Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ECONOMIA I COMPETITIVITAT

Núm. 7034
Obertura del tràmit d’informació pública per la sol·licitud de reconeixement, en concret, d’utilitat pública del projecte d’antena pel subministrament de gas natural en el nucli urbà de Felanitx

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D’acord amb la Llei 34/1998, de 7 d’octubre, del sector d’hidrocarburs; amb l’article 86 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; amb els articles 17 i 18 de la Llei d’expropiació forçosa, de 16 de desembre de 1954; se sotmet a informació pública la sol·licitud de reconeixement, en concret, d’utilitat pública de les instal·lacions de distribució de gas canalitzat les característiques principals de les quals s’assenyalen a continuació:

Núm. d’expedient: 2014/29969

Denominació de la instal·lació: Antena pel subministrament de gas natural en el nucli urbà de Felanitx

Peticionari: REDEXIS GAS S.A.

Domicili: C/ Fluvià, 1, 2-B - 07009 Palma

Objecte del projecte: connectar mitjançant canalització de polietilè, la planta satèl·lit de GNL existent, ubicada en la Ctra. Ma-5110 de Felanitx a Petra Km 1, amb una nova ERM (MOP 10 bar a MOP 5 bar) a ubicar en el nord del casc urbà, per subministrar gas natural al nucli urbà de Felanitx.

Característiques principals: les indicades en el projecte d’execució d’instal·lacions per l’antena pel subministrament de gas natural al terme de Felanitx, redactat el 24 d’octubre de 2014, per la senyora Raquel Campos Serrano, enginyera industrial, i que principalment compren les següents:

Gas que s’ha de subministrar

Gas natural amb un PCS de l’ordre de 10.000 Kcal/Nm3, en funció de la seva procedència.

Descripció de la instal·lació

Antena de distribució de gas natural canalitzat que sortirà des de la planta satèl·lit de GNL de 1.000 m3 existent, ubicada en la Ctra. Ma-5110 de Felanitx a Petra, Km 1, i que discorrerà en paral·lel a la carretera esmentada, i que arribarà a una nova ERM (MOP 10 bar a MOP 5 bar) a ubicar en el nord del casc urbà, per donar servei al nucli urbà de Felanitx.

Característiques tècniques

Canalització enterrada de polietilè PE 100 i DN 160, amb pressió d’operació (MOP) a 10 bar, incloent tots els accessoris necessaris (vàlvules, unions...etc). La longitud total prevista en aquest projecte és de 2.016 metres.

Estació de Regulació i Mesura (ERM), en caseta prefabricada, MOP 10 bar/5 bar.

Pressupost

162.947,43 euros

La instal·lació esmentada és una instal·lació de distribució de combustibles gasosos per canalització que, per la seva implantació i la imposició de la servitud de pas serà necessària l’expropiació dels bens i drets afectats. D’acord amb l’article 103 de la Llei 34/1998, de 7 d’octubre, del sector d’hidrocarburs, es declaren d’utilitat pública les instal·lacions de distribució de gas natural als efectes d’expropiació forçosa dels bens i drets necessaris per a la seva instal·lació i la imposició i exercici de la servitud de pas.

En el corresponent expedient d’expropiació l’entitat peticionària de la instal·lació ha d’assumir, si escau, la condició d’entitat beneficiària.

El projecte tècnic de la instal·lació inclou plànols parcel·laris i una relació concreta e individualitzada dels bens i drets afectats, així com la descripció de les diferents servituds, que són:

Per a les canalitzacions:

A) Imposició de servitud permanent de pas, en una franja de terreny de dos (2) metres d’ample, un a cada costat de l’eix, al llarg de la canalització, per on discorrerà enterrada la canonada o canonades que es requereixin per a la conducció del gas. Aquesta servitud que s’estableix estarà subjecta a les limitacions al domini següent:

1)Prohibició d’efectuar feines de llaurar o similars a una profunditat de cinquanta (50) centímetres, com també de plantar arbres o arbusts en una distància inferior a dos (2) metres a comptar des de l’eix de la canonada.

2)Prohibició de realitzar qualsevol tipus d’obres, construcció, edificació o efectuar cap acte que pogués danyar o pertorbar el bon funcionament de les instal·lacions, en una distància inferior a cinc (5) metres de l’eix de la canonada, a ambdós costats d’aquesta. Aquesta distància podrà reduir-se sempre que se sol·liciti expressament i es compleixin les condicions que, en cada cas, fixi l’òrgan competent de l’Administració.

