,20

B2

Títol de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d’aptitud)

Diplomat universitari especialista llengua francesa (mestre o altres)

DELF B2

0,30

C1

DALF (diplôme approfondi de langue française) C1

0,40

C2

Llicenciat en filologia francesa

Llicenciat en traducció i interpretació: llengua francesa

DALF C2

0,50

Alemany

Puntuació

A1

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A1

Start Deutsch 1

0,05

A2

Títol de nivell elemental EOI

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A2

Start Deutsch 2

0,10

B1

Títol de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental)

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B1

Zertifikat Deutsch

0,20

B2

Títol de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d’aptitud)

Diplomat universitari especialista llengua alemanya (mestre o altres)

Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 1 (DSH-1)

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B2

Goethe-Zertifikat B2

Test Deutsch als Fremdsprache (TestDaF) – TDN 3

0,30

C1

Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 2 (DSH-2)

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch C1

Goethe-Zertifikat C1

Zentrale Mittelstufenprüfung (ZMP)

0,40

C2

Llicenciat en filologia alemanya

Llicenciat en traducció i interpretació: llengua alemanya

Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 3 (DSH-3)

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch C2

Kleines Deutsches Sprachdiplom (KDS)

Zentrale Oberstufenprüfung (ZOP)

0,50

Els títols de l’Estudi G. Lul·lià tan tols es valoraran els expedits fins el curs 1983/1984, no tenint  reconeixement oficial les expedides a partir d’aquesta data.

Els títols o certificacions expedits per altres centres oficials es puntuaran per cursos complets.

En cas de presentar més d’un títol o certificació del mateix idioma tan sols es valorarà el de major puntuació.

5).- Titulacions acadèmiques:  Puntuació màxima 1 punt.

RELACIONADES amb el lloc de feina        

5.1  Llicenciat ............................................   1 punt 

5.2  Diplomat Universitari o Títol Mitjà....  0,90 punts 

NO RELACIONADES amb el lloc de feina

5.1  Llicenciat ............................................ . 0,40 punts

5.2  Diplomat Universitari o Títol Mitjà....  0,30     "

Es valorarà la a partir de la segona llicenciatura. No es valorarà la Diplomatura si es té la Llicenciatura de la mateixa especialitat.

FASE D’OPOSICIÓ

PRIMER EXERCICI:

Consistirà en contestar per escrit, en un temps màxim de 40 minuts, una prova objectiva tipus test de 40 preguntes, amb 3 respostes a escollir 1, referides als 20 temes que es relacionen a l’Annex A. Les respostes errònies descomptaran a raó de 1/3 part del valor d’una resposta correcta. Les preguntes no contestades no descomptaran. S’aplicarà la formula A-E/n-1.

En l’exercici que es proposi a les persones aspirants, s’inclouran 3 preguntes més de reserva que substituiran, respectant l’ordre corresponent, a aquelles preguntes que el tribunal acordi anul·lar per defecte de forma o fruit d’al·legacions, si n’és el cas.

Aquest exercici es valorarà fins a un màxim de 10 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 5 punts per superar aquest exercici. Seran eliminades aquelles persones candidates que no obtinguin 5 punts.

SEGON EXERCICI

Serà escrit i consistirà en desenvolupar, en un temps màxim de dues hores, dos temes elegits a l’atzar entre els temes del temari específic que s’enumeren a l’Annex B.

Es valoraran, fonamentalment, els coneixements exposats sobre els temes que corresponguin, així com la claredat, l’ordre d’idees i la qualitat de l’expressió escrita. Es valorarà fins a un màxim de 10 punts i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 5 punts, a cada tema  per superar aquest exercici eliminatori.

En el cas que a les notes atorgades pels membres del tribunal hi hagi una diferència superior als 3 punts, s’eliminaran la nota més alta i la mes baixa (només una d’elles si hi hagués coincidència de nota) i es dividirà pel nombre restant de notes. El resultat s’acceptarà com a la qualificació definitiva de l’exercici.

TERCER EXERCICI:

Consistirà en resoldre un exercici de caràcter pràctic a determinar pel tribunal, relacionat amb les funcions pròpies de la plaça a cobrir. El Tribunal determinarà el contingut i les condicions de forma, estructura, valoració i temps d’aquest exercici que hauran de ser comunicats als aspirants abans de l’inici de l’exercici. El tribunal informarà prèviament de la possibilitat o no, de que els concursants puguin resoldre l’exercici del supòsit pràctic consultant documents legislatius i especificant quins i  en quin suport es poden consultar El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà d’una hora i mitja.

En aquest exercici es valorarà la capacitat de raciocini, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, l’adequada formulació de conclusions i els coneixements exposats, així com l’aplicació dels coneixements teòrics i la preparació dels aspirants en relació al lloc de treball a cobrir

Aquesta prova es valorarà fins a un màxim de 10 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 5 punts per superar aquest exercici eliminatori.

