Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 7920
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Convocatòria pública per a la creació d’un borsí per a la cobertura interina de places d’Economista
Versió PDF
La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 7.003 de 23 d’abril de 2015, va acordar el següent:
PRIMER.- Convocar proves selectives per a la constitució d’un borsí extraordinari d’ECONOMISTA per a nomenaments interins, pel sistema de concurs oposició lliure. Les places estan enquadrades dins l’Escala d’Administració Especial, Subescala tècnica superior, especialitat economista.
SEGON.- La Regidoria de Funció Pública i Govern interior ha de nomenar, mitjançant resolució, els membres titulars i els suplents corresponents del tribunal que portarà a terme la valoració de la present convocatòria. La resolució esmentada s’ha de publicar en el tauler d’anuncis virtual) i, a efecte informatiu, en el web www.palma.es.
TERCER.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s’adjunten i publicar-les al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
BASES I PROGRAMA DE LA CONVOCATÒRIA DE PROVES SELECTIVES PER A LA CONTITUCIÓ D’UN BORSÍ PER A LA COBERTURA INTERINA DE PLACES D’ ECONOMISTA.
ESCALA: Administració Especial. Subescala tècnica superior, especialitat economista.
GRUP: A, subgrup A1.
REQUISITS DELS ASPIRANTS:
PROCEDIMENT: Concurs-oposició per cobrir places d’economista.
QUALIFICACIONS: Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.
COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l’òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d’entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/a serà designat per votació d’entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.
Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
DRETS D’EXAMEN: 26,52 euros que s’hauran d’abonar dintre el termini d’admissió d’instàncies.
El termini de presentació d’instàncies serà de 8 dies hàbils comptats a partir de la publicació del present acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 172, de 16 de desembre de 2014.
PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: Concurs oposició, pel torn lliure.
PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ.
Primer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a contestar un qüestionari de 40 preguntes, amb respostes alternatives, referents al contingut del temari que consta en l’annex I d’aquestes bases. El temps màxim per realitzar aquest exercici serà determinat pel tribunal. La puntuació màxima serà de 20 punts, quedant eliminats els aspirants que no arribin a un mínim de 10 punts.
Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d’una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l’exercici s’aplicarà la fórmula següent:
{A-(E/3)} x 20
Q = -------------------
P
Q: Resultat de la prova
A: número de respostes encertades
E: número de respostes errònies
P: número de preguntes de l’exercici
Segon exercici. De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a resoldre per escrit un supòsit pràctic elegit a l’atzar d’entre els proposats pel tribunal relacionat amb el temari que consta en l’annex d’aquestes bases. Aquest pràctic també podrà incloure preguntes d’aplicació pràctica sobre el contingut del temari que consta a l’annex de les bases.
El temps màxim per realitzar aquest exercici serà de tres hores. Aquest exercici es valorarà fins a un màxim de 20 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar-lo. En cas que consti de preguntes, aquestes no podran superar el número de 10, i la puntuació màxima de 20 punts s’haurà de repartir proporcionalment al nombre de preguntes.
MÈRITS
FASE DE CONCURS
Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies compulsades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.
Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants funcionàries d’aquest Ajuntament podran fer remissió al seus expedients personals.
Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.
Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació
Experiència professional
La puntuació màxima es de 7 punts.
Cursos de formació
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.
Titulacions acadèmiques oficials
Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques (inclosos els cursos de postgrau) el caràcter oficial o l’equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis.
Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic, superior o d’un nivell inferior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit.
Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.
En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives.
No es tendrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l’exercici de la professió objecte d’aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.
La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior o el primer cicle necessaris per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí que es pot valorar la llicenciatura o l’equivalent.
La puntuació màxima és de 6 punts
Coneixement de llengua catalana.
4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits o homologats per L’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat E que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:
La puntuació màxima és de 2 punts.
Total puntuació fase de concurs: 20 punts.
ANNEX I
TEMARI
Temari General
Temari Específic
1. Les competències municipals: sistema de determinació. Competències pròpies , delegades i competències distintes de les pròpies. La sostenibilitat de la hisenda local com a pressupost de l’exercici de les competències. Els convenis sobre exercici de competències i serveis municipals. Els serveis mínims.
2. La iniciativa econòmica de les Entitats Locals i la reserva de serveis en favor de les Entitats Locals. El servei públic en les entitats locals. Concepte. Les formes de gestió dels serveis públics locals. Les formes de gestió directa.