3)Lliure accés del personal i equips necessaris per poder vigilar, mantenir, reparar o renovar les instal·lacions amb pagament, si s’escau, dels danys que s’ocasionin.

4)Possibilitat d’instal·lar les fites de senyalització o delimitació i els tubs de ventilació, com també de realitzar les obres superficials o subterrànies que siguin necessàries per a l’execució o funcionament de les instal·lacions.

B) Ocupació temporal, com necessitat derivada de l’execució de les obres de la zona que es reflecteix, per a cada finca, en els plànols parcel·laris d’expropiació. En aquesta zona es farà desaparèixer, temporalment, qualsevol obstacle i es realitzaran les obres necessàries per a l’estesa i la instal·lació de la canalització i elements annexos, i s’han d’executar les feines i operacions precises per dur a terme les finalitats esmentades.

Aquesta informació es fa pública pel coneixement general i, especialment, per als propietaris i la resta de titulars afectats per l’execució de les obres, la relació dels quals s’adjunta en l’annex d’aquest anunci, perquè aquests, com a interessats, puguin examinar el projecte de la instal·lació esmentada, en la seu de la Conselleria d’Economia i Competitivitat, Plaça de Son Castelló, 1, polígon industrial de Son Castelló, Palma.

Al mateix temps s’hi poden formular les al·legacions que considerin pertinents, en el termini de 20 dies, comptadors a partir del dia següent de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 20 d’abril de 2015

El director general d'Indústria i Energia
Jaime Ochogavía Colom
Per delegació del conseller d’Economia i Competitivitat
(BOIB 70/2013)

 

ANNEX

Relació concreta e individualitzada de bens i drets afectats

Projecte: “Antena pel subministrament de gas natural al nucli urbà de felanitx”

Terme municipal de: Felanitx

Abreviatures utilitzades: SE = m2 expropiació en domini; SP= m.l. servitud de pas; OT= m2 ocupació temporal; POL = polígon; PAR= parcel·la

Finca

Titular

SP

OT

POL

PAR

Naturalesa

IB-FE-01

Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  702,76

1054,14

13

9009

Carretera

IB-FE-02

Julia Carreño Hinarejos-Flabiano Guerrero Gonzalez

240,1

720,3

      13            117

cultiu de secà

IB-FE-03

Ajuntament de Felanitx

112,48

337,44

13

116

cultiu de secà

IB-FE-04

Juan Ordinas Jaume-Maria Ballester Sureda

135,18

405,54

13

648

cultiu de secà

IB-FE-05

Ajuntament de Felanitx

67,96

203,88

13

124

cultiu de secà

IB-FE-06

Maria Nicolau Huguet

145,92

437,76

13

107

cultiu de secà

IB-FE-07

Gines Parra Sanchez

121,02

363,06

13

106

cultiu de secà

IB-FE-08

Catalina Nadal Garí

89,78

269,34

13

105

cultiu de secà

IB-FE-09

Maria Obrador Vidal

173,88

521,64

13

104

cultiu de secà

IB-FE-10

Maria Antonia Bordoy Ferrer

84,46

253,38

13

354

cultiu de secà

IB-FE-11

Catalina Rosselló Tugores

79,18

237,54

13

103

cultiu de secà

IB-FE-12

Margarita Barceló Adrover

40,2

120,6

13

101

cultiu de secà

IB-FE-13

Margarita Barceló Adrover

36,74

110,22

13

100

cultiu de secà

IB-FE-14

Barbara Lladó Obrador

212,66

637,98

13

98

cultiu de secà

IB-FE-15

Catalina Massutí Rosselló

87,24

261,72

13

97

cultiu de secà

IB-FE-16

Andrés Bennassar Oliver

109,32

327,96

13

96

vinya de secà

IB-FE-17

Catalina Massutí Rosselló-Jaume Adrover Nadal

157,62

472,86

13

91

cultiu de secà

IB-FE-18

Miguel Miquel Bordoy

50,38

151,14

13

627

cultiu de secà

IB-FE-19

Catalina Miquel Bordoy

49,14

147,42

13

90

cultiu de secà

IB-FE-20

Antonia Riera Rosselló

62,44

187,32

13

89

cultiu de secà