El sistema per determinar la nota consistirà en que cada membre del tribunal puntuarà en base a 10 a cada un dels aspirants d’acord amb els criteris de valoració inicialment establerts.  En el cas que a les notes atorgades pels membres del tribunal hi hagi una diferència superior al tres punts, s’eliminaran la  nota més alta i més baixa (només una d’elles si hi hagués coincidència de nota) i se dividirà la suma d’elles pel nombre de notes.

 

ANNEX A

Part general

Temari primer exercici

  1. Drets i deures fonamentals dels espanyols.
  2. Les fonts del Dret Administratiu. Jerarquia de les fonts. La llei: concepte i classes. Disposicions del poder executiu amb força de Llei. El Reglament: concepte i classes.
  3. Organització territorial de l’Estat. Els estatuts d’autonomia: el seu significat.
  4. L’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CAIB): Disposicions generales. Competències de la CAIB. La reforma de l’Estatut.
  5. Principis d’actuació de l’Administració Pública. Eficàcia, jerarquia, descentralització, desconcentració i coordinació.
  6. Els drets dels ciutadans en les relacions amb les administracions públiques. Els interessats en el procediment. Legitimació i capacitat d’obrar. Els drets públics subjectius. Els interessos legítims.
  7. El procediment administratiu general. Fases i principis generals del procediment administratiu.
  8. L’acte administratiu: concepte i classes. Element de l’acte administratiu. L’eficàcia: notificació i publicació.
  9. Formes de l’acció administrativa. Foment. Policia. Els serveis públics.
  10. Els recursos administratius: concepte i classes. El recurs extraordinari de revisió.
  11.  Hisendes locals: ingressos de les corporacions locals. Els pressupostos generals de les entitats.
  12.  Els béns de les Entitats Locals. Règim d’utilització del domini públic.
  13. Contractes del sector públic en general: àmbit d’aplicació i disposicions generals. Capacitat i solvència de l’empresari. Garanties exigibles. Preparació del contracte. Plecs de clàusules i de prescripcions.
  14. Contractes del Sector Públic en general: Adjudicació dels contractes i tècniques de racionalització de la contractació. Perfecció i formalització dels contractes. Efectes, compliment i extinció dels contractes administratius. Invalidesa dels contractes. Recurs especial en matèria de contractació.
  15. El personal al servei de l’Administració local. La funció pública local i la seva organització.
  16. Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Objecte i àmbit d’aplicació. El principi de igualtat i la tutela contra la discriminació.
  17. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscs Laborals: Àmbit d’aplicació. Drets i deures. Principis de l’acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors i treballadores en matèria de prevenció de riscs.
  18. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscs Laborals: Consulta als treballadors i treballadores. Comitè de Seguretat i salut.
  19. La protecció de dades de caràcter personal: règim jurídic i els seus àmbits: subjectiu, objectiu i formal d’aplicació. Vies de protecció de la confidencialitat.
  20. L’Administració electrònica: definició. La Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics: una introducció. Els factors essencials per al desenvolupament de l’administració electrònica a l’àmbit municipal: el cas de l’Ajuntament de Palma.

  