3. El pressupost general de les entitats locals. Estructura pressupostaria. Elaboració i aprovació. La prorroga del pressupost.
4. Els crèdits del pressupost de despeses: delimitació, situació i nivells de vinculació jurídica. Les modificacions de crèdit: concepte, classes, finançament i tramitació.
5. L’execució del pressupost de despeses i d’ingressos: les seves fases. Els pagaments a justificar. Les bestretes de caixa fixa. Les despeses de caràcter plurianual. La tramitació anticipada de despeses. Els projectes de despeses. Les despeses amb finançament afectat: especial referència a les desviacions de finançament.
6. La liquidació del pressupost. Tramitació. Els romanents de crèdit. El resultat pressupostari. El romanent de tresoreria. La consolidació pressupostària.
7. Estabilitat Pressupostaria i sostenibilitat financera. Principis generals. Objectius d’estabilitat pressupostaria, de deute públic i de la regla de despesa per a les Corporacions locals: establiment i conseqüències associades al seu incompliment. Els Plans econòmics-financers: contingut, tramitació i seguiment. Plans d’ajust i de sanejament financer. Subministrament d’informació financera de les Entitats Locals.
8. La tresoreria de les entitats locals. Règim jurídic. El principi d’unitat de caixa. Funcions de la tresoreria. Organització. Situació dels fons: la caixa i els comptes bancaris. La realització de pagaments: prelació, procediments i mitjans de pagament. El compliment del termini en els pagaments: el període mig de pagament. L’estat de conciliació.
9. La planificació financera. El pla de tresoreria i el pla de disposició de fons. La rendibilització d’excedents de tresoreria. Les operacions de tresoreria. El risc de tipus d’interès en les operacions financeres.
10. El sistema de comptabilitat de l’Administració local: principis, competències i finalitat de la comptabilitat. Les instruccions de comptabilitat: especial referència al model normal. Documents comptables i llibre de comptabilitat.
11. El compte general de les entitats locals. Els estats i comptes anuals annexos de l’entitat local i dels seus organismes autònoms: contingut i justificació. Els comptes de les societats mercantils. Tramitació del compte general. Altra informació a subministrar al Ple, als òrgans de gestió i a altres administracions públiques.
12. El control intern de l’activitat econòmico-financera de les entitats locals i dels seus ens dependents. La funció interventora: àmbit subjectiu, àmbit objectiu i modalitats. Especial referència a les objeccions.
13. Els controls financer d’eficàcia i eficiència: àmbit subjectiu, àmbit objectiu, procediments i informes. Especial referència al control financer de subvencions i ajudes publiques i de la gestió indirecta. L’auditoria com a forma d’exercici del control financer. Les normes d’auditoria del sector públic.
14. El control extern de l’activitat econòmico-financera del sector públic local. La fiscalització de les entitats locals pel Tribunal de Comptes i els òrgans de control extern de les comunitats autònomes. Les relacions del Tribunal de Comptes i els òrgans de control extern de les comunitats autònomes.
15. Els recursos de les hisendes locals . Els tributs locals. La potestat reglamentaria de les Entitats locals en matèria tributaria: contingut de les ordenances fiscals, tramitació i règim d’impugnació des actes d’imposició i ordenació de tributs. L’establiment de recursos no tributaris.
16. La gestió, inspecció i recaptació dels recursos de les Hisendes Locals. La revisió en via administrativa dels actes de gestió dictats en matèria d’hisendes locals. La devolució d’ingressos indeguts.
17. L’impost sobre béns immobles. Naturalesa. Fet imposable. Subjecte passiu. Exempcions i bonificacions. Base imposable. Base liquidable. Quota, meritació i període impositiu. Gestió cadastral. Gestió tributària. Inspecció cadastral.
18. L’impost sobre activitats econòmiques. Naturalesa. Fet imposable. Subjecte passiu. Exempcions. Quota: les tarifes. Meritació i període impositiu. Gestió censal i gestió tributària. El recàrrec provincial. L’impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
19. L’impost sobre vehicles de tracció mecànica. L’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana. Taxes i preus públics. Principals diferències. Les contribucions especials: bestreta i ajornament de quotes i col·laboració ciutadana.
20. Activitat subvencional de les administracions públiques. Procediments de concessió i gestió de les subvencions. Reintegrament de subvencions. Control financer. Infraccions i sancions administratives en matèria de subvencions. Els fons de la Unió Europea per a entitats locals.
