Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 7751
Bases de la convocatòria per la selcció com a personal laboral temporal del càrrrec de metge de la residència geriàtrica del patronat municipal de l'hospital de Ciutdella de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta del Patronat Municipal de l'Hospital en sessió celebrada dia 30 de març de 2015, aprovà les bases de la convocatòria per a la selecció com a personal laboral temporal del càrrec de metge de la residència geriàtrica del Patronat Municipal de l'Hospital

 

BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER LA SELECCIÓ COM A PERSONAL LABORAL TEMPORAL DEL CÀRREC DE METGE DE LA RESIDÈNCIA GERIÀTRICA DEL PATRONAT MUNICIPAL DE L'HOSPITAL DE CIUTADELLA DE MENORCA

Primera.- Objecte:

És objecte de la present convocatòria la selecció d’una persona per a la cobertura del lloc de treball de metge de la residència geriàtrica del Patronat Municipal de l'Hospital de Ciutadella de Menorca, amb categoria de titulat superior, com a personal laboral temporal i pel procediment de concurs oposició.

Segona.- Condicions de les persones aspirants:

a) Tenir la nacionalitat de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats en els quals sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, sense perjudici del que disposa l’article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, sobre accés a l’ocupació pública dels nacionals d’altres estats.

b) Estar en possessió de titulació superior en Medicina i Cirurgia, o estar en condicions d’obtenir-la en la data en la qual acabi el termini de presentació de les sol·licituds.

c) Tenir 16 anys d’edat complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

d) No haver estat separat del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques. Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinària ni condemna penal que impedeixi, en el seu estat, l’accés a la funció pública si es tracta de persones aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola, d’acord amb el que estableix el punt a) d’aquestes condicions.

e) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica que impedeixi el compliment de les funcions corresponents.

f) Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell de certificat B2.

g) Incorporació immediata.

Tercera.- Funcions i característiques del lloc de feina:

Jornada de 18,75 hores setmanals, en horari de dilluns a divendres, de 10.45 a 14.30 hores

Funcions:

  • Participar en el protocol d'ingrés pel que fa a la història clínica, la valoració geriàtrica integral, l'exploració i els exàmens complementaris, els signes vitals. Establir la relació amb els familiars. Revisió de la medicació.
  • Donar d'alta, el trasllat a un altre centre o certificar la defunció. Tenir actualitzats els historials clínics de cadascuna de les persones residents del centre. Demanar interconsultes als especialistes a través dels metges de capçalera, si cal.
  • Portar a terme el seguiment i l'evolució de l'estat de salut de les persones residents, d'acord amb els programes sanitaris d'Assistència Primària i Especialitzada de l'IBSALUT, o del seu metge de referència habitual.
  • Ser membre de la Comissió Interdisciplinària, i adoptar les decisions que allà es prenguin en equip.
  • Establir un horari de visita i/o consulta per donar resposta a les patologies que puguin sorgir i per donar resposta a les diverses consultes que li puguin demanar, bé siguin de part dels residents o dels professionals del centre que ho hagin requerit.
  • Mantenir el seguiment i el control que fan els especialistes de la Seguretat Social a les persones residents que necessiten assistència especialitzada a causa de les seves patologies (actualitzar els tractaments, proposar-ne d'altres o demanar interconsulta en cas de necessitat).
  • Desenvolupar pautes i tractaments adreçats a la prevenció, al manteniment i a la millora dels problemes de salut, i presentar-los a la Comissió Interdisciplinària. Així mateix, complir els protocols establerts i aprovats des de la Comissió Interdisciplinària i donar-los suport.

Quarta.- Instàncies:

Les sol·licituds s'han d'adreçar a l'alcalde president del Patronat, i el termini de presentació serà fins al dia 22 de maig de 2015, a les 14 hores, al Registre del Patronat Municipal de l'Hospital de Ciutadella.

Per ser admeses i prendre part en les proves, bastarà que les persones aspirants manifestin en la seva instància que tenen totes i cadascuna de les condicions exigides. No obstant l'anterior, serà necessari presentar, juntament amb la instància, la documentació acreditativa dels requisits referits a la base segona b) i f) amb especificació expressa de la seva finalitat com a requisit, per tal de no interferir en la valoració de la documentació que es presenti com a mèrit.

En el seu cas, hauran de presentar també, juntament amb la instància, la documentació dels mèrits a l'efecte de valorar-los en el concurs, i que hauran de ser originals o fotocòpies compulsades. Els mèrits adduïts i no justificats per les persones aspirants en la forma indicada no seran valorats.

Cinquena.- Admissió de les persones aspirants.

Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, la Presidència dictarà la resolució corresponent, on declararà aprovada la llista de persones admeses i excloses. La relació de les persones admeses i excloses s’exposarà en el tauler d’anuncis d’aquest patronat. Hi constaran el nom i els llinatges dels candidats, el seu número de document nacional d’identitat i la causa de la no-admissió. A l’esmentada resolució, també s’hi indicarà el nomenament dels membres que formaran part del Tribunal Qualificador, així com el lloc, la data i l’hora de la seva constitució per a l'inici de les seves funcions.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

Les persones aspirants excloses podran al·legar el que estimin oportú en el termini de tres dies a partir de la publicació de la llista.

Sisena.- Tribunal:

El Tribunal estarà compost per:

President: un empleat públic designat per la Comissió Executiva del Patronat

Vocals:

Un metge designat per la Comissió Executiva del Patronat

Dos tècnics designats per la Comissió Executiva del Patronat.

Secretari: un funcionari designat per la Comissió Executiva del Patronat.

Adoptarà les seves decisions per majoria simple; resoldrà les incidències i reclamacions que es puguin produir; proposarà a l'òrgan competent el nomenament de la persona aspirant amb millor puntuació o, si així ho considera, declararà deserta la convocatòria.