ANNEX B

Part específica

Temari segon exercici

  1. Aspectes vinculats a la fertilitat i la productivitat del sòl: matèria orgànica. Estat, dinàmica i balanç de nitrogen, fòsfor, potassi, calci, magnesi, sofre, ferro i elements menors.
  2. Fertilitat actual i potencial. Formes de proveïment de nutrients a les plantes. Evapotranspiració i balanç hidrològic.
  3. Sistemes d'avaluació de la fertilitat dels sòls i el càlcul de la dosi adequada d'abonament adequat  al tipus de sòl.
  4. Les principals característiques fisicoquímiques dels fertilitzants minerals i orgànics en el mercat espanyol i europeu que condicionen la seva elecció.
  5. Plantes tòxiques i/o al·lergògenes en la jardineria Pública. Condiciones d’ús i manteniment.
  6. Programació del manteniment integral, metodologia de la programació, eines d’implantació i seguiment.
  7. Aigua, el reg, us i maneig d’aigües reciclades, normativa. L’aigua com a factor de limitació, l’estalvi de l’aigua, plantes xeròfites.
  8. L'àmbit de la Malherbologia i les bases del maneig de les males herbes. Ecologia de les males herbes
  9. Jocs infantils; instal·lacions, manteniment, normativa europea EN 1176 i EN 1177.
  10. Paviments en jocs infantils. Paviments blans, areners, paviments continus i similars. Instal·lació i manteniment.
  11. Petites ornamentacions vegetals a la Ciutat. Jardins efímers, mòduls ornamentals i mosaicultura.
  12. Mètodes de lluita contra plagues i malalties. Fitosanitaris i la  seva aplicació en Parcs i jardins Públics.
  13. Lluita biològica contra les plagues.
  14. El funcionament de les malalties com a procés que es desenvolupa en individus: els principis de la patogènesi.
  15. Les característiques de les alteracions patològiques de les plantes: els símptomes.
  16. Les característiques generals dels diferents grups dels agents fitopatògens biòtics
  17. Marc regulatori. El nou decret d’us sostenible de fitosanitaris  i les conseqüències directes en la gestió de plagues.
  18. Els principals efectes perjudicials que el mas ús dels fitosanitaris exerceix sobre el medi ambient i la salut
  19. Becut vermell i Paysandísia, hospedants i criteris de maneig. Mètodes de control alternatius a l’ús de fitosanitaris.
  20. Fongs xilòfags responsables del risc en l’arbrat i palmeres, importància d’aquests en la gestió del risc.
  21. Subministres d’espècies vegetals en jardineria ref. NTJ. Selecció, recepció i especificacions de qualitat.
  22. Models de gestió sostenible en jardineria Pública. Indicadors i eines, i la  seva possible vinculació al Pla de l’Agenda Local 21 del Municipi de Palma.
  23. La informatització de l’inventari verd Municipal. Aplicació informàtica associada als models de gestió. Eines SIG
  24. Models de Gestió del patrimoni verd.
  25. Els plans de gestió de l’arbrat i la seva importància en la gestió d’espècies en jardins i arbrat  viari. Podes
  26. Pantalles acústiques i visuals vegetals. Funcionalitat i criteris de disseny.
  27. Qualitats del vegetal en front a d’altres infraestructures
  28. Arbres de fulla perenne - caduca. Arbres resistents.
  29. Coníferes i resinoses.
  30. Arbusts de fulla perenne - caduca. Arbusts resistents.
  31. Arbusts sarmentosos de fulla perenne i de fulla caduca.
  32. Reproducció i multiplicació de portaempelts, i la seva aplicació pràctica en la jardineria.
  33. Mètodes vegetatius per a l'obtenció de patrons o plantes completes.
  34. Propagació de varietats mitjançant empelt. Tipus d'empelt. El sobreempelt.
  35. Organització dels vivers.
  36. Normatives legals sobre producció i comerç de plantes de viver.
  37. Treballs d’execució d’obra e implantació d’una zona verda. Contingut i abast d’un projecte. Memòria, Plànols, Plec de Condicions i Pressupost.
  38. Horts urbans. Implantació, gestió, explotació.
  39. La flor de temporada i els parterres de flor.
  40. Valoració biomecànica d’arbrat i palmeres.
  41. L’estabilitat de l’arbrat. L’ estabilitat de les palmeres.
  42. La gestió de praderies en l’entorn del clima Mediterrani, la importància del sol, aigua, clima i gestió de conservació. Plagues i malalties
  43. Maneig d’espècies en jardineria pública, exotismes, endemismes, riquesa vegetal  i conseqüències d’ús i/o, abús, amb  altres condicionants de disseny.
  44. Barreres físiques i sensorials en els parcs i alineacions arbòries.
  45. Concepte i utilització dels equips de Protecció individual en el lloc de feina específic de jardineria. Prevenció en la manipulació manual de càrregues. El treball a la via pública
  46. Seguretat i salut en el treball. Aplicació específica a treballs de jardineria
  47. Seguretat en treballs en altura.
  48. Normativa bàsica en projectes de construcció de verds.
  49. Selecció d’especies arbórees. Criteris de selecció: tipus de sòl, orientació, espai disponible.
  50. Qualitat general del material vegetal. NTJ 07A
  51. Tècniques de plantació d'arbres i arbustos. NTJ 08C y 08D.
  52. Xerojardinería. 
  53. Entorns especials del Bosc de Bellver i Es Carnatge. 
  54. Conflictes generats a infraestructures per l'arbrat. Mesures preventives i correctores.
  55. Sòls estructurals.
  56. Sistemes de control i gestió d'instal·lacions del reg. NTJ 04S.
  57. Principals plagues i malalties que afecten a l'arbrat ornamental.
  58. Treballs de poda en altura.
  59. Protecció dels elements vegetals en els treballs de construcció. NTJ 03E.
  60. Sustentació artificial i protecció de l'arbrat. NTJ 03S.
  61. Cobertes verdes. NTJ 11C.
  62. Enjardinaments verticals. NTJ 11V.
  63. Models de gestió dels espais lliures públics destinats a zona verda. 
  64. Condicions generals de contractació: tècniques i administratives.

Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segon l’article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

   

Palma, 5 de maig de 2015

   

El cap de departament de Personal

p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 15/03/2014)

Juan García Lliteras