21. El crèdit local. Classes d’operacions de crèdit. Naturalesa jurídica dels contractes : tramitació. Les operacions de crèdit a llarg termini : finalitat, duració, competència i límits i requisits per a la seva concertació. Les operacions de crèdit a curt termini: requisits i condicions. La concessió d’avals per les Entitats locals.
22. El personal al servei de les corporacions locals: classes i règim jurídic. La gestió dels recursos humans. Instruments de planificació de recursos humans. Sistemes de selecció i provisió. Drets, deures i situacions administratives. Drets econòmics i seguretat social. Negociació col·lectiva. Règim d’incompatibilitats.
23. Els béns de les entitats locals. Classes. Béns de domini públic. Béns patrimonials. Prerrogatives i potestats de les entitats locals en relació amb els seus béns. Els béns comunals. L’inventari. Els monts veïnals en mà comuna.
24. Les Societats mercantils públiques. La seva constitució. Control. Rendició de comptes. Les Fundacions: règim jurídic.
25. Els contractes del sector públic: delimitació. Els principis generals de la contractació del sector públic: racionalitat, llibertat de pactes i contingut mínim, perfecció i forma, la informació, el règim de la invalidesa i la revisió de decisions en matèria de contractació. Les parts en els contractes del sector públic. L’òrgan de contractació. L’empresari: capacitat, prohibicions, solvència i classificació.
26. La preparació de contractes per les administracions públiques. Classes d’expedients de contractació. La selecció del contractista: procediments, formes i criteris d’adjudicació. Garanties. Perfeccionament i formalització del contracte. La invalidesa dels contractes. Execució i modificació dels contractes administratius. Prerrogatives de l’Administració. La revisió de preus. L’extinció dels contractes administratius. La cessió dels contractes i la subcontractació.
27. El contracte d’obres. Actuacions administratives preparatòries. Formes d’adjudicació. Formalització. Efectes. Extinció. La cessió del contracte i subcontracte d’obres. Execució d’obres per la mateixa Administració. El contracte de concessió d’obra pública: principis, drets i obligacions de les parts. Prerrogatives i drets de l’Administració. Règim econòmic- financer. Extinció. Subcontractació.
28. El contracte de subministrament: règim jurídic. Execució, modificació, compliment i resolució. El contracte de serveis: règim jurídic. Execució, modificació, compliment i resolució. Els contractes de col·laboració entre el sector públic i el sector privat. Organització administrativa de la contractació. Aplicació de la Llei de contractes del sector públic a les entitats locals.
29. L’extinció de l’obligació tributària. El pagament: requisits, mitjans de pagament i efectes del pagament. La imputació de pagaments. Conseqüències de la falta de pagament i consignació. Altres formes d’extinció: la prescripció, la compensació, la condonació i la insolvència.
30. El procediment de recaptació en període voluntari. El procediment de recaptació en via de constrenyiment. Ajornament i fraccionament del pagament. Desenvolupament del procediment de constrenyiment: l’embargament de béns, alienació i aplicació i imputació de la suma obtinguda. Terminació del procediment. Impugnació del procediment. Les garanties tributàries.
31. L’impost sobre la renda de les persones físiques. Fet imposable, subjectes passius, base imposable, deute tributari. Tributació de no residents. Impost sobre el patrimoni de les persones físiques.
32. L’impost de societats. Fet imposable, subjectes passius, base imposable, deute tributari. Retencions i ingressos a compte. Obligacions comptables i registrals. Tributació de no residents.
33. L’impost sobre el valor afegit. Fet imposable, supòsits de no subjecció, subjectes passius, repercussió de l’impost i tipus impositius. Deduccions. Regla de prorrata.
34. Comptabilitat financera. Comptabilitat de societats. Comptabilitat analítica i de gestió. Integració i consolidació de balanços. Sistemàtica de la consolidació d’estats comptables. Anàlisi dels estats financers : anàlisi patrimonial i anàlisi financer. Anàlisi de rendibilitat. Indicadors de gestió. Comptabilitat pública local. La instrucció de comptabilitat aplicable als ens locals, Ordre HAP/1781/2013, de 20 de setembre.. El Pla General de comptabilitat publica adaptat a l’Administració Local. Estructura. Principis comptables públics.
35. Matemàtiques financeres: capitalització i descompte , simples i compostos. Rendes constants , variables i fraccionades. Préstecs i emprèstits.
Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segon l’article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 5 de maig de 2015
El cap de departament de Personal
p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 15/03/2014)
Juan García Lliteras