Quan el procediment selectiu així ho aconselli, el Tribunal, mitjançant el president, podrà disposar la incorporació d’assessors especialistes, amb veu i sense vot, com a col·laboradors per a tots o alguns dels tràmits de la selecció.

FASE CONCURS

Setena.- Barem de mèrits

1- Valoració dels llocs ocupats: la puntuació total màxima per al conjunt de tots els mèrits d’aquest apartat serà de 5 punts.

a) Pel desenvolupament de funcions com a metge d'organisme o empresa pública o privada en l'àmbit sociosanitari; la puntuació màxima d'aquest apartat serà de 4 punts:

  • Per serveis prestats en l'empresa privada, 0.05 punts per mes, amb un màxim de 2 punts.
  • Per serveis prestats en qualsevol administració pública, 0.06 punts per mes, amb un màxim de 3 punts.
  • Per serveis prestats a l’administració local, 0.10 punts per mes, amb un màxim de 4 punts.

b) Per serveis prestats en centres sociosanitaris en tasques diferents de la de metge: 0.02 punts per mes, amb un màxim d'1 punt.

Un mateix mèrit solament es podrà valorar en aquell apartat que obtengui la major puntuació. En tots els anteriors apartats es valoraran igualment tant els serveis prestats a l’Administració com a funcionari o com a personal laboral amb funcions equivalents a les que s’assenyalen.

L’experiència laboral s’acreditarà mitjançant certificat d’empresa, contracte o document que l’òrgan de selecció consideri suficient, i on hi constin la data d’inici, la data de finalització de la relació laboral, la categoria i/o el lloc de treball, i acompanyat en tot cas de la vida laboral expedida per la Seguretat Social.

2- Formació: La puntuació total màxima per al conjunt de tots els mèrits d’aquest apartat serà de 5 punts:

  • Estar en possessió de l'especialització oficial, via MIR, de geriatria o de medicina familiar i comunitària: 3 punts.
  • Estar en possessió d’alguna modalitat de màster, postgrau, doctorat o estudis d'especialització organitzats o promoguts per universitats directament relacionats amb el lloc de treball, a més de la presentada com a requisit:

De fins a 150 hores: 0.50 punts.

De 151 a 200 hores: 0.75 punts.

De 201 a 250 hores: 1 punt.

De 251 a 400 hores: 1.5 punts.

A partir de 401 hores: 2 punts

Només es valorarà la que suposi una puntuació superior.

- Per assistència a cursos, seminaris o jornades de matèries directament relacionades amb el lloc de treball: 0.01 punts per hora de curs, fins a un màxim d'1 punt. S’acreditarà mitjançant certificat expedit pel centre que va impartir el curs.

  • Per l’assistència a cursos, seminaris i jornades, etc. sobre matèries d’interès o relacionades amb el lloc, sense còmput d’hores i no valorats en altres apartats, a valorar a raó de 0.005 punts per certificat presentat, fins a un màxim de 0.5 punts. S’acreditarà mitjançant certificat expedit pel centre que va impartir el curs.

- Coneixements orals i escrits de català: es valoraran els certificats relacionats amb els tipus de coneixements següents:

1) Coneixements Certificat C1: 1 punt.

2) Coneixements Certificat C2: 2 punts.

3) Coneixements Certificat E: 1 punt.

Es valorarà només un certificat, llevat del cas del certificat E, la puntuació del qual s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti.

FASE OPOSICIÓ

Un exercici pràctic, consistent en la redacció d'una memòria o un projecte i una entrevista, relacionat amb les funcions del lloc de treball, que es puntuarà amb un màxim de 4 punts, dels quals s'haurà d'obtenir un mínim de dos punts per poder assignar el lloc de treball;

Vuitena.- Incorporació.

La persona proposada pel Tribunal presentarà al Patronat els documents acreditatius de les condicions que es demanen a la present convocatòria. Tret de casos de força major degudament justificats, si la persona aspirant proposada no presenta els requisits exigits, no podrà ser contractada, i quedaran anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut incórrer per falsedat en la instància.

La persona candidata seleccionada serà contractada a mitja jornada com a metge del Patronat de l'Hospital Municipal de Ciutadella fins a la cobertura definitiva del lloc en la corresponent oferta pública d'ocupació.

En l’exercici de la seva relació serà aplicable a la persona treballadora la normativa vigent sobre el règim d’incompatibilitats en el sector públic, en compliment de la qual la persona aspirant, abans d’incorporar-se al servei, ha d’efectuar una declaració d’activitats, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat d’acord amb la Llei 53/1984, de 26 de desembre.

Novena.- Incidències.

El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendrà els acords necessaris pel bon ordre de la selecció en tot allò que aquestes bases no preveuen.

Desena.- Recursos.

Es podran impugnar, en els casos i en la forma que estableix la Llei de procediment administratiu vigent, la present convocatòria, els actes administratius que en derivin i l’actuació del Tribunal.

Contra el present acte administratiu podeu interposar els següents recursos:

a) Potestativament, recurs de reposició davant el mateix òrgan que hagi dictat l'acte, a presentar en el termini màxim d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució al tauler d'edictes de l'Ajuntament.

b) Recurs contenciós administratiu, a presentar en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució al tauler d'edictes de l'Ajuntament, davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca.

Tanmateix, podeu interposar qualsevol altre recurs o reclamació que estimeu oportú. Si decidiu interposar recurs de reposició, no podreu interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell no es resolgui, expressament o presumptament

Si escau, l’Administració també podrà procedir a la revisió de les resolucions del Tribunal, conformement al que preveu la Llei de procediment administratiu.

    

Ciutadella de Menorca, 28 d'abril de 2015

   

L’alcalde president

Ramón Sampol Antich